Witam,
Szukam fajnych opon 18'' do A6 C6 Avant. Strona Audi podaje ze do felg 18'' zakladane sa fabrycznie opony 245/40/R18. Czy to aby nie przesada i czy na takich oponach da sie wogole po polskich drogach jezdzic?
Zastanawialem sie nad GoodYear F1, ale one sa typu Run On Flat i wymagaja czujnikow cisnienia ktorych nie mam - czy mozna taka opone zalozyc bez tych czujnikow?
Najwazniejsze dla mnie cechy to:
- dobra przyczepnosc na mokrej nawierzchni,
- cisza (widaomo ze czym szersza opona to bardziej szumi),
- jakosc (zadnego kitu z Chin),
- wyglad (dlatego wspomnialem juz GoodYear F1, moze Toyo Proxes)
Zatem jakie opony polecacie?
[A6 C6] Jakie opony 18
czytalem, czytalem - ale tutaj postawilem konkretne pytanie (dot. rozmiaru oraz technologii run on flat).slavi16 pisze:pitt2k, proponuję zajrzeć do Niezbędnika all-niezbednik-posiadacza-a6-vt8798.htm . Tutaj masz najczęściej polecane opony i linki do tematów
Dzieki, pierwszy artykul okazal sie szczegolnie pomocny:slavi16 pisze:pitt2k, Na temat technologii run on flat mogę zapodać ARTYKUÂŁ oraz ARTYKUÂŁ 2
Kod: Zaznacz cały
Goodyear
Opony Goodyear i Dunlop występują w opcji ROF, czyli RunOnFlat. Stosowane są jako pierwsze wyposażenie m.in. w BMW, Mercedesach E i S, Mini oraz w Chevrolecie Corvette 6. Goodyear oferuje opony ROF od 1992 roku. Obecnie produkowana jest druga generacja tych opon.
Jak to działa: opony ze wzmocnionymi ściankami bocznymi, czyli samonośne, bez pierścienia nośnego.
Montaż i obsługa: montaż opon Goodyeara i Dunlopa w wersji ROF możliwy jest na standardowej feldze. Do obsługi potrzebne są urządzenia z tzw. trzecim ramieniem (dociskiem takim, jak w przypadku zwykłych opon o ekstremalnie niskim profilu).
Wymagania: pokładowy system monitoringu ciśnienia. Według przedstawicieli Goodyeara nie są konieczne fabryczne modyfikacje zawieszenia. Z naszej wiedzy wynika, że w autach (przynajmniej niektórych) wyposażonych w opony ROF zawieszenie jest modyfikowane.
Co do fabrycznych opon Audi przy feldze 18 to 245/40/R18. Chyba Audi takie montuje bo ten rozmiar (obwod kola i co za tym idzie predkosc pojazdu) jest najbardziej zblizony do np. standardowych 16-tek (205/60/R16).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
No to ja coś powiem od siebie...
To nie jest tak że opona ROF koniecznie wymaga do szczęścia obecności systemu monitorowania ciśnienia. Tak oczywiście nakazuje logika i producent, ale należy sobie uzmysłowić po co tej oponie ów system.
Ano po to, że nie zawsze według producenta optycznie (co akurat jest bzdurą w przypadku A6 z jego masą) - można ocenić czy opona ma w sobie powietrze czy nie.
To taki troszkę chwyt marketingowy...
W A6 w 3.0 czy 2.7 TD jak wyjdzie powietrze z opony (w szczególności z przodu) - to i ślepy zobaczy że ROF jest flakiem. Nie mówiąc o tym że napewno to poczuje w trakcie jazdy... :lol:
Zawsze dla komfortu można sobie dołożyć do auta system monitorowania ciśnienia w oponach.
Przy cenach opon o których mówimy - koszt owego systemu w A6 to niewielki wydatek... :mrgreen:
To nie jest tak że opona ROF koniecznie wymaga do szczęścia obecności systemu monitorowania ciśnienia. Tak oczywiście nakazuje logika i producent, ale należy sobie uzmysłowić po co tej oponie ów system.
Ano po to, że nie zawsze według producenta optycznie (co akurat jest bzdurą w przypadku A6 z jego masą) - można ocenić czy opona ma w sobie powietrze czy nie.
To taki troszkę chwyt marketingowy...
W A6 w 3.0 czy 2.7 TD jak wyjdzie powietrze z opony (w szczególności z przodu) - to i ślepy zobaczy że ROF jest flakiem. Nie mówiąc o tym że napewno to poczuje w trakcie jazdy... :lol:
Zawsze dla komfortu można sobie dołożyć do auta system monitorowania ciśnienia w oponach.
Przy cenach opon o których mówimy - koszt owego systemu w A6 to niewielki wydatek... :mrgreen:
witam od kupna a6c6 - minęło 2 miesiące - cały czas jeździłem na 18 calowych kolach - każda dziura wyczuwalna - jakbym jechal wozem drabiniastym :mrgreen:
wczoraj zdecydowałem się na zmiana kół - na 17 + nówki opony dunlopy - leżaly felgi i opony z miesiąc - i tan "dodatkowy " kawałek gumy profil 50 - poprzedni na 18 - 40 - dal mi tak dużo szczęścia że nie założę tych 18 więcej ( jakby ktoś tak przy okazji był zainteresowany kompletem - koł 18 - opony z 2008 r - dunlopy sp01 225 / 40 r18 - felgi s-line piecio ramienne - dokładnie takie jak z linku :
- s-felgi-z-oponami-18-rs6-vt11989.htm )
wracajac - jednak tylko max 17 bym dawał - komfort odczówalny już po 5 metrach ....
oczywiscie mi pasują dunlopy - w c5 mam też to i w c6 kupiłem .
pozdrawiam
m75
wczoraj zdecydowałem się na zmiana kół - na 17 + nówki opony dunlopy - leżaly felgi i opony z miesiąc - i tan "dodatkowy " kawałek gumy profil 50 - poprzedni na 18 - 40 - dal mi tak dużo szczęścia że nie założę tych 18 więcej ( jakby ktoś tak przy okazji był zainteresowany kompletem - koł 18 - opony z 2008 r - dunlopy sp01 225 / 40 r18 - felgi s-line piecio ramienne - dokładnie takie jak z linku :
- s-felgi-z-oponami-18-rs6-vt11989.htm )
wracajac - jednak tylko max 17 bym dawał - komfort odczówalny już po 5 metrach ....
oczywiscie mi pasują dunlopy - w c5 mam też to i w c6 kupiłem .
pozdrawiam
m75
teraz i c6
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga