Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 Avant 2.5 TDi] ślizgająca się 2ka w tiptronicu

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

[A6 C5 Avant 2.5 TDi] ślizgająca się 2ka w tiptronicu

Post autor: djart » 12 cze 2009, 23:22

Posiadam Audi A6 2.5 TDI Avant 150KM 1998r ze skrzynią tiptronic, przy ruszaniu z miejsca na D bardzo szybko zmienia bieg na 2gi i praktycznie aż do zmiany na 3ci bieg (około 50km/h) jedzie na "półsprzęgle", czyli obroty wachają się od 1500-2500 obr/min, w zależnosci od głębokosci wciśnięcia pedału gazu, jest bardzo słabe przyśpieszenie. Problem znika na 3cim biegu. Na Tiptronicu jedynka zachowuje się normalnie, na 2ce "ślizga się" do około 30-40 km/h i po szarpnięciu zachowuje się normalnie, jak zwalniam do 25-30 km/h ciągle na 2ce znów zaczyna się "ślizgać" na sprzęgle ... chyba na sprzęgle. Nie wiem dlaczego tak się zachowuje, czy to sprzęgło, czy sterownik skrzyni, czy nieodpowiednia ilość oleju w skrzyni, chociaż zmieniałem olej miesiąc temu w serwisie skody u znajomego i zmiany przed wymianą i po wymianie nie zauważyłem. Jest to mój pierwszy automat i nie wiem do kogo mam się zwrócić. W wiosce, w której mieszkam (80 tys mieszkańców) nie ma nikogo kto miałby coś do powiedzenia o automatach. Wiem, że jest tu bardzo dużo użytkowników tiptronica, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie z takimi urządzeniami, może ktos spotkał się z takim problemem i coś mi doradzi, czy da się wykryć błąd po podpieciu w serwisie, może zna ktos fachowca, który potrafi wykryć i naprawić taką usterkę. Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 09:23 przez djart, łącznie zmieniany 2 razy.
Artur

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 12 cze 2009, 23:27

djart,
:arrow: Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem.
Zastosuj w nim odpowiednie tagi => [ ]
W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty.

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 12 cze 2009, 23:40

Szybko, późno zmienia biegi - może byc mała ilość oleju w skrzyni, ale piszesz że wymieniałeś olej więc troche dziwne :shock:

Jak się ślizga to... się ślizga, czyli może masz zjechane sprzęgło?!

To by wyjaśniało też słabe przyspieszenie, ale jego wina może także być padnięty przepływomierz :)

Najlepiej podłączyć skrzynie pod vaga bo opisałeś dużo bolączek Twojej skrzyni i cieżko w ciemno wróżyć :)
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 13 cze 2009, 00:29

kolega26 pisze:Najlepiej podłączyć skrzynie pod vaga bo opisałeś dużo bolączek Twojej skrzyni i cieżko w ciemno wróżyć
to pierwsz rzecz jaką powinieneś zrobić :-)

Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

[A6 C5 Avant 2.5 TDi] ślizgająca się 2ka w tiptronicu RE

Post autor: djart » 13 cze 2009, 09:44

Mam nadzieję, że zmiana tematu już nikomu nie będzie przeszkadzać i przepraszam za błędy. Jestem nowy w tematach forum i mogą się one pojawiać w takiej czy innej wersji. Kontynując temat; przepływkę zmieniłem na nową, po sprawdzeniu błedów właśnie ona mi wyskoczyla. Nie zmieniło to pracy skrzyni w żaden sposób. Według programu powietrze przepływające powinno być na poziomie około 260, ja miałem na 60 :mrgreen: jest poprawa pracy, czuć leprze przyśpieszenie i lepiej się zbiera na 3ce przy wyprzedzaniu, ale nie jest ona aż tak odczuwalna w poruwnaniu do cyfr wyświetlonych na kompie, czyli auto nie chodzi 4x lepiej :-P . Nie sprawdzałem wartości przepływki po wymianie i nie kupiłem przepływki Boscha - podobno najlepsza, której cena jest ponad 500zł, tylko troche tańszą, (nie pamiętam nazwy) ale według obsługi równie dobra. W poniedziałek podepnę się jeszcze raz i przeskanuję błędy, może cos wyjdzie. Błędów skrzyni nie wykryto. Nie wiem od czego zacząć i na co zwrócić uwagę, tym bardziej, że problem jest tylko na 2ce, reszta biegów zachowuje sie normalnie. Jak by to było sprzęgło to i na 4ce przy dociśnięciu gazu powinno się ślizgać przez jakiś czas, a przyśpiesza normalnie.
Artur

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 13 cze 2009, 15:54

Chyba nie koniecznie, im niższy bieg tym lżejsze przełożenie w skrzyni i łatwiej silnikowi wygenerować moc ktora moze slizgac sprzeglo, jak jedziesz na 4 i wbijesz 5 to auto juz nie dostaje takiego kopa aby sie sprzeglo slizgalo - moze to byc np. poczatek zuzytego sprzegla - tak mi sie wydaje tylko nie jestem pewien ale mialem kiedys podobnie w cygarze 2.5 tdi.

Opisz co dokladnioe sie dzieje?! dodajesz gazu, auto buczy, obroty rosna a auto nie przyspiesza? Dopiero po jakims czasie?! Jak ntak to jest to kwestia sekundy czy 5 sekund? Opisz dokładnie, moze wtedy ktorys z kolegow bedzie mogl pomoc.
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

Post autor: djart » 13 cze 2009, 17:45

kolega26 pisze:Opisz co dokladnioe sie dzieje?! dodajesz gazu, auto buczy, obroty rosna a auto nie przyspiesza? Dopiero po jakims czasie?! Jak ntak to jest to kwestia sekundy czy 5 sekund? Opisz dokładnie, moze wtedy ktorys z kolegow bedzie mogl pomoc.
... a więc; ruszam z miejsca, wszystko na D, 2ka wchodzi po 1 sekundzie i około 10 km/h, czuć delikatne szapnięcie, prawie nie wyczuwalne, obroty to okolo 1700, auto bardzo wolno przyśpiesza, dodaje delikatnie gazu i obroty wchodzą na 2500, przyśpiesza trochę szybciej, ale przy takim silniku o takiej mocy (150 KM to nie mało) powinno zbierać się szybciej... przy około 50 km/h czuć mocniejsze szarpnięcie i wtedy 2ka pracuje tak jak powinna - tak mi się wydaje - lecz po 1 - 2ch sekundach wchodzi już 3ka, która pracuje od począdku normalnie, bez poślizgu. Zakres czasu między szarpnięciami zależy od tego jak szybko chcę przyśpieszyc, czyli jak głęboko wciskam gaz, czasem to pare sekund a obroty to 2800, a czasem 10 sekund przy obrotach 1700 ciągle, do chwili aż wejdzie 3ka, bez wiekszej różnicy, punktem jest magiczne 50 km/h. Są delikatne różnice w jeździe pod górkę i z górki w zakresie 10 km/h w obie strony. Natomiast na trybie Tiptronic ruszam na 1ce bez poślizgu, przy 20 km/h i niecałych 2000 obr wbijam 2ke, poślizg jest do momentu osiągnięcia 35 km/h, czuć szarpnięcie i jest ok, przy 50 km/h wbijam 3ke i jest ok. Przy zwolnieniu do 30 km/h na 2ce poślizg znów się pojawia, czyli jak by wracał w tryb półsprzęgła, na żadnym innym biegu takie historie się nie dzieją, tylko na 2ce. Raczej stan oleju w skrzyni odpada, ale nie wykluczam go na 100%. Czy to może być sterownik skrzyni? I jak poprawić takie parametry?
Artur

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 13 cze 2009, 17:51

Powiem Ci tak, ja mam taki problem że z dwójki wbija praktycznie dorazu na 3. Po około 300 obrotach/min. Pojechałem do ASO i powiedzieli mi że to standardowe zachowanie w przypadku za małej ilości oleju w skrzyni. Zalecili wymiane i powiedzieli że na 99% bedzie git. Oleju jeszcze nie wymieniłem bo ogólnie nie mam teraz możliwości, ale w przyszłym miesiącu na pewno wymienie więc możesz sie odezwac dam Ci znac czy cos sie zmienilo, chyba ze sam szybciej wybierzesz sie do serwisu i rozwiązesz problem. Z reszta podanych przez Ciebie dolegliwosci chyba bedzie musial sie wypowiedziec ktos inny, ja nie mam pojecia :D
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

Awatar użytkownika
djart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 13:26
Lokalizacja: Łomża

Post autor: djart » 13 cze 2009, 18:27

Byłem dziś u znajomego, ma dostęp do VAGA i sprawdziłem błędy skrzyni - wykazało 0 błędów, nie wiem jak się sprawdza stan oleju w skrzyni i czy wogule można to wykryc VAGIEM, zastanowił mnie odczyt temperatury oleju skrzyni - około 60 st. C po przejechaniu może 8 km po mieście w jakieś 10 minut... to nie za dużo? Przy wymianie oleju miesiąc temu po zalaniu na zimno odpaliłem silnik, troche pochodził na P i po paru minutach na cieplejszym silniku dolałem aż zaczęło wyciekać, weszło 4 litry i też nie wiem czy tak ma być, czy nie za mało, w końcu pomagał mi mechanik z serwisu skody. Nie znam sie na tym, bo jak mówilem jest to mój pierwszy automat, a że bardzo nie lubię urzywać niesprawnych rzeczy, robię powoli i po kolei wszystko co ma znaczenie z biezpiecznym i długotrwałym użytkowaniem auta, wymieniłem rozrząd, olej w skrzyni, przepływkę, przymierzam się do wymiany oleju silnika i wyświetlacza komputera przy zegarach - nie wszystkie piksele świecą, poprawa jest nieznaczna ale jest... a 2ka jak się ślizgała tak się slizga... Błędy silnika były 2. Jeden od przepływki, który po wykasowaniu już się nie pojawił, a drugi ma kod 01375, ma to coś wspólnego z mocowaniem silnika, przepięcie na poduszce, nie jestem pewny, poszperam troche na forum może znajdę. To na razie wszystko co wiem, a nadal nie wiem jak rozwiązać problem 2giego biegu... Jak coś wiecie to piszcie. THX.
Artur

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 13 cze 2009, 18:42

Dziwny objaw masz kolego i wygląda to na typowo mechaniczną usterkę.
Ja mam podobnie ,tez i szybko przechodzi z 2 na 3 ale nie wydaje mi się żeby byłv jakieś ślizgnięcia.
Porównywałeś może z innym Tipem ?
I cz w trybie Tiptronic dając pełne przyspieszenie to po wrzoceniu na 2 jest wyczuwalne spowolnienie a wzrost obrotów silnika nie odpowiadający predkości?
W trybie Tiptronic na kazdym biegu ciągnie do konca i sam wrzóca nastepny bez pomagania dźwignią. :->
A odnośnie wymiany oleju masz troche tu http://sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty3_pl oraz tu http://automat.pl/news.php
Z tego co mi wiadomo to poziom oleju powinien byc sprawdzany w zakresie 30-35 stopni oleju w skrzyni i przy pomocy vaga dobrze jest upilnować tą temp. To są moje wiadomości na ten temat ale mogę się mylic ;-)

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 13 cze 2009, 19:26

A mi sie wydaje ze rozumiem kolege. Czytalem juz wiele tematow zwiazanych z tym problemem na innych forach. I wyszlo na to ze nic sie nie dzieje ze szkrzynią tylko tak poprosu jest. Dodam ze u mnie jest podobnie. Jezdzilem jeszcze innym audi i bylo podobnie. No i czasami jezdze passatem i tez jest to samo. Jedyna roznica to taka ze roznie czuć te"szarpniecia ' przy zmianach biegow. Ogolnie rzecz biorac wszystko jes Ok- tylko nie powinno szrpac. Chociaz kazdy czlowiek inaczej rozumie pojecie szrpniecia. Załoze sie ze jak wcisniesz pedal do podlogi to nie czuc zadnych poslizgow tylko czuc zmiane biegow.

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 13 cze 2009, 19:49

Voytec pisze:Ja mam podobnie ,tez i szybko przechodzi z 2 na 3 ale nie wydaje mi się żeby byłv jakieś ślizgnięcia.
U mnie jest taki sam objaw, pojechałem do ASO i powiedzieli że standardowy objaw małej ilośco oleju! ;)
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 13 cze 2009, 20:07

Kolega mial wymieniany olej. Chyba ze w miesiac mu wyciekł

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 13 cze 2009, 20:51

Ja jzu jezdze 8 automatem , ale ten to zmienia biegi dziwnie a tez mam tipa jak i kolega ma tipa tyle ze on ma quatro , na czym polega dziwnosc tego automatu według mnie , a raczej mych odczuć , czego nie było w zadnym innym autoamcie jakim jezdzilem wczesniej - tyle ze były to starsze auta , choc w CLK ROCZNIK TEN SAM tu w tipie jak jade niczym dziadek spacerowicz to jak bym liczył zmiany biegów to chyba bym sie doliczył coanajmniej o 3-4 wiecej niz ta skrzynka ma :mrgreen: na poczatku to myslalem ze mam 7 biegów i co jechalem to inaczej mi ich liczenie wychodziło w poprzednich autach a i nawet w audikowskiej a-4 w 4 stopniowej skrzynce tego nie ma tam spokojnie sie zmienia z jedynki na dwójke płynnie ...a tu jeszcze płynniej :mrgreen: tak jak by auto mialo półbiegi czy cos - słowiem jest dziwnie , ale kolega tez tak ma troche krócej ale wieksza ma moc - wiec moze kolega pzresadza , niech depnie do podłogi wtedy ta skrzynka sie zachowuje normalnie ze tak powiem :mrgreen:
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 13 cze 2009, 21:17

krzys124, no z tymi jak by półbiegami to się zgodze tez ma takie dziwne odczucia jak niekiedy wydaje sie ze zmiania sobie na cos posredniego jeszcze między biegami ale jest to nawe fajne :mrgreen:
Generalnie jest to skrzynka zaliczana do jednej z najlepszych wyprodukowanaych w tych latach ;-)

Tez bym radził troche przygazowac i wowczas porownac co sie dzieje :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga