[a6 c5 2.4 v6 98r] podczas jazdy przełącza z gazu na benzyne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 sty 2009, 21:25
- Lokalizacja: krosno/podkarpacie
[a6 c5 2.4 v6 98r] podczas jazdy przełącza z gazu na benzyne
Witam, mam problem , dziwny objaw otóż czasami podczas jazdy na gazie w pewnym momecnie zaczyna pulsowac zielona dioda gazu i włącza sie kontrolka beznyny czyli przełącza sie na paliwo(wraz z przełączeniem słychac przerywany dzwiek - podobny do dzwieku sygnalizującego brak gazu). Po wyłączeniu pojazdy i ponownym jego uruchomieniu wszystko wraca do normu - czasami przejade 100m i znowu sie "to robi" a czasami przejade 500 km i nic sie nie dzieje. Prosze o porady co to moze byc. Instalacja jest na gwarancji - oststnoi byłem u gaziarzy ale niestety - takie objawy wtedy nie wystąpiły , przejechałem z 300km i znowu to samo. Posiadam instalacje ELPIGAZ -sekwencje.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
dokładnie, problemem jest spadek cisnienia poniżej zapisanego w opcjach i włączona opcja "wyłącz przy pierwszym" (lub coś podobnego) - opcja ta polega na tym że przy każdym najmniejszym spadku ciśnienia poniżej wartości granicznej auto przełącza się na benzyne tak jakby gazu nie miało.
Jesli instalacja na gwarancji to smiało jedź to reklamować - i niech nie tylko odznaczą ci tą opcję ale także sprawdzą te spadki ciśnienia - żeby czasem nie okazało się że jeździsz na ubogiej mieszance...
Jesli instalacja na gwarancji to smiało jedź to reklamować - i niech nie tylko odznaczą ci tą opcję ale także sprawdzą te spadki ciśnienia - żeby czasem nie okazało się że jeździsz na ubogiej mieszance...
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 sty 2009, 21:25
- Lokalizacja: krosno/podkarpacie
Sytuacja dzieje sie to niezaleznie od stylu jazdy , ale raczej miało to miejsce przy spokojnej jezdzie. Byłem u gaziarzy , podłączali pod kompa ale stwierdzili ze cisnienie jest ok, powiedzieli zebym przyjechał w chwili kiedy sie awaria objawi - ale tak jak pisałem nie raz przejade 500 km i jest wszystko ok a czasami w ciągu dnia kilkakrotnie mi sie przełącza, a odległosc do warsztatu gdzie zakładali gaz to prawie 80 km i równie dobrze znowu moge jechac i znowu to sie nie ujawni. Ktos mi mówił ze moze to objawy padajacego cxujnika cisnienia. Pierwsze objawy nastapiły 2 miesiace temu a jezdze juz nim 8 miesiecy i wszystko wczesniej było wporzadku.
[ Dodano: 2009-07-23, 11:21 ]
Zuważyłem,że objawy te występują przy małym obciążeniu silnika tzn. przy powlnej jezdzie , dojazdach do skrzyzowania czy tez postoju na swiatłach - bardzo dziwne..
[ Dodano: 2009-07-23, 11:21 ]
Zuważyłem,że objawy te występują przy małym obciążeniu silnika tzn. przy powlnej jezdzie , dojazdach do skrzyzowania czy tez postoju na swiatłach - bardzo dziwne..
jaro2124, Skoro nie ciśnienie, obstawiałbym obroty. Myślę, że możesz mieć błędne ustawienia z nimi związane. Miałem u siebie podobny przypadek. Podczas jazdy z utrzymującą się prędkością sterownik wskazywał, że obroty spadały do zera... Obrotomierz nic takiego nie wykazywał, laptop był podpięty w czasie jazdy.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A jaki masz reduktor i jakie ciśnienie masz na nim ustawione?
Ja obstawiam:
-reduktor,
-czujnik ciśnienia lub map sensor w zależności co jest w instalacji,
-zawór szybkiego wypływu gazu w wielozaworze przy zbiorniku,
A może po prostu należałoby wymienić filtry gazu. Prosty zabieg, wiele nie kosztuje.
Ja obstawiam:
-reduktor,
-czujnik ciśnienia lub map sensor w zależności co jest w instalacji,
-zawór szybkiego wypływu gazu w wielozaworze przy zbiorniku,
A może po prostu należałoby wymienić filtry gazu. Prosty zabieg, wiele nie kosztuje.
Niech sprawdzą czy komputer od gazu nie gubi obrotów silnika. Większość gazowników podpina kompa od gazu pod cewki i jest ok jeśli cewki pracują prawidłowo, ale bardziej niezawodnym sposobem jest pobranie iloci obrotów silnika z kabla idącego do zegarów we wnętrzu samochodu, jest to wartość pozbawiona błędów pracy cewek.
Proponuje najpierw sprawdzić tą przyczynę.
Proponuje najpierw sprawdzić tą przyczynę.