Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ a6 c5 2,4 lpg ] Wiele problemów - jestem zly

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
chuckyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 27 maja 2009, 14:11
Lokalizacja: Września

[ a6 c5 2,4 lpg ] Wiele problemów - jestem zly

Post autor: chuckyy » 28 cze 2009, 23:49

:evil: :evil: Piszę tak naprawdę, żeby się wyżalić. Kupowałem audi, bo sądzilem, że z tym autem będę miał mniej problemów niż z oplem. Wychodzi jednak na to, ze jest wręcz przeciwnie.
Pierwsze - temp cieczy chłodzacej. Kiedy kupowalem auto wskazówka stała pięknie na 90 stopniach - pomyślałem, super. Ale kiedy kupilem auto i jechalem nim do domu (ok 300 km), wskazówka spadała sobie do 60 stopni, czasami stawała na 70, a czasami znowu na 90. I tak jest zawsze kiedy jezdżą w trasie. Po mieście, kiedy jest chlodniej - ok15- 20 stopni, wskazówka zazwyczaj staje na 70 stopniach. Kiedy jest cieplej wskzówka stoi na 90 stopniach, ale wtedy włącza się też dmuchawa... Sam już nie wiem czy to problem termostatu czy nie...
Olej... średnio na 1000 km zjada mi 750 ml oleju - szok.
W sobotę założylem sekwencję BRC. Dzisiaj zrobiłem trasę i szok kolejny - spaliła mi 13,7 litra... tymczasem benzyny łykała ok 9-10 litrow w trasie. Przy czym na gazie odczułem jednak pewien spadek mocy... kolejny szok. W vectrze nie mialem żadnej różnicy w spalaniu na benzynie i gazie w trasie.
Obroty - falowały delikatnie na benzynie - teraz dużo bardziej na gazie. Gazownicy stwierdzili, że muszę wymienić świece, ale pytanie czy to faktycznie od tego? A może to coś zupełnie innego?
Dzisiaj tez po przejechaniu ok 150 km stanalem na stacji i zobaczylem, że mniej więcej na środku samochodu coś skapuje... jechalem z włączoną klimą... czy to może być jakiś wyciek z niej? A może to po prostu woda skraplająca się w czasie pracy klimy? To nie był olej zaznaczam, ciecz jakaś taka bezzapachowa i bezbarwna.

No i tak normalnie sie zdenerwowałem...
Zakaz reklamy w podpisie

michalm45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 23 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: michalm45 » 28 cze 2009, 23:55

Ta woda pochodzi z klimy, podczas pracy klimy skrapla się woda :lol: a co do oleju to chyba za dużo bierze, serwis potwierdził autentyczność przebiegu w A6, czy standardowa była odpowiedz sprzedającego że książki serwisowej brak???
Audi A6 2.5TDI V6 - rewelka

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 28 cze 2009, 23:58

to kupiłeś kanalie a nie audi
chuckyy pisze:Pierwsze - temp cieczy chłodzacej
stawiam na termostat
chuckyy pisze:założylem sekwencję BRC.
jak ma się jakieś problemy na benzynie to nie zakłada się gazu tylko trzeba zrobić porządek
chuckyy pisze:Dzisiaj tez po przejechaniu ok 150 km stanalem na stacji i zobaczylem, że mniej więcej na środku samochodu coś skapuje... jechalem z włączoną klimą...
nic się złego nie dzieje, skrapla się woda

co do oleju to lepiej zobacz czy nie masz go w płynie chłodniczym :-?

Awatar użytkownika
chuckyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 27 maja 2009, 14:11
Lokalizacja: Września

Post autor: chuckyy » 29 cze 2009, 00:02

Mam ksiązkę serwisową... Sęk w tym, ze moi mechanicy po obejrzeniu audi stwierdzili, że na 99% licznik był cofany :/ Drobne falowanie obrotow na benzynie mnie nie martwiło, wszak to się zdarza w 9 letnim aucie. Miałem to samo w vectrze i po założeniu gazu nic sie nei zmieniło - gazownicy byli Ci sami.A tutaj w audi taki przypadek :/
To dobrze, że skraplanie sięto nic poważnego ;)
olej nie wycieka mi spod samochodu na 100%, parkuję przed firmą na polbruku i widziałbym wyciek.
Zakaz reklamy w podpisie

