Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.8T] Przegrzewa się silnik.

Silniki benzynowe
siny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:36
Lokalizacja: Dania

[A6 C5 1.8T] Przegrzewa się silnik.

Post autor: siny » 07 cze 2009, 15:15

Witam wszystkich. Mam problem z audikiem,przegrzewa się silnik 1.8t. Temperatura rośnie do 100, 110, i dalej by rosło gdyby nie wyłączyć silnik. Wymieniony termostat, gumowe rury do i z chłodnicy gorące, w płynie ani w oleju nie widać niepokojących objawów. Macie może jakieś rady, sugestie??? Po tym zdarzeniu klimatronik wieje tylko zimnym. Po wejściu do klimatronika migają na przenian 2 wartości: lewa 10 , prawa 06, potem lewa 15 , prawa 04, i tak na przemian. Zmieniając plusem następnie są kanały c 01 -c79. Co to znaczy? Nie umiem tego rozszyrować. Pozdr.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2009, 20:12 przez siny, łącznie zmieniany 1 raz.

ymario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 maja 2009, 17:20
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: ymario » 07 cze 2009, 15:27

urwał ci się wirnik od pompy wody normalne zjawisko u vw i audi,wirnik jest plastikowy a wałek metalowy izrywa się łaczenie miedzy nimi

Pawcio791
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2009, 12:56
Lokalizacja: Kłodzko Dolnośląskie

Post autor: Pawcio791 » 07 cze 2009, 15:28

Kolego miałem kiedyś taki przypadek w audi a4 2.6 v6 . Wiosna , jesień i zima auto się nie grzało . Gdy tylko przyszło lato i temp. przekraczała 20-25 stopni mały korek albo światła to temperatura rosła jak zwariowana potrafiło wywalić nawet płyn .

Wymieniłem termostat , uszczelki pod głowicą wszystko co było możliwe . W ostateczności okazało się że auto było powypadkowe i jakiś magik w niemczech założył chłodnice i wentylator od diesla . Po wymianie chłodnicy problem znikł. Nie wiem jak jest w twoim przypadku ale może to samo ..

pozdrawiam
Wiele Serc, Jedno Bicie, Audi zawsze Ponad życie !!!

siny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:36
Lokalizacja: Dania

Post autor: siny » 07 cze 2009, 16:11

Andi, jestem na Sjaelland-zie okolice Holbaek. Czy pompa działa? Jak sprawdzić nie rozbierając? wentylator wiskozowy kręci, elektryczny stoi. Obieg się otwiera przez termostat bo temperatura po nagrzaniu do 90 zatrzymuje się na 3-4 minuty(otwiera się duży obieg), potem rośnie na maksa.

[ Dodano: 2009-06-07, 16:13 ]
Imario, możliwe że to to. Pawcio, raczej nie ma tu kombinacji, auto było naprawiane w serwisie firmowym audi w Szwecji

ymario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 maja 2009, 17:20
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: ymario » 07 cze 2009, 16:19

nie sprawdzisz bez rozbiórki

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 07 cze 2009, 16:31

siny pisze:Andi, jestem na Sjaelland-zie okolice Holbaek. Czy pompa działa? Jak sprawdzić nie rozbierając? wentylator wiskozowy kręci, elektryczny stoi. Obieg się otwiera przez termostat bo temperatura po nagrzaniu do 90 zatrzymuje się na 3-4 minuty(otwiera się duży obieg), potem rośnie na maksa.

[ Dodano: 2009-06-07, 16:13 ]
Imario, możliwe że to to. Pawcio, raczej nie ma tu kombinacji, auto było naprawiane w serwisie firmowym audi w Szwecji
sciągnij na chwilkę cienki wężyk z zbiorniczka wyrównawczego jeśli płyn będzie się z niego przelewać to raczej pompa jest ok

ymario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 maja 2009, 17:20
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: ymario » 07 cze 2009, 17:10

zobacz czy masz ogrzewanie na niskich obrotach i wyższych,tylko weż na ful gorąco, ma być gorące jak nie to na 100pompa

siny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:36
Lokalizacja: Dania

Post autor: siny » 07 cze 2009, 18:03

ymario, temperature ustawiam na HI a wieje chłodem, to mówisz że pompa. andy, to jest więcej Holbæk-ów, eee nie słyszałem? bobson, pewnie pójde zrobić to co radzisz.

[ Dodano: 2009-06-07, 18:04 ]
Holbaek-ów

siny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:36
Lokalizacja: Dania

Post autor: siny » 07 cze 2009, 20:13

Ooooops, sory, poprawiłem.

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 07 cze 2009, 22:41

zrob jeszcze mala probe zalacz silnik jak temp bedzie 90 chlodnica bedzie momentalnie sie nagrzewac jak otworzy sie obieg. jak nie to pompa. Ja tez w 99.9 podejrzewam pompe.

Awatar użytkownika
maciupek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2009, 06:56
Lokalizacja: Płock

Post autor: maciupek » 30 cze 2009, 21:22

Podłącze się do tematu.

U mnie jest podobna sprawa tzn. do 90 stopni jest wszystko super potem zatrzymuje się wskazówka na 90 i stoi, w momencie gdy temperatura oleju dojdzie do 90 stopni to wtedy obie wskazówki idą dalej już razem na 100-110 i więcej ale gasze motor.
Gdy włączam ogrzewanie to ciepełko leci że aż można się poparzyć (czyli pompa pracuje i obieg jest) ale za to chłodnica w środkowej części całkiem chłodna choć węże gorące i wentylator elektryczny załącza się ale rzadko, wisko też chodzi dobrze.
Myślę że to termostat się zacina i może otwiera się aby troszeczke bo węże są gorące i chłodnica aby tylko na brzegu a pośrodku zimna.

Dobrze kombinuje?
usunieto pkt.29 regulaminu

Awatar użytkownika
maciupek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2009, 06:56
Lokalizacja: Płock

Post autor: maciupek » 30 cze 2009, 22:47

No właśnie wymiana termostatu nastręcza troche roboty dlatego chciałem się upewnić że to napewno on.
usunieto pkt.29 regulaminu

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 01 lip 2009, 00:17

Maciupek tak czy inaczej caly przód bedziesz musial zdjac. Dojscie do pompy wody oraz termostatu jest mozliwe tylko i wylacznie tamtedy tak wiec przy okazji wymiany termostatu (nie jest drogi) równiez zalecam wymiane pompy wody.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maciupek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 23 kwie 2009, 06:56
Lokalizacja: Płock

Post autor: maciupek » 02 lip 2009, 08:08

W zeszłym roku poprzedni właściciel robił rozrząd, nawet byłem na tym warsztacie się upewnić i z rachunków wychodziło że takie inne rzeczy jak termostat i pompa były też wymieniane więc jestem troche zdziwiony że to tak szybko padło.
usunieto pkt.29 regulaminu

siny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:36
Lokalizacja: Dania

Post autor: siny » 05 lip 2009, 17:51

Wielke dzięki za podpowiedzi, ci co podejżewali pompe wody - bingo, ymario
ymario pisze:urwał ci się wirnik od pompy wody normalne zjawisko u vw i audi,wirnik jest plastikowy a wałek metalowy izrywa się łaczenie miedzy nimi
, dokładnie, jasnowidz jesteś, dzięki. Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga