[a6 2.5 v6 awant] wymiana sprzęgła wiskotycznego ???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 203
- Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
- Lokalizacja: chrzanów
[a6 2.5 v6 awant] wymiana sprzęgła wiskotycznego ???
witam
jak wymienić sprzęgło wiskotyczne :?:
interesuje mnie demontaż i montaż krok po kroku
jak wymienić sprzęgło wiskotyczne :?:
interesuje mnie demontaż i montaż krok po kroku
AUDI-inni czują respekt <kijem><hura>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 203
- Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
- Lokalizacja: chrzanów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
jak sie rozgrzeje to tez nie kreci sie razem z silnikiem? a żeby odkrecic wisko musisz mieć bodajże dwa klucze 32 i dwie rurki zakładasz klucze na te śruby i odkrecasz przedłużając sobie klucze rurkami a odkreca sie je w hyba w przeciwnym kierunku niz normalnie
[ Dodano: 2009-09-03, 23:18 ]
ale jeszcze sprawdz ten wiatrak dokładnie bo to ma tak byc że trzpień sie kreci a wiatrak nie dopiero jak sie zagżeje to ma go załączyc
[ Dodano: 2009-09-03, 23:18 ]
ale jeszcze sprawdz ten wiatrak dokładnie bo to ma tak byc że trzpień sie kreci a wiatrak nie dopiero jak sie zagżeje to ma go załączyc
audi the best
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 203
- Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
- Lokalizacja: chrzanów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 203
- Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
- Lokalizacja: chrzanów
u mnie na wiosce sprzęgła zaczynają się od 180 do 450 zł koleś u którego zaopatruje się w części polecił mi za 245zł jakiej firmy to nie pamiętam, na pewno nie hart-a
:mrgreen:
[ Dodano: 2009-09-04, 21:26 ]
[ Dodano: 2009-09-04, 21:33 ]
Marwoj, chłodnice też demontowałeś :?: :?: :?:
:mrgreen:
[ Dodano: 2009-09-04, 21:26 ]
Marwoj, a mógłbyś mi opisać dokładniej wymianę, bo tak na prawdę nie wiem za co sie najpierw zabrać, jak je wymontować itd,Marwoj pisze:Ja ściągałem cały przód, jest wygodniej i o wiele łatwiejszy dostęp.

[ Dodano: 2009-09-04, 21:33 ]
Marwoj, chłodnice też demontowałeś :?: :?: :?:
AUDI-inni czują respekt <kijem><hura>
grzessmolar, W żadnym wypadku nie rozbieraj przodu
!
Jesli masz az tyle wolnego czasu prosze baw sie
Wymieniałem sprzegło wiskotyczne miesiac temu
Czyli tak:
Otwieramy maske, ( silnik musi ostygnąc zeby sie nie poparzyć )
Zdejmujemy osłone rozrządu 3 zaczepy metalowe ( takie klipsy ) , 2 od góry i 1 jeden bardzo nisko z boku trzeba wcisnąc reke ale da sie to zrobic, dlategp wazne jest aby silnik wystygł
Osłone zdejmujesz po to aby nie rozbierac niepotrzebnie całego przodu z chłodnica włacznie
Po zdjeciu osłony potrzebujesz 2 klucze płaskie 32 !
Pierwszy klucz wkładamy na nasade przy wiskozie tuz przy łopatkach wentylatora ( niech on umieszczony bedzie tak abys go mogł chwycic w lewa reke) a drugi wkładamy na nasade tuz przy rozrządzie ( lekko pochylony na prawo bysmy mogli chwycic prawa reką )'
Pamietaj aby miec przy sobie dwie rurki ew jakies tuleje aby wsadzic na końce obu kluczy gdy będa juz na nasadach. To przedłuzy nam ramie kluczy i rozkręcic będzi łatwiej
Dlatego tak wyrózniłem który na prawa a który na lewa reke ponieważ to ułatwi nam odkręcenie
Wiskoza odkreca sie w lewo
! . Czyli przytrzymujac wiskoze w lewej a a nasade na która sie je nakręca w prawą, wystarczy uzyc ciężaru ciała zeby jednym ruchem rozepchnac dwa klucze
Znane sa mi pyrzypadki ze rozkrecali wiskoze wsadzajac lewarek pomiedzy klucze i rozkrecając go.
Gdy juz odkrecisz wiskoze spokojnie przeciśniesz ja góra z wentylatorem ewentualnie odginajac delikatnie plastik górny
Teraz juz prosta sprawa
Odkręcasz 3 imbusy ( nr 5 ), w tym momencie odkrecisz juz same sprzegło od łopatek wenylatora, wkrecasz nowe sprzegiełko i w ten sam sposob wkrecasz do samochodu
Nie zapomnij załozyc osłony na rozrząd
Ze swojego doswiadczenia polecam kupic sprzegło oryginalne firmy BEHR zamienniki troszke słychac w srodku
Głupota jest demontowanie przodu, wymiana sprzegła w ten sposob to 15 min roboty nawet pod domem
A tak an boku u mechanika wymiana tego sprzegła to koszt 950 zł gdyż rozbiera cały przod ( 450 zł wiskoza plus robota 500zł)
Powodzenia

Jesli masz az tyle wolnego czasu prosze baw sie
Wymieniałem sprzegło wiskotyczne miesiac temu
Czyli tak:
Otwieramy maske, ( silnik musi ostygnąc zeby sie nie poparzyć )
Zdejmujemy osłone rozrządu 3 zaczepy metalowe ( takie klipsy ) , 2 od góry i 1 jeden bardzo nisko z boku trzeba wcisnąc reke ale da sie to zrobic, dlategp wazne jest aby silnik wystygł
Osłone zdejmujesz po to aby nie rozbierac niepotrzebnie całego przodu z chłodnica włacznie
Po zdjeciu osłony potrzebujesz 2 klucze płaskie 32 !
Pierwszy klucz wkładamy na nasade przy wiskozie tuz przy łopatkach wentylatora ( niech on umieszczony bedzie tak abys go mogł chwycic w lewa reke) a drugi wkładamy na nasade tuz przy rozrządzie ( lekko pochylony na prawo bysmy mogli chwycic prawa reką )'
Pamietaj aby miec przy sobie dwie rurki ew jakies tuleje aby wsadzic na końce obu kluczy gdy będa juz na nasadach. To przedłuzy nam ramie kluczy i rozkręcic będzi łatwiej
Dlatego tak wyrózniłem który na prawa a który na lewa reke ponieważ to ułatwi nam odkręcenie
Wiskoza odkreca sie w lewo

Znane sa mi pyrzypadki ze rozkrecali wiskoze wsadzajac lewarek pomiedzy klucze i rozkrecając go.
Gdy juz odkrecisz wiskoze spokojnie przeciśniesz ja góra z wentylatorem ewentualnie odginajac delikatnie plastik górny
Teraz juz prosta sprawa
Odkręcasz 3 imbusy ( nr 5 ), w tym momencie odkrecisz juz same sprzegło od łopatek wenylatora, wkrecasz nowe sprzegiełko i w ten sam sposob wkrecasz do samochodu
Nie zapomnij załozyc osłony na rozrząd
Ze swojego doswiadczenia polecam kupic sprzegło oryginalne firmy BEHR zamienniki troszke słychac w srodku
Głupota jest demontowanie przodu, wymiana sprzegła w ten sposob to 15 min roboty nawet pod domem
A tak an boku u mechanika wymiana tego sprzegła to koszt 950 zł gdyż rozbiera cały przod ( 450 zł wiskoza plus robota 500zł)
Powodzenia
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A mógłbys to jednoznacznie okreslic, tzn. czy tam jest normalny (czyli prawy) gwint czy tez lewy?gilusc pisze:Wiskoza odkreca sie w lewo!
Z Twojego opisu wygląda to na normalny prawy (bo piszesz, że odkręca się w lewo) a kilka postów wyzej ktoś napisał, że odkręca się odwrotnie niż zwykle :roll:
Chciałbym ustalić jak to właściwie jest naprawdę.
Patrząc na kierunek obrotów silnika to typowałbym lewy gwint a Ty piszesz, że prawy, tzn. właśnie nie piszesz wprost, lewy czy prawy tylko tak bardziej opowiadaniowo i stąd moje pytanie

Części samochodowe online - Motostacja pl
Zawsze ale to zawsze w tych rocznikach A6 jak i modelach A4 był gwint PRAWY
( czyli odkręcamy w lewo )
Sam sie nad tym zastanawiałem bo podobnie jak Ty patrzac na obroty wentylatora niby wydawałoby sie ze jest on lewy
NIc bardziej mylnego, wbrew temu nie ma obaw ze podczas krecenia wiskoza sie odkręci
Sam maiłem niestety problem poniewaz zakupiłem gwint lewy co bylo dla mnie rzecza oczywistą, jednak w momencie gdy usunąłem stare sprzegło zobacyzłem ze gwint jest prawy a to które kupiłem musze wymieniac
Nie rozumiem tylko jednego skad w takim razie w sklepach tyle zamienników z lewym gwintem jak one nigdy nie były montowane seryjne w tych samochodach
Pozatym dla spokojności przed wymiana po prostu odkręc swoja wiskoze
Obstawiam na 99 % ze jest prawy gwint
Pozdrawiam

Sam sie nad tym zastanawiałem bo podobnie jak Ty patrzac na obroty wentylatora niby wydawałoby sie ze jest on lewy
NIc bardziej mylnego, wbrew temu nie ma obaw ze podczas krecenia wiskoza sie odkręci
Sam maiłem niestety problem poniewaz zakupiłem gwint lewy co bylo dla mnie rzecza oczywistą, jednak w momencie gdy usunąłem stare sprzegło zobacyzłem ze gwint jest prawy a to które kupiłem musze wymieniac
Nie rozumiem tylko jednego skad w takim razie w sklepach tyle zamienników z lewym gwintem jak one nigdy nie były montowane seryjne w tych samochodach
Pozatym dla spokojności przed wymiana po prostu odkręc swoja wiskoze
Obstawiam na 99 % ze jest prawy gwint
Pozdrawiam