Awatar użytkownika
chuckyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 27 maja 2009, 14:11
Lokalizacja: Września

Post autor: chuckyy » 29 cze 2009, 00:07

291 strona instrukcji obsługi podaje, ze samochód moze zjadac ok 500 ml oleju/1000 km :/
W tej chwili mam syntetyk castrol edge, do wymiany zostało jakies 6000 km, może wymienić na półsyntetyk?
Zakaz reklamy w podpisie

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 cze 2009, 00:12

chuckyy pisze:W sobotę założylem sekwencję BRC. Dzisiaj zrobiłem trasę i szok kolejny - spaliła mi 13,7 litra... tymczasem benzyny łykała ok 9-10 litrow w trasie
ciężko powiedzieć kogo czy czego wina
na sekwencji nie powinien się tak zachować, niby nowe instalacje potrzebują trochę km, aby się dostroić, a później podregulować
spadku mocy nie powinno być

[ Dodano: 2009-06-29, 00:12 ]
chuckyy pisze:W tej chwili mam syntetyk castrol edge, do wymiany zostało jakies 6000 km, może wymienić na półsyntetyk?
to jest pierwsze co powinieneś zrobić
zakup olej Valvoline, o którym mowa w tym wątku
-a6-c5-24-lpg-jaki-olej-vt8100,30.htm

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 29 cze 2009, 10:42

podajesz że masz falowanie obrotów i problemy z utrzymaniem temperatury - do sprawdzenia obowiazkowo czujnik temperatury cieczy i termostat. Zte rzeczy moga mieć także znaczący wpływ na spalanie :!:
Jeśli zamierzasz robić rozrząd (a powinieneś po zakupie auta) to przypilnuj żeby przy tej okazji wymieniono termostat

Awatar użytkownika
adsense1234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 11 lut 2008, 15:59
Imię: adsense
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Google
Kontakt:

Post autor: adsense1234 » 29 cze 2009, 12:11

ja mam podobny problem z temeperatura jak jezdze w miescie to stoi na 90 jak na trasie dłuzej to spada tem ?? czy to cos groznego albo czy to przeszkadza w czyms bo jakos nie wiem czy sie z to zabierac wniczym mi to nie przeszkadza

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 cze 2009, 12:19

Poza podpowiedziami ktore juz padly polecalbym sprawdzic cisnienie w cylindrach. Jak nie ma wycieku oleju i jest dobre sprezanie to nie powinien brac tyle oleju. Co do gazowni to masz na gwarancji wiec gazownikom nie odpusc. Posprawdzaj sobie odme bo odma jak popekana to moze miec lekkie falowania na jalowym. To ze masz spadek mocy na gazie moze byc powodem zle ustawionego modelu, mapy benzyny i gazu sie nie pokrywaja i jezdzisz na ubogo, lub zle dobrany reduktor nie wyrabia cisnieniowo. Napisz jakie masz podzespoly LPG a najlepiej szczel pare fotek i wrzuc do tematu. Jedz do gazownika i kaz mu podlaczyc laptopa i niech sie z toba przejedzie. Sprawdz jakie jest cisnienie na reduktorze przy max bucie i czy lambda jest wtedy bogata. Sprawdz jakie jest cišnienie przy cut off czyli gdy podczas jazdy odpuscisz gaz jadac na biegu. Cisnienie na reduktorze powinno byc pomiedzy 1 a 1.2. Przy max bucie nie powinien miec wielkich spadkow, ale nawet jesli ma spadek do powiedzmy 0.6-0.7 a sonda jest bogata to jest ok. Przy cut off nie powinien miec przerostow rzedu np. 1.5 lub wiecej. Pozatym w nowej instalacji co ma sie ulozyc to reduktor. Po krotkim czasie od nowosci moze spasc troche cisnienie a potem musi juz je trzymac, a jak nie trzyna to reduktor do dupy. Pozatym jak jedziesz do gazownikow a oni ustawiaja cos i grzebia tylko na postoju na zakladzie to nigdy nie bedzie dobrze.
Ale sie rozpisalem.
Powodzenia.

Awatar użytkownika
chuckyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 27 maja 2009, 14:11
Lokalizacja: Września

Post autor: chuckyy » 29 cze 2009, 15:45

Witam
nie wymieniałem rozrządu, ponieważ człowiek od którego kupiłem auto robił to 10k km wczesniej. Twierdził, ze nie wymieniał termostatu, bo mechanik mu to odradził. Niby nalepka o zmianie rozrządu jest. Pytałem go też po zakupie auta, czy ten rozrząd to na 100%, wtedy już nie powinno mu zależeć na tym, żeby mnie okłamywać... Twierdził, że na bank tak.

U mnie spadki i wzrostu temp są dość szybkie - więc to może to jednak wina czujnika temp? Czy jego wymiana wiaze się z taką samą masakrą jak wymiana termostatu? (rozbieranie całego przodu)?
Zakaz reklamy w podpisie

Awatar użytkownika
chuckyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 27 maja 2009, 14:11
Lokalizacja: Września

Post autor: chuckyy » 29 cze 2009, 15:59

slavi16 pisze:Pisząc "szybkie zmiany" miałem na myśli efekt załączania i rozłączania. Temperatura normalnie powinna rosnąć stopniowo; powiedzmy jak temperatura wody podczas podgrzewania. Jeżeli natomiast zmiany następują dość gwałtownie, zainteresowałbym się czujnikiem ;-)
Wymiana jest stosunkowo prosta: zajrzyj do tego tematu: a6-c5-24-v6-benzyna-czujnik-temperatury ... t11060.htm ewentualnie tego: a6-c5-czujnik-temperatury-vt10917.htm ;-)
O wymianie masz tutaj: a6-c5-28-quattro-wymiana-czujnika-tempe ... vt4614.htm :-P
No własnie. Kiedy silnik się rozgrzewa temperatura rośnie dośc wolno i stopniowo. Kiedy jadę w trasie, wskazówka leży na 60 stopniach, chwilę później jest już w okolicy 80. Dochodzi do 90 i kilku chwilach znowu leży na 60 ;) Zmienia się to radykalnie i dość gwałtownie. A można jakimś prostym sposobem zbadać czy czujnik nie jest uszkodzony?
Ostatnio zmieniony 29 cze 2009, 16:06 przez chuckyy, łącznie zmieniany 1 raz.
Zakaz reklamy w podpisie

Awatar użytkownika
chuckyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 27 maja 2009, 14:11
Lokalizacja: Września

Post autor: chuckyy » 30 cze 2009, 09:05

slavi16 pisze:Możesz podłączyć VAG i posprawdzać, jakie błędy odczyta ;-)
VAG - czyli innymi słowy podłączyć się pod komputer tak? Błędów chyba brak, bo jak oddałem samochód mechanikom na pierwszy przegląd to do kompa się podłączyli...
Zakaz reklamy w podpisie

Awatar użytkownika
remczar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 19 sty 2008, 17:08
Lokalizacja: Strzegom / Berlin

Post autor: remczar » 30 cze 2009, 11:02

mi sie wydaje, ze z ta temperatura, to wina czujnika temperatury jest, bo mialem takie same przypaly w poprzedniej C5. Wymienilem czujnik za ok. 50 zeta i wszystko bylo juz ok.

Awatar użytkownika
Bart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 23 mar 2008, 12:31
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Bart » 01 lip 2009, 11:08

Wachania temperatury moga być spowodowane ,,wadliwa,, pracą termostatu zamiast otwierac się stopniowo otwiera sie na maxa i temperatura nagle spada ,a gdy silnik jest niedogrzany tzn. nie pracuje w swojej optymalnej temperaturze może zużywac olej , luz między tłokiem a cylindrem jest ,,zbyt duży,, bo w normalnej temperaturze jest ok , pozdrawiam

ptyskosky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 mar 2009, 22:36
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: ptyskosky » 07 sie 2009, 01:04

to może i słabe pocieszenie kolego,ale ja mam już 3 audi,nie zmieniam marki choć moja A6 stoi 3 miesiąc po remoncie silnika i nikt nie umie jej odpalić,niby wszystko gra,jest w pieron nowych części a mechanicy,elektrycy i nawet wróżka z Sienkiewicza nie wiedzą o co chodzi,a ja wiem....26 tys poszło się j.....pozdrawiam i cierpliwości,kolejny dzień będzie lepszy,a jak nie lepszy to napewno inny hehe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja