Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2.5 tdi AFB] dziwny brak mocy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

[a6 c5 2.5 tdi AFB] dziwny brak mocy

Post autor: cacek66 » 01 wrz 2009, 22:07

witam, panowie zauważyłem u siebie w autku, że czasami najbardziej jak jest gorąco to traci moc ale kiedyś po przestudiowaniu naszego forum doszedłem że: po 1 primo- jak zgaszę silnik to słychać taki syk(jak uciekające powietrze)z prawej strony gdzieś jak rurki od klimy chyba nie wiem co to może być? po 2 primo- odnośnie spadku mocy to po zgaszeniu silnika jak zdejmę końcówke z zaworku n18 i dotknę n75 to widać jak sztanga podnosi się(tak około 2cm) i tak pare razy poruszam wtedy ustaje syk i sztanga już się nie rusza(podłączam tak jak było). wtedy po tym zabiegu autku wraca moc :-D jak myślicie co to może być zaworek n75 czy gruszka od turbo? czy jeszcze coś innego. pozdro.

[ Dodano: 2009-09-03, 11:45 ]
nikt nie pomoże? :-(

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 04 wrz 2009, 19:08

Sprawdź turbine czy przeładowuje..to proste ty patrz na sztangę a ktos niech dodaje gazu ;-)

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 06 wrz 2009, 17:45

dzięki sztanga przy turbo chodzi bo nawet jak przez wężyk zassam to się rusza. błędów żadnych nie ma. Forum przeszukałem ale tu są podobne tematy ale inne objawy np. po zgaszeniu u mnie nic nie pomaga. jak sprawdzałem za zaworkami to niby podciśnienie jest. tak myślę że to albo zaworek albo egr. A wy co myślicie?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 06 wrz 2009, 22:32

witam
miałem podobnie przez dłuższy czas lecz po prawdzie nie doszedłem do konkretnej usterki czasami pomagało to samo co opisałeś a czasami wężyk od klapy przy kolektorze ssącym wyciągałem i pomagało lecz gdy wymieniłem turbawke minęło być może to gruszka u mnie wirnik przycierał od turbo więc wymieniłem całość
stawiam na gruchę
hanysq

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 07 wrz 2009, 15:25

dzięki chyba właśnie tą gruchę wymienie bo turbo wymieniane było.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 07 wrz 2009, 19:24

to syczenie to raczej normalna sprawa u mnie też tak syczy jak zgaszę silnik oczywiście gdy uprzednio chodziła klima
jeszcze jedno wydaje mi się ze jak piszesz wymieniałeś turbawkę to powinno się zmieniać w całości razem z gruchą lecz może się mylę tak czy inaczej najpierw sprawdź czy chodzi w pełnym zakresie no i zerknij na tę klapę o której ci pisałem może się nie domyka
przy przekręceniu kluczyka w pozycje 1 i cofnięcie na 0 powinno być wyraźne słyszalne chlapnięcie

[ Dodano: 2009-09-07, 19:27 ]
Voytec pisze:Sprawdź turbine czy przeładowuje..to proste ty patrz na sztangę a ktos niech dodaje gazu ;-)
mam prośbę czy mógłbyś opisać to nieco dokładniej
hanysq

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 07 wrz 2009, 20:38

dzięki kolego hanysq. turbo wymieniał poprzedni właściciel (mam ja 4 miesiące) i nie wiem czy gruche wymieniał. :-( klape sprawdzę jutro , bo dzisiaj już mi się nie chce ;-) co do sztangi to tak jak wyżej pisałem po zamianie końcówek(na zgaszonym silniku) z n18 i n75 podnosi się tak ok. 2cm mniej więcej. ale właśnie jak tak poruszam parę razy( jak już muła dostanie) sztanga się podnosi i po tym jak odpalę to już normalnie zapyla :-D i tak po tym wnioskuję, że albo n75 albo grucha. czy przy statycznych logach wyjdzie która to część?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 07 wrz 2009, 22:23

wiem tylko tyle że np.w polskim vagu jest coś takiego że możesz zaobserwować poruszanie się sztangi lecz teraz ci nie powiem dokładnie musiałbym podłączyć i sprawdzić ale na dzień dzisiejszy jestem kompletne zero w vagu więc w tej dziedzinie nie pomogę jedynie mechanicznie to co przerabiałem mogę być pewien może spróbuj standardowo wd40 i lej
polej na sztangę i gdzie się da (to tak robię najpierw przy oznakach pierwszej nerwicy) i pomaga grucha jak i sztanga da się przeczyścić to samo dotyczy zaworka n75 rozbierz przemyj i na 100% będzie działać w tym zaworku nie ma co sie popsuć na gruszce jest wzdłużna śruba do regulacji sprawdź czy jest zabezpieczona farbą powinno być przy wymianie turbo nastawy otwarcia i zamknięcia lecz najpierw wd i rozruszaj lub co wskazane zdemontuj i zrób to dokładnie
hanysq

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 08 wrz 2009, 22:54

w vagu już sprawdzałem to w bs chyba 011 się sprawdza i się porusza ale może za mało :-? śruba na gruszce jest napewno zabezpieczona bo pare dni temu się przymierzałem do wyjęcia tej gruchy ale nie wiedziałem jak odpiąć sztangę i dałem spokój ale będę próbował. spróbuję z tym wd-40 na początek jak pomoże to już będę wiedział, że trzeba gruche wymienić abo chociaż przeczyścić. dzięki Ci za odp. może jeszcze ktoś ma jakieś pomysły?

[ Dodano: 2009-09-30, 21:23 ]
dopisuję jak by ktoś tak miał:
przy pomocy kolegi Piotrusia i kilku dniach logowania doszliśmy a właściwie wiadomo kto doszedł że uszkodzony i wszystkiemu winny jest czujnik temperatury płynu G2/G62. Po wymianie autko zapier...a. A tu jest wszystko:
a6-c5-25tdiciezko-pali-gdy-zimny-a-swie ... vt9667.htm
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga