[A6 C5 2.8 ACK] Klima, co jeszcze mogło paść?
[A6 C5 2.8 ACK] Klima, co jeszcze mogło paść?
Czołem,
1. Padł wentylator od klimy (najpierw się tłukł, a w któryms momencie w trakcie jazdy po prostu stanął okoniem paląc siebie i beziecznik). Wymieniony.
2. W wyniku powyższego (jak się domyślam) zadziałał zawór bezpieczeństwa i uleciało trochę gazu. Przy nabijaniu urządzenie wyciągnęło 580, powinno być 850, nabijana dwa dni wcześniej.
Czyli tak:
- wentylator sprawny, kręci, aczkolwiek nie wchodzi na swoje wysokie obroty
- gaz jest,
- bezpieczniki sprawdzone - klimatronik działa
- sprzęgło na kompresorze działa - jak się włącza i wyłącza ECON to widać po obrotach, że zaskakuje,
- komputer sprawdzony, brak błędów,
a klima nie działa. Dopóki wentylator chodził klima działała, ale w ciągu pół minuty przestała (domyślam się że wtedy właśnie skończył się wiatrak). Pytanie moje do Was, czy jest tam coś jeszcze, co mogło paść i co można sprawdzić, czy mam się już przygotować na szok zakupu sprężarki? Jestem już umówiony w VW na wtorek, ale szukam jeszcze jakiegoś zaczepienia.
1. Padł wentylator od klimy (najpierw się tłukł, a w któryms momencie w trakcie jazdy po prostu stanął okoniem paląc siebie i beziecznik). Wymieniony.
2. W wyniku powyższego (jak się domyślam) zadziałał zawór bezpieczeństwa i uleciało trochę gazu. Przy nabijaniu urządzenie wyciągnęło 580, powinno być 850, nabijana dwa dni wcześniej.
Czyli tak:
- wentylator sprawny, kręci, aczkolwiek nie wchodzi na swoje wysokie obroty
- gaz jest,
- bezpieczniki sprawdzone - klimatronik działa
- sprzęgło na kompresorze działa - jak się włącza i wyłącza ECON to widać po obrotach, że zaskakuje,
- komputer sprawdzony, brak błędów,
a klima nie działa. Dopóki wentylator chodził klima działała, ale w ciągu pół minuty przestała (domyślam się że wtedy właśnie skończył się wiatrak). Pytanie moje do Was, czy jest tam coś jeszcze, co mogło paść i co można sprawdzić, czy mam się już przygotować na szok zakupu sprężarki? Jestem już umówiony w VW na wtorek, ale szukam jeszcze jakiegoś zaczepienia.
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Uuuu,to chyba sprężarka czytałeś tu moze all-sprezarka-klimatyzacji-vt9429.htm?h ... arka+klimybler pisze:Dupa, ani drgnie.
Re: [A6 C5 2.8 ACK] Klima, co jeszcze mogło paść?
sprawdzałes opornik do wentylatora? znajduje sie on pod podłużnica lewą (od kierowcy) taka aluminiowa płytka odpowiedzialna za obroty wentylatora od klimy.bler pisze:wentylator sprawny, kręci, aczkolwiek nie wchodzi na swoje wysokie obroty
Pod kierownicą, mówiąc ogólnie. Musisz zdjąć całą półkę pod kierownicą (dwie śruby nad kierownica pod plastikiem maskującym, dwie na dole, jedna na boku pod klapką małych bezpieczników).MDKraków pisze:Panowie a gdzie jest ten bezpiecznik?
Jak spojrzysz co tam jest to zauważysz
[ Dodano: 2009-07-02, 16:25 ]
O widzisz, nie wiedziałem nawet że to tam jest, spróbuję jutro zajrzeć.kiernozA6 pisze:sprawdzałes opornik do wentylatora? znajduje sie on pod podłużnica lewą (od kierowcy) taka aluminiowa płytka odpowiedzialna za obroty wentylatora od klimy.bler pisze:wentylator sprawny, kręci, aczkolwiek nie wchodzi na swoje wysokie obroty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 maja 2008, 19:43
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Podkarpackie
U mnie wtentylator sie nie krecil, sprawdzilem napiecie na wejsciu na wtykach - bylo ok 13V. Zapialem akumulator do wentylatora - nie krecil.
Zadzialala metoda wczesniej opisana ze stukaniem w silniczek :):)
Ciekawe jak dlugo sie pokreci.
No ale teraz w korku klima mrozi jak trzeba, a wentylator slychac na 15metrow
Zadzialala metoda wczesniej opisana ze stukaniem w silniczek :):)
Ciekawe jak dlugo sie pokreci.
No ale teraz w korku klima mrozi jak trzeba, a wentylator slychac na 15metrow
cyzko
bler, wygląda to tak:
[ Dodano: 2009-07-02, 23:00 ]
coś nie bardzo mi wychodzi wrzucenie fotki tu jest link:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5e ... d3451.html
[ Dodano: 2009-07-02, 23:00 ]
coś nie bardzo mi wychodzi wrzucenie fotki tu jest link:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5e ... d3451.html
kiernozA6,
Dzięki, a wiesz może jak to sprawdzić, w sensie jaką ma mieć wartość, i co się stanie jak go zewrę na krótko?
Poza tym coś mi się wydaje że u mnie tego nie ma, bo kabel zasilający od miejsca łączenia z kablem wentylatora idzie prosto w błotnik
[ Dodano: 2009-07-03, 06:58 ]
Jeszcze jedno, czy tam nie powinien być gdzieś czujnik, który nie pozwoli się włączyć sprężarce, jak jest za mało gazu? Bo to przecież absurdalne, żeby przy uszkodzeniu wentylatora i wycieku gazu przez zawór bezpieczeństwa szlag trafiał od razu sprężarkę.
Dzięki, a wiesz może jak to sprawdzić, w sensie jaką ma mieć wartość, i co się stanie jak go zewrę na krótko?
Poza tym coś mi się wydaje że u mnie tego nie ma, bo kabel zasilający od miejsca łączenia z kablem wentylatora idzie prosto w błotnik
[ Dodano: 2009-07-03, 06:58 ]
Jeszcze jedno, czy tam nie powinien być gdzieś czujnik, który nie pozwoli się włączyć sprężarce, jak jest za mało gazu? Bo to przecież absurdalne, żeby przy uszkodzeniu wentylatora i wycieku gazu przez zawór bezpieczeństwa szlag trafiał od razu sprężarkę.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga