[C5 2.4] Jaka instalacja LPG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 07 lip 2009, 19:19
- Lokalizacja: Nowy Sącz
[a6c5 2,4] LPG tak czy nie?
Witam wszystkich !
Zgodnie z regulaminem :-D przeczytałem wszystko na ten temat, ale jakiejś konkretnej odpowiedzi nie znalazłem.Było o spalaniu, problemach, ...
Więc takie pytanko: Czy polecacie założenie instalacji LPG do tego autka czy nie?Dane jak w profilu.Na benzynie wszystko działa jak należy, śmiga jak żyleta- aż na skrzypienie w lewym nadkolu, ale to w innym dziale.
Naprawdę poproszę o opinie, bo już sam nie wiem.
Mój mechanik odradza,chociaż mówi, że jego kolega śmiga nawet na zwykłej instalce i jest OK.
Facet sprowadzający samochody twierdzi że był okres czasu kiedy ludzie chcieli takie auta właśnie po to by je zagazować.
Gazownik jak najbardziej poleca.Ale wiadomo, co się nie powie by zarobić?!
Więc stoje przed dylematem.
Z góry dzięki za pomoc
Zgodnie z regulaminem :-D przeczytałem wszystko na ten temat, ale jakiejś konkretnej odpowiedzi nie znalazłem.Było o spalaniu, problemach, ...
Więc takie pytanko: Czy polecacie założenie instalacji LPG do tego autka czy nie?Dane jak w profilu.Na benzynie wszystko działa jak należy, śmiga jak żyleta- aż na skrzypienie w lewym nadkolu, ale to w innym dziale.
Naprawdę poproszę o opinie, bo już sam nie wiem.
Mój mechanik odradza,chociaż mówi, że jego kolega śmiga nawet na zwykłej instalce i jest OK.
Facet sprowadzający samochody twierdzi że był okres czasu kiedy ludzie chcieli takie auta właśnie po to by je zagazować.
Gazownik jak najbardziej poleca.Ale wiadomo, co się nie powie by zarobić?!
Więc stoje przed dylematem.
Z góry dzięki za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 07 lip 2009, 19:19
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 07 lip 2009, 19:19
- Lokalizacja: Nowy Sącz
robertinno, ja właśnie zostałem świeżym posiadaczem instalacji gazowej w mojej audiczce. Mam A6 C5 2.4 benzyna 165 KM rocznik 1998, czyli chyba dokładnie to co Ty
Założyłem instalację Tartarini. Kosztowała mnie 4500zł. Jeżdżę dopiero od tygodnia, ale wygląda na to, że wszystko jest ok. Z tego co wiem to ten silnik tak jak pisali moi poprzednicy jest stworzony do tego żeby go zagazować
Założyłem instalację Tartarini. Kosztowała mnie 4500zł. Jeżdżę dopiero od tygodnia, ale wygląda na to, że wszystko jest ok. Z tego co wiem to ten silnik tak jak pisali moi poprzednicy jest stworzony do tego żeby go zagazować
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Ja kupiłem 2,4 właśnie po to żeby zagazować i nie żałuję.Ten silnik jest idealny do gazu.Zakładaj ani się nie zastanawiaj.Tylko jak będziesz zakładał to znajdź jakiś dobry warsztat.Najlepiej jakby CI ktoś polecił.Zakładanie w ciemno odradzam, bo źle założona i skonfigurowana instalka to same kłopoty i psioczenie na wszystko i wszystkich.Reasumując gaz w 2,4 165KM jak najbardziej tak.
usunieto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 07 lip 2009, 19:19
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Super. Dzięki naprawde. Jestem spokojniejszy że poleca to ktoś kto ma.A co do fachowca, znacie kogoś koło mnie?Tak do 100 km. :?: Ja znam jednego koło Zgorzelca.W naprawie jest bardzo dokładny i tak w ogóle jest spoko,tylko nie wiem jak zakłada.
Stasiuszef-pytanko do ciebie.Jak ci się sprawuje tiptronic?Ile masz km? Mi jeden facet powiedział że tak po 250 000 km się nie obejdzie bez naprawy. :-? Troche mnie wystraszył. Wiem ze to nie ten dział ale to tak na marginesie.
Stasiuszef-pytanko do ciebie.Jak ci się sprawuje tiptronic?Ile masz km? Mi jeden facet powiedział że tak po 250 000 km się nie obejdzie bez naprawy. :-? Troche mnie wystraszył. Wiem ze to nie ten dział ale to tak na marginesie.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
robertinno, tiptronic jak do tej pory czyli od momentu jak kupiłem nie sprawił mi żadnego problemu.Mam przejechane ponad 200 tys. i nic niepokojącego się nie dzieje.Nie wiem ile prawdy w tym że koło 250 tys. akurat trzeba będzie skrzynię naprawiać.Na prawdę na te tematy nie ma co moim zdaniem rozmawiać i bić niepotrzebnie piany bo tego nie przewidzisz kiedy CI skrzynia padnie.Wszystko zależy kto przed Tobą jeździł, jak dbał no i moim zdaniem najważniejsze czyli w jaki egzemplarz trafiłeś.Tematów na temat skrzyń na forum jest masa.Poszukaj w wyszukiwarce, będziesz miał na cały dzień czytania.Sory za OT.Pozdrorobertinno pisze:Jak ci się sprawuje tiptronic?Ile masz km?
usunieto
- adsense1234
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 11 lut 2008, 15:59
- Imię: adsense
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Google
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jak najbardziej, tylko zamiast Staga 300 wziąłbym Staga 300plus. Ma dodatkowa funkcję korekt od obrotów silnika. Ja mam iną elektronikę z tą funkcją i ona pomogła rozwiązać zubożanie mieszanki (rozjeżdżanie się map) na wysokich obrotach. Dobry reduktor to również scorpion GT, a trochę tańszą alternatywą do Matrixów są magic jety i w naszych autach spełniają rolę właśnie pojedyncze magici bo można ładnie schować je pod plastikową przykrywą w lukach kolektora, ale do tego potrzebny jest dobry gazownik bo to wymaga troche pracy i cierpliwości ale da się zrobić.jary pisze:Witaj.
Silnik idealny do gazu. Po zgłębieniu tematu u gazowników i na forach gazowych najlepszą konfiguracją (w SPAM do ceny) to reduktor - EG200KW, wtryskiwacze - Matrixy HD344 oraz komputer Stag300. I podstawa, dobry zakład który wszystko podłączy i wyreguluje.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Ja mam właśnie wtryski Magic Jet i jestem bardzo zadowolony.Tak jak piszefassi1 można je fajnie schować, a gazownik co mi zakładał od razu powiedział że on nie robi pajęczyny i da się beż problemu później grzebać przy silniku.Tak naprawdę to u mnie na wierzchu jest tylko reduktor, więc wielu się zastanawia gdzie jest ta cała instalacja?? :roll: Mój gazownik zakłada tylko KME więc po moim rozpoznaniu tematu i podaniu mu konfiguracji powiedział że dobrze wyszukałem.Polecił Magic Jety bo podobno są szybkie i dają radę.Ogólnie moja konfiguracja to komputer Diego, reduktor KME silver, wtryski Magic Jety.Jak na razie(odpukać) wszystko fajnie śmiga.
usunieto
Co do Staga to masz rację, Plus jest lepszy (chyba miałem zaćmienie że tego nie napisałem),jako komp ma wszystko co potrzeba do ustawienia dokładnego map i korekt. Dobrze podłączona instalacja na Stagu daje w 98% pewność poprawnej i bezawaryjnej eksploatacji samochodu na gazie
Magiki niestety nie, co prawda są dużo lepsze od Valteków nawet żółtych ale są one podatne na zanieczyszczenia a Matrixy nie a różnica w cenie nie jest taka duża.
Reduktory KME Silver czy nawet Gold miały duże spadki ciśnienia przy większych obciążeniach, potrafiły się zamrozić w samochodach 150 konnych. Teraz wyszły nowe modele Silver i Gold i jeszcze nie mam o nich informacji jak się spisują, natomiast EG200KW zbierają same pochwały i są stosunkowo tanie (jeszcze nie słyszałem żeby ktoś się na nie skarżył ).
Magiki niestety nie, co prawda są dużo lepsze od Valteków nawet żółtych ale są one podatne na zanieczyszczenia a Matrixy nie a różnica w cenie nie jest taka duża.
Reduktory KME Silver czy nawet Gold miały duże spadki ciśnienia przy większych obciążeniach, potrafiły się zamrozić w samochodach 150 konnych. Teraz wyszły nowe modele Silver i Gold i jeszcze nie mam o nich informacji jak się spisują, natomiast EG200KW zbierają same pochwały i są stosunkowo tanie (jeszcze nie słyszałem żeby ktoś się na nie skarżył ).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga