Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 TDI 180km Tip] Ciągły problem z zapowietrzaniem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

[A6 C5 2.5 TDI 180km Tip] Ciągły problem z zapowietrzaniem

Post autor: Netes » 06 lip 2009, 10:35

Witam,

Od jakichś 3 tygodni walcze z zapowietrzaniem się układu paliwowego, przeszukałem forum i często pojawiała się kwestia zaworka zwrotnego i filtra paliwa. Obie te części zostały wymienione na oryginalne, mimo to przynajmniej raz w tygodniu nie moge odpalić auta po nocy (przy pełnym zbiorniku paliwa), a w przwodzie brak paliwa... Generalnie nie wiem co robić VAG nie pokazuje żadnych błędów, dlatego prosze o pomoc w dalszym poszukiwaniu usterki. Czy to możliwe aby VP łapała powietrze <- dziś auto zapaliło po nocy i pracowało normalnie przez kilka sekund i zdechło (spalił całe paliwo które było w pompie ?), oczywiście wężyk odrazu pusty ...

Bardzo prosze o jakąś rade

[ Dodano: 2009-07-06, 12:26 ]
nikt nic nie wymyśli więcej ? :)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 06 lip 2009, 15:22

Witam kolego.Twojego posta czytam i mam wrazenie jakbym ja to sam pisał tyle ze ja 2miechy walczyłem bo nie dopuszczałem ze to pompa paliwa, bo jak chodził to palił od kopa i wlasnie po kilku godzinach, dniach-różnie to bywało, zapowietrzał sie czyli odpalił i po kilku sek cisza(dokładnie opisałem w jednym z moich obszernych postów co siedziało). Wymienione węże,filtr,zaworki,opaski,pompka sprawdzona. Po sugestii Piotrusia z naszego forum(kazał mi zrobic zdjęcia od przodu pompy i mu wysłać ale to duzo rozbierania i ja tego nie zrobilem) wręcz nakazałem mojemu mechaniorowi sprawdzic simmering na pompie wtryskowej i to był strzał w 10.Był poprostu wytarty i łapał powietrze no i w węzykach niewiadomo skąd było pusto. Za wymiane tego simmeringa z robocizną+węze przezroczyste nowe itd. 300pln wzioł i jak narazie jest ok .A między nami to za błędne decyzje moich poprzednich fachowców zapłaciłem 1900pln(elektronika pompy niepotrzebnie,laweta,ze 3 razy filtr paliwa....)Takze reasumując:jezeli jestes pewien węzyków od przelewów,od filtra,samego filtra i opasek to moze byc to co u mnie-simmering.Pozdrawiam i zycze niedrogiej naprawy i szybkiej lokalizacji nieszczelności.

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 06 lip 2009, 16:14

na 6 rano mam ugadaną lawete do warsztatu także napewno mechaniorowi powiem żeby to sprawdził i oby to było coś tego pokroju :) w ASO samochód już był 3 razy i nic nigdy nie znaleźli ćwoki, dzięki za info dam znać co i jak

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 06 lip 2009, 19:49

Netes, jak opanujesz to napisz tu co było ,przyda się dla innych użytkowników ;-)

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 07 lip 2009, 12:38

ÂŻenujące,

dzwonił gość z serwisu i powiedział że odpowietrzyli i pali jak ta lala, auto zostaje do rana i mam nadzieje że rano nie odpali i sie wezmą za poważniejsze rzeczy niż odpowietrzanie które mogłem zrobić sam i też stwierdzić ze pali na dotyk

BTW zna ktoś jakiegoś szpeca co by to zrobił w wawie ?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 07 lip 2009, 14:22

No widzisz tak to jest.Dobrze ze pompy ci nie regenerowali. Przed odpaleniem sprawdz czy silnik cieply-co by znaczylo ze przed chwilą go męczyli. Apropo tego odpalania i czekania kila godzin,dni az znowu nie odpali: ustaw auto dziobem do góry(wysoko jak sie da-oczywiście bez przesady) i jezeli ma sie zapowietrzyc to zrobi sie to napewno szybciej bo grawitacja pomoże.Pozdrawiam i dawaj znac,bo jestem bardzo ciekaw.

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 07 lip 2009, 16:15

na pompe to ja sie zrobic nie dam, powiedzialem w warsztacie ze ja przyjade go rano odpalic to sprawdze czy zimny

[ Dodano: 2009-07-08, 09:27 ]
Wygląda na to że wszystko jest ok, autko stało dziobem do góry całą noc, rano wsadziłem mechaniora na fotel i odpalał ja w ten czas obserwowałem wężyk paliwowy pod kątem pojawiającego się powietrza i ku mojemu zdziwieniu takowe sie nie pojawiło, gdzie wczesniej na pracującym silniku powietrze śmigało wężykiem cały czas... Koszt naprawy 70 zł do wcześniej zostawionego w ASO 1200 zł (BTW ćwoki z ASO w warszawie na połczyńskiej spartolili wymiane zaworka zwrotnego - źle go zamocowali i to ot cały problem)...

Konkludując

NIE POLECAM AUTO VIVA na Połczyńskiej 111 <- omijajcie szerokim łukiem

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 08 lip 2009, 12:35

No to pięknie,dobrze ze juz jest ok. Niestety za błędne nasze decyzje płacimy.No ale mądry Polak po szkodzie......Pozdrawiam

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 13 lip 2009, 09:43

Niestety ...

W sobote wieczorem znow to samo, tyle że tym razem 600km od domu, szpecmany które przyjachyły założyły mi dodatkowy zawór zwrotny na wężu doprowadzającym do filtra paliwa, narazie jeździ, nie mam bladego pojęcia co jeszcze wymienić ... Chyba auto...

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 13 lip 2009, 10:06

Witam.Widzisz : ja takze założyłem zaworek zwrotny między filtrem a pompą. Zaworki te w starszych i w niektórych wersjach-nie wiem od czego to zależało ,zakładane są zaraz na dolocie ale przed filtrem (filtr stanowi w tym przypadku niejako akumulator ON).Zaworek ten powinien posiadać większą średnice aby miał dobry przepływ-nieblokujacy.Jezeli majac ten zaworek i wszystkie węze ok, to tak jak pisałem, prawdopodobnie będzie niszczelność w pompie na uszczelnieniu bądź na simmeringu..... Opisuj jak sobie radzisz lub poradzisz z tym problemem. Najgorsze jest czekanie a moze odpali a moze nie! A i jeszcze jedno: łącznik węza przeźroczystego z nieprzeźroczystym (ten zaprasowany) w moim przypadku po wymontowaniu wciśnięciu powietrza i do wody-lekko bombelkował.Tam takze miałem małą ale zawsze jakąś nieszczelność i nie zawsze było to widać.Takze trza szukać.

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 13 lip 2009, 11:33

Zaworek jest założony dobrze bo zdołałem wrócić do domu i musze przyznać ze wolno raczej nie jechałem...


Pytanie :
Czy nieszczelność na simmeringu albo na uszczelnieniu spowodowałaby opróżnienie z ropy filtru ?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 13 lip 2009, 13:11

Nie opróżni filtra ale jakies tam podciśnienie zostaje kiedy zgasiesz silnik i to powoduje cofanie się paliwa przelewem no i w górnej części filtra takze sie cofnie . Odpowiedzmy sobie na pyt dlaczego tak moze sie dziać. Jezeli pompa zassie lewe powietrze to wytworzy sie poduszka,nieraz zapali na 2-3sek po czym cały układ sie wypełni powietrzem i gaśnie...Co do tego nie ma wątpliwości ze biorąc rurkę ,wkładając ją do wody i zatykając jeden koniec nie wyleci nam płyn z niej.Skoro tylko puscimy paluch wszystko ucieka z rurki-podobny efekt sie robi w a6.Zauważ ze jak sie dobrze przyjrzysz układowi paliwowemu w a6 po dluzszym staniu(oczywiście wtedy gdy łapie fałszywe powietrze) to pęcherz powstaje u góry przed filtrem paliwa,oraz u dołu na dolocie do pompy a między tymi pęcherzami jest zawieszone niejako w powietrzu paliwo.Pompa pchnie na wtryski to co ma znikomo w sobie i dalej zassie powitrze i klapa.Reasumując:objawy jak juz pisałem masz identyczne jak moje i dlatego obstawiam na simering.Faktycznie zaworek zwrotny wstawiony moze pomóc,ale mysle ze jezeli będzie to co ja obstawiam to i tak pompa se złapie lewe powietrze i powrotem ucieknie paliwko i znowu zrobi się pęcherzyk i stop.Tak czy siak musisz poczekac co bedzie sie działo.Mam namiary do fachowca który by sobie poradził z tym problemem(podobno z całej polski się do niego zjezdzaja bo to dobry pompiarz) ale od W-wy to ok 100km dokładnie pod Płockiem. Masz prawie taka samą a6 co ja i 9-cio letnie autko moze poprostu wytrzeć simering na pompie.

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 13 lip 2009, 14:25

średnio staje po około 3 - 4 dniach od odpowietrzenia, także jeśli coś ma sie dziać to do końca tygodnia powinno być widać czy dało efekt czy nie... nie sądziłem że wdepne w takie coś kupując audi, a wiele aut już przerobilem... Tak czy siak nie omieszkam napisać co sie dzieje

[ Dodano: 2009-07-14, 08:24 ]
Kierwa ....
Dziś rano problem z odpaleniem ... musiałem dłużej kręcić ale dzięki nowemu zaworkowi zakręcił... przynajmniej wiem że problem jest na linii filtr paliwa - pompa ... jutro o 7 rano na serwis do zdjęcia i wymiana uszczelek i simmeringa na pompie ... jak to zrobią to już zostana tylko węże doprowadzające do pompy

[ Dodano: 2009-07-16, 10:56 ]
przebojów ciąg dalszy,

Wczoraj auto po pracy nie odpaliło, skończyły mi sie pomysły, dziś odstawiam auto na wyjęcie pompy i wymiane w niej wszelkich uszczelniaczy... Jak do tej pory próba naprawy zapowietrzającego się układu kosztowała mnie już 3000 teraz dojdzie wyjęcie pompy + uszczelnienie czyli jakiś kolejny 1000. Qrwa mogłem kupić z 2002 z lepszym silnikiem gdy by nie te problemy z tym złomem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga