Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6c5 2,5tdi] dawka paliwa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

[a6c5 2,5tdi] dawka paliwa

Post autor: falco » 23 cze 2009, 18:03

Witajcie
Chodzi mi o dawkę paliwa na biegu jałowym,silnik rozgrzany do 90 C,obroty 742/min-w tym przypadku wartość wynosi u mnie 6,6mg/r
Jednak,gdy włączę klimatyzację wartość ta momentalnie osiąga 10,0,po chwili spada do 9,2 i tak pozostaje ,do momentu wyłączenia klimy(gdy znów osiąga 6,6)
Proszę mnie oświecić,czy jest to normalne zjawisko,czy może coś jest nie tak.
Wartości wtryskiwanego paliwa w tym przypadku są odwrotnie proporcjonalne,czyli im większa wartość w grupie 001,tym jest mniej paliwa wtryskiwanego podczas jednego suwu.
To dlaczego podczas włączenia klimy,gdy jest większe obciążenie silnika(i na pewno on więcej pali) u mnie dawka się zmniejsza :?:
Dzięki za ewentualne sugestie.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 24 cze 2009, 14:44

Dzieki Piotruś za odpowiedż
Faktycznie w pracy silnika nic się nie zmienia.
Co do układu wtryskowego-zamierzam kupić nowe wtryskiwacze i sprawdzić VP44(zła korekcja 3 cyl.),a wtedy zobaczymy,czy coś się zmieni.

teko-2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 06 lip 2008, 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: [a6c5 2,5tdi] dawka paliwa

Post autor: teko-2008 » 25 cze 2009, 09:09

falco pisze:Witajcie
Chodzi mi o dawkę paliwa na biegu jałowym,silnik rozgrzany do 90 C,obroty 742/min-w tym przypadku wartość wynosi u mnie 6,6mg/r
Jednak,gdy włączę klimatyzację wartość ta momentalnie osiąga 10,0,po chwili spada do 9,2 i tak pozostaje ,do momentu wyłączenia klimy(gdy znów osiąga 6,6)
Proszę mnie oświecić,czy jest to normalne zjawisko,czy może coś jest nie tak.
Wartości wtryskiwanego paliwa w tym przypadku są odwrotnie proporcjonalne,czyli im większa wartość w grupie 001,tym jest mniej paliwa wtryskiwanego podczas jednego suwu.
To dlaczego podczas włączenia klimy,gdy jest większe obciążenie silnika(i na pewno on więcej pali) u mnie dawka się zmniejsza :?:
Dzięki za ewentualne sugestie.
Aby uprościć zapamiętanie zwiększania i zmniejszania regulacją dawki paliwa, postaram się wyjaśnić dlaczego zwiększając w vagu wartość ustawionej dawki paliwa na biegu jałowym tak naprawdę zmniejszamy dawkę paliwa pompy wtryskowej jak również zmniejszając zwiększamy-skąd to się bierze:-) Powiedzmy , że pompa przy maksymalnym wciśniętym pedale przyśpieszenia i ustawieniu komputera może wtrysnąć do spalenia max około 46mg/skok. paliwa. Na biegu jałowym dla niektórych silników ustawia się wartość od 3 do 9 mg/skok. Jeżeli mamy ustawione 3 mg to przy pełnym wciśnięciu gazu wydajność pompy-realny wtrysk jest większy i maksymalnie wyniesie 46-3= 43mg/obj. - czyli sporo (duża wydajność) - lepszy zryw może większy dymek:-). Mając ustawioną dawkę przy włączonej klimie 9,2 mg/obj. na biegu jałowym wydajność spada i wynosi 46-9,2= 36,8mg/skok - czyli wydajność pompy jest mała-samochód jest przymulony. I tak, jeżeli włączymy klimatyzację to dawka na biegu jałowym się zwiększy , ale wydajność pompy w pełnym zakresie (gaz w podłodze 100%) się zmniejszy. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 cze 2009, 14:11 przez teko-2008, łącznie zmieniany 1 raz.

tomaszza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 cze 2009, 08:41
Lokalizacja: Iłowo - Osada

Post autor: tomaszza » 25 cze 2009, 10:07

Witam ,a jakie powinny być wogóle wartości "od i do ilu" powinna być dawka paliwa w 2,5 TDI ( AKN ) 150 koni i podkręcony na 180.
Z góry dzięki za info

teko-2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 06 lip 2008, 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: teko-2008 » 25 cze 2009, 12:29

W niepodkręcanym silniku : obroty na biegu jałowym 700...840 i dawka paliwa 3...9 mg/skok.

A przy 180KM sprawdź na vagu i podziel się informacją.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 25 cze 2009, 14:57

Piotruś-masz 100% rację.Lepiej i na pewno taniej będzie zdiagnozować najpierw cały układ wtryskowy.Po wizycie u fachowca zdam relację co jest nie tak.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga