Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2,5 TDI AAT] spadek mocy przy włączaniu klimy (spory)

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

[C4 2,5 TDI AAT] spadek mocy przy włączaniu klimy (spory)

Post autor: k44761 » 18 lip 2009, 17:48

Witam.
Problem polega na znacznym spadku mocy silnika w chwili załączenia się sprężarki. Podczas jazdy bez włączonej sprężarki klimatyzacji silnik zachwuje się normalnie, przyzwoicie przyspiesza, ma moc, da radę dobić do 205-210 km/h na zegarach. Z włączoną klimatyzacją prędkość max 160km/h, zero przyspieszenia do 2200obr/min, później auto ledwo się rozpędza.
Mam pierwszą wersję sterownika z ubogą diagnostyką i tylko grupą 000, więc nie mogę zamieścić logów.
Na czwartej pozycji w grupie 000 w BS mam wartość dawki wtrysku ustawioną na 12 (tak ustawiłem, fabrycznie ustawione było na "5"), po włączeniu sprężarki na wolnych obrotach wartość skacze na 22-23, więc mieszanka bardzo się zubaża. Jak ustawiam na pompie 5 jednostek, to problem nie występuje, za to bez włączonej klimy auto dość mocno kopci na czarno powyżej 3000obr.
Mam prośbę do posiadaczy AAT lub AEL, żeby sprawdzili co dzieje się z pozycją 4 w grupie 000 BS podczas włączenia klimy. Wg mnie wartość powinna pozostać bez zmian.
Prośba również o wyjaśnienie tego stanu rzeczy. Co może być nie tak?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 18 lip 2009, 23:29

ja też tak mam choć nie aż tak tragicznie jak u Ciebie , ale ja stawiam na sprężarkę klimy (pada) :-/
PAGÓR
Obrazek

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 19 lip 2009, 00:20

Nie Panowie. To raczej nie sprężarka. Po podaniu 12V na sprzęgło po zdjęciu paska można spokojnie kręcić wirnikiem jedną ręką. Poza tym zmieniłem sprężarkę na inną i sprawdzałem - nie to.
Po zmianie z powrotem na swoją, gość biorąc dane z książki zapakował mi 800g środka R134A i 30g oleju PAG. Na wlepie mam 600g i 20g oleju. Wtedy dopiero mu było ciężko... spuściłem trochę i jest tak jak przed wymianą, czyli kiepsko przyspiesza. Natomiast klima działa dobrze.
Ostatnio zaczęło coś grzechotać w zakresie 1700-1850 obrotów podczas przyspieszania i zwalniania. Zastanawiam się czy nie ma to coś wspólnego z tą przypadłością.
Abstrahując od wszystkiego, dlaczego sterownik po włączeniu klimatyzacji zubaża mocno mieszankę?

Pompa po kupieniu samochodu była jeszcze zaplombowana, ale ustawione były fabrycznie 4 jednostki na pozycji 4 w 000BS. w danych technicznych ma być od 5-25.
jak ustawiam 5 jest ok, ale dymi na czarno bez włączonej klimy, ma poprostu za bogato.
ale za to jak przypiesza :-D
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 23 lip 2009, 14:39

A wiatrak klimy Ci działa? Ja tak miałem jak mi wiatrak padł to sprężarka w korkach obciążała silnik i dławiła trochę obroty. Założyłem wiatrak i wszystko ok.

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 17 sie 2009, 21:19

Dobry


Panowie rozumie ze ta dawke ustawia sie przez VAG ale jak to dokladnie zrobic? Prosze o jakas mala instrukcje.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 17 sie 2009, 21:53

Bede bardzo wdzieczny i czekam z niecierpliwoscia :)

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 18 sie 2009, 07:58

To w takim razie prosze o instrukcje jak to przestawic vagiem. Moze ta jedna jednostka akurat mi wystarczy. <piwo>

Awatar użytkownika
kograman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 paź 2008, 22:46
Lokalizacja: DWR

Post autor: kograman » 18 sie 2009, 15:07

Ja również po włączeniu odczuwam spadek mocy lecz ni tak jak kolega k44761 bo autko żeby bujnąć muszę ciągnąć dłużej na obrotach. Poza tym reszta ok ale u mnie to normalny objaw jazdy na klimie, chyba każdy tak ma.
1997 - 2004
7 lat tradycji !!!!!

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 20 sie 2009, 09:43

Witam. Niestety jak się okazało problemu nie udało się rozwiązać. Ustawiając dawkę paliwa w grupie 000 na poz. 4 (mam tylko grupę 000) na 8 jednostek praca się trochę poprawiła. Przejechałem się A6 C4 z silnikiem AAT znajomego na klimie i tam klimatyzacja nie ma kompletnie żadnego wpływu na moc (poważnie).
W chwili obecnej zmieniłem samochód na A6 C4 2,5TDI AEL zachipsowany na 172km i tam również nie ma absolutnie żadnej różnicy w mocy.

W poprzedniku myślę że za straty mocy odpowiadała sprężarka lub przytkana dysza dławna. Nie dane mi już tego było sprawdzić, autkiem pomyka brat na taxi :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga