Witam.
Problem polega na znacznym spadku mocy silnika w chwili załączenia się sprężarki. Podczas jazdy bez włączonej sprężarki klimatyzacji silnik zachwuje się normalnie, przyzwoicie przyspiesza, ma moc, da radę dobić do 205-210 km/h na zegarach. Z włączoną klimatyzacją prędkość max 160km/h, zero przyspieszenia do 2200obr/min, później auto ledwo się rozpędza.
Mam pierwszą wersję sterownika z ubogą diagnostyką i tylko grupą 000, więc nie mogę zamieścić logów.
Na czwartej pozycji w grupie 000 w BS mam wartość dawki wtrysku ustawioną na 12 (tak ustawiłem, fabrycznie ustawione było na "5"), po włączeniu sprężarki na wolnych obrotach wartość skacze na 22-23, więc mieszanka bardzo się zubaża. Jak ustawiam na pompie 5 jednostek, to problem nie występuje, za to bez włączonej klimy auto dość mocno kopci na czarno powyżej 3000obr.
Mam prośbę do posiadaczy AAT lub AEL, żeby sprawdzili co dzieje się z pozycją 4 w grupie 000 BS podczas włączenia klimy. Wg mnie wartość powinna pozostać bez zmian.
Prośba również o wyjaśnienie tego stanu rzeczy. Co może być nie tak?
[C4 2,5 TDI AAT] spadek mocy przy włączaniu klimy (spory)
[C4 2,5 TDI AAT] spadek mocy przy włączaniu klimy (spory)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Nie Panowie. To raczej nie sprężarka. Po podaniu 12V na sprzęgło po zdjęciu paska można spokojnie kręcić wirnikiem jedną ręką. Poza tym zmieniłem sprężarkę na inną i sprawdzałem - nie to.
Po zmianie z powrotem na swoją, gość biorąc dane z książki zapakował mi 800g środka R134A i 30g oleju PAG. Na wlepie mam 600g i 20g oleju. Wtedy dopiero mu było ciężko... spuściłem trochę i jest tak jak przed wymianą, czyli kiepsko przyspiesza. Natomiast klima działa dobrze.
Ostatnio zaczęło coś grzechotać w zakresie 1700-1850 obrotów podczas przyspieszania i zwalniania. Zastanawiam się czy nie ma to coś wspólnego z tą przypadłością.
Abstrahując od wszystkiego, dlaczego sterownik po włączeniu klimatyzacji zubaża mocno mieszankę?
Pompa po kupieniu samochodu była jeszcze zaplombowana, ale ustawione były fabrycznie 4 jednostki na pozycji 4 w 000BS. w danych technicznych ma być od 5-25.
jak ustawiam 5 jest ok, ale dymi na czarno bez włączonej klimy, ma poprostu za bogato.
ale za to jak przypiesza :-D
Po zmianie z powrotem na swoją, gość biorąc dane z książki zapakował mi 800g środka R134A i 30g oleju PAG. Na wlepie mam 600g i 20g oleju. Wtedy dopiero mu było ciężko... spuściłem trochę i jest tak jak przed wymianą, czyli kiepsko przyspiesza. Natomiast klima działa dobrze.
Ostatnio zaczęło coś grzechotać w zakresie 1700-1850 obrotów podczas przyspieszania i zwalniania. Zastanawiam się czy nie ma to coś wspólnego z tą przypadłością.
Abstrahując od wszystkiego, dlaczego sterownik po włączeniu klimatyzacji zubaża mocno mieszankę?
Pompa po kupieniu samochodu była jeszcze zaplombowana, ale ustawione były fabrycznie 4 jednostki na pozycji 4 w 000BS. w danych technicznych ma być od 5-25.
jak ustawiam 5 jest ok, ale dymi na czarno bez włączonej klimy, ma poprostu za bogato.
ale za to jak przypiesza :-D
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kutno
Witam. Niestety jak się okazało problemu nie udało się rozwiązać. Ustawiając dawkę paliwa w grupie 000 na poz. 4 (mam tylko grupę 000) na 8 jednostek praca się trochę poprawiła. Przejechałem się A6 C4 z silnikiem AAT znajomego na klimie i tam klimatyzacja nie ma kompletnie żadnego wpływu na moc (poważnie).
W chwili obecnej zmieniłem samochód na A6 C4 2,5TDI AEL zachipsowany na 172km i tam również nie ma absolutnie żadnej różnicy w mocy.
W poprzedniku myślę że za straty mocy odpowiadała sprężarka lub przytkana dysza dławna. Nie dane mi już tego było sprawdzić, autkiem pomyka brat na taxi
W chwili obecnej zmieniłem samochód na A6 C4 2,5TDI AEL zachipsowany na 172km i tam również nie ma absolutnie żadnej różnicy w mocy.
W poprzedniku myślę że za straty mocy odpowiadała sprężarka lub przytkana dysza dławna. Nie dane mi już tego było sprawdzić, autkiem pomyka brat na taxi
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga