Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c4 r5 tdi ael] wielki lag. czyżby pad turbo?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

[a6 c4 r5 tdi ael] wielki lag. czyżby pad turbo?

Post autor: k44761 » 25 sie 2009, 21:01

witam.
mam kolejny problem ze swoim autkiem.
chodzi o kompletny brak przyspieszenia do 1800 obrotów. Autko na każdym biegu jest ospałe (nie jest to normalne, jeździłem wieloma ael'ami i AAT, mają laga ale nie aż takiego).
sprawdziłem 2 razy cały dolot (jest szczelny, była mała nieszczelność przy map sensorze), wywałiłem katalizator (był naprawdę MOCNO zabity). Miałem błąd czujnika iglicy w wtrysku sterującym, ale pooglądałem, okazało się że kabelek przy wtyczce przerywał, wymieniłem wtyczkę, skasowałem błąd i już się nie pojawia). Na 101% nie ma nigdzie nieszczlności.
Dawkę ustawioną mam na 3,5mg, więc to nie wina dawki.
jak jadę i patrzę sobie na VAGu na kanał 11, to różnica do 1800 obrotów pomiędzy ciśnieniem z mapy a ciśnieniem aktualnym jest kolosalna i sięga 400mbarów. przy 1800 obrotów i wyżej ciśnienia już są jednakowe. wskazywałoby to na nieszczelność, ale tej nie ma. poza tym autko w ogóle nie kopci.
zastanawia mnie jeszcze kąt wyprzedzenia wtrysku, kąt w grupie 000 lata sobie pomiędzy 70 a 95 jednostek w MB i 60-75 w BS. klin na wale sprawdzałem i na 100% ok, rozrząd wymieniany 20tys temu...

co sądzicie? logów nie zamieszczę bo nie mam z kim ich póki co zrobić...
pomocy :)
Ostatnio zmieniony 26 sie 2009, 12:51 przez k44761, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 26 sie 2009, 07:11

Lechu, co Ci daje logowanie 11 BS w AAT/AEL? Tu nie ma VTG żeby cokolwiek obserwować. Z tego co wiem przy tych silnikach logujemy tylko MB dynamicznie.
No chyba że się mylę, to proszę mnie poprawić.

U Ciebie w dynamicznych też jest 400 mbar różnicy? Masz swoje logi? Mógłbyś pokazać grupę 11 dynamicznie?

U mnie wygląda to tak:
Obrazek
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 26 sie 2009, 12:50

Sprawdziłem w dostępnych w necie angielskojęzycznych danych technicznych oraz u innych użutkowników, którzy zamieszczali logi. U wszystkich (prawie) jest taka różnica (~300-400mbarów). z czego może to wynikać? bo przecież nie z zaślepionego EGRa, który w warunkach robienia logów (max but) i tak jest odłączany. A może jest to normalny objaw? Zrób u siebie dynamicznie 011 i zamieść, porównamy :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: toms001 » 26 sie 2009, 17:01

Witam.
Wszystko jest w normie. Lag jest spowodowany właśnie brakiem VTG. C4 mają turbodziurę jak stodoła. Ciśnienie robocze osiągają przy ok. 2250-2400rpm.
Taki urok starych r5.

Pozdrawiam
AEL C4 AEL quattro ... sprzedałem :(
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
Obrazek
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie ;)

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 26 sie 2009, 19:56

no właśnie tak sobie patrzyłem w logi i u wszystkich jest tak samo. dlaczego jednak zatem w mapach nie jest uwzględnione realne ciśnienie tylko o 1/3 wyższe?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja