Witam
Czy ktoś może mi coś powiedzieć co jest "po drodze" odpowiedzialne za funkcjonowanie wycieraczek przednich w C6?
Temat silniczka , bezpiecznika i wajchy przy kierownicy pomińmy bo to dla mnie oczywiste chociaż chętnie dowiem się co najczęściej pada. Chodzi mi o inne ewentualne moduły lub przekaźniki jak się nazywają i gdzie ich szukać w aucie.
Samochód stoi jeszcze za granicą i mam info że nie działają wycieraczki przednie.
Będę chciał nim przyjechać do Polski na kołach a trochę mnie to martwi że jeśli trafię na kiepską pogodę to mogę mieć problem.
Zobaczę może wezmę kompa (chociaż mogę mieć z tym problem) i go na miejscu z-vag-uje.
Będę wdzięczny za ewentualne podpowiedzi. Może coś na miejscu sprawdzę jeśli chodzi o styki na tych poszczegulnych elementach. Ewentualnie może ktoś zna prostą metodę włączenia wycieraczek "na krótko" (jakaś zwora itp. jeśli oczywiscie silniczek będzie sprawny) tak aby można było je awaryjnie włączyć na czas jazdy (oczywiście tak żeby nie rozbierać pół auta bo nie będę miał na to chyba raczej czasu?
[ A6 C6] przednie wycieraczki nie działają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
[ A6 C6] przednie wycieraczki nie działają
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2009, 22:06 przez TFSI, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Teraz jest ok ?
Tagi! Przeczytaj regulamin nazywania tematów.
Tagi! Przeczytaj regulamin nazywania tematów.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2009, 12:18 przez TFSI, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Silnik wycieraczek jest sterowany 3 kabelkami: masą, plusem i LIN-em. Przekaźnika nie ma (zewnętrznego).
Masę i plus sprawdzisz w podszybiu bezpośrednio. Jeśli coś nie tak to bezpiecznik
Gorzej jak LIN - to jest filotowo-biały kabelek lecący do wtyczuszki C, miejsce 28 bordnetza (ani nie jest to komfort, ani komputer silnika) - czyli głównego komputera elektrycznego (pod kierownicą, ale nie jest to sterwonik kiery).
Sprawdź to połączenie. No i sprawdź czy bordentz nie ma ochrony komponentu - bo między innymi w taki sposób jest to sygnalizowane
Generalnie - pierdoła.
pozdr
_TMr
Masę i plus sprawdzisz w podszybiu bezpośrednio. Jeśli coś nie tak to bezpiecznik

Gorzej jak LIN - to jest filotowo-biały kabelek lecący do wtyczuszki C, miejsce 28 bordnetza (ani nie jest to komfort, ani komputer silnika) - czyli głównego komputera elektrycznego (pod kierownicą, ale nie jest to sterwonik kiery).
Sprawdź to połączenie. No i sprawdź czy bordentz nie ma ochrony komponentu - bo między innymi w taki sposób jest to sygnalizowane

Generalnie - pierdoła.
pozdr
_TMr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Czyli rozumiem że wycieraczki są sterowane tym sygnałem LIN tak? czyli przypuszczam nic nie zamieszam podając na "krótko" zasilanie dla silnika żeby go ruszyć bo przypuszczam że ten sygnał LIN nie jest chyba zwykłym "+" lub "-".tmr pisze:Silnik wycieraczek jest sterowany 3 kabelkami: masą, plusem i LIN-em. Przekaźnika nie ma (zewnętrznego).
LIN - to jest filotowo-biały kabelek lecący do wtyczuszki C, miejsce 28 bordnetza (ani nie jest to komfort, ani komputer silnika) - czyli głównego komputera elektrycznego (pod kierownicą, ale nie jest to sterwonik kiery).
sprawdź czy bordentz nie ma ochrony komponentu - bo między innymi w taki sposób jest to sygnalizowane![]()
Generalnie - pierdoła.
Czyli jeśli na silniku jest zasilanie to trzeba przedzwonić ten kabel fioletowo-biały. To określenie pod kierownica tzn. jest dosłownie pod kierownicą w tej obudowie gdzie wchodzą wajchy od migaczy i wycieraczek?
Co to znaczy że mam sprawdzić czy bordentz nie ma ochrony komponentu ? jak mam to zrobić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
VAGTFSI pisze:Co to znaczy że mam sprawdzić czy bordentz nie ma ochrony komponentu ? jak mam to zrobić?

Dokładnie...TFSI pisze:przypuszczam nic nie zamieszam podając na "krótko" zasilanie dla silnika żeby go ruszyć

Tak, zakładając że sam silniczek nie jest uwalony ...TFSI pisze:Czyli jeśli na silniku jest zasilanie to trzeba przedzwonić ten kabel fioletowo-biały
TFSI pisze:To określenie pod kierownica tzn. jest dosłownie pod kierownicą w tej obudowie gdzie wchodzą wajchy od migaczy i wycieraczek?
Moduł jest widoczny po zdjęciu osłony nóg pod kierownicą - czarny, ok. 15x15cm, płaski z trzema wtyczkami w różnych kolorach.
Generalnie - w VAG-u sprawdź czy nie ma błędów w Central Electronics, w podpozycji Wischer. Ewentualnie spróbuj dać mu nastawy fabryczne - "0" w adaptacji pierwsezgo kanału.
pozdr
_TMr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
OK dzięki TMR jak mniej więcej wygląda ten bordentz już chyba wiem znalazłem kilka na allegro. Zrobię tak jak opisujesz tylko jak byś mi jeszcze podpowiedział co z tym VAG-iem jak się dokładnie to sprawdza czy ten bordentz ma ochrone komponentu co to dokładnie znaczy bo szczerze mówiąc mam vag-a hex-can(a) ale nigdy nie miałem takiego tematu przeważnie były to podstawowe testy mojej byłej A4 i kumpli i trochę zmian w nastawach podstawowych ale takiego tematu nie przerabiałem więc jeśli możesz trochę bardziej wytłumaczyć sprawę tego sprawdzania zabezpieczenia komponentu to byłbym wdzięczny.
Czy to by oznaczało że nie może być zwyczajnie podmieniny tylko musi zostać zaadaptowany ?
Czy to by oznaczało że nie może być zwyczajnie podmieniny tylko musi zostać zaadaptowany ?