Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ a6 2.5 TDI ] - dziwny dym

Silniki wysokoprężne
Jakob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:15
Lokalizacja: Wołów

[ a6 2.5 TDI ] - dziwny dym

Post autor: Jakob » 04 cze 2009, 23:17

Witam wszystkich serdecznie.

Panowie chciałem się spytać co dolega mojemu nowemu nabytkowi. Mam audi z 99 r z silnikiem 2.5 TDI. Ale do sedna. Rano lub przeważnie po dłuższym postoju z tłumika wydobywa się dość dziwny szaro - przeźroczysty dym. Ma on zapach typowy chyba dla diesla. Jest to taki gryzący zapach spalanej ropy. Np dziś rano po odpaleniu pochodziła na postoju około 1.5 minuty i dym przestał się wydobywać. Po krótkiej jeździe około 5 km dym zaczął znow się pokazywać ale po 30 sekundach ustał. Po 2 godzinach (po wymianie filterka powietrza auto został odpalone. ) Dym się pokazał. Jest prawie przeźroczysty taki szarawy. Po przejechaniu dosłownie 1 km dym zniknął. Nieraz nic nic przez 10 km, po czym po przejeżdżaniu przez próg zwalniający buchnie z komina tak na siwo i dalej spokój. Najbardziej widoczny i najdłużej trwający jest ten dym rano lub gdy autko jest zimne. Dodam jeszcze że jestem świeżo po wymianie pompy i rozrządu i oleju.

Jeszcze tylko przegub i termostat. :-/

Panowie macie jakieś pomysły. Bo już nie wiem co robić. Z początku jak zobaczyłem że coś mi się wydostaje z tłumika - pomyślałem. ÂŁadnie jeszcze brakuje mi niebieskiego dymu lub białego z tłumika i awari głowic lub turbiny. Ale przyznam szczerze że z takim kolorem spalin jeszcze sie nie spotkałem

Pozdrawiam.

Jakob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:15
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Jakob » 04 cze 2009, 23:26

Witam


Para to napewno nie jest. To nie mój pierwszy diesel. Dość dziwnie to wygląda i śmierdzi. U mnie w domu jest jeszcze jeden diesel i coś takiego nie ma miejsca. :-( Jeżeli była by to para to nie pokazywała by się przecież po 5 km jazdy czy po 2 godzinach postoju w ciepły dzień.

Jakob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:15
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Jakob » 04 cze 2009, 23:47

Witam

Carlos ale co mówisz że po dłuższym postoju to normal. Nie wydaję Ci się to troszkę dziwne. Może jeszcze pomoże info że auto odpala z rana od pierwszego zakręcenia i trwa to tylko sekundkę , ale jak sie nagrzeje to muszę rozrusznikiem pokręcić z 2-4 sekundy zanim załapie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
OXYANADROLON
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 kwie 2008, 22:18
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: OXYANADROLON » 05 cze 2009, 01:06

Najlepiej podlacz Vaga-a,moim zdaniem to wtrysk startowy.

Jakob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:15
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Jakob » 05 cze 2009, 07:05

Witam

Dziękuje wam za odzew. Mówiecie żeby się podbiąć Vagiem. Tak zrobię. Tylko jak gadałem z michanikiem, który mi rozrząd wymieniał i pompe - twierdzi że nie ma żadnych błędów i wszystko ok. Natomiast drugi coś mówił że jest zły kąt wtrysku. Jestem umówiony w następnym tyg. Dam zać co by. A jeszcze jedno pytanko :->
Poczytałem troszkę w nocy i natrafiłem na temat o odmie. Mam pytanie czym to się objawia. Czytałem troszkę o tym latającym korku i bagniecie. Powiem tak u mnie jak odkręcam korek za pierwszym razem na pracującym silniku to nic nie słychać. Zadnego psss. Jak go tam położe bez przykręcania to leciutkko barrdzo leciutko lata - aale to chyba normalne. Po wyciągnieciu bagnetu też się nic nie dzieje. Czuś bardzo leciutko taki pomduch. Czy ta odma ma na to jakiś wpływ. ???? Aaaa czy jak ją wymieniacie zawsze jest taki cyrk z odpowietrzaniem całego układu. Widziałem ktoś bardzo professionalnie do tego na forum podszedł - z tą całą pompką i tak dalej. Wiem wiem tak się powinjo robić. Ale czy nie da się odpowietrzyć tych wtrysków kręcąc rozrusznikiem a druga osoba po jeden po drugim zakręcała by te wtryski/rurki od wtrysków. Sorrki jak napisałem jakieś głupoty na temat tego odpowietrzania ale za bardzo się nie znam. A widziałem kiedyś u mechanika jak tak robili w jakimś tam aucie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
OXYANADROLON
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 kwie 2008, 22:18
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: OXYANADROLON » 05 cze 2009, 12:06

Ja odpowietrzalem to sprezarka przez wlew paliwa,jedej krecil motorem drugi wpuszczal powietrze do zbiornila paliwa i uszczelnial go w miedzy czasie.Ewekt bylo dobry.

Lukas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2008, 13:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Lukas » 05 cze 2009, 12:08

Ja kika dni temu wymieniałem odmę bo strasznie kopcił, i odpowietrzali mi to tak jak napisałeś, jeden kreci a drugi dokręcał wtryski, poszło szybko,

Jakob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:15
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Jakob » 05 cze 2009, 13:15

Witam

A możesz Lukas coś powiedzieć więcej jak to wyglądało. Cały czas kręcili - czy przerwa pomiędzy wtryskami. Auto długo musiało kręcić. A tak wogóle. Czy pompa się zapowietrzy po sciągnięciu tych przewodów metalowych po wymianie odmy. Bo tak na zdrowy rozum to przecież te przewody są już za pompą. Nie tak jak filtr paliwa. No chyba że się mylę.

Pozdrawiam

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 05 cze 2009, 13:18

ale zerknij na temat ktory tu znajdziesz jak sie prawidłowo odpowietrza ten silnik , głównie chodzi o pompe wtryskową !!
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Lukas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2008, 13:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Lukas » 05 cze 2009, 13:28

Dokładnie szczegółów ci nie powiem bo nie wiem, jedno co wiem to ze kręcili z przerwami i dokręcali poklei wtryski, w sumie kilka razy kręcenia i auto odpaliło, dymienie z rury od razu zniknęło i na razie jest wszystko ok

Jakob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:15
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Jakob » 05 cze 2009, 15:03

Witam

A możesz powiedzieć na jaki kolor Ci dymiła. Bo ma też tak że dymi nieraz ale z mechanikiem jestem umówiony dopiero na następny tydzień.

Pozdrawiam

Lukas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2008, 13:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Lukas » 05 cze 2009, 15:06

Mi dymiło na siwo-niebiesko. Staraj się jak najmniej jeździć do wymiany bo mogą być problemy ze smarowaniem silnika.

Jakob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:15
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Jakob » 07 cze 2009, 00:52

Witam



Dzięki za pomoc. Tak samo zrobiłem i zapaliła.

Pozdrawiam

ymario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 maja 2009, 17:20
Imię: Tonny
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: ymario » 07 cze 2009, 13:14

wymień filtr odmy i sprawdż turbo czy ci nie leje olej to dymienie masz zkatalizatora sadzy to jest po oleju ja to kilka razy wybijałem i po problemie ,a filtr odmy się wymienia co drugą wymiane oleju .pozdro

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 cze 2009, 17:10

ymario pisze:a filtr odmy się wymienia co drugą wymiane oleju
Cooo takiego :?: :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Może lepiej co trzecią wymianę oleju w silniku wymieniac auto na nowe :?: <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl