[ a6 c5 2,4 lpg ] Wiele problemów - jestem zly
[ a6 c5 2,4 lpg ] Wiele problemów - jestem zly
:evil: :evil: Piszę tak naprawdę, żeby się wyżalić. Kupowałem audi, bo sądzilem, że z tym autem będę miał mniej problemów niż z oplem. Wychodzi jednak na to, ze jest wręcz przeciwnie.
Pierwsze - temp cieczy chłodzacej. Kiedy kupowalem auto wskazówka stała pięknie na 90 stopniach - pomyślałem, super. Ale kiedy kupilem auto i jechalem nim do domu (ok 300 km), wskazówka spadała sobie do 60 stopni, czasami stawała na 70, a czasami znowu na 90. I tak jest zawsze kiedy jezdżą w trasie. Po mieście, kiedy jest chlodniej - ok15- 20 stopni, wskazówka zazwyczaj staje na 70 stopniach. Kiedy jest cieplej wskzówka stoi na 90 stopniach, ale wtedy włącza się też dmuchawa... Sam już nie wiem czy to problem termostatu czy nie...
Olej... średnio na 1000 km zjada mi 750 ml oleju - szok.
W sobotę założylem sekwencję BRC. Dzisiaj zrobiłem trasę i szok kolejny - spaliła mi 13,7 litra... tymczasem benzyny łykała ok 9-10 litrow w trasie. Przy czym na gazie odczułem jednak pewien spadek mocy... kolejny szok. W vectrze nie mialem żadnej różnicy w spalaniu na benzynie i gazie w trasie.
Obroty - falowały delikatnie na benzynie - teraz dużo bardziej na gazie. Gazownicy stwierdzili, że muszę wymienić świece, ale pytanie czy to faktycznie od tego? A może to coś zupełnie innego?
Dzisiaj tez po przejechaniu ok 150 km stanalem na stacji i zobaczylem, że mniej więcej na środku samochodu coś skapuje... jechalem z włączoną klimą... czy to może być jakiś wyciek z niej? A może to po prostu woda skraplająca się w czasie pracy klimy? To nie był olej zaznaczam, ciecz jakaś taka bezzapachowa i bezbarwna.
No i tak normalnie sie zdenerwowałem...
Pierwsze - temp cieczy chłodzacej. Kiedy kupowalem auto wskazówka stała pięknie na 90 stopniach - pomyślałem, super. Ale kiedy kupilem auto i jechalem nim do domu (ok 300 km), wskazówka spadała sobie do 60 stopni, czasami stawała na 70, a czasami znowu na 90. I tak jest zawsze kiedy jezdżą w trasie. Po mieście, kiedy jest chlodniej - ok15- 20 stopni, wskazówka zazwyczaj staje na 70 stopniach. Kiedy jest cieplej wskzówka stoi na 90 stopniach, ale wtedy włącza się też dmuchawa... Sam już nie wiem czy to problem termostatu czy nie...
Olej... średnio na 1000 km zjada mi 750 ml oleju - szok.
W sobotę założylem sekwencję BRC. Dzisiaj zrobiłem trasę i szok kolejny - spaliła mi 13,7 litra... tymczasem benzyny łykała ok 9-10 litrow w trasie. Przy czym na gazie odczułem jednak pewien spadek mocy... kolejny szok. W vectrze nie mialem żadnej różnicy w spalaniu na benzynie i gazie w trasie.
Obroty - falowały delikatnie na benzynie - teraz dużo bardziej na gazie. Gazownicy stwierdzili, że muszę wymienić świece, ale pytanie czy to faktycznie od tego? A może to coś zupełnie innego?
Dzisiaj tez po przejechaniu ok 150 km stanalem na stacji i zobaczylem, że mniej więcej na środku samochodu coś skapuje... jechalem z włączoną klimą... czy to może być jakiś wyciek z niej? A może to po prostu woda skraplająca się w czasie pracy klimy? To nie był olej zaznaczam, ciecz jakaś taka bezzapachowa i bezbarwna.
No i tak normalnie sie zdenerwowałem...
Zakaz reklamy w podpisie
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
to kupiłeś kanalie a nie audi
co do oleju to lepiej zobacz czy nie masz go w płynie chłodniczym :-?
stawiam na termostatchuckyy pisze:Pierwsze - temp cieczy chłodzacej
jak ma się jakieś problemy na benzynie to nie zakłada się gazu tylko trzeba zrobić porządekchuckyy pisze:założylem sekwencję BRC.
nic się złego nie dzieje, skrapla się wodachuckyy pisze:Dzisiaj tez po przejechaniu ok 150 km stanalem na stacji i zobaczylem, że mniej więcej na środku samochodu coś skapuje... jechalem z włączoną klimą...
co do oleju to lepiej zobacz czy nie masz go w płynie chłodniczym :-?
Mam ksiązkę serwisową... Sęk w tym, ze moi mechanicy po obejrzeniu audi stwierdzili, że na 99% licznik był cofany
Drobne falowanie obrotow na benzynie mnie nie martwiło, wszak to się zdarza w 9 letnim aucie. Miałem to samo w vectrze i po założeniu gazu nic sie nei zmieniło - gazownicy byli Ci sami.A tutaj w audi taki przypadek 
To dobrze, że skraplanie sięto nic poważnego
olej nie wycieka mi spod samochodu na 100%, parkuję przed firmą na polbruku i widziałbym wyciek.


To dobrze, że skraplanie sięto nic poważnego

olej nie wycieka mi spod samochodu na 100%, parkuję przed firmą na polbruku i widziałbym wyciek.
Zakaz reklamy w podpisie
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
ciężko powiedzieć kogo czy czego winachuckyy pisze:W sobotę założylem sekwencję BRC. Dzisiaj zrobiłem trasę i szok kolejny - spaliła mi 13,7 litra... tymczasem benzyny łykała ok 9-10 litrow w trasie
na sekwencji nie powinien się tak zachować, niby nowe instalacje potrzebują trochę km, aby się dostroić, a później podregulować
spadku mocy nie powinno być
[ Dodano: 2009-06-29, 00:12 ]
to jest pierwsze co powinieneś zrobićchuckyy pisze:W tej chwili mam syntetyk castrol edge, do wymiany zostało jakies 6000 km, może wymienić na półsyntetyk?
zakup olej Valvoline, o którym mowa w tym wątku
-a6-c5-24-lpg-jaki-olej-vt8100,30.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
podajesz że masz falowanie obrotów i problemy z utrzymaniem temperatury - do sprawdzenia obowiazkowo czujnik temperatury cieczy i termostat. Zte rzeczy moga mieć także znaczący wpływ na spalanie :!:
Jeśli zamierzasz robić rozrząd (a powinieneś po zakupie auta) to przypilnuj żeby przy tej okazji wymieniono termostat
Jeśli zamierzasz robić rozrząd (a powinieneś po zakupie auta) to przypilnuj żeby przy tej okazji wymieniono termostat
- adsense1234
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 11 lut 2008, 15:59
- Imię: adsense
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Google
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Poza podpowiedziami ktore juz padly polecalbym sprawdzic cisnienie w cylindrach. Jak nie ma wycieku oleju i jest dobre sprezanie to nie powinien brac tyle oleju. Co do gazowni to masz na gwarancji wiec gazownikom nie odpusc. Posprawdzaj sobie odme bo odma jak popekana to moze miec lekkie falowania na jalowym. To ze masz spadek mocy na gazie moze byc powodem zle ustawionego modelu, mapy benzyny i gazu sie nie pokrywaja i jezdzisz na ubogo, lub zle dobrany reduktor nie wyrabia cisnieniowo. Napisz jakie masz podzespoly LPG a najlepiej szczel pare fotek i wrzuc do tematu. Jedz do gazownika i kaz mu podlaczyc laptopa i niech sie z toba przejedzie. Sprawdz jakie jest cisnienie na reduktorze przy max bucie i czy lambda jest wtedy bogata. Sprawdz jakie jest cišnienie przy cut off czyli gdy podczas jazdy odpuscisz gaz jadac na biegu. Cisnienie na reduktorze powinno byc pomiedzy 1 a 1.2. Przy max bucie nie powinien miec wielkich spadkow, ale nawet jesli ma spadek do powiedzmy 0.6-0.7 a sonda jest bogata to jest ok. Przy cut off nie powinien miec przerostow rzedu np. 1.5 lub wiecej. Pozatym w nowej instalacji co ma sie ulozyc to reduktor. Po krotkim czasie od nowosci moze spasc troche cisnienie a potem musi juz je trzymac, a jak nie trzyna to reduktor do dupy. Pozatym jak jedziesz do gazownikow a oni ustawiaja cos i grzebia tylko na postoju na zakladzie to nigdy nie bedzie dobrze.
Ale sie rozpisalem.
Powodzenia.
Ale sie rozpisalem.
Powodzenia.
Witam
nie wymieniałem rozrządu, ponieważ człowiek od którego kupiłem auto robił to 10k km wczesniej. Twierdził, ze nie wymieniał termostatu, bo mechanik mu to odradził. Niby nalepka o zmianie rozrządu jest. Pytałem go też po zakupie auta, czy ten rozrząd to na 100%, wtedy już nie powinno mu zależeć na tym, żeby mnie okłamywać... Twierdził, że na bank tak.
U mnie spadki i wzrostu temp są dość szybkie - więc to może to jednak wina czujnika temp? Czy jego wymiana wiaze się z taką samą masakrą jak wymiana termostatu? (rozbieranie całego przodu)?
nie wymieniałem rozrządu, ponieważ człowiek od którego kupiłem auto robił to 10k km wczesniej. Twierdził, ze nie wymieniał termostatu, bo mechanik mu to odradził. Niby nalepka o zmianie rozrządu jest. Pytałem go też po zakupie auta, czy ten rozrząd to na 100%, wtedy już nie powinno mu zależeć na tym, żeby mnie okłamywać... Twierdził, że na bank tak.
U mnie spadki i wzrostu temp są dość szybkie - więc to może to jednak wina czujnika temp? Czy jego wymiana wiaze się z taką samą masakrą jak wymiana termostatu? (rozbieranie całego przodu)?
Zakaz reklamy w podpisie
No własnie. Kiedy silnik się rozgrzewa temperatura rośnie dośc wolno i stopniowo. Kiedy jadę w trasie, wskazówka leży na 60 stopniach, chwilę później jest już w okolicy 80. Dochodzi do 90 i kilku chwilach znowu leży na 60slavi16 pisze:Pisząc "szybkie zmiany" miałem na myśli efekt załączania i rozłączania. Temperatura normalnie powinna rosnąć stopniowo; powiedzmy jak temperatura wody podczas podgrzewania. Jeżeli natomiast zmiany następują dość gwałtownie, zainteresowałbym się czujnikiem![]()
Wymiana jest stosunkowo prosta: zajrzyj do tego tematu: a6-c5-24-v6-benzyna-czujnik-temperatury ... t11060.htm ewentualnie tego: a6-c5-czujnik-temperatury-vt10917.htm![]()
O wymianie masz tutaj: a6-c5-28-quattro-wymiana-czujnika-tempe ... vt4614.htm :-P

Ostatnio zmieniony 29 cze 2009, 16:06 przez chuckyy, łącznie zmieniany 1 raz.
Zakaz reklamy w podpisie
Wachania temperatury moga być spowodowane ,,wadliwa,, pracą termostatu zamiast otwierac się stopniowo otwiera sie na maxa i temperatura nagle spada ,a gdy silnik jest niedogrzany tzn. nie pracuje w swojej optymalnej temperaturze może zużywac olej , luz między tłokiem a cylindrem jest ,,zbyt duży,, bo w normalnej temperaturze jest ok , pozdrawiam
to może i słabe pocieszenie kolego,ale ja mam już 3 audi,nie zmieniam marki choć moja A6 stoi 3 miesiąc po remoncie silnika i nikt nie umie jej odpalić,niby wszystko gra,jest w pieron nowych części a mechanicy,elektrycy i nawet wróżka z Sienkiewicza nie wiedzą o co chodzi,a ja wiem....26 tys poszło się j.....pozdrawiam i cierpliwości,kolejny dzień będzie lepszy,a jak nie lepszy to napewno inny hehe...