Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Allroad C5 2.7T V6 (250KM)] Brakuje mocy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
artech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 21 cze 2009, 12:54
Lokalizacja: POmorze

[Allroad C5 2.7T V6 (250KM)] Brakuje mocy

Post autor: artech » 21 cze 2009, 13:31

Witam

Ostatnio pojawily sie problemy w moim Allroadzie 2,7T (obecnie 174 tys.km.)
Zaczelo sie jakies pol roku temu od zapalenia kontrolki awarii silnika, pojechalem do ASO, odczytali bledy, skasowali i stwierdzili ze mozna jezdzic dalej i obserwowac czy cos sie nie dzieje. Jak pytalem o szczegoly to chyba za bardzo sami nie wiedzili co to moze byc, a bledy byly nastepujace link
Miesiac temu wymienialem olej w skrzyni+uszczelnienie centralnego dyfra (poza ASO) i po podlaczeniu pod komputer pokazywaly sie te same bledy + jeszcze cos na temat sondy lambda i temperatury spalin. Dwa tygodnie temu w trasie padla mi cewka zaplonowa na 5 cylindrze (cudem znalazlem warsztat, dzieki CB i moglem jechac dalej) ale teraz najgorsze: tydzien temu na autostradzie doszedlem do 160km/h i cos mi sie wydawalo ze silnik muli, depnalem gaz do dechy i z wielkim trudem udalo sie osiagnac 190km/h i ani grama wiecej. Podczas normalej jazdy nie czuc zeby mu brakowalo mocy, problem pojawia sie przy wiekszej predkosci.
Prosze o pomoc. Co moze byc przyczyna problemu? Szukam sprawdzonego warsztatu w okolicy Trojmiasta (tylko nie ASO :))
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 08:26 przez artech, łącznie zmieniany 3 razy.
Audi Allroad 2,7T 2004

Awatar użytkownika
artech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 21 cze 2009, 12:54
Lokalizacja: POmorze

Post autor: artech » 21 cze 2009, 13:47

Andi 2.5 tdi pisze:swoja droga zdziwiony jestem opinia serwisu wykasowali bledy i kazali jezdzic ,a pisze wyraznie ze cisnienie doladowania jest przekroczone .Podjedz do elektryka /vagowca ale z glowa na karku co obada ci sprawe i bedzie wiedzial o co chodzi mi sie wydaje ,ze mimo wszystko auto nie chodzi ci jak powinno z tym silnikiem przy 160 i but w podloge to powinno isc jak strzala przynajmniej do 210 .
Ale nich inni sie wypowiedza ;-)
Rok temu na autostradzie w DE udalo mi sie dojechac do licznikowych 240km/h, wiec 100% jest kicha, odnosnie elektryka z glowa na karku to prosze o jakies namiary w okolicach trojmiasta, bo jak widac ASO mnie olalo (dali mi jedynie wydruk z diagnozy, usterka sporadyczna wiec mialem sie nie martwic).
Audi Allroad 2,7T 2004

Detail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lip 2008, 17:02
Lokalizacja: Norwegia

Re: Słaby 2,7T (Allroad)

Post autor: Detail » 21 cze 2009, 15:15

Artech,
Zaczalbym od sprawdzenia polaczen cisnieniowych i podcisnieniowych oraz przeplywomierza, jezeli z tym bedzie wszystko ok to tak jak napisalem ponizej:


Pierwsze dwa bledy maja prawdopodobnie to samo zrodlo, ktore ma wplyw na obydwa rzedy cylindrow dlatego mozna je traktowac jako jeden blad:

17545/P1137/004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

*Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active

*Possible Causes
Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty
Fuel Pressure Regulator faulty
Fuel Injector(s) faulty
Oxygen Sensor Control faulty
Oxygen Sensor(s) faulty
Evaporative Emission (EVAP) System faulty

*Possible Solutions
Check Mass Air Flow (MAF) Sensor
Check Fuel Pressure Regulator
Check Fuel Injector(s)
Check Oxygen Sensor Control
Check Oxygen Sensor(s)
Check Evaporative Emission (EVAP) System

I ostatni blad:
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

*Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode

*Possible Causes
Boost Pressure too High
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

*Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles

zrodlo: http://wiki.ross-tech.com/index.php/Main_Page

Co do zakladu, ktory zna sie na tych silnikach to jezeli nie chcesz korzystac z ASO to moglbys popytac w firmach tuningowych, np. V-Tech, bo czesto one maja do czynienia z takimi silnikami i niejednokrotnie je serwisuja. Jak znajdziesz dobre miejsce w Trojmiescie to daj znac, bo byc moze przyda mi sie taka informacja.
artech pisze:Witam
Dwa tygodnie temu w trasie padla mi cewka zaplonowa na 5 cylindrze (cudem znalazlem warsztat, dzieki CB i moglem jechac dalej)
Pozdrawiam
Jakie byly objawy tego, ze padla ci cewka w trasie? Jaki byl koszt cewki? Rozumiem, ze ta usterke zdiagnozowal ci warsztat, czy sam sprawdzales cewki?

Awatar użytkownika
artech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 21 cze 2009, 12:54
Lokalizacja: POmorze

Re: Słaby 2,7T (Allroad)

Post autor: artech » 21 cze 2009, 15:44

Detail pisze: Jakie byly objawy tego, ze padla ci cewka w trasie? Jaki byl koszt cewki? Rozumiem, ze ta usterke zdiagnozowal ci warsztat, czy sam sprawdzales cewki?
Silnik nagle stracil moc, zapalila sie kontrolka awarii silnika i pojawily sie wibracje od napedu (jeden garnek nie chodzil). Sprawa miala miejsce jakies 100km od domu, przez CB namierzylem warsztat z komputerem i diagnoza byla ze 5 cylinder nie palil, mechanik stwierdzil ze to na 100% cewka i tak tez bylo, po wymianie wszystko wrocilo do normy, wykasowano wszystkie bledy, zaplacilem 300zl i pojechalem do domu (wtedy jeszcze auto mialo pelna moc bo spokojnie jechalem prawie 200 na A1 i mialem jeszcze zapas, teraz taka predkosc jest juz nie do osiagniecia).
Audi Allroad 2,7T 2004

Detail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lip 2008, 17:02
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: Detail » 21 cze 2009, 17:39

No to tak jak napisalem powyzej, to sa rzeczy do sprawdzenia:

-przeplywomierz powietrza
-regulator cisnienia paliwa
-wtryskiwacze paliwa
-kontroler sond lambda
-sondy lambda
-system odpowietrzania zbiornika/ pochłaniania oparów paliwa ze zbiornika

-przewody powietrzne i rurki, czyli szukamy nieszczelnosci w dolocie lub sterowaniu podcisnieniowym
-zawor N75 i jego podlaczenia
-kierownice lopatek turbosprezarek

Jak zdiagnozujesz przyczyny to nie zapomnij opisac na forum :).

Awatar użytkownika
artech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 21 cze 2009, 12:54
Lokalizacja: POmorze

Post autor: artech » 20 sie 2009, 19:19

Diagnostyka wykazala nieprawidlowe dzialanie zaworu N75, ktory wymienilem.
Niestety nadal mam za niskie cisnienie doladowania, obecnie na poziomie 1,3 a powinno byc 1,5 bara. Uklad powietrzny mam szczelny, wiec diagnoza padla taka, ze to pewnie turbosprezarki juz siadaja. Nie bardzo mam czas i checi na wyciaganie turbo (trzeba wyjac silnik) wiec na razie jezdze tak jak jest.
Po wymianie N75 silnik troche odzyskal mocy (przed wymiana doladowanie bylo max 1,1 bara) wiec pewnie troche tak pojezdze.
Pozdr
Audi Allroad 2,7T 2004

lukaszes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:58
Lokalizacja: Opole, Suffolk

Post autor: lukaszes » 16 wrz 2009, 09:38

artech pisze:Diagnostyka wykazala nieprawidlowe dzialanie zaworu N75, ktory wymienilem.
Moglbys napisac gdzie znajduje sie ten zawor i co trzeba odkrecic zeby sie do niego dobrac? Wymieniles zawor N75 na kazdej turbinie? Pozdro Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
artech
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 21 cze 2009, 12:54
Lokalizacja: POmorze

Post autor: artech » 17 lis 2009, 11:44

Problem rozwiazany, mam nadzieje ze na stale a nie tylko na chwile.

Z powodu braku czasu na szukanie dobrego mechanika zglosilem usterke w ASO Audi.
Zrobili kolejna diagnoze, wykasowali bledy i powiedzieli ze jest OK.
Mocy nadal brakowalo i zeby to potwierdzic pojechalem na hamownie. Wynik: 180KM.
Z tym wynikiem wrociem do ASO Audi i zlecilem ponowne sprawdzenie silnika.
Dopiero wtedy podeszli do sprawy na powaznie.
Po kilku godzinach otrzymalem info ze auto jest naprawione!!! i okazalo sie ze nic nie wymieniali. Nie moglem w to uwierzyc poniewaz inni spece twierdzili ze padlo juz turbo i nadaje sie tylko do wymiany.
A teraz lista czynnosci ktore zrobili przy samochodzie zgodnie z f-ra: odczyt VAS, spr. sterownika turbo sprezarek, oczyszczenie zaworu N73, spr. i czyszczenie zaworow obejsciowych, spr. droznosci przewodow podcisnieniowych, spr. przeplywomierza.

Wynik:doladowanie w normie.

Auto jezdzi o wiele lepiej, za tydzien pojade na hamownie to sprawdze dokladnie moc. Mam nadzieje ze nic w miedzyczasie nie padnie.

Pozdrawiam
Audi Allroad 2,7T 2004

amrif
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2009, 09:44
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: amrif » 25 lis 2009, 22:23

pamiętasz jakie dokładnie miałeś ciśnienie doładowania w diagnozie? Mam u siebie niecałe 1.5 na 1.6 wymagane i zastanawiam się czy dużo odbiega od normy. Auto ciągnie bardzo ładnie, trasa spokojnie 220-230 i czuć że ma zapas. Turbo kręci się od dołu, stabilnie na 14.-1.5.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga