Mam problem który niby był juz opisywany na forum jednak nie wiem czy objawy te same zatem pytam.
Grzeje mi się silnik i to dość ostro. Zagrzewa się do 90 po przejechaniu paru km a potem idzie do góry na 100 110 tyle ze juz wolniej. a po przekroczeniu 2 kreski poza 90 st przestaje wiac zmine powietrze z klimy. Temperatura nie spada nawet gdy jade na 5 biegu na najnizszych obrotach a wręcz przeciwnie dalej rośnie. Co ciekawe po wyłaczeniu klimy temperatura zaczyna spadać do swojego poziomu. Wiele przeczytałem na forum o peknietych glowicach uszczelkach i trochę zacząłem sie juz delikatnie wkurw... bo jeśłi juz coś strzeli u mnie to ze wszystkich rzeczy zawsze ta najdroższa. Ale do rzeczy.
Tak jak napisałem . tmperatura spada dopiero po wyłaczeniu klimy. Czy w takim układzie moze to byc spowodowane sprezarką klimy? Nie wiem zaciera się albo za małe cisnienie gazu jest w obiegu?
Po zgaszeniu auta dość rozgrzanego i ponownym odpaleniu na szybie pojawia sie para.
Mam u siebie 3 wentylatory.
Wisko- chodzi od samego początku mogę je zatrzymać palcami nawet przy b. wysokiej temperaturze cieczy.
Wentylator klimy z frontu chodzi cały czas na wolnych obrotach. Czasem wskauje na b. wysokie obroty i robi przy tym duzo chałasu

No i trzeci wentylator obok wiska, elektryczny. Raz chodzi raz nie h... wie czemu i co nim kieruje.
Cieczy z układu nie ubywa. osadu w zbiorniczku nie ma ale za to jak odkrece na rozgrzanym pow 90 silniku korek w zbiorniczku zaczyna wrzeć i tak jakby sie płyn podnosił. Ale tu na forum jedni twierdzą ze to normalne bo zmienjsza sie cisnienie w układzie po dkreceniu i dlatego wrze. Inni twierdzą ze to wywalona uszczelka.
W oleju płynu również nie ma . Oleju prawie wogóle nie bierze . Od wymiany do wymiany 0,7 l
Miałem tylko jeden przypadek kiedy mój mechanik sprawdzał mi poziom płynu nie dokrecił korka i zamkną ł maskę . Po przejechaniu 2km wywaliło prawie wszystko. Nie miałem wtedy płynu pod ręką więc zalałem go wodą destylowaną weszło wtedy 5 l a potem poprostu o tym zapomniałem . Płyn juz zamówiłem ori g12 i rozrobie go 1:1 ale czy to pomoze na zbytnie grzanie się silnika ?
Na moje oko to coś chyba z klimą bo niby czemu sie nie grzeje gdy ja wyłacze ?
P.S. pomózcie i napiszcie od czego zacząć naprawe. Wiadomo zacznijmy wymieniac od tych najtańszych rzeczy lub najłatwiejszych do wymiany to chyba logiczne.
P.S. Sorry Panie władzo myślalem ze jak mam w profilu to wszystko jest jasne
