Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI] Tiptronic szarpie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
GMARINERO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 05 maja 2009, 12:17
Lokalizacja: mazury

[A6 C5 2,5 TDI] Tiptronic szarpie

Post autor: GMARINERO » 22 lip 2009, 11:14

Witam
Ostatnio zauwazylem ze jak wrzucam czasem bieg z P na D lub R po odpaleniu skrzynia potrafi szarpnac jak jade jest OK.

Odpalilem VAG-a i wyszedl mi kod bledu 17125 Torque Converter Clutch: Stuck OFF .

Z tego co poczytalem wina moze byc za niski stan oleju lub zla jakosc oleju plus jeszcze kilka innych przyczyn. Mam pytanie czy ktos sie spotkal z czyms takim tzn i z tym kodem bledu i z takimi objawami. Macie moze jakies pomysly co to moze byc?

Ogolnie olej byl nie dawno wymieniany w skrzyni wyciekow zadnych nie widze. Jaki olej w ogole nalezy tam wlewac do skrzyni jezeli by trzeba go zmienic lub dolac?

Z gory dziekuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2009, 16:13 przez GMARINERO, łącznie zmieniany 1 raz.

GMARINERO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 05 maja 2009, 12:17
Lokalizacja: mazury

Post autor: GMARINERO » 23 lip 2009, 11:28

Bylem u mechanika ale on powiedzial ze sie nie zajmuje powazniejszymi naprawami skrzyn biegow i ze nie jest specjalista od tego. Zadzwonil do jakiegos serwisu w krakowie ktorzy sie zajmuja skrzyniami i powiedzieli ze to moze byc klopot z elektrozaworkami czy jakos tak i wtedy to maly koszt. A jezeli w misce olejowej jak sie ja otworzy beda opilki metalu to oznacza ze skrzynia jest do roboty i to juz wydatek 4000 wiec nie malo. Sam juz nie wiem co mam myslec.
Takze na dzis lub jutro jestem umowiony zeby odkrecic miske i sprawdzic co i jak.

Nie wiem jak to tylko z tymi opilkami jest ale wydaje mi sie ze gdzies czytalem ze jakas mala ilosc tych opilkow zawsze bedzie jak skrzynia ma juz swoje przejechane? Czy to prawda?

GMARINERO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 05 maja 2009, 12:17
Lokalizacja: mazury

Post autor: GMARINERO » 24 lip 2009, 17:54

Niestety blad wraca. Mialem wystarczajaco oleju ponad 5 litrow wlalem tyle samo nowego i nowy filtr. Blad ciagle jest. Opilkow na szczescie nie mialem w sumie jak chyba juz pisalem olej byl wymieniany niedawno wiec nie bylo szans na produkcje oplikow :)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 lip 2009, 21:36

Przemcio pisze:GMARINERO, opiłki zawsze beda skrzynia cały czas pracuje
no tak to nie jest
chyba że po przejechaniu 0,5 melona, ale głownie od stylu jazdy i roku skrzyni
ogólnie sporo czynników na to wpływa
GMARINERO pisze:Mialem wystarczajaco oleju ponad 5 litrow wlalem tyle samo nowego i nowy filtr
to tak sobie bym powiedział, że "wystarczająco" 5l to jest naprawdę nie wesoło, zależy ile km na takiej ilości było zrobione

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 27 lip 2009, 21:00

5 litrów jak ja domniemam to tyle ile spuscił z skrzyni przy wymianie statycznej wiec w miare ok , bo wchodzi przy takiej wymianie 5.5 litra gdzies . jak ktos pisze ze mial 5 litrów prosze tego nie odbierac jako całą zawartosc oleju w skrzynce . W moim poscie gdzie pisalem o 2 litrach zrobileś Wasc ten sam bład <piwo>

[ Dodano: 2009-07-30, 20:12 ]
Witam - buuuuu sie cos porobiło ... podobie jak u kolegi jak juz jedzie to jedzie ...
ale jak np skocze do domu i po powrocie wsiadam odpalam auto to wszystko jest oki , ale gdy włacze bieg nastapuje szarpniecie i ...albo silnik zgasnie , albo i nie ale na fisie oswieci sie cos w rodzaju koła chyba z wykrzyknikiem i z boku tego koła są jak by szczeki i pojawia sie pisk .
po zgaszeniu i ponownym zapaleniu auta , jest to samo , albo i nie , jednak gdy znowu chce wlaczyc bieg to sie sytuacja powtarza.
Nawet stało sie tak , ze jak sie pojawil na wyswietlaczu ten bład to i wskaznik iz nalezy wcisnac pedal chamulca cykał jak głupi i lapka podswietlenia migała , ale to nie zawsze , po ktoryms tam ponownym odpaleniu samochód w koncu jedzie , po zgaszeniu zapala i normalnie wszystko dziala i tak u mechanika jak by na złosc nic sie nie działo , powrócilem wiec do domu , zgasilem i ponownie odpalam i to samo , piszczy wyswietla to cos na fisie , a jak nie wyswietla to po wlaczeniu biegu wyswietli , ale nie zawsze
Vag podał bład F 125
POPOMOZE KTOÂŚ W NIEDZIELE NA WCZASY MAM JECHAć

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja