Witajcie
Chodzi mi o dawkę paliwa na biegu jałowym,silnik rozgrzany do 90 C,obroty 742/min-w tym przypadku wartość wynosi u mnie 6,6mg/r
Jednak,gdy włączę klimatyzację wartość ta momentalnie osiąga 10,0,po chwili spada do 9,2 i tak pozostaje ,do momentu wyłączenia klimy(gdy znów osiąga 6,6)
Proszę mnie oświecić,czy jest to normalne zjawisko,czy może coś jest nie tak.
Wartości wtryskiwanego paliwa w tym przypadku są odwrotnie proporcjonalne,czyli im większa wartość w grupie 001,tym jest mniej paliwa wtryskiwanego podczas jednego suwu.
To dlaczego podczas włączenia klimy,gdy jest większe obciążenie silnika(i na pewno on więcej pali) u mnie dawka się zmniejsza :?:
Dzięki za ewentualne sugestie.
[a6c5 2,5tdi] dawka paliwa
Re: [a6c5 2,5tdi] dawka paliwa
Aby uprościć zapamiętanie zwiększania i zmniejszania regulacją dawki paliwa, postaram się wyjaśnić dlaczego zwiększając w vagu wartość ustawionej dawki paliwa na biegu jałowym tak naprawdę zmniejszamy dawkę paliwa pompy wtryskowej jak również zmniejszając zwiększamy-skąd to się bierze:-) Powiedzmy , że pompa przy maksymalnym wciśniętym pedale przyśpieszenia i ustawieniu komputera może wtrysnąć do spalenia max około 46mg/skok. paliwa. Na biegu jałowym dla niektórych silników ustawia się wartość od 3 do 9 mg/skok. Jeżeli mamy ustawione 3 mg to przy pełnym wciśnięciu gazu wydajność pompy-realny wtrysk jest większy i maksymalnie wyniesie 46-3= 43mg/obj. - czyli sporo (duża wydajność) - lepszy zryw może większy dymek:-). Mając ustawioną dawkę przy włączonej klimie 9,2 mg/obj. na biegu jałowym wydajność spada i wynosi 46-9,2= 36,8mg/skok - czyli wydajność pompy jest mała-samochód jest przymulony. I tak, jeżeli włączymy klimatyzację to dawka na biegu jałowym się zwiększy , ale wydajność pompy w pełnym zakresie (gaz w podłodze 100%) się zmniejszy. Pozdrawiamfalco pisze:Witajcie
Chodzi mi o dawkę paliwa na biegu jałowym,silnik rozgrzany do 90 C,obroty 742/min-w tym przypadku wartość wynosi u mnie 6,6mg/r
Jednak,gdy włączę klimatyzację wartość ta momentalnie osiąga 10,0,po chwili spada do 9,2 i tak pozostaje ,do momentu wyłączenia klimy(gdy znów osiąga 6,6)
Proszę mnie oświecić,czy jest to normalne zjawisko,czy może coś jest nie tak.
Wartości wtryskiwanego paliwa w tym przypadku są odwrotnie proporcjonalne,czyli im większa wartość w grupie 001,tym jest mniej paliwa wtryskiwanego podczas jednego suwu.
To dlaczego podczas włączenia klimy,gdy jest większe obciążenie silnika(i na pewno on więcej pali) u mnie dawka się zmniejsza :?:
Dzięki za ewentualne sugestie.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2009, 14:11 przez teko-2008, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga