Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 C5 2.5 TDI Q automat] Tryb awaryjny co jakś czas...

Układ napędowy i skrzynie biegów
przemek-rybnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
Lokalizacja: Rybnik

[a6 C5 2.5 TDI Q automat] Tryb awaryjny co jakś czas...

Post autor: przemek-rybnik » 20 lip 2009, 13:08

Witam, jakiś czas temu włączyl mi sie tryb awaryjny skrzyni , i uznałem ze ma to związek z tym ze mi auto podlało od strony pasazera ale jak mi powiedzieli panowie z setwisu auto-tech z Rybnika ze to jakiś elektromagnes w wybieraku no to po kilku dniach w serwisie doszli do wniosku ze trzeba wymienic w miedzy czasie tryb awaryjny się wylączyl ale część została jednak wymieniona . no i minol jakis tydzień od naprawy i tyb zalączyl się ponownie.
Czy jest możliwość ze jest np zbyt mało oleju?

Ignatius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 mar 2009, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ignatius » 20 lip 2009, 15:16

Ja bym jechał z reklamacją i niech sprawdża ...
--
Ignatius

daniel29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:25
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bialogard

Post autor: daniel29 » 20 lip 2009, 15:41

najpierw podlacz komputer i sprawdz czy to ten sam blad bo tryb awaryjny zalacza sie jak tylko wskoczy jakis tam blad wcale nie musi byc ten sam
Daniel 29

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 21 lip 2009, 13:37

przemek-rybnik pisze:Czy jest możliwość ze jest np zbyt mało oleju?
nie
nie ma to takie znaczenia, tzn może być litr czy dwa mniej to nie powinno nic się dziać (powiedzmy) co innego w multitroniku

przemek-rybnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: przemek-rybnik » 21 lip 2009, 14:37

goly191 pisze:nie
nie ma to takie znaczenia, tzn może być litr czy dwa mniej to nie powinno nic się dziać (powiedzmy) co innego w multitroniku
może masz racje ale dzis stanolem autem tylem bardziej w dołku zgasilem silnik i zaraz uruchomiłem a tryb awaryjny juz nie świecił...

Awatar użytkownika
Ciachu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:06
Lokalizacja: London / Bydgoszcz

Post autor: Ciachu » 21 lip 2009, 17:05

a ja tam mysle panie kolego ,ze czas sie przygotowac na regeneracje skrzynki ..ja tez tak mialem ..wymienili multiswitch , zmienili olej ..ale ogolenie szkoda kasy na to ..jesli widzieli jakies opilki metalu w oleju to zacznij szukac skrzyni..ja tak zrobilem bo juz nie mialem do tego cierpliwosci
pozdr
Ciachu

A6 C7 CGLC 2.0 Tedeji :) 177 Królików Mocarnych

adsense
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adsense » 02 sie 2009, 17:37

Najlepszym sposobem weryfikacji będzie podłączenie samochodu do komputera - wtedy dostaniesz pełną informację na temat ew. błędów.
To że samochód wchodzi w tryb awaryjny, nie musi oznaczać że ze skrzynią jest coś nie tak.

Ja mam analogiczny problem z którym pojechałem do "skrzyniarza" od przekładni automatycznych.
Po sprawdzeniu komputera skrzyni biegów okazało się że błędy na skrzyni są powodowane błędami z komputera centralnego.

Jutro będę diagnozował błędy głównego komputera i zobaczymy co moją niunię boli. :-(

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 05 sie 2009, 13:27

może tak być że główny komputer wyśle sygnał do sterownika skrzyni np.w związku ze złym ustawieniem kąta wtrysku (tak było u mnie) ale tak jak się już naczytałem na naszym forum to pod siedzeniem pasażera znajduje się sterownik skrzyni,który często jest zalewany wodą. po jego osuszeniu i wykasowaniu błędów problem znika. tak wyczytałem.

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 06 sie 2009, 12:07

Ja miałem taki cyrk (włączający się tryb awaryjny) jak urwałem poduchę pod silnikiem (ta z czujnikiem),to raz...Drugi raz awaryjny załączał się przez to,że nie miałem dokręconych śrub łączących silnik z pasem przednim (4szt),mogłem bez wysiłku ruszać góra/dół silnikiem taki był luz.Po dokręceniu problem ustąpił,to samo po wymianie poduchy :-P

przemek-rybnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: przemek-rybnik » 07 sie 2009, 14:47

a jak na to wpadles ze to własnie od tego ten tryb? na vag-u pokazało?

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 07 sie 2009, 19:21

Witaj,

Z tą skrzynią to ostrożnie. Nie wydawajcie wyroków. U mnie np każdy chciał zarobić na robieniu czegoś ze skrzynią, a skończyło się na wymianie akumulatora. A kolega co opisywał problem wymienił scalaka za 2 złote i wszystko gra! Poczytaj tu:

c5-28-q-blad-18233-zawor-kontroli-cisnienia-vt5178.htm

Na Twoim miejscu zrobiłbym tak:
1. Odczytał błędy VAG ze skrzyni i silnika.
2. Jeśli pokaże błąd zaworu (njaczęściej zwarcie do + lub masy) to znalazłbym piny do tego zaworu na grzebieniu komputera i sprawdził miernikiem czy jest zwarcie rzeczywiści.
3. Jeśli nie to masz uwalony komp od skrzyni i nawet jej wymiana nie pomoże.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 07 sie 2009, 19:42

Toranaga pisze:Witaj,

Z tą skrzynią to ostrożnie. Nie wydawajcie wyroków. U mnie np każdy chciał zarobić na robieniu czegoś ze skrzynią, a skończyło się na wymianie akumulatora. A kolega co opisywał problem wymienił scalaka za 2 złote i wszystko gra! Poczytaj tu:

c5-28-q-blad-18233-zawor-kontroli-cisnienia-vt5178.htm
ÂŚwięta prawda Toranaga,mi odpalał na trybie awaryjnym też normalnie,i po tych przygodach-poduchach urwanych,śrubach niedokręconych,wystarczy brak pozycji,poziomu i już tryb awaryjny jest na posterunku.

przemek-rybnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: przemek-rybnik » 08 sie 2009, 19:59

Co do tego akumulatora to coś w tym moze być (swoją drogą od czasu jak napisałem ten temat tryb nie załączył sie ani razu ) mialem ostatnio przypadek ze zostawiłem auto na światłach to i po 2 h pilot z alarmu i centalnego mi juz nie działał i okazało sie ze to aku tak szybko siadł i najwyraźniej jest juz słaby

adsense
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adsense » 10 sie 2009, 16:20

U mnie problemem okazał się uszkodzony komputer silnika, przez co komputer skrzyni biegów nie otrzymywał informacji o momencie obrotowym i "głupiał". :-?

Po naprawie samochód jest żywszy, turbina załącza się normalnie i jak narazie tryb awaryjny nie powraca. ;-)

Jak widać zapsuć się może wszystko... bo w sumie problem mamy jeden... z tymi samymi obajwami... ale milion powodów jego powstawania.
<ok>

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 12 sie 2009, 00:03

ÂŚwięta prawda!

Dlatego zawsze powtarzam. Pierwsza rzecz - VAG!
To naprawde niezły wynalazek i wspólny język człowieka z jego autem :)

Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga