[a6,c5 2.5tdi] kąt wtrysku
[a6,c5 2.5tdi] kąt wtrysku
witam.po wymianie rozrządu miałem ustawiony kąt wtrysku na 2.2v i silniczek pracował miękko.jednak mechanik stwierdził,że właściwy kąt to 2 ale n.ustawił mi narazie 0.2 czy 0.4 n i silnik pracuje dużo twardziej.czy mogę jezdzić na 2.2v.z czym to się wiąże dla silnika?co ze zużyciem paliwa?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
co oznaczają literki n i v w twojej wypowiedzi? nie bardzo wiem jak to interpretować... Literatura podaje, że prawidłowy kąt wyprzedzenia wtrysku zawiera się w przedziale 0 do 4 stopnie ATDC (po górnym martwym punkcie) więc 2 stopnie ATDC jest w połowie tego zakresu i wiekszość znających temat poleca takie nastawy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 07 gru 2008, 14:56
- Lokalizacja: Opolskie(K-Koźle)
arthurr, Te oznaczenia N(po) i V(przed) są stosowane w w języku niemieckim jak zapewne o tym wiesz .Pewnie Tomek123, napisał to bo gdzieś wyczytał (instrukcje serwisowe w języku niemieckim tak podają )albo mu mechanik tak powiedział, a sam nie do końca wie o co chodzi.Z biegiem czasu za pomocą forumowiczów wchłonie tyle wiedzy że WYMODEROWANO :mrgreen: i nic nie będzie mu obce. 8-)
Pozdrawiam arthurr
Pozdrawiam arthurr
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 22:49 przez Tasior5, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam Patryk
dziękuje panowie.serwis audi ustawił mi 2.2v(przed) i stwierdził,że jest prawidłowo-czy nawet idealnie,ale od mojego mechanika dowiedziałem się,że prawidłowo jest 2n(po) i Wy to potwierdzacie.Czy mogę jeździć z 2.2v(przed)-czy to jest szkodliwe dla silnika?ustawić u mnie 2n(po) nie będzie tak prosto bo jak pisałem skończyła się regulacja i trzeba by dużo rozbierać żeby to poprawić.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tomek123, widzę, że nie przestajesz męczyc "grzechotnika" :mrgreen:
Włączam się tu z moja wypowiedzią bo to chyba bardziej sensowne niz żebyśmy dalej pisali sobie PW.
Naprawdę podana przez Ciebie wartość 2,2 BTDC (V) jest dziwna. Jesli miałeś tak wczesny wtrysk to na logikę silnik powinien być jeszcze głośniejszy :roll:
A może ktoś kto odczytywał dokonał niewłaściwej interpretacji
Teraz tpo już sam cos o tym wiem, bo przedwczoraj sam u siebie ustawiałem początek wtrysku, korzystając ze wskazówek zamieszczonych na forum (Piotruś ). Wyszło, ze przed regulacją miałem 4,2 ATDC, troche wydłuzone odpalanie.
Po regulacjach (cholernie czułe toto, więc było ich kilka :mrgreen: ) wyszło 1,6 ATDC.
Odgłos pracy trochę inny, ale nie powiedzialbym, że głosniejszy, za to odpalanie już w normie. Trochę bardziej śmierdzą spaliny (tzn. teraz trochę śmierdzą a przedtem nie)
Co do tego, że skończył się u Ciebie zakres regulacji na fasolkach koła pasowego to czy nie wystarczy po prostu przestawić pasek napędzający o 1 ząb :?:
To akurat robota żadna :roll:
Mam przy okazji pytanie dotyczące wielokrotnie omawianego na forum kąta wtrysku. Mianowicie, mniej więcej wiem, że w czasie pracy silnika kąt wtrysku zmienia sie, zależnie od kilku czynników i steruje tym ECU.
1. Czy ECU reguluje kąt wtrysku na taki jaki ma być w ten sposób, że ustawia konkretną wartość (i nie jest to związane z ustawianym przez nas na biegu jałowym 0-4 ATDC) ?
2. Czy też ECU steruje w ten sposób, że dodaje odpowiednie wartości do ustawionych przez nas 0-4 ATDC ? (w tym przypadku ustawienie nasze ma konsekwencje w całym zakresie pracy silnika)
W 1 przypadku ustawienie nasze nie miałoby wpływu na prace silnika pod obciążeniem, a w drugim miałoby.
Czy ustawiany przez nas kąt wtrysku 0-4 ATDC słuzy tylko do prawidłowego odpalania silnika a potem ECU i tak steruje wg mapy wtrysku ?
Jesli tak byłoby to czemu ECU nie ustawia tego początkowego, "rozruchowego" kąta na właściwy i juz ?
Czy chodzi o to aby z ustawianiem tylko zmieścić się w przedziale 0-4 ATDC A potem i tak ECU robi swoje ?
Czy też ma znaczenie, czy ustawimy na powiedzmy 1 ATDC czy też 3 ATDC :?:
Byc może te pytania wydadza się komuś oczywiste, to w takim razie prosiłbym o oświecenie mnie :mrgreen: . Ja po prostu więcej grzebałem dotychczas w benzynie, a mając takie informacje o których wspomniałem wyżej łatwiej jest cokolwiek traktować rozumowo, a nie na zasadzie "tak bo tak"
Włączam się tu z moja wypowiedzią bo to chyba bardziej sensowne niz żebyśmy dalej pisali sobie PW.
Naprawdę podana przez Ciebie wartość 2,2 BTDC (V) jest dziwna. Jesli miałeś tak wczesny wtrysk to na logikę silnik powinien być jeszcze głośniejszy :roll:
A może ktoś kto odczytywał dokonał niewłaściwej interpretacji
Teraz tpo już sam cos o tym wiem, bo przedwczoraj sam u siebie ustawiałem początek wtrysku, korzystając ze wskazówek zamieszczonych na forum (Piotruś ). Wyszło, ze przed regulacją miałem 4,2 ATDC, troche wydłuzone odpalanie.
Po regulacjach (cholernie czułe toto, więc było ich kilka :mrgreen: ) wyszło 1,6 ATDC.
Odgłos pracy trochę inny, ale nie powiedzialbym, że głosniejszy, za to odpalanie już w normie. Trochę bardziej śmierdzą spaliny (tzn. teraz trochę śmierdzą a przedtem nie)
Co do tego, że skończył się u Ciebie zakres regulacji na fasolkach koła pasowego to czy nie wystarczy po prostu przestawić pasek napędzający o 1 ząb :?:
To akurat robota żadna :roll:
Mam przy okazji pytanie dotyczące wielokrotnie omawianego na forum kąta wtrysku. Mianowicie, mniej więcej wiem, że w czasie pracy silnika kąt wtrysku zmienia sie, zależnie od kilku czynników i steruje tym ECU.
1. Czy ECU reguluje kąt wtrysku na taki jaki ma być w ten sposób, że ustawia konkretną wartość (i nie jest to związane z ustawianym przez nas na biegu jałowym 0-4 ATDC) ?
2. Czy też ECU steruje w ten sposób, że dodaje odpowiednie wartości do ustawionych przez nas 0-4 ATDC ? (w tym przypadku ustawienie nasze ma konsekwencje w całym zakresie pracy silnika)
W 1 przypadku ustawienie nasze nie miałoby wpływu na prace silnika pod obciążeniem, a w drugim miałoby.
Czy ustawiany przez nas kąt wtrysku 0-4 ATDC słuzy tylko do prawidłowego odpalania silnika a potem ECU i tak steruje wg mapy wtrysku ?
Jesli tak byłoby to czemu ECU nie ustawia tego początkowego, "rozruchowego" kąta na właściwy i juz ?
Czy chodzi o to aby z ustawianiem tylko zmieścić się w przedziale 0-4 ATDC A potem i tak ECU robi swoje ?
Czy też ma znaczenie, czy ustawimy na powiedzmy 1 ATDC czy też 3 ATDC :?:
Byc może te pytania wydadza się komuś oczywiste, to w takim razie prosiłbym o oświecenie mnie :mrgreen: . Ja po prostu więcej grzebałem dotychczas w benzynie, a mając takie informacje o których wspomniałem wyżej łatwiej jest cokolwiek traktować rozumowo, a nie na zasadzie "tak bo tak"
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 07 gru 2008, 14:56
- Lokalizacja: Opolskie(K-Koźle)
Z tego co wiem to musi się mieścić w tym przedziale (nie jestem pewien czy 0 - 4 ATDC bo według moich zdobytych danych od 0 - 3 ATDC) a ECU i tak robi swoje.RomanS pisze:Czy chodzi o to aby z ustawianiem tylko zmieścić się w przedziale 0-4 ATDC A potem i tak ECU robi swoje
Czy też ma znaczenie, czy ustawimy na powiedzmy 1 ATDC czy też 3 ATDC
Ma znaczenie było już to poruszane na forum masę razy według zaleceń Piotrusia to ustawić 1ATDC powyżej temp 87 stopni ,a według innych 2ATDC tak czy tak dobrze. ustawienie kąta wtrysku wpływa na odpalanie zimnego lub ciepłego silnika no i czy chodzi (twardo) czy (miękko) itd.
Piotruś i arthurr znają temat doskonale więc może ci to wyjaśnią bardziej obrazowo
Pozdrawiam Patryk
Witam
Robiłem dzis vagiem kąt wtrysku i wyskoczyły mi wartości 108 i skorygowana przez komputer też wartość 108 , chciałem sprawdzić czy mieszcze sie w normach ale nie ma tam oznaczenia mojego silnika AKN czy te wratości są poprawne?
Z góry dzięki za odpowiedż i sorki za nie profesjonalne określenia
Robiłem dzis vagiem kąt wtrysku i wyskoczyły mi wartości 108 i skorygowana przez komputer też wartość 108 , chciałem sprawdzić czy mieszcze sie w normach ale nie ma tam oznaczenia mojego silnika AKN czy te wratości są poprawne?
Z góry dzięki za odpowiedż i sorki za nie profesjonalne określenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
domyslam się że podajesz wartość z bloku pomiarowego 000, kolumna 2. NIestery po tej cyfrze nie da się dokładnie określić kąta początku wtrysku. Musiałbyś to sprawdzić w grupie 004 BS (basic settings - nastawy podstawowe) - na biegu jałowym na rozgrzanym do min. 87 stopni silniku w chwili gdy nastawnik ustawi się na late.
Z materiałów które ja mam wynika że prawidłowy zakres dla twojego silnika w 000 to 109 do 145 - wynikałoby z tego że kąt masz zbyt wczesny, ale po tej cyferce to trochę wrózba...
Z materiałów które ja mam wynika że prawidłowy zakres dla twojego silnika w 000 to 109 do 145 - wynikałoby z tego że kąt masz zbyt wczesny, ale po tej cyferce to trochę wrózba...