[A6 C5 Quattro 2.5 TDI 150 KM] Chiptuning OCT
[A6 C5 Quattro 2.5 TDI 150 KM] Chiptuning OCT
Witajcie,
Przeglądałem forum, lecz nie znalazłem nic na ten temat.
Znalazłem za wycieraczką reklamówkę O. CT. Czy ktoś korzystał z ich usług?
www.oct-polska.pl
Pozdrawiam
Przeglądałem forum, lecz nie znalazłem nic na ten temat.
Znalazłem za wycieraczką reklamówkę O. CT. Czy ktoś korzystał z ich usług?
www.oct-polska.pl
Pozdrawiam
Ja chipowałem swoją 2 lata temu w Krakowie u Goduli bo jakoś wtedy ich namierzyłem. Facet jeździł w rajdach i ma o tym pojęcie. Najpierw zabiera Cię na jazdę testową i obserwuje jak jeździsz i jakie masz zwyczaje , potem On pokazuje co twoja niunia potrafi i pyta czego oczekujesz? Rzezali ją na hamowni cały dzień i wszystko co z niej wyciągneli mam na wykresie: :idea:
w serii po pomiarach miała następujące parametry:
moc max.: 149,6 KM / 4100 obr
moment max.: 292 Nm / 3450 obr
moment średni 252,1 Nm 0%
po tuningu:
moc max 172,1 KM / 4300 obr
moment max.: 332 Nm / 3500 obr
moment średni 286,1 Nm + 13,5%
też zapłaciłem coś około 1500 :evil:
Ale nie obiecywali nic na początek tylko powiedzieli, że zobacza co sie uda z tego motoru wyciągnąć bo nie jest to najlepszy model to chip-tuningu :roll:
trzeba pomysleć... :-P
w serii po pomiarach miała następujące parametry:
moc max.: 149,6 KM / 4100 obr
moment max.: 292 Nm / 3450 obr
moment średni 252,1 Nm 0%
po tuningu:
moc max 172,1 KM / 4300 obr
moment max.: 332 Nm / 3500 obr
moment średni 286,1 Nm + 13,5%
też zapłaciłem coś około 1500 :evil:
Ale nie obiecywali nic na początek tylko powiedzieli, że zobacza co sie uda z tego motoru wyciągnąć bo nie jest to najlepszy model to chip-tuningu :roll:
trzeba pomysleć... :-P
Tylko AUDI A6... i cześć!
Panowie bierzcie pod uwagę że hamowania w firmie Godula jest inercyjna i nigdy nie pokaże rzeczywistej mocy samochodu przed i po modyfikacji.
My jako firma compsport zawsze skłaniać będziemy na robienie modyfikacji u nas ale mamy firmy które jesteśmy w stanie polecić
Niestety ani vtech ani godula sie do nich nie zaliczają
Godula fakt robił samochody rajdowe ale łady polonezy zatrzymał się kilka lat temu i niestety nie ogarnia elektroniki.
Jeżeli chodzi o silnik 2.5 nawet po modifkacji dól nie będzie w 100% zadowalający jak np w silnikach 1.9 czy już 3.0 V6
Sa modele po 2000 w automacie.W tych trzeba tworzyć dodatkowy program pod skrzynie biegów ponieważ moment obrotowy po jest na tyle duży że skrzynia tiptronic zaczyna wariować i przeskakują biegi.
My jako firma compsport zawsze skłaniać będziemy na robienie modyfikacji u nas ale mamy firmy które jesteśmy w stanie polecić
Niestety ani vtech ani godula sie do nich nie zaliczają
Godula fakt robił samochody rajdowe ale łady polonezy zatrzymał się kilka lat temu i niestety nie ogarnia elektroniki.
Jeżeli chodzi o silnik 2.5 nawet po modifkacji dól nie będzie w 100% zadowalający jak np w silnikach 1.9 czy już 3.0 V6
Sa modele po 2000 w automacie.W tych trzeba tworzyć dodatkowy program pod skrzynie biegów ponieważ moment obrotowy po jest na tyle duży że skrzynia tiptronic zaczyna wariować i przeskakują biegi.
www.compsport.pl
-chiptuning
-indywidualne programy
-modyfikacje mechaniczne
Oddział Kraków
662313737
-chiptuning
-indywidualne programy
-modyfikacje mechaniczne
Oddział Kraków
662313737
Po moich ostatnich "odkryciach" jestem bardzo wstrzemięźliwy co do chipowania przez pierwszy lepszy garaż
To trochę tak, jakby się decydować na usunięcie zęba przez boksera: brak zęba da się zrobić, tylko jeszcze potem pół szczęki pogruchotane....
Wolę dać trochę więcej, a mieć pewność, że ktoś wie, co robi, a nie robi co wie...
No i koniecznie po chipowaniu odpowiedni komplecik logów - najlepiej do oceny na forum :lol: - i jak będzie pasztet, to powrót do serii i zwrot kasy.
[ Dodano: 2009-05-19, 18:24 ]

