[A6 C5 2.7BiTurbo] Zuzycie oleju
[A6 C5 2.7BiTurbo] Zuzycie oleju
Witam.Mam takie pytanie do użytkowników 2.7BiTurbo i całej reszty:)bo sam jeszcze niezabardzo znam ten silnik.No wiec jak mocno go gazuje tzn.tak do 6,5tys (tryb S)to dymi na siwo-niebiesko,ale tylko podczas jazdy.Na Postoju nic takiego nie ma.Wystepuje to po jakis 5 minutak mocnego przyspieszania.W serwisie zapawniali mnie ze to wywołane przerwa w uzytkowaniu auta(przed zakupem nie był jezdzoni 3-4miesiace)i zgromadzonym w układzie wydechowym nagarem czy nie wiem jak to nazwac bo samochod odpalany był w zaszadzie tylko do pezentaci(a wiec na ssaniu) i gaszony.Ja jednak mam pewne obawy co do normalnosci takiego zjawiska.Pozatym wogole nie dymi ani przy zimny silniku ani przy dynamicznej jezdzie(ale nie takiej do konca obrotomierza).No i jeszcze około 5 minut po takiem intesywniejszym wciskanu gazu nawet przy postoju widac siwy dym z rur ale po tym czasie znika to kompletnie.Czy mam sie martwic nieprawidłowym zurzycie oleju.Co może byc tego powodem.Ja osobiscie mam nadzieje ze to jakies osady z wydechu sie wypalaja po zagrzaniu całego układu...?ale to moje niekompetentne gdybanie.Serdecznie dzieki za wszelkie info.Pozdrawiam!
Narazie nie widac jakis znacznych brakow oleju.Do kompa był podłaczany w serwisie i nic to nie wykazało- zabogatej mieszyani czy cokolwiek.Nie jest tez gazowany przy zimnym silniku tylko wi wyłacznie po nagrzaniu!!obecnie wiecej jezdze po miesicie.Tak jak mowie te objawy widac tylko przy ostrym przyspieszaniu!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Kolego pytanie nr1 czy na zimnym silniku bardziej dymi? 2 Czy masz problemy z odpalaniem? 3 Czy pracuje nierówno? 4 Ogladałeś świece zapłonowe jak tak to czy są czarne i powiedzmy w oleju?
I teraz tak jeśli na pytanie odpawiesz twierdząco to masz zużyte pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworowe.
Jeśli odpowiedzi są negatywne to stawiał bym na puszczajacą stronę gorąco turbosprężarek.
I teraz tak jeśli na pytanie odpawiesz twierdząco to masz zużyte pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworowe.
Jeśli odpowiedzi są negatywne to stawiał bym na puszczajacą stronę gorąco turbosprężarek.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
odpowiedz negatywna na zadane pytania i tak jak pisałem zdarz sie to tylko przy naprawde bardzo mocnym! cisniecu gazu tak to wogole.Olej regularne kontroluje i narazie zero zurzycia.Zastanawiam sie czy mogło by tak byc jesli oleju byłoby za duzo nalane -jak mam go nielugo i nie wiem czy tego poprzedni własciciel dopilnował!Pozdrawiam i dzieki za sugestie!