Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 1,9tdi variant] jaki zestaw cb

Subwoofery, skrzynie, głośniki, radioodtwarzacze, wzmacniacze, zwrotnice głośnikowe, kondensatory itd.
Awatar użytkownika
Boria
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 lip 2009, 23:46
Lokalizacja: lubin

Post autor: Boria » 06 lip 2009, 00:55

Sebek, ale przy wiekszej predkosci moze miec minimalne drgania ;-) pozatym nigdy nie wiesz czy powieszchnia pod antenka jest czysta i zawsze jakas drobinka pisasku moze sie znalesc ;-) ale jak juz zostalo napisane
slavi16 pisze:Dobór montażu anteny to sprawa indywidualna:
kazdy robi to co lubi ;-)

ps cobra do smietnika tez sie nie nadaje ;p po co oni to wogole produkuja; p
Wybacz im Boze bo nie wiedzieli co czynili robiac biale i srebrne audi...
Moja biedna szosteczka jest poturbowana ;(

Awatar użytkownika
Sebek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 02 lip 2009, 13:51
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Sebek » 06 lip 2009, 07:07

Boria zgadza się tylko tak jak pisałem mam antenę w jednym miejscu i jej nie ruszam wiec nie ma szans na porysowanie dachu , a o jakie drgania Ci chodzi ????

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 06 lip 2009, 10:24

A czy ktoś montował u siebie CB Albrechta?? Ten model z odłączanym panelem (AE6890) czy pasuje w to miejsce pod kierownicą??

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 06 lip 2009, 23:31

Sebek pisze:ja kolego rozbierałem tunel środkowy i tam wpinałem się pod zapalniczkę (radyjko mam w tym miejscu o którym ty myślisz ) a kabel od anteny ciągnąłem tunelem środkowym

hmmm no fajnie ja tak właśnie myślałem żeby puścić kabelek progiem do bagażnika i tez się podłączyć na stale pod zapalniczkę gdzieś.... ale za bardzo dokładnie nie wiem gdzie się najbezpieczniej podłączyć.... no a jak to rozebrać to już w ogóle nie mam pojęcia :D

tak samo jak do bagażnika :D nie wiem jak zdjąć ten plastik na progach... a o przebiciu się przez tylne siedzenia do bagażnika to już w ogóle nie mam koncepcji :Dheh

jeśli ktoś mógłby mi pomoc w tej sprawie to z góry dzięki :D


Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 07 lip 2009, 22:31

510 jak najbardziej do normalnego użytku będzie ok, ale ja bym dołożył te 40 PLN do 520, zawsze to RF gain dodatkowo. Antenka byłaby ok, ale pod warunkiem że od razu przy zakupie Ci ją wystroją, bo z tą firmą to jak z loterią, albo działa, albo nie. Wypasu z anteną nie będzie, więc lepiej traktuj ją jako "antenę do odbioru" bo z nadawania, to inni mogą Cię nie zrozumieć.

Co do rodzaju montażu anteny:
1. otwór w dachu
2. magnes na środek dachu, a jak z magnesem 14-16cm to w niektórych przypadkach może niewiele odbiegać od dziury w dachu.
3. montaż na uchwycie.

Antena jak nie ma pod sobą sporej ilości blachy dla balansu, to raczej średnio działa, nie mówiąc już o strojeniu. Magnes nie ma połączenia z masą, ale właśnie duży magnes w podstawie zapewnia w sporym stopniu taką funkcję. Dlatego właśnie anteny sirio ML145 stroiły się i działały dużo lepiej od innych pseudo ML-ek, bo miały 15cm magnes, a inne miały 12 cm, albo nawet mniejszy.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2010, 22:11 przez Buczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 07 lip 2009, 23:38

Buczek pisze:
510 jak najbardziej do normalnego użytku będzie ok, ale ja bym dołożył te 40 PLN do 520, zawsze to RF gain dodatkowo. Antenka byłaby ok, ale pod warunkiem że od razu przy zakupie Ci ją wystroją, bo z tą firmą to jak z loterią, albo działa, albo nie. Wypasu z anteną nie będzie, więc lepiej traktuj ją jako "antenę do odbioru" bo z nadawania, to inni mogą Cię nie zrozumieć.

Co do rodzaju montażu anteny:
1. otwór w dachu
2. magnes na środek dachu, a jak z magnesem 14-16cm to w niektórych przypadkach może niewiele odbiegać od dzióry w dachu.
3. montaż na uchwycie.

Antena jak nie ma pod sobą sporej ilości blachy dla balansu, to raczej średnio działa, nie mówiąc już o strojeniu. Magnes nie ma połączenia z masą, ale właśnie duży magnes w podstawie zapewnia w sporym stopniu taką funkcję. Dlatego właśnie anteny sirio ML145 stroiły się i działały dużo lepiej od innych pseudo ML-ek, bo miały 15cm magnes, a inne miały 12 cm, albo nawet mniejszy.
no tak już przemyślałem wszystko :D i jednak kupuje te radio Uniden Pro 520 XL

a co do anteny to zobaczę w sklepach ile kosztują i jakie maja przewody długie :D no i antenę chce umieścić w samochodzie na klapie bagażnika :D ale nie na stale żeby nie uszkodzić lakieru... no i wiadomo czasami zdarza się ze kroją anteny to musi być łatwo zdejmowalna :D
no i bym podjechał do jakiegoś pkt CB żeby mi nastroili wszystko :D
i jak już pisałem w innych postach żadne cuda mi nie potrzebne nie mam za dużych wymagań co do tego :D byle można było się dogadać na trasie czy czasami nie ma miśków lub innych zagrożeń :D

no i mam problem z antena i podleczeniem do zasilania.... najlepiej na stale... ale nie mam pojęcia pod co i jak się podpiąć :D no i jak ten kabel od anteny puścić żeby go nie było widać i żeby się nie walał po samochodzie....


Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Boria
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 lip 2009, 23:46
Lokalizacja: lubin

Post autor: Boria » 08 lip 2009, 01:04

no i mam problem z antena i podleczeniem do zasilania.... najlepiej na stale... ale nie mam pojęcia pod co i jak się podpiąć no i jak ten kabel od anteny puścić żeby go nie było widać i żeby się nie walał po samochodzie....
najlepiej pod zapalniczke ;-) w c4 zapalniczka poprostu sie wypina ;-) sprawdz u siebie ;-) a kabel antenowy u siebie mam puszczony zdo bagaznika w tym samym miejscu co od anteny od zwyklego radia ;-) sprobuj ;-)
Wybacz im Boze bo nie wiedzieli co czynili robiac biale i srebrne audi...
Moja biedna szosteczka jest poturbowana ;(

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 08 lip 2009, 09:13

Boria pisze:
no i mam problem z antena i podleczeniem do zasilania.... najlepiej na stale... ale nie mam pojęcia pod co i jak się podpiąć no i jak ten kabel od anteny puścić żeby go nie było widać i żeby się nie walał po samochodzie....
najlepiej pod zapalniczke ;-) w c4 zapalniczka poprostu sie wypina ;-) sprawdz u siebie ;-) a kabel antenowy u siebie mam puszczony zdo bagaznika w tym samym miejscu co od anteny od zwyklego radia ;-) sprobuj ;-)


hmm.... no nie wiem bo w C5 zapalniczka jest razem z popielniczka.... i za bardzo nie chciałbym tego rozwalać bo do dupy by to wyglądało.... a z tym kablem to ciekawy pomysł :D
tylko ze nie wiem gdzie ten kabel od radia jest u mnie w samochodzie xD tzn na aucie nigdzie anteny nie ma :D tylko w szybie gdzieś czy jakoś tak :D ale to kabel chyba powinien gdzieś być ?? tylko gdzie :D a jak już to jak się do niego dostać :D


Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 09 lip 2009, 08:42

xpbit, najlepiej przeciągnij kable zasilające bezpośrednio z akumulatora, to w dużym stopniu pozwoli wyeliminować ewentualne zakłócenia z instalacji. Pamiętaj tylko żeby założyć dodatkowo bezpiecznik na plusie. Co do przeprowadzenia anteny, to w tym linku (punkt 5) http://www.audiworld.com/tech/elec148.shtml
masz info jak się zdejmuje osłony z progów, a później pod tylnym siedzeniem do bagażnika i dalej to już inwencja własna.

pozdro
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 09 lip 2009, 11:42

Buczek pisze:xpbit, najlepiej przeciągnij kable zasilające bezpośrednio z akumulatora, to w dużym stopniu pozwoli wyeliminować ewentualne zakłócenia z instalacji. Pamiętaj tylko żeby założyć dodatkowo bezpiecznik na plusie. Co do przeprowadzenia anteny, to w tym linku (punkt 5) http://www.audiworld.com/tech/elec148.shtml
masz info jak się zdejmuje osłony z progów, a później pod tylnym siedzeniem do bagażnika i dalej to już inwencja własna.

pozdro

Wielkie dzięki ;) no ale do akumulatora tez trzeba się jakoś przebić :Dheh
Materiał z linku bardzo się przyda :D tylko trochę nie za bardzo jest tam opisane i zrobione jak się przebić przez tylne siedzenia...;/ no ale to będę jeszcze kombinował :D

Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 09 lip 2009, 14:18

Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 27 lip 2009, 09:10

Jaki zestaw CB... temat rzeka,ale na miejscu będzie tu zacytować kogoś,kto ma o tym pojęcie,co niniejszym czynię :-D (poczytajcie,bo warto 8-) )

1, ZAKUP RADIOTELEFONU CB
Czym należy się przede wszystkim kierować? - dobrym odbiornikiem. We wszystkich urządzeniach homologowanych i dopuszczonych do użytkowania nadajniki posiadają wystarczający jakościowo sygnał, by był poprawnie odebrany przez innych użytkowników pasma obywatelskiego. ÂŻeby jednak odebrać sygnał nadajnika, należy zwrócić na pewne podstawowe parametry odbiornika. Nie wdając się w opis matematyczny, można to uczynić przy zakupie „na słuch”.
Dobry odbiornik to taki który jak najmniej szumi!!! ... czyli bez względu na model podłączamy urządzenie do zasilacza i włączamy. Regulację siły głosu (VOL) ustawiamy na „max”, blokadę szumów (SQL) odblokowujemy, jeśli jest regulacja wzmacniacza częstotliwości radiowej (RF GAIN) to tez ustawiamy na „max”. Jeśli są filtry, to powinny być w pozycji wyłączonej (OFF).

Uwaga: nie naciskamy nadawania (PTT) !!!!!!!!!!!

Wsłuchując się w szum z głośnika, powinniśmy słyszeć delikatny szum, im jest on intensywniejszy tym gorsze radio z dwóch identycznych egzemplarzy. Czasem może być słyszalny delikatny „terkot” - jest to spowodowane pracą syntezy i nie jest poważną wadą.
Jeśli do tak ustawionego radia dopniemy antenę, to wtedy powinniśmy usłyszeć charakterystyczny „jazgot” odbieranych częstotliwości radiowych. Nieraz wystarczy w gniazdo antenowe włożyć z 1,5m drutu izolowanego i usłyszymy charakterystyczny wzrost szumów.
Te szumy co słyszeliśmy bez anteny, są to szumy własne CB-radia, im większe tym trudniej na takim urządzeniu będzie odebrać słabsze stacje korespondentów, bo pamiętać należy, że sygnał korespondenta musi je pokonać. W praktyce radio o dużym współczynniku szumów własnych zmusza użytkownika do zaciągnięcia pokrętła blokady szumów (SQL) w większą wartość, czyli zmniejszeniu zasięgu.
Włączenie w niektórych CB-radiach filtrów, czy też korzystanie z funkcji automatycznej blokady (ASC) nie zmniejsza szumów własnych odbiornika !!! -pomaga jedynie ograniczyć wpływ zakłóceń pochodzących z instalacji samochodowej użytkownika, jak i innych pochodzenia przemysłowego.

Do pojazdów samochodowych odradzałbym zakup radia z modulacją SSB. Wszyscy użytkownicy kanału drogowego (19) pracują modulacją amplitudy. Radia z SSB (z wstęgami?) posiadają w swej budowie bardziej zawężone pasmo odbioru, co jest pozytywne, ale jednak utrudnia odbiór lekko odstrojonych nadajników CB i zmusza do kręcenia dodatkowym pokrętłem w czasie jazdy. Ponadto te radia są droższe i większe gabarytowo, a funkcje w nich zainstalowane wymagają dużego doświadczenia operatora, kierującego jednocześnie pojazdem.
Odradzam także zakup radia CB w postaci mikrofonu, ta miniaturyzacja dobra jest do użytkowania jako radia ręcznego na pieszej wycieczce. W pojeździe radio CB winniśmy obsłużyć jedną ręką i to w rękawiczce. Proszę spróbować jedną ręką zmienić kanał, zwiększyć/zmniejszyć siłę głosu, czy też zmienić położenie blokady szumów.

2.INSTALACJA RADIA CB W POJEÂŹDZIE
Podstawową zasadą jest by urządzenie można było obsłużyć jedną ręką bez wychylania się z fotelu kierującego pojazdem. Również dobrze jest jeśli może go widzieć bez kręcenia głową, czyli samym ruchem gałek oczu.
Jak każde urządzenie elektroniczne, również CB-radio w czasie pracy wydziela energię cieplną. Stąd też podstawowy warunek - miejsce przewiewne i nienasłonecznione! Odpada więc montaż na podszybiu, czy też w pobliżu kanałów grzewczych.
Elektronika nie lubi wilgoci! - odpada montowanie pod siedzeniami czy też blisko dziwi (opad deszczu). Uwaga też na niektóre przewody klimy skraplające wodę.
Montując w schowkach i w zaślepkach zwracamy uwagę na to czy wtyczka z kablem anteny będzie miała wystarczająco miejsca. Kabel antenowy nie może być załamany, przez analogię do węża wodnego, może być zagięty w delikatnym promieniu.
Zasilanie najlepiej wykonać podłączając CB bezpośrednio do instalacji elektrycznej pojazdu. Jeśli ma CB być wyjmowane to przez typowe złącza (kostki) stosowane w instalacjach elektrycznych pojazdów i to wykluczające połączenia przypadkowej zamiany + z - . Praktyka wykazuje, że najgorszym rozwiązaniem jest stosowanie wtyczek do gniazda zapalniczki, Te wtyczki mogą się łatwo wysuwać, co w konsekwencji prowadzi do wyłączenia urządzenia i często przeprogramowania radia CB na kanał np. 9 , o czym użytkownik nie wie.
Ważnym elementem jest bezpiecznik umieszczony na plusowym (czerwonym) przewodzie zasilania. Głównym jego zadaniem jest odłączyć awaryjnie radio CB w wypadku awarii. Dodatkowo zabezpiecza przed przypadkową zamianą biegunów zasilania, ale pod warunkiem, że antena jest odłączona. W wypadku stosowania wtyczek zapalniczkowych, bezpiecznik jest umieszczany wewnątrz niej.

3. ANTENA
Antena to podstawa działania CB w pojeździe. Najlepsza by była o długości około 2,7m, ale w praktyce nie do przyjęcia. Dlatego producenci skracają jej długość fizyczną przez zastosowanie cewki w jej początku. Wtedy wymiary znacznie zmniejszają się, nawet do kilkunastu cm!!!, ale praktyka wykazuje, że przynajmniej 1m długości promiennika zapewnia skuteczną łączność.
Antena im dłuższa tym lepsza.
Uwaga: antena (promiennik i cewka) a także długość kabla to komplet!!! ..a przede wszystkim nie wolno zamieniać promienników z cewkami!!!
Pod względem umocowania anteny na pojeździe spotyka się dwa rozwiązania: montaż bezpośrednio na pojeździe i na podstawie magnetycznej. W obu przypadkach obowiązuje zasada, by promiennik anteny i jej cewka były możliwie jak najdalej od elementów pojazdu i pracowały w wolnej przestrzeni.
Najlepszym sposobem montażu anteny jest wykonanie otworu w karoserii pojazdu. Otwór wykonuje się najczęściej w dachu lub w błotniku. Czasami również na podszybiu. W wypadku wykonania w dachu, należy ustalić miejsce, by blacha miała odpowiednią sztywność. Czyli jakiś delikatny łuk. Dobrym rozwiązaniem jest też wstawienie anteny CB w miejsce anteny radiowej, a radiową zamienić na naklejaną na szybę.
Anteny bardzo często montuje się za pomocą uchwytów: bagażnikowych lub relingowych. W obu tych przypadkach obowiązuje zasada, by masa pojazdu miała kontakt elektryczny z podstawką montażową uchwytu. Ważne jest też, by kabel antenowy nie był gnieciony przez zamykane elementy pojazdu (klapy bagażników, uszczelki dziwi itp.).
Pamiętamy też, że do anteny musi być łatwy dostęp aby ją odkręcić przy pozostawieniu pojazdu w miejscu niestrzeżonym.
Decydując się na antenę z podstawą magnetyczną, czyli na coś gorszego pod względem elektrycznym, kierujemy się zasadą: im większa średnica magnesu - tym lepsza. Podstawa magnetyczna, prócz tego, że trzyma antenę na pojeździe, spełnia rolę kondensatora. Ten kondensator utworzony jest przez powierzchnię podstawy i blachę karoserii. Jego dielektrykiem jest lakier samochodu i krążek gumowy. Im cieńszy jest ten dielektryk tym lepiej, a więc stosowanie dodatkowych podkładek (by nie rysowała antena lakieru) działa na niekorzyść.
Antena musi mieć swój drugi biegun, w wypadku montażu na podstawie magnetycznej tym drugim biegunem jest częściowo karoseria, a najczęściej kabel antenowy. W tym przypadku jedynym ratunkiem jest umieszczanie go możliwie blisko elementów konstrukcyjnych pojazdu (słupki, progi) i to możliwie na całej jego długości.
4. STROJENIE ANTEN
Każda antena wymaga przynajmniej sprawdzenia, czy jest dostrojona do częstotliwości fali radiowej pasma CB. O ile dla odbiornika nie jest to takie istotne, choć bardzo wskazane, o tyle dla nadajnika jest to konieczność. Niedostrojona antena powoduje znaczne zmniejszenie energii wypromieniowanej i w konsekwencji może uszkodzić nadajnik CB. Po prostu energia niewypromieniowana nagrzewa stopnie urządzenia CB aż do spalenia poszczególnych elementów. Ponadto często zniekształca modulację czyniąc ją niezrozumiałą.
Anteny stroimy używając różnego rodzaju mierników do tego przeznaczonych, a czynność najczęściej ogranicza się do doboru odpowiedniej długości promiennika anteny lub przesunięcia pierścionków na cewce. Stosowanie do tego popularnych mierników fali stojącej (tzw. SWR) nie zawsze gwarantuje maksimum mocy wypromieniowanej. Dlatego czynności te najlepiej powierzyć serwisowi.
Istnieje grupa anten, jak podają producenci „..nie wymagające dostrajania..”. Są to z reguły anteny na podstawie magnetycznej i nie posiadają elementów regulacyjnych. Dla takich anten trzeba znaleźć miejsce na pojeździe w którym mierzone parametry dostrojenia są najlepsze.
Antenę stroi się do miejsca w konkretnym pojeździe i od jej czubka do wtyczki antenowej do radia, nic zmieniać nie wolno. Przenoszenie anteny z pojazdu na pojazd bez dostrojenia może okazać się zgubne.
5. ZASIęG CB
Pasmo obywatelskie jest pasmem radiowym ogólnie dostępnym. Mogą się tu pojawiać różnego rodzaju zakłócenia. Niestety, nic na to nie możemy poradzić. Zjawiska jakie zachodzą w jonosferze powodują szczególnie w okresie letnim duże odbicia fali radiowej i umożliwiają nawiązanie łączności powyżej 2 tyś. km a problemem może być łączność na 2km. Niestety, lekarstwa na ten problem nie ma, zaciąganie blokady szumów (SQL) powoduje też ograniczenia odsłuchu od innych CB-istów. W takim wypadku najlepiej jest całkowicie odblokować blokadę szumów i wyciszyć siłę głosu do minimum. Co prawda będziemy mieli cały czas delikatny szum, ale będziemy słyszeli co na trasie dzieje się i gdzie „miśki” stoją. Zawsze wtedy możemy chwilowo podkręcić silę głośności zapytać się o sytuację.
W przeciętnych warunkach zasięg CB wynosi od 5 do 10km w terenie płaskim. Zjawiska atmosferyczne: deszcz, śnieg, mgła mogą ten dystans zmienić. Ważna jest pora dnia i roku. Wpływ też ma ukształtowanie terenu i jego zabudowa.

[ Dodano: 2009-07-27, 09:14 ]
Po takiej lekturze,pozostaje tylko poznać słownik CB-radiowców ;-) maly-slownik-cb-radiowca-vt12306.htm pozdr
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 30 lip 2009, 21:54

Witam :D

dziś zakupiłem taki komplecik :

http://www.allegro.pl/item701317185_cb_ ... _wtyk.html

i jestem zadowolony :D podłączyłem go sam bez problemu :D działa elegancko :D
nie wiem jak z zasięgiem bo jeszcze nie testowałem :D ale słychać mnie czyściutko :D

antenka jest na klapie bagażnika :D kabel puszczony z boku siedzenia i w progu :D aż pod przełącznik od świateł w ten schowek gdzie jest radio :D
a zasilanie na stale podłączone pod jeden bezpiecznik i masę samochodu :D

Wszystko działa ładnie radyjko spisuje się super :D


Polecam ten zestaw :D ten konkretny :D bo przesyłka doszła do mnie zajebiście szybko :D
zamówiłem za pobraniem o godzinie 13 a następnego dnia o 9 rano miałem już w domu :D


Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 30 lip 2009, 23:04

Bardzo dobry wybór i tani. Też obrcnie śmigam na takim samym zestawie.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 30 sie 2009, 10:32

czy może stać się coś z radiem jeśli :
mam podłączone zasilanie pod bezpieczniki w samochodzie.... i zauważyłem że jak włącza się klakson to w radiu zaczyna jakoś syczeć i trzeszczeć przez ta chwile....? czy może to uszkodzić w jakiś sposób radio ??


Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Zablokowany

Wróć do „Car Audio”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja