[A6 C5 1.8T] problemy z tiptronickiem
[A6 C5 1.8T] problemy z tiptronickiem
witam wszystkich, a wiec sprawa wygląda tak, mam Audi A6 C5 1.8T w automacie, skrzynia działa na każdej opcji PRND432 i wszystko jest ok, w momencie gdy przełączam na tiptronic nie ma zadnej reakcji i cały czas jedzie na ja Drivie, nie reaguje ja ruszanie drążkiem w przód i tył, był podłączony komputer i nie pokazuje żadnysz uszkodzeń i błędów, rozegrałem drążek do bebechów ale wygląda na to ze wszystko jest tam ok, jeśli ktoś wie w czym może tkwić problem to prosze o propozycje i z góry dzieki
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 18:36 przez takesz, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr
mam tak samo w 2.5 tdi tiptronic komp nie wykrył błędów.
[ Dodano: 2009-06-13, 19:39 ]
takesz, jeszcze jedna sprawa, jak to jest u Ciebie, bo u mnie jak zmieniam PRND432 to zawsze mocniej podświetla się ta pozycja na której akurat się zatrzymam, a kiedy przejde dzwignią w prawo na TIPa to ani "+" ani "-" się nie podświetla mocniej! A powinien. Być może u mnie uszkodzona jest ta całą dzwignia, i z tąd ten problem że nie działą TIP. Sprawdź w swojej A6 jak to wygląda.
[ Dodano: 2009-06-13, 19:39 ]
takesz, jeszcze jedna sprawa, jak to jest u Ciebie, bo u mnie jak zmieniam PRND432 to zawsze mocniej podświetla się ta pozycja na której akurat się zatrzymam, a kiedy przejde dzwignią w prawo na TIPa to ani "+" ani "-" się nie podświetla mocniej! A powinien. Być może u mnie uszkodzona jest ta całą dzwignia, i z tąd ten problem że nie działą TIP. Sprawdź w swojej A6 jak to wygląda.
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
podejrzewam usterkę wybieraka-lewarka. ja mam tipa i kiedy wrzucę N to włącza się parktronik i świecą mi się światła wsteczne. to samo jak wbijam driva,jest sygnał parku i jade do przodu ze świecącymi się wstekami. musiałem wyjąć żarówki od wstecznego,żeby sie mnie koledzy na CB nie przypominali zbyt często.. teraz przy jeździe do przodu muszę zjechać gałką do 4,lub 3 i powrót na D. pomaga,ale podczas jazdy po nierównościach włącza się park. coś nie tak z jakimiś stykami.
Miałem dokładnie ten sam problem, skrzynia działa ale tipa jak by nie było. Generalnie jest to problem z płytką drukowaną znajdującą się pod chromowaną osłoną wybieraka. Na niej znajdują się kontraktrony (czujniki magnetyczne) pod którymi przesuwa się magnes.
W zależności co się popsuło na płytce różne mogą być objawy i przyczyny usterki. W moim przypadku nie było (chyba wyparowały dwa z trzech czujników obsługujących tipa (widoczne na zdjęciu)
Jeden czujnik to włączenie trybu tip i po jednym na + i -. Komputer nie pokazywał błędu do momentu próby zredukowania biegu, zostawał wtedy wzbudzony czujnik redukcji (ten, który się ostał) ale nie było pobudzenia czujnika włączenia trybu tip. Oczywiście może się zdarzyć, że nie będzie wszystkich czujników lub będą one zepsute. W takim przypadku zapomnijcie o błędach. Również może się zdarzyć, że w niewyjaśnionych okolicznościach zaginął magnes obsługujący tipa (w wybieraku są dwa magnesy jeden do biegów głównych drugi, większy do tipa), efekt taki sam jak w wyżej opisanej sytuacji.
To wszystko co wyżej opisałem może się również przydarzyć z czujnikami obsługującymi biegi główne. Podejrzewam, że tak właśnie jest u kolegi, któremu świecą się wsteczne w trakcie jazdy na D.
Rozwiązanie problemu:
Po pierwsze powinniśmy się upewnić, że to na pewno wina płytki lub magnesów. Należy ostrożnie rozebrać wybierak i sprawdzić czego brakuje, żeby było łatwiej poniżej zamieszczam zdjęcia magnesów i płytki.
Jeżeli rzeczywiście tu tkwi problem to najłatwiej jest kupić używany wybierak (koszt na allegro ok. 200zł) i wymienić uszkodzone części. Płytka jest taka sama we wszystkich A6 C5 bez względu na silnik, z tego co pamiętam z A4 też pasuje, ale pewności nie mam.
Na koniec składamy i cieszymy się z sekwencji :D
To chyba na tyle, jeżeli ktoś będzie miał jakieś pytania to w miarę możliwości postaram się odpowiedzieć.
W zależności co się popsuło na płytce różne mogą być objawy i przyczyny usterki. W moim przypadku nie było (chyba wyparowały dwa z trzech czujników obsługujących tipa (widoczne na zdjęciu)
Jeden czujnik to włączenie trybu tip i po jednym na + i -. Komputer nie pokazywał błędu do momentu próby zredukowania biegu, zostawał wtedy wzbudzony czujnik redukcji (ten, który się ostał) ale nie było pobudzenia czujnika włączenia trybu tip. Oczywiście może się zdarzyć, że nie będzie wszystkich czujników lub będą one zepsute. W takim przypadku zapomnijcie o błędach. Również może się zdarzyć, że w niewyjaśnionych okolicznościach zaginął magnes obsługujący tipa (w wybieraku są dwa magnesy jeden do biegów głównych drugi, większy do tipa), efekt taki sam jak w wyżej opisanej sytuacji.
To wszystko co wyżej opisałem może się również przydarzyć z czujnikami obsługującymi biegi główne. Podejrzewam, że tak właśnie jest u kolegi, któremu świecą się wsteczne w trakcie jazdy na D.
Rozwiązanie problemu:
Po pierwsze powinniśmy się upewnić, że to na pewno wina płytki lub magnesów. Należy ostrożnie rozebrać wybierak i sprawdzić czego brakuje, żeby było łatwiej poniżej zamieszczam zdjęcia magnesów i płytki.
Jeżeli rzeczywiście tu tkwi problem to najłatwiej jest kupić używany wybierak (koszt na allegro ok. 200zł) i wymienić uszkodzone części. Płytka jest taka sama we wszystkich A6 C5 bez względu na silnik, z tego co pamiętam z A4 też pasuje, ale pewności nie mam.
Na koniec składamy i cieszymy się z sekwencji :D
To chyba na tyle, jeżeli ktoś będzie miał jakieś pytania to w miarę możliwości postaram się odpowiedzieć.
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
ja zdjąłem tą płytkę i odpaliłem silnik. wrzucałem biegi pociągając ten wystający plastik od przycisku zwalniającego i dalej włączały się wsteczne i parktronik. skrzynia reagowała normalnie tzn. mogłem normalnie jeździc i co ciekawe zero błędów na vag-u. gadałem z kolesiem co zna się troszkę na tych sprzętach i powiedział że przyczyna może tkwić w dolnej części wybieraka. tam jest ponoć linka,którą sie reguluje. więcej nic nie wiem ale mam zamiar odstawić mu moją niunię żeby z tym powalczył.
Ja też mam ten sam problem i już raz szukałemprzyczyny, niestety bez skutku ale znalazłem właśnie taki magnes, w weekend trzeba będzie spróbować umieścić go na swoim miejscu
[ Dodano: 2009-09-03, 18:50 ]
magens wrzucony na swoje miejsce i tip zaczął działać, było trochę problemów gdyż po włożeniu go na swoje miejsce trzba było go dobrze ustawić gdyż nie zawsze załapywała, regulacja płytką góra dół pomogła.
[ Dodano: 2009-09-03, 18:50 ]
magens wrzucony na swoje miejsce i tip zaczął działać, było trochę problemów gdyż po włożeniu go na swoje miejsce trzba było go dobrze ustawić gdyż nie zawsze załapywała, regulacja płytką góra dół pomogła.
Im słabsze hamulce tym dalej zajedziesz
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Musisz tą srebrną rurkę poniżej gałki mocno złapać i pociągnąć w dół,wtedy puszczą zatrzaski od gałki,potem gałkę mocno w górę(o ile dobrze pamiętam to bez wciśniętego przycisku zwalniającego). Następnie podważ śrubśtakiem tą drewnianą obudowę(jeżeli masz drewnianą) od strony podłokietnika i do góry. Teraz zostaje podważyć srebełko. Wychodzi bez problemu-tylko delikatnie. I masz bebechy na wierzchu. Ja miałem problem z odczepieniem złączki elektrycznej od płytki,ale jakoś poszło.gracus85 pisze:panowie a jak wyciągnąć ten chrom z ta płytką nie moge sobie poradzić wiem że napweno trzeba wyjąć gałkę ale jak