Wolę dać trochę więcej, a mieć pewność, że ktoś wie, co robi, a nie robi co wie...
No i koniecznie po chipowaniu odpowiedni komplecik logów - najlepiej do oceny na forum :lol: - i jak będzie pasztet, to powrót do serii i zwrot kasy.
[ Dodano: 2009-05-19, 18:24 ]
Jak dla mnie, to są to osiągi, których oczekuję. Jak już będziesz po, to wrzuć wykresik i logipawelk600 pisze:Pozwolę sobie podłaczyć się do tematu.
Ja właśnie się zastanawiam nad wgraniem właśnie programu z O.CT. Akurat moi sąsiedzi czyli SERWIS BOSCH mają autoryzację O.CT i byłem się popytać to mogą mi to zrobić za 1500zł. Dobre jest to że po pięciu dniach bez podania przyczyny moge zrezygnować i wgrają mi stary program i wszystko będzie po staremu.
Co myślicie o tej cenie? Moc ma wzrosnąć do 185KM i moment obrotowy z 310 do 380Nm. Oni nazywają to optymalizacją czyli uwolnieniem potencjału silnika.
Podobno też jak się ma skrzynie automatyczną (ja mam) program zmieniany jest też w sterowniku skrzyni.
Proszę o opinie.

Jeżeli firma ma przygotowane programy pod dany model samochodu to już o niej kiepsko świadczy,
Dopiero po przeprowadzonej diagnozie przed wiemy co można zrobić o ile w ogóle.
Dowiedzcie się kto robimy program pod skrzynie biegów automatyczna od 2000r
Usłyszycie nie trzeba albo nie robimy
To nie jest łatwy temat bo tak jak już
napisałem skrzynia zaczyna wariować po dodaniu Nm i przeprowadzenie takiej modyfikacji jest niezbędne.
Mało tunerów w ogóle lubi robić silnika 2.5 TDI bo jest to najgorszy silnik diesla audi&vw
Lepiej kupic dobra 1.9 130 lub 150 a jak dalej to 2.0 TDI
Dopiero po przeprowadzonej diagnozie przed wiemy co można zrobić o ile w ogóle.
Dowiedzcie się kto robimy program pod skrzynie biegów automatyczna od 2000r

Usłyszycie nie trzeba albo nie robimy

To nie jest łatwy temat bo tak jak już
napisałem skrzynia zaczyna wariować po dodaniu Nm i przeprowadzenie takiej modyfikacji jest niezbędne.
Mało tunerów w ogóle lubi robić silnika 2.5 TDI bo jest to najgorszy silnik diesla audi&vw
Lepiej kupic dobra 1.9 130 lub 150 a jak dalej to 2.0 TDI
www.compsport.pl
-chiptuning
-indywidualne programy
-modyfikacje mechaniczne
Oddział Kraków
662313737
-chiptuning
-indywidualne programy
-modyfikacje mechaniczne
Oddział Kraków
662313737
Może źle napisałem
Każdy przeprowadza modyfikacje tak gdzie uważa za słuszne
Pozdrawiam

Każdy przeprowadza modyfikacje tak gdzie uważa za słuszne

Pozdrawiam
www.compsport.pl
-chiptuning
-indywidualne programy
-modyfikacje mechaniczne
Oddział Kraków
662313737
-chiptuning
-indywidualne programy
-modyfikacje mechaniczne
Oddział Kraków
662313737
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
- Lokalizacja: Wrocław
Czesc,
2,5v6tdi 150 konny to wyjatkowo latwy w czipowaniu silnik (wiem bo robilem). Przy nim 1.9 1Z to doslownie wyzwanie. W nowszych V6tdi producent zaczal "utrudniac" czipowanie (tzw "blokady na pompie" - ) ale ten 150konny to doslownie "material szkoleniowy"
Nawet jakby ksiadz proboszcz przeprogramowal sterownik skrzyni tiptronic to nie zmieni to faktu, ze ta skrzynia mechanicznie nie stanie sie wytrzymalsza
Namawianie kogos na 2.0tdi bo "2.5tdi to najgorszy..." to jakies nieporozumienie (ten silnik ma bardzo powazna wade napedu pompy oleju)
Bez ruszania czegokolwiek w mechanice silnika w 2.5v6tdi 150konnego do uzyskania jest moment 400 wiec dol 1.9 po czipie raczej taki nie bedzie.
Jak ktos nie lubi 2.5v6tdi to oczywiscie dziure w calym szukac bedzie:)
Wiem, ze bywa problem z przechodzeniem 4->5 po chipie przy pelnym bucie w niektorych typach skrzyn (najsensowniejsze i skuteczne rozwiazanie to po prostu zdjecie troche momentu -> skrzynia szacuje moment obrotowy by okreslic potrzebny bieg *) ) ale to dotyczy tylko okreslonych typow skrzyn (ja tego problemu nie mam mimo, ze program w seryjnym 180konnym v6tdi to lajcik przy tym co nagrzebalem)
Ogolnie z racji tego, ze szczescie/nieszczescie czesc logiki przeniesiona jest do elektroniki pompy wtryskowej tuner ma mniejsze szanse cos sp...c
Hamowanie tiptronica jest bez sensu kompletnie bo wiadomym jest, ze wynik zaniza max moc i podbija moment i nawet instrukcja audi na stronie Maha nakazuje podbic wynik dla tipa na pale o pewien wspolczynnik ze wzgledu na straty, ktorych hamowania nie potrafi uwzglednic
Pozdrawiam,
Przemek
*) laczac sie vagcomem z ASB w logu 009 jest szacowany moment obrotowy (pelny but na prostej plaskiej drodze + logowania do pliku) => moc = (moment*obroty)/7022.. taka hamowania za free (uwaga: zawyza! => juz w serii mialem 160 a po czipie 240:) )
2,5v6tdi 150 konny to wyjatkowo latwy w czipowaniu silnik (wiem bo robilem). Przy nim 1.9 1Z to doslownie wyzwanie. W nowszych V6tdi producent zaczal "utrudniac" czipowanie (tzw "blokady na pompie" - ) ale ten 150konny to doslownie "material szkoleniowy"
Nawet jakby ksiadz proboszcz przeprogramowal sterownik skrzyni tiptronic to nie zmieni to faktu, ze ta skrzynia mechanicznie nie stanie sie wytrzymalsza
Namawianie kogos na 2.0tdi bo "2.5tdi to najgorszy..." to jakies nieporozumienie (ten silnik ma bardzo powazna wade napedu pompy oleju)
Bez ruszania czegokolwiek w mechanice silnika w 2.5v6tdi 150konnego do uzyskania jest moment 400 wiec dol 1.9 po czipie raczej taki nie bedzie.
Jak ktos nie lubi 2.5v6tdi to oczywiscie dziure w calym szukac bedzie:)
Wiem, ze bywa problem z przechodzeniem 4->5 po chipie przy pelnym bucie w niektorych typach skrzyn (najsensowniejsze i skuteczne rozwiazanie to po prostu zdjecie troche momentu -> skrzynia szacuje moment obrotowy by okreslic potrzebny bieg *) ) ale to dotyczy tylko okreslonych typow skrzyn (ja tego problemu nie mam mimo, ze program w seryjnym 180konnym v6tdi to lajcik przy tym co nagrzebalem)
Ogolnie z racji tego, ze szczescie/nieszczescie czesc logiki przeniesiona jest do elektroniki pompy wtryskowej tuner ma mniejsze szanse cos sp...c
Hamowanie tiptronica jest bez sensu kompletnie bo wiadomym jest, ze wynik zaniza max moc i podbija moment i nawet instrukcja audi na stronie Maha nakazuje podbic wynik dla tipa na pale o pewien wspolczynnik ze wzgledu na straty, ktorych hamowania nie potrafi uwzglednic
Pozdrawiam,
Przemek
*) laczac sie vagcomem z ASB w logu 009 jest szacowany moment obrotowy (pelny but na prostej plaskiej drodze + logowania do pliku) => moc = (moment*obroty)/7022.. taka hamowania za free (uwaga: zawyza! => juz w serii mialem 160 a po czipie 240:) )
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
- Lokalizacja: Wrocław
jakies 1,5 roku moja zona auto uzytkuje - kupilem auto z boxem, pozniej chwilowo seria, nastepnie chip chyba za 350zyla z montazem a po pol roku (jak troche wiedzy przyswoilem) swoj wlasny za jakies 7 zyla: 2x3.5pln/eprompawelk600 pisze:przemek4net, A ile juz zrobiłeś kilometrów po modyfikacji i jak ze spalaniem?
Co do spalania to postaram sie wyprowadzic z matrixa
W silniku benzynowym jest cos czego nie ma w takim klekocie... to cos nazywa sie "przepustnica" (jest zarowno w gazniku "komarka" jak i w audi RS)
W 2,5V6tdi o ilosci koksu wzgledem powietrza nie decyduje wysuniecie iglicy w gazniku czy odczyty z sondy lambda ale przeliczenie wcisniecia pedalu "gazu" (+ nalozenie ogranicznikow). Jezeli jedziesz do babci 100km/h po autostradzie to zuzycie po czipie nie zmieni sie nawet o kropelke. Zuzycie rosnie przy butowaniu. Na serii chwilowe max zuzycie bylo okolo 40 a teraz jest troche ponad 50 (pewnie to max mozliwe wskazanie:) )
Przed czipem (niezaleznie czy za 7 zyla czy 1500) najistotniejsze jest wyprowadzic silnik na prosta. W nim tyle jest rzeczy, ktore "sie same" popsuc moga albo mechanik/user nieumiejetnym serwisowaniem je popsuc moze, ze taki przecietny 2,5v6tdi u "blondynka" to najczesciej "Zombi na kolkach" (niby jezdzi jeszcze ale to trup)
Studiowac, studiowac i jeszcze raz studiowac
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92020
Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny