[A6 C5 2.5 TDI 180km Tip] Ciągły problem z zapowietrzaniem
[A6 C5 2.5 TDI 180km Tip] Ciągły problem z zapowietrzaniem
Witam,
Od jakichś 3 tygodni walcze z zapowietrzaniem się układu paliwowego, przeszukałem forum i często pojawiała się kwestia zaworka zwrotnego i filtra paliwa. Obie te części zostały wymienione na oryginalne, mimo to przynajmniej raz w tygodniu nie moge odpalić auta po nocy (przy pełnym zbiorniku paliwa), a w przwodzie brak paliwa... Generalnie nie wiem co robić VAG nie pokazuje żadnych błędów, dlatego prosze o pomoc w dalszym poszukiwaniu usterki. Czy to możliwe aby VP łapała powietrze <- dziś auto zapaliło po nocy i pracowało normalnie przez kilka sekund i zdechło (spalił całe paliwo które było w pompie ?), oczywiście wężyk odrazu pusty ...
Bardzo prosze o jakąś rade
[ Dodano: 2009-07-06, 12:26 ]
nikt nic nie wymyśli więcej ?
Od jakichś 3 tygodni walcze z zapowietrzaniem się układu paliwowego, przeszukałem forum i często pojawiała się kwestia zaworka zwrotnego i filtra paliwa. Obie te części zostały wymienione na oryginalne, mimo to przynajmniej raz w tygodniu nie moge odpalić auta po nocy (przy pełnym zbiorniku paliwa), a w przwodzie brak paliwa... Generalnie nie wiem co robić VAG nie pokazuje żadnych błędów, dlatego prosze o pomoc w dalszym poszukiwaniu usterki. Czy to możliwe aby VP łapała powietrze <- dziś auto zapaliło po nocy i pracowało normalnie przez kilka sekund i zdechło (spalił całe paliwo które było w pompie ?), oczywiście wężyk odrazu pusty ...
Bardzo prosze o jakąś rade
[ Dodano: 2009-07-06, 12:26 ]
nikt nic nie wymyśli więcej ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Witam kolego.Twojego posta czytam i mam wrazenie jakbym ja to sam pisał tyle ze ja 2miechy walczyłem bo nie dopuszczałem ze to pompa paliwa, bo jak chodził to palił od kopa i wlasnie po kilku godzinach, dniach-różnie to bywało, zapowietrzał sie czyli odpalił i po kilku sek cisza(dokładnie opisałem w jednym z moich obszernych postów co siedziało). Wymienione węże,filtr,zaworki,opaski,pompka sprawdzona. Po sugestii Piotrusia z naszego forum(kazał mi zrobic zdjęcia od przodu pompy i mu wysłać ale to duzo rozbierania i ja tego nie zrobilem) wręcz nakazałem mojemu mechaniorowi sprawdzic simmering na pompie wtryskowej i to był strzał w 10.Był poprostu wytarty i łapał powietrze no i w węzykach niewiadomo skąd było pusto. Za wymiane tego simmeringa z robocizną+węze przezroczyste nowe itd. 300pln wzioł i jak narazie jest ok .A między nami to za błędne decyzje moich poprzednich fachowców zapłaciłem 1900pln(elektronika pompy niepotrzebnie,laweta,ze 3 razy filtr paliwa....)Takze reasumując:jezeli jestes pewien węzyków od przelewów,od filtra,samego filtra i opasek to moze byc to co u mnie-simmering.Pozdrawiam i zycze niedrogiej naprawy i szybkiej lokalizacji nieszczelności.
ÂŻenujące,
dzwonił gość z serwisu i powiedział że odpowietrzyli i pali jak ta lala, auto zostaje do rana i mam nadzieje że rano nie odpali i sie wezmą za poważniejsze rzeczy niż odpowietrzanie które mogłem zrobić sam i też stwierdzić ze pali na dotyk
BTW zna ktoś jakiegoś szpeca co by to zrobił w wawie ?
dzwonił gość z serwisu i powiedział że odpowietrzyli i pali jak ta lala, auto zostaje do rana i mam nadzieje że rano nie odpali i sie wezmą za poważniejsze rzeczy niż odpowietrzanie które mogłem zrobić sam i też stwierdzić ze pali na dotyk
BTW zna ktoś jakiegoś szpeca co by to zrobił w wawie ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
No widzisz tak to jest.Dobrze ze pompy ci nie regenerowali. Przed odpaleniem sprawdz czy silnik cieply-co by znaczylo ze przed chwilą go męczyli. Apropo tego odpalania i czekania kila godzin,dni az znowu nie odpali: ustaw auto dziobem do góry(wysoko jak sie da-oczywiście bez przesady) i jezeli ma sie zapowietrzyc to zrobi sie to napewno szybciej bo grawitacja pomoże.Pozdrawiam i dawaj znac,bo jestem bardzo ciekaw.
na pompe to ja sie zrobic nie dam, powiedzialem w warsztacie ze ja przyjade go rano odpalic to sprawdze czy zimny
[ Dodano: 2009-07-08, 09:27 ]
Wygląda na to że wszystko jest ok, autko stało dziobem do góry całą noc, rano wsadziłem mechaniora na fotel i odpalał ja w ten czas obserwowałem wężyk paliwowy pod kątem pojawiającego się powietrza i ku mojemu zdziwieniu takowe sie nie pojawiło, gdzie wczesniej na pracującym silniku powietrze śmigało wężykiem cały czas... Koszt naprawy 70 zł do wcześniej zostawionego w ASO 1200 zł (BTW ćwoki z ASO w warszawie na połczyńskiej spartolili wymiane zaworka zwrotnego - źle go zamocowali i to ot cały problem)...
Konkludując
NIE POLECAM AUTO VIVA na Połczyńskiej 111 <- omijajcie szerokim łukiem
[ Dodano: 2009-07-08, 09:27 ]
Wygląda na to że wszystko jest ok, autko stało dziobem do góry całą noc, rano wsadziłem mechaniora na fotel i odpalał ja w ten czas obserwowałem wężyk paliwowy pod kątem pojawiającego się powietrza i ku mojemu zdziwieniu takowe sie nie pojawiło, gdzie wczesniej na pracującym silniku powietrze śmigało wężykiem cały czas... Koszt naprawy 70 zł do wcześniej zostawionego w ASO 1200 zł (BTW ćwoki z ASO w warszawie na połczyńskiej spartolili wymiane zaworka zwrotnego - źle go zamocowali i to ot cały problem)...
Konkludując
NIE POLECAM AUTO VIVA na Połczyńskiej 111 <- omijajcie szerokim łukiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Witam.Widzisz : ja takze założyłem zaworek zwrotny między filtrem a pompą. Zaworki te w starszych i w niektórych wersjach-nie wiem od czego to zależało ,zakładane są zaraz na dolocie ale przed filtrem (filtr stanowi w tym przypadku niejako akumulator ON).Zaworek ten powinien posiadać większą średnice aby miał dobry przepływ-nieblokujacy.Jezeli majac ten zaworek i wszystkie węze ok, to tak jak pisałem, prawdopodobnie będzie niszczelność w pompie na uszczelnieniu bądź na simmeringu..... Opisuj jak sobie radzisz lub poradzisz z tym problemem. Najgorsze jest czekanie a moze odpali a moze nie! A i jeszcze jedno: łącznik węza przeźroczystego z nieprzeźroczystym (ten zaprasowany) w moim przypadku po wymontowaniu wciśnięciu powietrza i do wody-lekko bombelkował.Tam takze miałem małą ale zawsze jakąś nieszczelność i nie zawsze było to widać.Takze trza szukać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Nie opróżni filtra ale jakies tam podciśnienie zostaje kiedy zgasiesz silnik i to powoduje cofanie się paliwa przelewem no i w górnej części filtra takze sie cofnie . Odpowiedzmy sobie na pyt dlaczego tak moze sie dziać. Jezeli pompa zassie lewe powietrze to wytworzy sie poduszka,nieraz zapali na 2-3sek po czym cały układ sie wypełni powietrzem i gaśnie...Co do tego nie ma wątpliwości ze biorąc rurkę ,wkładając ją do wody i zatykając jeden koniec nie wyleci nam płyn z niej.Skoro tylko puscimy paluch wszystko ucieka z rurki-podobny efekt sie robi w a6.Zauważ ze jak sie dobrze przyjrzysz układowi paliwowemu w a6 po dluzszym staniu(oczywiście wtedy gdy łapie fałszywe powietrze) to pęcherz powstaje u góry przed filtrem paliwa,oraz u dołu na dolocie do pompy a między tymi pęcherzami jest zawieszone niejako w powietrzu paliwo.Pompa pchnie na wtryski to co ma znikomo w sobie i dalej zassie powitrze i klapa.Reasumując:objawy jak juz pisałem masz identyczne jak moje i dlatego obstawiam na simering.Faktycznie zaworek zwrotny wstawiony moze pomóc,ale mysle ze jezeli będzie to co ja obstawiam to i tak pompa se złapie lewe powietrze i powrotem ucieknie paliwko i znowu zrobi się pęcherzyk i stop.Tak czy siak musisz poczekac co bedzie sie działo.Mam namiary do fachowca który by sobie poradził z tym problemem(podobno z całej polski się do niego zjezdzaja bo to dobry pompiarz) ale od W-wy to ok 100km dokładnie pod Płockiem. Masz prawie taka samą a6 co ja i 9-cio letnie autko moze poprostu wytrzeć simering na pompie.
średnio staje po około 3 - 4 dniach od odpowietrzenia, także jeśli coś ma sie dziać to do końca tygodnia powinno być widać czy dało efekt czy nie... nie sądziłem że wdepne w takie coś kupując audi, a wiele aut już przerobilem... Tak czy siak nie omieszkam napisać co sie dzieje
[ Dodano: 2009-07-14, 08:24 ]
Kierwa ....
Dziś rano problem z odpaleniem ... musiałem dłużej kręcić ale dzięki nowemu zaworkowi zakręcił... przynajmniej wiem że problem jest na linii filtr paliwa - pompa ... jutro o 7 rano na serwis do zdjęcia i wymiana uszczelek i simmeringa na pompie ... jak to zrobią to już zostana tylko węże doprowadzające do pompy
[ Dodano: 2009-07-16, 10:56 ]
przebojów ciąg dalszy,
Wczoraj auto po pracy nie odpaliło, skończyły mi sie pomysły, dziś odstawiam auto na wyjęcie pompy i wymiane w niej wszelkich uszczelniaczy... Jak do tej pory próba naprawy zapowietrzającego się układu kosztowała mnie już 3000 teraz dojdzie wyjęcie pompy + uszczelnienie czyli jakiś kolejny 1000. Qrwa mogłem kupić z 2002 z lepszym silnikiem gdy by nie te problemy z tym złomem
[ Dodano: 2009-07-14, 08:24 ]
Kierwa ....
Dziś rano problem z odpaleniem ... musiałem dłużej kręcić ale dzięki nowemu zaworkowi zakręcił... przynajmniej wiem że problem jest na linii filtr paliwa - pompa ... jutro o 7 rano na serwis do zdjęcia i wymiana uszczelek i simmeringa na pompie ... jak to zrobią to już zostana tylko węże doprowadzające do pompy
[ Dodano: 2009-07-16, 10:56 ]
przebojów ciąg dalszy,
Wczoraj auto po pracy nie odpaliło, skończyły mi sie pomysły, dziś odstawiam auto na wyjęcie pompy i wymiane w niej wszelkich uszczelniaczy... Jak do tej pory próba naprawy zapowietrzającego się układu kosztowała mnie już 3000 teraz dojdzie wyjęcie pompy + uszczelnienie czyli jakiś kolejny 1000. Qrwa mogłem kupić z 2002 z lepszym silnikiem gdy by nie te problemy z tym złomem
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga