[A6 C6 2,5 TDI 180 KM] gdy cieply słabo pali
[A6 C6 2,5 TDI 180 KM] gdy cieply słabo pali
Witam!
Kupilem ostatnio A6 2,5 TDI 180 KM i mam problem z odpalaniem jej gdy samochód sie już rozgrzeje. Jak wiadomo swiece juz nie grzeja i musze pokrecic 3-5 sek zeby zaskoczył czasem dluzej. Na poczatku palil dobrze fakt ze bylo tez chlodniej na zewnatrz. Jak postoi dluzej lub cala noc to odpala wlasciwie od kopniecia. Pompa wtryskowa bylo ostatnio regenerowana ale nie wykluczam ze nie dziala jak nowa.
Wlasciwie to oprocz ewentualnego wskazania jakie sa mozliwe przyczyny oraz jak to zrobic chcialbym od was uzyskac odpowiedz czy ktos korzystal z takiego urzadzonka do wlaczania przy kazdym rozruchu swiec zarowych ktore mozna kupic na allegro lub w sklepach internetowych. Z tym ze w wiekszosci polecaja je do BMW i Opli. Pisalem do tego kolesia od tego urzadzonka i odpisal mi ze w mojej A6 tez bedzie dzialac.
Znalazlem tez oferte do przeprogramowania map startowych ale to juz drozsza impreza nie mowiac o wymianie pompy na nowa.
A i jeszcze moze ktos wie gdzie znajduje sie czujnik temp chcialem sprobowac go odlaczyc jak bedzie cieply zeby zobaczyc czy jak rozgrzeje swiece to wtedy odpali.
Dzieki z gory za pomoc
Kupilem ostatnio A6 2,5 TDI 180 KM i mam problem z odpalaniem jej gdy samochód sie już rozgrzeje. Jak wiadomo swiece juz nie grzeja i musze pokrecic 3-5 sek zeby zaskoczył czasem dluzej. Na poczatku palil dobrze fakt ze bylo tez chlodniej na zewnatrz. Jak postoi dluzej lub cala noc to odpala wlasciwie od kopniecia. Pompa wtryskowa bylo ostatnio regenerowana ale nie wykluczam ze nie dziala jak nowa.
Wlasciwie to oprocz ewentualnego wskazania jakie sa mozliwe przyczyny oraz jak to zrobic chcialbym od was uzyskac odpowiedz czy ktos korzystal z takiego urzadzonka do wlaczania przy kazdym rozruchu swiec zarowych ktore mozna kupic na allegro lub w sklepach internetowych. Z tym ze w wiekszosci polecaja je do BMW i Opli. Pisalem do tego kolesia od tego urzadzonka i odpisal mi ze w mojej A6 tez bedzie dzialac.
Znalazlem tez oferte do przeprogramowania map startowych ale to juz drozsza impreza nie mowiac o wymianie pompy na nowa.
A i jeszcze moze ktos wie gdzie znajduje sie czujnik temp chcialem sprobowac go odlaczyc jak bedzie cieply zeby zobaczyc czy jak rozgrzeje swiece to wtedy odpali.
Dzieki z gory za pomoc
Dzieki Piotruś.
Poczytalem troche lecz nie do konca rozwiazuje to moj problem u mnie nie ma problemu z czujnikiem temperatury i nie wyskakuja zadne bledy. Problem jest mianowicie taki ze jak juz sie przejade i temp mi sie podniesie to ma problem z odpaleniem czasem krocej czasem dluzej musze pomielic.
Dzis odlaczalem czujnik temp jak byl cieply wlaczyly sie swiece i z odpaleniem zadnego problemu. Dlatego tez pytalem o te urzadzenie ktore za kazdym razem powoduje wlaczenie swiec, dziala to podobno na zasadzie ze przez pewien moment symuluje niska temp do czasu uruchomienia silnika wiec powinno byc OK nie wiem co Wy o tym sadzicie i czy slyszeliscie o czyms takim?
Poczytalem troche lecz nie do konca rozwiazuje to moj problem u mnie nie ma problemu z czujnikiem temperatury i nie wyskakuja zadne bledy. Problem jest mianowicie taki ze jak juz sie przejade i temp mi sie podniesie to ma problem z odpaleniem czasem krocej czasem dluzej musze pomielic.
Dzis odlaczalem czujnik temp jak byl cieply wlaczyly sie swiece i z odpaleniem zadnego problemu. Dlatego tez pytalem o te urzadzenie ktore za kazdym razem powoduje wlaczenie swiec, dziala to podobno na zasadzie ze przez pewien moment symuluje niska temp do czasu uruchomienia silnika wiec powinno byc OK nie wiem co Wy o tym sadzicie i czy slyszeliscie o czyms takim?
Mam dokładnie to samo - czujnik wymieniłem, jednak gdy ciepły, trzeba kilka razy kręcić aby zapalił, jak zimny to pali jak powinienGMARINERO pisze:Dzieki Piotruś.
Poczytalem troche lecz nie do konca rozwiazuje to moj problem u mnie nie ma problemu z czujnikiem temperatury i nie wyskakuja zadne bledy. Problem jest mianowicie taki ze jak juz sie przejade i temp mi sie podniesie to ma problem z odpaleniem czasem krocej czasem dluzej musze pomielic.
Dzis odlaczalem czujnik temp jak byl cieply wlaczyly sie swiece i z odpaleniem zadnego problemu. Dlatego tez pytalem o te urzadzenie ktore za kazdym razem powoduje wlaczenie swiec, dziala to podobno na zasadzie ze przez pewien moment symuluje niska temp do czasu uruchomienia silnika wiec powinno byc OK nie wiem co Wy o tym sadzicie i czy slyszeliscie o czyms takim?


