[C5 2.8] Jaka instalacja i jakie spalanie LPG?
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kup sobie interfejs do twojej elektroniki, postaraj się dostać program do twojej elektroniki i zainstaluj na laptopie i masz gotowe pole do badania (zależy jaka masz elektronikę).
Polecam poczytać instrukcję montażu i instalacji do twojej elektroniki LPG i nie tylko a wiele można sie dowiedzieć. Czasami oprogramowania i instrukcje są dostępne na stronach producentów lub dystrybutorów odpowiednich elektronik LPG
Na forum był taki kolega Trimix ale jakoś się już nie pojawia. On dość ostro wypowiadał się na temat LPG i szczerze sam mu nie wierzyłem, ale chłop miał rację. On polecał forum www.lpg-forum.pl .
Też polecam. Sporo można się dowiedzieć tylko czytając posty, jest tam od groma wiedzy.
[ Dodano: 2009-07-04, 10:29 ]
Podaję przykład nieprawdziwych zapewnień producenta i dystrybutora
http://www.agcentrum.com.pl/?d=28
Jednostopniowy reduktor AGC P-250:
Producent zapewnia że ten reduktor obsłuży moc do 250KM a ten reduktor nie potrafił obsłużyć moich 170KM. Ciśnienie robocze 1.05, Cut OFF przerost ciśnienia do 1.8, max but spadek do 0.5 i wyczuwalny w tym momencie spadek mocy w porównaniu do benzyny.
Ten reduktor najwyżej może obsłużyć Punto 1.2, ale z tymi przerostami po Cut OFF nie powinien znaleźć się w żadnym aucie.
Takich przykładów jest więcej.
[ Dodano: 2009-07-04, 14:41 ]
Kolejny test tym razem mojego nowego reduktora scorpiona GT (wcześniej miałem nieszczęsnego AGC P-250 opisywanego powyżej).
Producent deklaruje scorpiona do 380KM
Test scorpiona:
ciśnienie robocze około 1.06, cut off przerost do 1.22, max but z kick downem do 6000 obrotów spadek ciśnienia do 0.75 ale sonda przez cały czas bogata więc ok.
Nie ma takiej opcji żeby ten reduktor obsłużył 380KM skoro ciśnieniowo jest prawie na styk w moim aucie 170KM. Może i obsłuży mocniejsze auta ale jak do współpracy będzie miał super szybkie wtryskiwacze valtek lub rail to nie wróże dobrych rezultatów.
Polecam poczytać instrukcję montażu i instalacji do twojej elektroniki LPG i nie tylko a wiele można sie dowiedzieć. Czasami oprogramowania i instrukcje są dostępne na stronach producentów lub dystrybutorów odpowiednich elektronik LPG
Na forum był taki kolega Trimix ale jakoś się już nie pojawia. On dość ostro wypowiadał się na temat LPG i szczerze sam mu nie wierzyłem, ale chłop miał rację. On polecał forum www.lpg-forum.pl .
Też polecam. Sporo można się dowiedzieć tylko czytając posty, jest tam od groma wiedzy.
[ Dodano: 2009-07-04, 10:29 ]
Podaję przykład nieprawdziwych zapewnień producenta i dystrybutora
http://www.agcentrum.com.pl/?d=28
Jednostopniowy reduktor AGC P-250:
Producent zapewnia że ten reduktor obsłuży moc do 250KM a ten reduktor nie potrafił obsłużyć moich 170KM. Ciśnienie robocze 1.05, Cut OFF przerost ciśnienia do 1.8, max but spadek do 0.5 i wyczuwalny w tym momencie spadek mocy w porównaniu do benzyny.
Ten reduktor najwyżej może obsłużyć Punto 1.2, ale z tymi przerostami po Cut OFF nie powinien znaleźć się w żadnym aucie.
Takich przykładów jest więcej.
[ Dodano: 2009-07-04, 14:41 ]
Kolejny test tym razem mojego nowego reduktora scorpiona GT (wcześniej miałem nieszczęsnego AGC P-250 opisywanego powyżej).
Producent deklaruje scorpiona do 380KM
Test scorpiona:
ciśnienie robocze około 1.06, cut off przerost do 1.22, max but z kick downem do 6000 obrotów spadek ciśnienia do 0.75 ale sonda przez cały czas bogata więc ok.
Nie ma takiej opcji żeby ten reduktor obsłużył 380KM skoro ciśnieniowo jest prawie na styk w moim aucie 170KM. Może i obsłuży mocniejsze auta ale jak do współpracy będzie miał super szybkie wtryskiwacze valtek lub rail to nie wróże dobrych rezultatów.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Poczytałem dzisiaj trochę na te tematy i rzeczywiście na stronie mojej instalki czyli www.kme.com.pl są wszystkie instrukcje, interfejs diagnostyczny do ściągnięcia.Będę musiał się zaopatrzyć chyba najpierw w lapka bo nie mam a później dokupić czujnik podciśnienia i heja z tym wszystkim.Nie narzekam, gazik chodzi u mnie miodzio,no ale zawsze może chodzić lepiej co nie? :mrgreen:
usunieto 

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
No właśnie za niedługo przyjdzie czas na zmianę filtra fazy ciekłej.Myślisz że samemu dałbym radę?Trzeba coś później ponownie kalibrować?A jeszcze jedno mam pytanie.Ostatnio odpinałem akumulator, czy po jego odpięciu i ponownym zapięciu muszę jechać na ponowne ustawianie kompa?Może to głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi :-D
usunieto 

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jak najbardziej poradzisz sobie z filtrem fazy ciekłej. Masz wbudowany filtr z elektrozaworem w reduktorze czy osobny elektrozawór z filtrem na miedzi przed reduktorem?
Po odłączeniu akumulatora nie musisz niczego ustawiać.
[ Dodano: 2009-07-05, 13:59 ]
Tak czy inaczej. Odpalasz auto żeby chodziło na gazie, zakręcasz butle i czekasz aż skończy się gaz w miedzi i brzęczek zasygnalizuje że nie ma gazu (tak jakby się skończył w butli), gasisz auto, wymieniasz filtr fazy ciekłej, odkręcasz butlę i po robocie.
Po odłączeniu akumulatora nie musisz niczego ustawiać.
[ Dodano: 2009-07-05, 13:59 ]
Tak czy inaczej. Odpalasz auto żeby chodziło na gazie, zakręcasz butle i czekasz aż skończy się gaz w miedzi i brzęczek zasygnalizuje że nie ma gazu (tak jakby się skończył w butli), gasisz auto, wymieniasz filtr fazy ciekłej, odkręcasz butlę i po robocie.

- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No i to jest banalnie proste. W sumie to nie musiałbyś zakręcać butli bo elektrozawór jest przed filtrem a jak auto jest wyłączone to elektrozawór jest wyłączony ale dla bezpieczeństwa sposób który opisałem wcześniej jest najlepszy.
Podejrzewam że masz taki filter
http://moto.allegro.pl/item675218794_fi ... ciekl.html
bo to są najczęstsze, ale zależy od elektrozaworu, zawsze możesz sprawdzić jaki masz filter albo po elektrozaworze.
Gdzieniegdzie są sklepy z akcesoriami LPG albo przy prywatnych stacjach tankowania gazu mają takie rzeczy, możesz spróbować w motoryzacyjnym.
Podejrzewam że masz taki filter
http://moto.allegro.pl/item675218794_fi ... ciekl.html
bo to są najczęstsze, ale zależy od elektrozaworu, zawsze możesz sprawdzić jaki masz filter albo po elektrozaworze.
Gdzieniegdzie są sklepy z akcesoriami LPG albo przy prywatnych stacjach tankowania gazu mają takie rzeczy, możesz spróbować w motoryzacyjnym.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Cieszę się, że mamy wyrozumiałych moderatorów na forum. Fakt trochę się rozpisałem w tym temacie i szkoda by było usunąć. Zawsze będzie do czego odwołać w przyszłości zamiast jeszcze raz wałkować to samo. Wielkie dzięki.censored pisze:fassi1, w związku z faktem że sporo tu wiedzy na temat instalacji i duży wkład w tym należy do Ciebie, sam poprawiłem temat w drodze wyjątku, bo aż żal wyrzucać go do śmietnika. Zaznaczam "w drodze wyjątku" :idea:fassi1 pisze:Kolego szef2416 wstaw tagi do tematu i popraw ten temat bo moderzy wywalą go na śmietnik, a na śmietniku użytku z niego nie będzie.

[a6 C5 2.8] jaka instalacja do tego silnika
Witam koledzy mam do was taka sprawe;)
Kupiłem jakięs 2 miesiace temu Audi A6 z silnikiem AMX 2.8 seryjnie ma 193 konie,ale był sprawdzany na hamowni i wychodzi 198 zastanawiam się nad założeniem do niej instalacji gazowej co byście mogli polecic do tego silnika i po ilu taka instalacja się przewaznie zwraca jakich powinienem spodziewać się kosztów założenia instalacji ? .
Kupiłem jakięs 2 miesiace temu Audi A6 z silnikiem AMX 2.8 seryjnie ma 193 konie,ale był sprawdzany na hamowni i wychodzi 198 zastanawiam się nad założeniem do niej instalacji gazowej co byście mogli polecic do tego silnika i po ilu taka instalacja się przewaznie zwraca jakich powinienem spodziewać się kosztów założenia instalacji ? .