Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2,5 TDI, 150 KM] po wymiane pasków, napiaczy, rolek

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

[C5 2,5 TDI, 150 KM] po wymiane pasków, napiaczy, rolek

Post autor: Marious_83 » 05 lip 2009, 18:23

Witam

Właśnie stałem sie posiadaczem nowych rolek, napinaczy itp. rozrządu, do tego silnik został uszczelniony (gubił olej) odma nowa, uszczelka pod obudową filtra oleju nowa, nowe rolki i paski klinowe nawet nowa sprężarka klimy, wszytko miodowo tylko jest jedno ale...

Jadąc 70-80 km/h zauważyłem drobne wahania obrotów -+ 5 km/h po dociśnięciu pedału gazu jest ok, poza tym skrzynia przed tymi poprawkami i grzebaniem szybciej reagowała o co chodzi ??? czyzby stary już płyn w skrzyni sprawiał że skrzynia robi problem ??

Poza tym mam wrażenie, że auto jest odrobinkę słabsze :roll: (chociaż pewności do końca nie mam) spotkały mnie dwie wersje pewnych czynności związanych z wymianą pasków rozrządu, jedna wersja mówi że nalezy ustawić również kąty wtrysków a druga że nie ma potrzeby także w moim aucie nikt tegoi ostatecznie nie zrobił, proszę o pomoc.



Szukam jeszcze tych plastikowych osłonek przed halogenami, nie wiem gdzie to znaleźć, gdybyś ktoś oi w tym pomógł ...

Tasior5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 07 gru 2008, 14:56
Lokalizacja: Opolskie(K-Koźle)

Post autor: Tasior5 » 05 lip 2009, 21:13

Na temat kąta wtrysku <było> dużo użyj opcji szukaj.
Powiem że jeżeli były użyte wszystkie blokady to kąt wtrysku nie powinien się przestawić ,ale każdy dobry mechanik sprawdza kąt wtrysku po wymianie paska rozrządu i jak trzeba koryguje. ;-)
Kratki przedniego zderzaka znajdziesz na allegro.
Co do skrzyni na pewno wypowie się jakiś forumowicz co temat zna .
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 21:17 przez Tasior5, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Patryk ;-)

erykland
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 02 kwie 2008, 20:05
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: erykland » 05 lip 2009, 21:14

Nie chodzi o straszenie :shock: ale mam takie własnie objawy od kilku dni-wachania obrotów słabszy silniczek a dziś wyskoczł na vag-u błądzik 575 :evil: ciśnienie w kolektorze dolotowym przekroczona wartość kontrolna :-/ Byłem już u mechaniora i pokazał mi że moje turbo nie doładowuje i turbinka jest zapieczona .Wtorek naprawa <ok>

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 06 lip 2009, 09:20

No wiec będę musiał zająć się sprawą ustawienia kąta wtrysku, od mechanika który przerzucał mi rozrząd po rzuceniu tematu ustawiani kąta wtrysku powiedział że nic nie będzie ruszał bo nie trzeba "tak jak zdejmę stare identycznie założę nowe i nic się nie przestawi" zaufałem ale czuję subtelną różnicę w pracy silnika, co do falowania obrotów, turbo przeszło przegląd przy okazji i okazało się być w bdb stanie, ale po odkręceniu tej chłodnicy płynu ze skrzyni wylała się "smoła" więc moje podejrzenia padło na to.

Jednak odczuwam zmniejszoną moc silnika więc może jednak coś turbosprężarką :-?

Troszkę się irytuję bo postawiłem auto na wymiane wszytkiego co się kreci, powymieniali rolki paski, także te poza rozrządem, uszczelki, uszczeleczki, uszczelniacze, filterki na same części poszło prawie 2500zł do tego robocizna, mieli uszczelnić auto żeby oleju nie gubiło a tu pod silnikiem znowu "kleks" co prawda mały ale jest i do tego silnik pogubił KM :-x

Poszukuję tej szybki przed halogenami a nie samych na allegro brak, albo kiepsko szukam :-/

[ Dodano: 2009-07-10, 12:02 ]
Panowie mam pytanie, byłem przed momentem na VAG i okazało się że kąt wtrysku jest ok, natomiast auto nadal nie ma takiej mocy jak przed uszczelnieniem.

Diagnostyka wskazała pomiary przepływomierza max na połowie zakresu jego wskazań (przepływka nie pokazuje takich wartości jak powinna max. połowę wartości nominalnej)

Turbosprężarka max sprężanie niecałe 1,5 bar

Dowiedziałem się, prawdopodobnie katalizator jest "zamulony" a do tej pory brakujące ciśnienie uchodziło nieszczelnościami które zostały naprawione...

Proszę o opinie bo mi łapy opadły...

erykland
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 02 kwie 2008, 20:05
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: erykland » 18 lip 2009, 20:15

siemka <ok> U mnie to był przepływomierz i pęknieta guma gdzie jest on umiejscowiony ;-) .Narazie jest :mrgreen:

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 19 lip 2009, 08:56

po wymianie przepływki na nową wszytko wróciło do pożądanego stanu ale moja radość trwała około 15 km kiedy to zgasiłem silnik i teraz mam taki kłopocik :oops: 25-tdi-v6-afb-prosze-o-pomoc-vt12065.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja