Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2,8Q ] Silnik gaśnie po przełączeniu na LPG :(

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
MDKraków
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2009, 18:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MDKraków » 30 cze 2009, 23:21

Czerwony Valtek jest ok. :)

Masz interfejs do staga? :)
usunieto pkt regulaminu 29
Akcesoria

Awatar użytkownika
skorpion80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 05 kwie 2009, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: skorpion80 » 30 cze 2009, 23:30

Niestety nie :-| Ale ogólnie jestem z okolic Karpacza,woj Jelenio-górskie więc jak ktoś blisko pomieszkuje to z chęcią podjadę na "Vag-a" :lol:

Awatar użytkownika
MDKraków
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2009, 18:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MDKraków » 01 lip 2009, 08:11

Jak masz czas, zapraszam. Zobaczymy co w Twoim stagu piszczy.

Miałem podobne problemy w S80, siostra w 156ce.

Gazownik nie dawał rady więc problemu musiałem sam rozwiązywać i okazało się że mam talent :lol:
usunieto pkt regulaminu 29
Akcesoria

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 lip 2009, 08:30

MDKraków pisze:Czerwony Valtek jest ok. :)

Masz interfejs do staga? :)
Kolego nie opowiadaj takich bzdur, żadne valteki nie są ok. Ja to miałem i wiem coś na ten temat. Moja 80letnia babcia jest szybsza od valtekow. Dla wtryskow minimum to magic jet.
Zazwyczaj pakuja valteki ze stagiem bo to bardzo dobra elektronika, ktora pomaga im sie ukrywac pod maska i ich wszytskie wady.

Co do kolegi z problemem LPG to gazownik raczej nie ma zielonego pojecia, chyba sie uczy na twoim aucie.

Awatar użytkownika
MDKraków
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 27 cze 2009, 18:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MDKraków » 01 lip 2009, 08:33

fassi1, widać doświadczony z Ciebie gazownik.
Czerwony Valtek jest znośny. ÂŻółte wtryski które już wyszły z obiegu były kompletnym nieporozumieniem.

To że miałeś tylko złe doświadczenia nie znaczy że każdy ma takie same.

Fakt, te wtryski są głośne, Ale radzą sobie. Skoro Twoja babcia zajmuje się wtryskami daj namiary koledze, na pewno skorzysta :)

Co do Magic Jetów, nie pomogą mu jeśli problem siedzi gdzie indziej.
usunieto pkt regulaminu 29
Akcesoria

Awatar użytkownika
skorpion80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 05 kwie 2009, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: skorpion80 » 01 lip 2009, 22:07

Panowie bez kłótni proszę :przytul: MDKraków z miłą chęcią bym do ciebie podjechał,ale to dla mnie " ciut " za daleko :lol: No,chyba że kiedyś będę przejazdem...
fassi1ja zabardzo nieznam się na tych wtryskach... wcześniej mialem A4 z Omegasem i nie miałem z tą instalką najmniejszych problemów,tylko że tamta zakładana była we Wrocku :->
Ps.narazie jeżdżę bez tego dolotu i mi nie gaśnie,ale jutro założę z powrotem i zobaczymy co będzie.. :-?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 01 lip 2009, 23:10

Kolego MDKraków nie jestem gazownikiem ale uczę się na swojej instalce już dobry kawał czasu bo montował mi taki jeden zakład który okazał sie drut zakładem. Czytałem wiele wypowiedzi fachowców którzy na co dzień się tym zajmują i wykonują niezłe testy podzespołów www.lpg-forum.pl. Zaloguj się tam i poczytaj sobie na temat jakiego kolwiek koloru valteków, raili itp. Co do prędkości valteków to ja miałem czerwone na dyszach 2.5 a offset miałem 2.4, na Magic jetach mam dysze 2.2 i offset 1 więc o prędkości nie ma co gadać. Ciekawe czy te szybkie valteki wyrobią się w górnych obrotach i czy się czasami nie zapętlą no i jak w tym czasie będzie wyglądała sonda i ciśnienie na reduktorze, czy czasami już nie jedziesz na ubogo i nie wypalasz sobie gniazd zaworowych. Każde auto ma inna charakterystykę i inne czasy wtrysków przy różnych obciążeniach więc i wymagania sprzętowe są inne ale całość musi być odpowiednio dobrana. Vlteki są wolne i do dupy więc są jedną z przyczyn falowań obrotów, szarpnięć i podobnych zachowań. No i chałaśliwe to one nie są tylko może już rozkalibrowane. Jakość w cenie to minimum Magic jet ale mają opinię brudzących się więc należy pamiętać o filtrach.

Kolego skorpion80 omegas to ilnstalka z górnej półki, za to płaci się sporo kasy więc wykonanie jest też inne no i zwykle omegas wychodzi z wtryskami med, które są jednymi z najlepszych i dość drogich więc to musi chodzić.
Zrób parę fotek z maski to może się okaże co jest nie tak.
Gdzie jest nawiert do podciśnienia (wąż silikonowy idący od kolektora do redyktora i do map sensora), jak nawiercony jest kolektor, jak długie są wężyki od wtrysków do kolektora, jaki masz reduktor i ustawione na nim ciśnienie itp.
całość ma wpływ na pewne niedomagania, a powietrze pod maską ma iść tam gdzie fabryka wymyśliła a nie tam gdzie gazownik sobie wymyśla.
Pozdro

miras49
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 22 mar 2008, 07:17
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: miras49 » 02 lip 2009, 07:01

Fassi ma rację .Składaj te rury tak jak były . Autko ma chodzić ze wszystkimi elementami założonymi przez fabrykę. Niech gazownik weźmie kompa i przejedzie się autkiem . Gaśnięcie jest spowodowane źle ustawioną mapą . Korekcja mapy i wszystko wróci do normy.
Pozdrawiam
miras49

Awatar użytkownika
skorpion80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 05 kwie 2009, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: skorpion80 » 02 lip 2009, 20:50

Koledzy,jutro założę dolot i zobaczymy jak będzie :-| Postaram się też wrzucić parę fotek ów instalacji.I poczekamy co się będzie działo.Jeżeli będzie ok to w przyszłym tygodniu podjadę do niego na ustawienie mapy :->
Ps.Kolego fassi1 koszt instalki Omegasa był taki sam jak tej co mam " Stag-300 " i myślałem że jest też dobrej jakości.Nie zakładałem Omegasa,ponieważ kłopotliwe trochę było jeżdżenie na przeglądy do Wrocławia,no i jakby się coś działo z LPG,to nic bym przez telefon raczej nie załatwił i musiał bym jeździć :-/

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 lip 2009, 22:06

skorpion80 pisze:Koledzy,jutro założę dolot i zobaczymy jak będzie :-| Postaram się też wrzucić parę fotek ów instalacji.I poczekamy co się będzie działo.Jeżeli będzie ok to w przyszłym tygodniu podjadę do niego na ustawienie mapy :->
Ps.Kolego fassi1 koszt instalki Omegasa był taki sam jak tej co mam " Stag-300 " i myślałem że jest też dobrej jakości.Nie zakładałem Omegasa,ponieważ kłopotliwe trochę było jeżdżenie na przeglądy do Wrocławia,no i jakby się coś działo z LPG,to nic bym przez telefon raczej nie załatwił i musiał bym jeździć :-/
No to albo tanio zakładaja w tym zakładzie omegasa albo za staga nieźle kasują w twoim teraźniejszym zakładzie. Na jakich wtryskach miałeś omegasa? Sama elektronika stag jest też dobra i ma dobrą opinię więc jak twój gazownik ogarnie całość to twoje audiczka będzie śmigać na gazie jak na benzynie.

Awatar użytkownika
skorpion80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 05 kwie 2009, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: skorpion80 » 04 lip 2009, 19:21

Za obie dałem po 3200zł :-/ A Omegasa niewiem nawet na jakich wtryskach miałem bo jak wsio ok było to nawet się nie interesowałem 8-)
To tyle na odp.poprzednika i dorzucam zdjęcia silnika z instalką,może coś pomoże :->
Jak narazie założyłem dolot i nie gaśnie,ale narazie nie zapeszam,pojeździmy-zobaczymy <rotfl> .Póki co jest ok,ale myślę że jak wszystko będzie w miarę ok to pojadę do gazownika na kalibrację i zmniejszenie temperatury-obecnie 40*C.I powiedzcie czy naprawdę jest konieczna kalibracja w czasie jazdy żeby mapy Pb-LPG się dobrze zgrały bo podobno na postoju to nie to samo :roll:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 lip 2009, 20:04

Wężyki od wtrysków do kolektora trochę długie, powinny być jak najkrótsze i równej długości.
Skróciłbym je i usadowił w tych wyciętych wnękach w plastikowej obudowie no i na stojąco a nie na leżąco raczej. Najlepsze do naszych aut są pojedyncze Magici bo co poniktórzy montują je pod tą plastikową przykrywą i nic nie widać ale to wymaga pracy od gazownika a najłatwiej zrobić jak u Ciebie bo szybko. Brak kompensacji między listwami wtryskowymi.
Gdzie masz czujnik temperatury? Zazwyczaj valteki maja w krućcu na zakończeniu listwy.
Dobrze usytuowany reduktor fajnie schowany. Gdzie jest trójnik rozdzielający dwa węże idące do listewe wtryskowych? Węże od trójnika powinny być równe bo na logikę który wąż zostanie szybciej napełniony gazem 30cm czy 60cm?
Gdzie jest podpięcie do pomiaru ciśnienia gazu dla mapsensora (cieńszy wężyk idący do mapsensora)?
Jak najbardziej trzeba regulować zbierając mapy podczas jazdy z uwzględnieniem sprawdzenia wydajności reduktora i jego spadków ciśnienia w różnych obciążeniach i odczyty z sondy, korekty na temp gazu, korekty na ciśnienie gazu przy spadku w wyższych obrotach i obciążeniach to wtedy można powiedzieć że będzie to chodziło.
Jeśli ktoś robi samą kalibrację na postoju to już wiadomo jaki z niego fachowiec a jego zakład powinien być jak najszybciej zamknięty żeby nie robił ludziom i samochodom szkody.

[ Dodano: 2009-07-04, 20:37 ]
Jeśli masz butlę w kole to też zrób jej zdjęcie bez tej pokrywy plastikowej.

Awatar użytkownika
skorpion80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 05 kwie 2009, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: skorpion80 » 04 lip 2009, 23:43

fassi1ja chyba do Ciebie podjechać muszę to mi powiesz co i jak bo połowy to ja nie wiem o co chodzi <coo>
fassi1 pisze:Gdzie jest trójnik rozdzielający dwa węże idące do listewe wtryskowych?
fassi1 pisze:Gdzie jest podpięcie do pomiaru ciśnienia gazu dla mapsensora (cieńszy wężyk idący do mapsensora)?
Dzieli nas 180 km to może wpadłbym kiedyś na kawkę :lol:
A tak na poważnie-co mam w końcu zrobić lub powiedzieć gazownikowi??
Tym bardziej że dzisiaj jadąc do sklepu po <piwo> żeby jakoś w weekend się wyluzować znów mi zgasł pod sklepem :evil: :evil: :evil:
Temperatura 85*C w ruchu od ok. 5 minut przy załozonym dolocie :evil:
Już mam naprawdę dosyć tego LPG i żebym wiedział to bym we Wrocku za tą samą cenę Omegasa założył i bym miał spokój...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 lip 2009, 14:02

Z chęcią bym pomógł ale ja mieszkam w Anglii.
Później postaram Ci się wyjaśnić więcej bo teraz nie mam czasu.
Fakt gazownikowi nie możesz odpuścić.

[ Dodano: 2009-07-05, 18:23 ]
Powinno to wyglądać tak jak na podanych zdjęciach. Trójnik przed listwami lub za listwami wtryskowymi ma wbudowany czujnik temp. i od niego idzie kabel z wtyczką podłączony z kablem idącym do kompa LPG. Króciec wystający z trójnika to właśnie miejsce do podłączenie wężyka który ma iść do czujnika ciśnienia gazu lub mapsensora (mała puszka plastikowa. Kompensacja między listwami to połączenie je wężykiem na ich zakończeniach w celu wyrównania ciśnienia gazu między listwami. Ja osobiście mam przykład z trójnikiem za listwami, ale czujnik temp. gazu mam osobny i jest zamontowany na wężu przed jedną z listew wtryskowych żeby mierzyć temp. gazu wpadającą do wtryskiwaczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
skorpion80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 05 kwie 2009, 21:24
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: skorpion80 » 05 lip 2009, 22:47

Dzięki za schemat,jutro zerknę jak to jest zamontowane :-D Wogle myślę podjechać do innego gazownika i zobaczę co on powie.Może ten jakoś go zrobi jak powinno być.
Jak zrobi to pojadę do "mojego" i go <kijem>
Pozdrawiam i się odezwę jak nastąpią jakieś zmiany lub będę coś wiedział ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja