[a6 C5 2.5 TDI Q automat] Tryb awaryjny co jakś czas...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
[a6 C5 2.5 TDI Q automat] Tryb awaryjny co jakś czas...
Witam, jakiś czas temu włączyl mi sie tryb awaryjny skrzyni , i uznałem ze ma to związek z tym ze mi auto podlało od strony pasazera ale jak mi powiedzieli panowie z setwisu auto-tech z Rybnika ze to jakiś elektromagnes w wybieraku no to po kilku dniach w serwisie doszli do wniosku ze trzeba wymienic w miedzy czasie tryb awaryjny się wylączyl ale część została jednak wymieniona . no i minol jakis tydzień od naprawy i tyb zalączyl się ponownie.
Czy jest możliwość ze jest np zbyt mało oleju?
Czy jest możliwość ze jest np zbyt mało oleju?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
a ja tam mysle panie kolego ,ze czas sie przygotowac na regeneracje skrzynki ..ja tez tak mialem ..wymienili multiswitch , zmienili olej ..ale ogolenie szkoda kasy na to ..jesli widzieli jakies opilki metalu w oleju to zacznij szukac skrzyni..ja tak zrobilem bo juz nie mialem do tego cierpliwosci
pozdr
pozdr
Ciachu
A6 C7 CGLC 2.0 Tedeji 177 Królików Mocarnych
A6 C7 CGLC 2.0 Tedeji 177 Królików Mocarnych
Najlepszym sposobem weryfikacji będzie podłączenie samochodu do komputera - wtedy dostaniesz pełną informację na temat ew. błędów.
To że samochód wchodzi w tryb awaryjny, nie musi oznaczać że ze skrzynią jest coś nie tak.
Ja mam analogiczny problem z którym pojechałem do "skrzyniarza" od przekładni automatycznych.
Po sprawdzeniu komputera skrzyni biegów okazało się że błędy na skrzyni są powodowane błędami z komputera centralnego.
Jutro będę diagnozował błędy głównego komputera i zobaczymy co moją niunię boli.
To że samochód wchodzi w tryb awaryjny, nie musi oznaczać że ze skrzynią jest coś nie tak.
Ja mam analogiczny problem z którym pojechałem do "skrzyniarza" od przekładni automatycznych.
Po sprawdzeniu komputera skrzyni biegów okazało się że błędy na skrzyni są powodowane błędami z komputera centralnego.
Jutro będę diagnozował błędy głównego komputera i zobaczymy co moją niunię boli.
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
może tak być że główny komputer wyśle sygnał do sterownika skrzyni np.w związku ze złym ustawieniem kąta wtrysku (tak było u mnie) ale tak jak się już naczytałem na naszym forum to pod siedzeniem pasażera znajduje się sterownik skrzyni,który często jest zalewany wodą. po jego osuszeniu i wykasowaniu błędów problem znika. tak wyczytałem.
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Ja miałem taki cyrk (włączający się tryb awaryjny) jak urwałem poduchę pod silnikiem (ta z czujnikiem),to raz...Drugi raz awaryjny załączał się przez to,że nie miałem dokręconych śrub łączących silnik z pasem przednim (4szt),mogłem bez wysiłku ruszać góra/dół silnikiem taki był luz.Po dokręceniu problem ustąpił,to samo po wymianie poduchy :-P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Witaj,
Z tą skrzynią to ostrożnie. Nie wydawajcie wyroków. U mnie np każdy chciał zarobić na robieniu czegoś ze skrzynią, a skończyło się na wymianie akumulatora. A kolega co opisywał problem wymienił scalaka za 2 złote i wszystko gra! Poczytaj tu:
c5-28-q-blad-18233-zawor-kontroli-cisnienia-vt5178.htm
Na Twoim miejscu zrobiłbym tak:
1. Odczytał błędy VAG ze skrzyni i silnika.
2. Jeśli pokaże błąd zaworu (njaczęściej zwarcie do + lub masy) to znalazłbym piny do tego zaworu na grzebieniu komputera i sprawdził miernikiem czy jest zwarcie rzeczywiści.
3. Jeśli nie to masz uwalony komp od skrzyni i nawet jej wymiana nie pomoże.
Pozdrawiam
Z tą skrzynią to ostrożnie. Nie wydawajcie wyroków. U mnie np każdy chciał zarobić na robieniu czegoś ze skrzynią, a skończyło się na wymianie akumulatora. A kolega co opisywał problem wymienił scalaka za 2 złote i wszystko gra! Poczytaj tu:
c5-28-q-blad-18233-zawor-kontroli-cisnienia-vt5178.htm
Na Twoim miejscu zrobiłbym tak:
1. Odczytał błędy VAG ze skrzyni i silnika.
2. Jeśli pokaże błąd zaworu (njaczęściej zwarcie do + lub masy) to znalazłbym piny do tego zaworu na grzebieniu komputera i sprawdził miernikiem czy jest zwarcie rzeczywiści.
3. Jeśli nie to masz uwalony komp od skrzyni i nawet jej wymiana nie pomoże.
Pozdrawiam
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
ÂŚwięta prawda Toranaga,mi odpalał na trybie awaryjnym też normalnie,i po tych przygodach-poduchach urwanych,śrubach niedokręconych,wystarczy brak pozycji,poziomu i już tryb awaryjny jest na posterunku.Toranaga pisze:Witaj,
Z tą skrzynią to ostrożnie. Nie wydawajcie wyroków. U mnie np każdy chciał zarobić na robieniu czegoś ze skrzynią, a skończyło się na wymianie akumulatora. A kolega co opisywał problem wymienił scalaka za 2 złote i wszystko gra! Poczytaj tu:
c5-28-q-blad-18233-zawor-kontroli-cisnienia-vt5178.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
Co do tego akumulatora to coś w tym moze być (swoją drogą od czasu jak napisałem ten temat tryb nie załączył sie ani razu ) mialem ostatnio przypadek ze zostawiłem auto na światłach to i po 2 h pilot z alarmu i centalnego mi juz nie działał i okazało sie ze to aku tak szybko siadł i najwyraźniej jest juz słaby
U mnie problemem okazał się uszkodzony komputer silnika, przez co komputer skrzyni biegów nie otrzymywał informacji o momencie obrotowym i "głupiał". :-?
Po naprawie samochód jest żywszy, turbina załącza się normalnie i jak narazie tryb awaryjny nie powraca.
Jak widać zapsuć się może wszystko... bo w sumie problem mamy jeden... z tymi samymi obajwami... ale milion powodów jego powstawania.
Po naprawie samochód jest żywszy, turbina załącza się normalnie i jak narazie tryb awaryjny nie powraca.
Jak widać zapsuć się może wszystko... bo w sumie problem mamy jeden... z tymi samymi obajwami... ale milion powodów jego powstawania.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga