Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 2.5 tdi] wymiana termostatu

Warsztat
SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 21 kwie 2009, 19:17

No ja własnie rozbieram auto jutro rano bede mial termostat i uszczelke kosztowalo mnie 140 zl o wymiane nawet nie pytalem.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 21 kwie 2009, 19:19

SANT0, jak masz narzedzia i gdzie to zrobic oraz troche pojecia o mechanice to nie ma wiekszego problemu.

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 21 kwie 2009, 19:22

szachu a6 pisze:a ma ktoś zdjęcie gdzie znajduje się termostat w 1.9???w którym to miejscu...

kolego termostat masz u dołu z prawej strony stojąc przodem do auta jest on przykręcony na dwa imbusy w plastikowej kontowej obudowie jak masz osłonę pod silnikiem po odkręceniu jej wszystko zobaczysz a sama wymiana to łatwizna poradzisz
Moja rada zakupić termostat dobrej firmy, miałem taki przypadek że po założeniu termostatu nie otwierał mi się i żebym nie wyczaił tego przegrzałbym silnik <smuty>

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 21 kwie 2009, 19:24

wojtass pisze:Moja rada zakupić termostat dobrej firmy, miałem taki przypadek że po założeniu termostatu nie otwierał mi się i żebym nie wyczaił tego przegrzałbym silnik
_________________
najlepiej to chyba w ASO :-)

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 21 kwie 2009, 21:46

tak tak też polecam w ASO co prawda drożej ale pewniej, ja się już przejechałem na tym i powiem tak żęby to była wymiana w 2.5tdi to bym był ostro zły tyle roboty na marne, szczescie że w 1.9tdi to dosłownie chwila i miałem drugi wstawiony, już nie wspomne o tym że gdyby np. żona odrazu po wymianie wybrała się autkiem na przejażdzkę i nie zwruciła uwagi na temp. to by było pozamiatane

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 22 kwie 2009, 23:14

No i po robocie.
Udało sie wymienić ale niestety rozrząd musiałem wydłubać nie dało sie inaczej.Jak coś to służe pomocą.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 22 kwie 2009, 23:30

SANT0, jak kupie takiego potworka jak twoj i bede mial padniety term.to sie zgłosze ;-)
Dobrze że poszło ok.Ile h ci to zajeło w sumie i sam kreciłeś :?:

Awatar użytkownika
szachu a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 09 sie 2008, 11:44
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: szachu a6 » 23 kwie 2009, 00:02

dzięki chłopaki za pomoc...będę działał..

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 23 kwie 2009, 12:48

Voytec, Zajelo mi to czasu od 9:00 do 17:00 i wszystko sam bo nie lubie przepłacac i wiem przynajmniej ze bedzie ok wszystko.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
mawerik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:36
Lokalizacja: podlaskie
Kontakt:

Post autor: mawerik » 05 maja 2009, 18:53

Witam wszystkich
Wczoraj wymienialem termostat w swojej C5 2,5 TDI silnik AFB 97r. poniewaz stary zastrajkowal i temperatura zaczela mi "podarzac" w blizej nieznanym kierunku.
Robilem to u znajomego w warsztacie po godzinach , dokladnie od 17.30 do 23 z prawie godzinna przerwa na sprawdzanie starego i nowego termostatu.
Wymiana bez ruszania rozrzadu i rozszczelniania klimatyzacji.

Opisze mniej wiecej krok po kroku czynnosci, moze ktos skorzysta.


Wygladalo to nastepujaco [robilem na podnosniku, ale bez podnosnika jest zapewne z 30 min dluzej]:[/b]
- zdjecie kol przednich
- zdjecie nadkoli przednich
- zdjecie oslony silnika
- odkrecenie 3 srub trzymajacych zderzak do blotnika za nadkolem z lewej i prawej strony
- po wyjeciu kratek oslaniajacych halogeny w zderzaku wykrecilem sruby poprzeczne trzymajace zderzak na tych "teleskopach"
- po wyjeciu zderzaka [odpinajac tym samym halogeny i rozpinajac doprowadzenie plynu do spryskiwaczy] odkrecilem reflektory , kazdy trzyma sie na 2 srubach na gorze i jednej od strony blotnika na dole. Wszystkie na ten sam torx
- nastepnie zdjalem oslone silnika i wszystkie plastiki dolotu powietrza do filtra
- odkrecilem te plasticzki pomiedzy lampami a chlodnicami
- odkrecilem przewody od dolotu powietrza do intercoolera
- rozlaczylem kostki od czujnika intercoolera [z prawej strony] i czujnika od klimy z lewej strony
- wyciagnalem 2 zabezpieczenia trzymajace chlodnie do pasa [na gorze]
- podstawilem pusty baniak pod spod z lewej strony chlodnicy i odkrecilem kranik spuszczajac w ten sposob plyn z ukladu chlodzenia
- po spuszczeniu plynu , jak juz tylko kapal odczepilem [zdejmujac zawleczke i wyciagajac] przewod wodny w prawym gornym rogu chlodnicy i analogicznie w lewym dolnym rogu chlodnicy [patrzac caly czas jakbym stal przed autem]
- odkrecilem chlodniczke oleju [to ta taka rura w ksztalcie jakby sinusoidy], trzyma sie na trzecz srubach, jedna z prawej, jedna z lewej i jedna z prawego boku do pasa i odsunalem ja na prawa strone [bez rozkrecania oczywiscie rurek]
- o ile czegos nie pominalem [moglem zapomniec] to juz w tej chwili mozna wyciagnac wszystkie razem chlodnice do prawego boku i najlepiej postawic na ziemi i oprzec o cos [uwazac przy tym na przewody od klimy, ktorych oczywiscie nie rozkrecamy]
- wyjalem wentylator elektryczny - tego wiskozowego nie ruszamy
- pozniej to juz zdjecie gornej lewej oslony rorzadu [siedzi na 3 lub 4 takich zatrzaskach jak filtr powietrza]
- naszym oczom ukazuje sie aluminiowa oslona z kanalem wodnym , w ktorej w prawej czesci siedzi ukryty termostat - i tu niestety zaczynaja sie schody :(. Dla ulatwienia nalezy zdjac gumowy przewod z tej aluminiowej czesci.
- teraz trzeba odkrecic 3 sruby trzymajace to aluminium do silnika. O ile 2 odkrecaja sie z latwym dojsciem, tak 3-cia ta z prawej strony jest dosyc schowana za paskiem i trzeba uwazac zeby nie wpadla gdzies tam w dol w obudowy podczas odkrecania. Ja wykorzystalem do tego klucz na przegubie z magnesikiem, dodatkowo oplotlem wszystkie laczone elementy klucza tasma malarska. Po odkreceniu caly czas dociskajac uzylem wygietych cienkich szczypiec, przytrzymalem a pozniej delikatnie wyciagnalem te srube.
- i teraz najgorsze, trzeba kombinowac na rozne sposoby przekrecajac delikatnie pasek [najlepiej ruchem do gory - ale zadnymi ostrymi narzedziami zeby go nie pokaleczyc i tak kombinowac zeby wyciagnac ta aluminiowa oslone termostatu. To zajelo mi chyba z pol godziny ale sie udalo. Dodam ze wkladanie zajelo mi 5 min [szok ;D] Po wyjeciu, mamy juz termostat.
Skladanie oczywiscie w odwrotnej kolejnosci.

Warto:
- wyczyscic w miare dojscia kanal wodny po termostatcie z nalotow/osadow
- przetrzec drobnym papierkiem kolnierz aluminiowy dociskajacy uszczelke do termostatu w tej aluminiowej obudowie, bo przy wyjmowaniu mogla sie porysowac/poszczerbic - zeby nie pociac nowej uszczelki
- posmarowac niewielka iloscia dobrego silikonu do tego typu zastosowan termostat pod uszczelka i na uszczelce, oraz w miejscu w ktorym styka sie z obudowa silnika [na zewnatrz]. To o ile nie pomoze, to na pewno nie zaszkodzi.
- sprawdzic nowy termostat, wedlug mojej wiedzy Wahler jest rownorzedny z oryginalem, ale Vernet to tez bardzo solidna firma na ktorej ja osobiscie nigdy sie nie zawiodlem i taki tez kupilem. Jaki by nie byl, warto poswiecic pol godziny zagotowac wode i zalac nowy termostat np: w kubku, zeby sprawdzic czy sie otworzy ladnie, bez jakichs zaciec itd. Ja sprawdzilem tez stary dla swietego spokoju - nie otworzyl sie :(

Zycze wszystkim powodzenia i mam nadzieje ze moje wskazowki na cos sie chociaz jednej osobie zdadza.
Pozdrawiam
Michał

alessio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 maja 2009, 18:29
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: alessio » 30 maja 2009, 18:38

witam bardzo serdecznie
wczoraj wymieniałem termostat w mojej A6 C5 2.5TDI, zajeło mi to ok godziny, wystarczy odkrecić wentylator, zdjąć górną osłone od paska rozrządu,zabespieczyc żeby żadna śruba nie wpadła do środka, ja wepchnełem szmaty, odkreic 3 sruby od osłony termostu, jest wystarczająco dużo miejsca zeby wyjać termostat nie trzeba rozkrecac całego przodu auta.
pozdrawiam

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 30 maja 2009, 23:18

Nadszedł i czas na mnie, abym wypowiedział się na temat wymiany termostatu :-)

Właśnie dzisiaj zabrałem się do jego wymiany (oczywiście zakończonej sukcesem) :mrgreen: Czas, który musiałem na to poświecić, to 5 godzin (co niektórym 8 godzin z piwem), tymczasem u mnie obyło się bez piwa, jednak następne 3 godziny przeznaczyłem na oblewanie <piwo> :mrgreen:

Oczywiście rozebrałem cały przód (pas przedni, chłodnice, lampy itd.) i nie wyobrażam sobie jakie trzeba mieć małe ręce i specjalistyczne narzędzia, aby wymienić termostat bez rozbiórki przodu :shock: :-| Wg mnie nie ma takiej możliwości :->

Załączam kilka fotek z owej wymiany termostatu :-)
Załączniki
Przed wymianÂą c.d.
Przed wymianÂą c.d.
Przed wymianÂą c.d.
Przed wymianÂą c.d.
Przed wymianÂą c.d.
Przed wymianÂą c.d.
Przed wymianÂą c.d.
Przed wymianÂą c.d.
Przed wymianÂą c.d.
Przed wymianÂą c.d.
Przed wymianÂą.
Przed wymianÂą.
Termostat w caÂłej okazaÂłoÂści.
Termostat w caÂłej okazaÂłoÂści.
Po wymianie przed montaÂżem pasa.
Po wymianie przed montaÂżem pasa.

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 31 maja 2009, 00:32

alessio pisze:zajeło mi to ok godziny,
jestes fenomenelny kolego moze bys pokazał jak to robisz w jakimś ASO to pewnie byś dostał dobrą posadę bo mi powiedzieli za wymiane 1050 zł :mrgreen: :shock:

A tak serio coś mi się wierzyc nie chce w tą opowieść i lepiej nie wypisuj takich bajek tu :shock: :evil:

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 31 maja 2009, 21:06

Miesiąc temu wymieniałem termostat bez ściągania przodu, zajęło mi to ok 4godz. Nie było lekko, parę dobrych kluczy, dużo cierpliwości, parę piwek i nie trzeba pół auta rozkręcać

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 31 maja 2009, 22:57

Voytec pisze:jestes fenomenelny kolego moze bys pokazał jak to robisz w jakimś ASO to pewnie byś dostał dobrą posadę bo mi powiedzieli za wymiane 1050 zł :mrgreen: :shock:
da się zrobić taniej mi znajomy mech. wymienił za 3 stówki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja