[A6,C5,1.8T]Problem z zawieszeniem/zbieżnością
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 29 mar 2009, 21:37
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: ŁÓDŻ
[A6,C5,1.8T]Problem z zawieszeniem/zbieżnością
Witam
Mam big problem z zawieszeniem w moim autku(A6/C5/1.8T/2003r), do rzeczy:
Zakupiłem Audi 3 tygodnie temu,sprawdziłem przed zakupem w dwóch stacjach diagnostycznych, pod względem zawieszenia,silnika, bez wypadkowości itd.Wszystko wypadło pozytywnie - żadnych luzów w zawieszeniu ,dzwonów ,wycieków i innych uszkodzeń.Po powrocie do rodzinnego miasta ,zajechałem do znajomego na stacje diagnostyczną.Kolega zaproponował mi ponowne sprawdzenie samochodu.Pomyślałem ,że nie zawadzi,tym bardziej ,że za darmochę.Luzów nie znalazł,sprawdził mi blachę profesjonalnym czujnikiem grubości lakieru,wszystko wyszło pozytywnie.Na koniec sprawdził mi zbieżność,której wcześniej nie sprawdzałem.Niestety zbieżność była według niego zła.Dodam ,że po zakupie samochodu jechałem do domu prawie 200km i jechało mi się rewelacyjnie ,nic nie ściągało,samochód nie pływał podczas większych prędkości.
Zbieżność wyszła 11+,wyszło na to,że to dużo za dużo.Koleś ustawił mi na drążkach 2,5+.Po tym zabiegu ściąga mnie w prawo,natomiast podczas większej prędkości mam wrażenie pływania.Ustawiał mi to wszystko komputerowo tj. najeżdżałem na jakieś płyty,bez trzymania za koło kierownicy i na ekranie przyrządu wyświetlały się wyniki pomiarów.Wydaje mi się , że to jakieś gó...no,dzięki któremu spi.....em zbieżność w aucie.Na drugi dzień wróciłem do niego z reklamacją,ale koleś mnie spławił i powiedział,że teraz zbieżność jest dopiero ok,i że koła (opony) ułożyły się pod tą złą zbieżność i stąd te problemy z prowadzeniem
samochodu.Zamieniłem opony ,wyważyłem wszystkie koła i dalej lipa.ÂŚciąga dalej w prawo i pływa po drodze przy większej prędkości.Kurde co ten pajac mi odwalił z tą geometrią!!!.Słyszałem ,że zbieżności w Audi nie ustawia się tak jak w innych samochodach,ze względu na specyfikacje wielo-wahaczowego zawieszenia.
Podobno ustawia się to na jakąś belkę?
Co wy na to drodzy przyjaciele ?
Jaka powinna być ta zbieżność ,czy raczej rozbieżność w skali od do...... ?
Proszę was koledzy o pomoc,bo naprawdę nie wiem co jest grane.
Ps.Może znacie jakąś dobrą stacje diagnostyczną w ÂŁodzi,która dobrze ustawi mi geometrie
Mam big problem z zawieszeniem w moim autku(A6/C5/1.8T/2003r), do rzeczy:
Zakupiłem Audi 3 tygodnie temu,sprawdziłem przed zakupem w dwóch stacjach diagnostycznych, pod względem zawieszenia,silnika, bez wypadkowości itd.Wszystko wypadło pozytywnie - żadnych luzów w zawieszeniu ,dzwonów ,wycieków i innych uszkodzeń.Po powrocie do rodzinnego miasta ,zajechałem do znajomego na stacje diagnostyczną.Kolega zaproponował mi ponowne sprawdzenie samochodu.Pomyślałem ,że nie zawadzi,tym bardziej ,że za darmochę.Luzów nie znalazł,sprawdził mi blachę profesjonalnym czujnikiem grubości lakieru,wszystko wyszło pozytywnie.Na koniec sprawdził mi zbieżność,której wcześniej nie sprawdzałem.Niestety zbieżność była według niego zła.Dodam ,że po zakupie samochodu jechałem do domu prawie 200km i jechało mi się rewelacyjnie ,nic nie ściągało,samochód nie pływał podczas większych prędkości.
Zbieżność wyszła 11+,wyszło na to,że to dużo za dużo.Koleś ustawił mi na drążkach 2,5+.Po tym zabiegu ściąga mnie w prawo,natomiast podczas większej prędkości mam wrażenie pływania.Ustawiał mi to wszystko komputerowo tj. najeżdżałem na jakieś płyty,bez trzymania za koło kierownicy i na ekranie przyrządu wyświetlały się wyniki pomiarów.Wydaje mi się , że to jakieś gó...no,dzięki któremu spi.....em zbieżność w aucie.Na drugi dzień wróciłem do niego z reklamacją,ale koleś mnie spławił i powiedział,że teraz zbieżność jest dopiero ok,i że koła (opony) ułożyły się pod tą złą zbieżność i stąd te problemy z prowadzeniem
samochodu.Zamieniłem opony ,wyważyłem wszystkie koła i dalej lipa.ÂŚciąga dalej w prawo i pływa po drodze przy większej prędkości.Kurde co ten pajac mi odwalił z tą geometrią!!!.Słyszałem ,że zbieżności w Audi nie ustawia się tak jak w innych samochodach,ze względu na specyfikacje wielo-wahaczowego zawieszenia.
Podobno ustawia się to na jakąś belkę?
Co wy na to drodzy przyjaciele ?
Jaka powinna być ta zbieżność ,czy raczej rozbieżność w skali od do...... ?
Proszę was koledzy o pomoc,bo naprawdę nie wiem co jest grane.
Ps.Może znacie jakąś dobrą stacje diagnostyczną w ÂŁodzi,która dobrze ustawi mi geometrie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
Urządzenie płytowe do badania zbieżności służy diagnoście do orientacyjnego pomiaru prawidłowości ustawienia kół i absolutnie nie powinno służyć do regulacji bowiem ma za małą dokładność ,nie pokazuje połówkowej zbieżności i nie mierzy tyłu.Profesjonalnie można tylko urządzeniem czterogłowicowym gdzie jest podgląd na geometrię każdego koła w pojeżdzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 29 mar 2009, 21:37
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: ŁÓDŻ
Witam
No to ładnie sobie narobiłem ......
Wygląda na to ,że wszystko było dobrze,a nadgorliwy kolega wszystko sp...ył,a ja baran na to się zgodziłem.
To teraz ,z tego wynika,że powinienem jechać na dokładny pomiar, tymi projektorami?
Tylko ,że mam mały problem.
Chciałem zrobić ustawienie takimi urządzeniami,ale diagnosta stwierdził,że nie ma jak zaczepić tych projektorów na felgi,poprostu nie ma za co zaczepić na felgach.
Mam felgi aluminiowe,wygląda,że są jakieś nietypowe.
I co z tym fantem zrobić???
Pzdr.
No to ładnie sobie narobiłem ......
Wygląda na to ,że wszystko było dobrze,a nadgorliwy kolega wszystko sp...ył,a ja baran na to się zgodziłem.
To teraz ,z tego wynika,że powinienem jechać na dokładny pomiar, tymi projektorami?
Tylko ,że mam mały problem.
Chciałem zrobić ustawienie takimi urządzeniami,ale diagnosta stwierdził,że nie ma jak zaczepić tych projektorów na felgi,poprostu nie ma za co zaczepić na felgach.
Mam felgi aluminiowe,wygląda,że są jakieś nietypowe.
I co z tym fantem zrobić???
Pzdr.