Oczywiscie Piotrus masz racje ze jest to polsrodek i lepiej by bylo znalezc usterke i ja usunac. Pytalem sie o to urzadzenie bo jak kazdy wolalby nie wydawac za duzo pieniedzy. A jak wiadomo wymiana pompy wtryskowej do najprzyjemniejszych finansowo nie nalezy. Dodatkowo nie bardzo mam jakiegos fachowca ktoremu moglbym zaufac, jezeli w ogole tacy sa bo poki co to w wiekszosci warsztatow spotkalem sie Panami ktorzy holduja zasadzie wymieniajmy pokolei az w koncu sie znajdzie lub nie.
Dzieki za odpowiedz.
Dzieki za odpowiedz.
Mam podobny problem z tym, że po wymianie silnika (osprzęt został stary tylko 5 wtrysków było z nowym silnikiem). Gdy zimny pali dobrze, a gdy się zagrzeje ciężko lub wogóle nie pali i jak z zimnego odpalany był to po 10-15 minutach nie pracował już na wszystkich garach...
Czego to może być przyczyna?
Jeszcze się niefortunnie składa że dopiero dzisiaj mechanik założył ten silnik a gwarancja mija w niedziele
Czego to może być przyczyna?
Jeszcze się niefortunnie składa że dopiero dzisiaj mechanik założył ten silnik a gwarancja mija w niedziele

Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
Panowie chcialbym wrocic do tematu slabego palenia na cieplym poniewaz nadal soe z nim borykam. Czytalem gdzies ze moze to byc tez wina akumulatora lub rozrusznika za slabo odpala na cieplym Jak kupowalem samochod to pamietam ze do radia trzeba bylo wbic pin bo sie aku rozladowal. takze czy moze to byc wina akumulatora lub rozrusznika? Na poczatku odrzucilem ta wersje bo na zimnym mi palli mi dobrze ale moze nie slusznie? Z gory dziekuje za odpowiedzi.
No wlasnie tyle ze to nie jest normlane zreszta bardzo denerwujace. I jak musze nim krecic to czuje sie jakbym jezdzil starym trupem an nie AUDI moze nie jest to najnowszy model ale mimo wszystko. Czytam na forach w sumie rozne sugestie sie pojawiaja. Ale poki co nie wiem co to moze byc a nasi specjalisci przynajmniej tych co ja znam to tylko by wymieniali na Twoj koszt pol samochodu i moze sie uda. 
Moze mial ktos co s takiego i sie z tym uporal?
[ Dodano: 2009-08-24, 03:50 ]
Tak czytam czytam to forum i coraz madrzejszy jestem a przynajmniej mam taka nadzieje
Wiec ostatnio podczas jazdy zaczela mi sie palic kontrolka swiec zarowych i tak sie zastanwiam co moze byc przyczyna. Ciagl mam problem z paleniem na cieplym silniku a do tego wydaje mi sie ze zuzycue paliwa mam za duze. W trasie zuzycie jest w sumie ok 8 litrow przy oszczednej jezdzie przy ostrzejszej 9 do 10. Za to w miesice kolo 15 i to wlasnie mnie martwi bo te 15 to staram sie raczej spokojnie jezdzic a ponizej 15 nie chce zejsc. Takze coraz wieksze mam wrazenie ze problemem moga byc wtryskiwacze. Subiektywnie odczuwam tez jakby gorsze przyspieszenie niz na poczatku ale moze to byc tylko wrazenie. Bardzo chetnie uslysze jakies opinie na ten temat,

Moze mial ktos co s takiego i sie z tym uporal?
[ Dodano: 2009-08-24, 03:50 ]
Tak czytam czytam to forum i coraz madrzejszy jestem a przynajmniej mam taka nadzieje

[a6b c6 2.5 tdi quattro]
Hej mam identyczny problem z odpalaniem czasem lapie za pierwszym a innym razem za pietnastym i tu nie przesadzam.(przy uzyciu startera na dotyk) spadek mocy jest wyrazny, tak jakby mial o 100KM za mało:( a co do spalanie zawsze takie było.Nadmienie, ze mialem regenerowana pompe i wymieniony wtrysk sterujacy. a przy wlaczonej klimie to juz wogole trrup- huczy i sie nie buja.GMARINERO pisze:No wlasnie tyle ze to nie jest normlane zreszta bardzo denerwujace. I jak musze nim krecic to czuje sie jakbym jezdzil starym trupem an nie AUDI moze nie jest to najnowszy model ale mimo wszystko. Czytam na forach w sumie rozne sugestie sie pojawiaja. Ale poki co nie wiem co to moze byc a nasi specjalisci przynajmniej tych co ja znam to tylko by wymieniali na Twoj koszt pol samochodu i moze sie uda.
Moze mial ktos co s takiego i sie z tym uporal?
[ Dodano: 2009-08-24, 03:50 ]
Tak czytam czytam to forum i coraz madrzejszy jestem a przynajmniej mam taka nadziejeWiec ostatnio podczas jazdy zaczela mi sie palic kontrolka swiec zarowych i tak sie zastanwiam co moze byc przyczyna. Ciagl mam problem z paleniem na cieplym silniku a do tego wydaje mi sie ze zuzycue paliwa mam za duze. W trasie zuzycie jest w sumie ok 8 litrow przy oszczednej jezdzie przy ostrzejszej 9 do 10. Za to w miesice kolo 15 i to wlasnie mnie martwi bo te 15 to staram sie raczej spokojnie jezdzic a ponizej 15 nie chce zejsc. Takze coraz wieksze mam wrazenie ze problemem moga byc wtryskiwacze. Subiektywnie odczuwam tez jakby gorsze przyspieszenie niz na poczatku ale moze to byc tylko wrazenie. Bardzo chetnie uslysze jakies opinie na ten temat,
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Odświerze "trochę" temat pytaniem: I jak tam kolego GMARINERO, uporałeś się z problemem ?
Pytam bo od kąd zrobiło się lato odpalanie przy 90st (silnik) odbiega trochę od normy. Nie ma tragedii bo w porównaniu do zimnego silnika jest może ze 3sek różnicy ale mimo wszystko rozruch powinien być od tgzw. kopa !
-Wymieniłem czujnik temperatury na oryginał (miałem zamiennik Toprana)
-Zmieniłem nieznacznie kąt wtrysku z -1 na -2,2 (patrz logi)
-Zwiększyłem nieznacznie dawkę startową
-Zalogowałem również korekty wtrysków (patrz logi)
W sumie nie uzyskałem po w/w czynnościach poprawy, z obserwacji wskażników mogę wywnioskować spadek napięcia podczas rozruchu do ok. 8V co wydaje mi sie normalne po 3/4sek kręcenia
Logi: 004/004BS
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Logi: 013/014
![Obrazek]()
Pytam bo od kąd zrobiło się lato odpalanie przy 90st (silnik) odbiega trochę od normy. Nie ma tragedii bo w porównaniu do zimnego silnika jest może ze 3sek różnicy ale mimo wszystko rozruch powinien być od tgzw. kopa !
-Wymieniłem czujnik temperatury na oryginał (miałem zamiennik Toprana)
-Zmieniłem nieznacznie kąt wtrysku z -1 na -2,2 (patrz logi)
-Zwiększyłem nieznacznie dawkę startową
-Zalogowałem również korekty wtrysków (patrz logi)
W sumie nie uzyskałem po w/w czynnościach poprawy, z obserwacji wskażników mogę wywnioskować spadek napięcia podczas rozruchu do ok. 8V co wydaje mi sie normalne po 3/4sek kręcenia

Logi: 004/004BS
Logi: 013/014
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
zgodzę się w całej rozciągłości ! silnik ciągnie lepiej w dolnym zakresie obrotówPiotruś pisze:ale za to wszystko inne będzie lepsze (np. dynamika w dolnym zakresie obrotów), a pompa będzie miała lżej ... .
pogorszyć sie nie pogorszyło, suma sumarum odpalanie pozostało na tym samym poziomie (zimny od szczała, ciepły po 3sek) wcześciej miałem -0,5Piotruś pisze:mogłeś sobie conajwyzej pogorszyc a nie polepszyć odpalanie silnika
wróciłem w sumie od razu do wartości oryginalej, zmiana nie przyniosła skutku więc bez sensu zostawiać "dłubaną dawke".Piotruś pisze:Możliwość niewielkiej ingerencji w parametry nastawne sinika nie jest dana po to, żeby nadrabiać eksploatacyjne zużycie poszczególnych elementów,
niepokoji mnie natomiast ten spadek napięcia, tylko czy faktycznie przy ciepłym silniku jest większe obciążenie podczas rozruchu ? Spotkałem sie z opinią w sieci że po wymianie akumulatora problem "ciepłego rozruchu miną", może spróbuje w wolnym czasie podpiąć dodatkowe aku na kablach... na pewno nie zaszkodze

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .