Siema. Zastanawiam się co może oznaczać fakt, że zaznaczony wężyk jest odłączony i zaślepiony (na wężyku a nie na końcu gruszki)...
Czy to jeden ze sposobów zaślepienia EGR'a? Początkowo myślałem, że to podciśnieniowe sterowanie od turbo ale chyba to akurat jest niżej...
Poprzedni właściciel mówił, że był jakiś problem z jakimś zaworem, że brakowało mocy itp. W warsztacie podobno wymieniali ten zawór, ale zastanawia mnie w/w patent. Auto jeździ normalnie, nie zamula itp.
[A6 C4] 1.9 TDI - co to za wężyk i co daje jego zaślepienie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
- Lokalizacja: Zamość
kolego ja mam to samo i zrobiłem to sam dla swojej wygody tylko że ja mam 131km to urządzenie steruje turbiną i spalinami a gdy wężyk zaślepisz to wtedy turbina dostaje cały czas czyste powietrze i turbina chodzi cały czas a nie że załącza się od iluś tam obrotów no i przez to masz parę koników więcej i kopa od samego początku a nie po chwili.Pozdrawiam
Piotr
- jaceqp
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Może to jakoś wpływać na żywotność elementów w dolocie (z turbo włącznie)? Czy można to spokojnie zostawić?piotrekr79 pisze:kolego ja mam to samo i zrobiłem to sam dla swojej wygody tylko że ja mam 131km to urządzenie steruje turbiną i spalinami a gdy wężyk zaślepisz to wtedy turbina dostaje cały czas czyste powietrze i turbina chodzi cały czas a nie że załącza się od iluś tam obrotów no i przez to masz parę koników więcej i kopa od samego początku a nie po chwili.Pozdrawiam
Fakt jakoś nie zauważam turbo dziury i przejścia na teoretycznym 'progu'...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
- Lokalizacja: Zamość
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Czy jesteś pewien, że wiesz jak działa EGR ?piotrekr79 pisze:kolego ja mam to samo i zrobiłem to sam dla swojej wygody tylko że ja mam 131km to urządzenie steruje turbiną i spalinami a gdy wężyk zaślepisz to wtedy turbina dostaje cały czas czyste powietrze i turbina chodzi cały czas a nie że załącza się od iluś tam obrotów no i przez to masz parę koników więcej i kopa od samego początku a nie po chwili.Pozdrawiam
I w jaki sposób miałby sterować turbiną ?
Turbina zawsze dostaje czyste powietrze (no chyba, że masz filtr powietrza do bani), potem je spręza potem przechodzi ono przez IC i trafia do kolektora ssącego. I tam też trafiaja spaliny z EGR. No chyba, że ten silnik jest jakis inny ? (sprawny inaczej ?
Każda turbina kręci sie cały czas, więc o jakie załączanie od ilus tam obrotów chodzi ?
I ile tych koników mamy więcej ?
[ Dodano: 2009-07-27, 00:06 ]
A w jakim sensie ? Bo logicznego to na pierwszy rzut oka nie widać :roll: No i jak wpływa ? na plus czy na minus ?Bolszakoof pisze:To jest cylkulator spalin i zaślepienie na pewno wpływa na żywotność turbiny.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2009, 11:29 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- jaceqp
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Też coś mi się nie chce wierzyć w zwiększenie mocy... Być może jeśli faktycznie wpływa na podcinanie turbo w dole to robi się trochę elastyczniej... Ale o ile dobrze kojarzę sam EGR działa na wylocie więc sam z siebie jako tako nie wpływa na moc... no chyba że gazy które przepuszcza jeszcze czymś sterują...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga