[A6 C5 2,8 Quattro] problem z mocą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Przyczyn może być wiele. Jak najbardziej może to być wina przestawionego rozrządu. Mam taki sam silniczek i parę rzeczy już przeszedłem z nim Zimą wywaliłem katy (jeden był pełny, drugi pusty) i wstawiłem tłumiki przelotowe. Autko zaczęło ciszej pracować i dostało kopa. Od razu po zakupie wymieniłem też czujniki halla ( są 2 ) - był błąd na VAG'u i faktycznie auto miało muła jakby zdechło ze 100 km. Sondy powinieneś sprawdzić oscyloskopem czy pracują na odpowiednich napięciach i czy ich praca odbywa odbywa się naprzemiennie (wg wykresu)
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
[A6 C5 2,8 Quattro] problem z mocą
Problem w tym że jak pojechałem do polecanego serwisu w Zabrzu u Pana Polewczaka na kompie ani na VAGu żaden błąd nie wyskoczył. Jedynie błąd sondy ale jak go skasował i na drugi dzień sprawdzał na zimnym i ciepłym silniku to wyszło że wszystko jest ok, gheneralnie auto kręci sie do tych 6200obr/min ale nie ma kopa, już nie mówiąc o przyspieszaniu powyżej 120 km/h poprostu jedzie do przodu jak astra 1.4
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
kolego powiem ci tak robiac test samochodu astra a audi zauwaz ze astra od 80 do xxkm/h przy 80 ma duzo wieksze obroty silnika i jest w tym przedziale w ktorym ciagnie.... a twoje auto na 5 biegu poprostu parcha no i tyle. nie porownoj tego w ten sposob. benzynowe silniki bez odpowiedniej predkosci obrotowej silnika sie nie zbieraja. disele na odwrot dol fajny gora tragedia.... ja w mojej s6 na 4 biegu 200 lece a astra 1.4 na 5 do 170 ma bide.
Forum https://a8team.pl
[A6 C5 2,8 Quattro] problem z mocą
problem w tym że to była astra benzyniaka ja zredukowałem do trójki
mazek, na początek wymień wszystkie filtry i olej jak tego jeszcze nie zrobiłeś. Hamulców nie blokuje, może linka ręcznego trzyma ale to być "wyczuł" :D jakbyś wysiadł z auta. Później można się pokusić o logi dynamiczne, jest to wolnossak ale przepływka wyjdzie jak coś z nią nie tak. Możesz wyczyścić przepływke, opis na forum. Wywal lub sprawdź katalizator. ÂŚwiece w jakim stanie ? Sprawdzałeś ?Zrób to i dalej będziemy sie zastanawiać
S8
[A6 C5 2,8 Quattro] problem z mocą
ÂŚwiece wymienione, jutro wymieniam olej, ręczny sprawny, katalizatora nie sprawdzałem, jutro wywale, jest przy tym dużo roboty?
[A6 C5 2,8 Quattro] problem z mocą
filtr powietrza wygląda jak nówka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pada duże podejrzenie na katy. Dobrze byłoby wykręcić i sprawdzić drożność. Jeśli katy są dobre to na siłę też bym ich nie wywalał - fabryki nie poprawisz w tym wypadku. Ja u siebie nie miałem innego wyjścia (wiem, kupić nowe katy - oryginalne to pewnie wartość 1/3 auta :-P ) jeden miałem wypruty, drugi pewnie już mulił. Ale różnicę poczułem po założeniu przelotówek - dowiedziałem się jak moje 30V jedzie Można jeszcze ew.poszukać nieszczelności w dolocie oraz pokombinować z logami i sprawdzić w ten sposób przepływkę, jeśli znajdziesz dobrego speca..
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
[A6 C5 2,8 Quattro] problem z mocą
Spróbuje dziś albo jutro wyciągnąć katalizatory i założyć przelotówki, wiem że się powtarzam ale czy ustawienie rozrządu może mieć znaczenie?bo wtedy się ustawia podobno zapłon, no ale z drugiej strony są chyba jakieś czujniki na wałkach rozrządu i coś by wykazywały no i poza tym silnik dobrze pracuje tzn równo. A jeszcze taka rzecz, wydaje mi się że auto dużo pali, mówię o benzynie, na Fisie pokazuje przy spokojnej jeździe 13L jak troszeczkę dynamiczniej ale bez szaleństw to w tej chwili 17,5L oczywiście mówię o średni spalaniu,pierw myślałem ze FIS może coś zle pokazuje, ale zalałem PB do pełna no i jednak FIS wychodzi na to że dość dokładnie waskazuje spalanie średnie, co prawda pierwszy raz jeżdze skrzynią tiptronic no ale spokojna jazda to spokojna jazda :) może wysokie spalanie to jakaś wskazówka co może być z autem nie tak, acha, oleju praktycznie wogóle nie wzioł odkąd go mam, a mam go 2 tyg i codziennie jeżdżę.
Nie wiem jak w benzyniaku ale w dieslu można sprawdzić ustawienie rozrządu i ewentualnie zrobić korektę vagiem. http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... rz%B1d+vag
A tu masz 480 postów na temat 2.8 :D http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... rz%B1d+vag
A tu masz 480 postów na temat 2.8 :D http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... rz%B1d+vag
S8
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Czytałem kiedyś wątek na innym forum z podobnym problemem do Twojego. Wtedy chodziło też o silnik 2.8, ale AAH w 80 B4. Pamiętam, że winne były źle podpięte podciśnienia ( a trochę tego jest w 30V). Auto spalało podobnie do Twojego i nie jechało. Nikt nie grzebał wcześniej przy kolektorze ? Poszukaj gdzieś schematu i sprawdź czy jest ok. Katalizatorów na siłę nie wyrzucaj. Jeśli są dobre to je zostaw. Przelotówki są ok, ale pamiętaj że przez szybsze wydmuchiwanie spalin szybciej nagrzewają się tłumiki środkowy i końcowy, a przez to szybciej zużywają. Niewykluczone też, że pojawi się nieprzyjemny zapach z wydechu. Traktowałbym to jako ostateczność.
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
mazek do mnie masz 15 km z tychow.... podjedz obejrzymy zaradzimy i bedzie smigac:) ja jestem z Bierunia. 691829868 moj numer
Forum https://a8team.pl
[A6 C5 2,8 Quattro] problem z mocą
nic nie ruszyło obawiam się ze rzeczywiście będzie trzeba przestawić rozrząd. Martwie się trochę że mechanik mnie wy*** i powie jak rozbierze że trzeba całkiem nowy rozrząd założyć. , We wtorek pojade jeszcze do Czeladzi do mechanika Michała Dróżdż. Zobaczymy co on powie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga