Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] 1.9 TDI - co to za wężyk i co daje jego zaślepienie?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaceqp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

[A6 C4] 1.9 TDI - co to za wężyk i co daje jego zaślepienie?

Post autor: jaceqp » 26 lip 2009, 13:31

Siema. Zastanawiam się co może oznaczać fakt, że zaznaczony wężyk jest odłączony i zaślepiony (na wężyku a nie na końcu gruszki)...

Obrazek

Czy to jeden ze sposobów zaślepienia EGR'a? Początkowo myślałem, że to podciśnieniowe sterowanie od turbo ale chyba to akurat jest niżej...

Poprzedni właściciel mówił, że był jakiś problem z jakimś zaworem, że brakowało mocy itp. W warsztacie podobno wymieniali ten zawór, ale zastanawia mnie w/w patent. Auto jeździ normalnie, nie zamula itp.

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 26 lip 2009, 14:55

kolego ja mam to samo i zrobiłem to sam dla swojej wygody tylko że ja mam 131km to urządzenie steruje turbiną i spalinami a gdy wężyk zaślepisz to wtedy turbina dostaje cały czas czyste powietrze i turbina chodzi cały czas a nie że załącza się od iluś tam obrotów no i przez to masz parę koników więcej i kopa od samego początku a nie po chwili.Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
jaceqp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: jaceqp » 26 lip 2009, 15:03

piotrekr79 pisze:kolego ja mam to samo i zrobiłem to sam dla swojej wygody tylko że ja mam 131km to urządzenie steruje turbiną i spalinami a gdy wężyk zaślepisz to wtedy turbina dostaje cały czas czyste powietrze i turbina chodzi cały czas a nie że załącza się od iluś tam obrotów no i przez to masz parę koników więcej i kopa od samego początku a nie po chwili.Pozdrawiam
Może to jakoś wpływać na żywotność elementów w dolocie (z turbo włącznie)? Czy można to spokojnie zostawić?
Fakt jakoś nie zauważam turbo dziury i przejścia na teoretycznym 'progu'...

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 26 lip 2009, 16:19

można to śmiało zostawić i niech śmiga nic nie będzie się działo
Piotr

Bolszakoof

Post autor: Bolszakoof » 26 lip 2009, 22:21

To jest cylkulator spalin i zaślepienie na pewno wpływa na żywotność turbiny.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 lip 2009, 00:03

piotrekr79 pisze:kolego ja mam to samo i zrobiłem to sam dla swojej wygody tylko że ja mam 131km to urządzenie steruje turbiną i spalinami a gdy wężyk zaślepisz to wtedy turbina dostaje cały czas czyste powietrze i turbina chodzi cały czas a nie że załącza się od iluś tam obrotów no i przez to masz parę koników więcej i kopa od samego początku a nie po chwili.Pozdrawiam
Czy jesteś pewien, że wiesz jak działa EGR ?
I w jaki sposób miałby sterować turbiną ?
Turbina zawsze dostaje czyste powietrze (no chyba, że masz filtr powietrza do bani), potem je spręza potem przechodzi ono przez IC i trafia do kolektora ssącego. I tam też trafiaja spaliny z EGR. No chyba, że ten silnik jest jakis inny ? (sprawny inaczej ? :-))

Każda turbina kręci sie cały czas, więc o jakie załączanie od ilus tam obrotów chodzi ?
I ile tych koników mamy więcej ?

[ Dodano: 2009-07-27, 00:06 ]
Bolszakoof pisze:To jest cylkulator spalin i zaślepienie na pewno wpływa na żywotność turbiny.
A w jakim sensie ? Bo logicznego to na pierwszy rzut oka nie widać :roll: No i jak wpływa ? na plus czy na minus ?
Ostatnio zmieniony 27 lip 2009, 11:29 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
jaceqp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: jaceqp » 27 lip 2009, 00:06

Też coś mi się nie chce wierzyć w zwiększenie mocy... Być może jeśli faktycznie wpływa na podcinanie turbo w dole to robi się trochę elastyczniej... Ale o ile dobrze kojarzę sam EGR działa na wylocie więc sam z siebie jako tako nie wpływa na moc... no chyba że gazy które przepuszcza jeszcze czymś sterują...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 27 lip 2009, 16:24


ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga