Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 2.5 TDI tiptronic 99r.] Skrzynia pada?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 20 maja 2009, 15:28

Nic nie szkodzi. Dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2009-05-20, 15:40 ]
Teraz to ja nie doczytałem... początku.
Tak, mam tempomat. I jest tak jak mówisz. Ustawiona predkość (np. 70km/h). Wystarczy, że nawet lekko wcisnę hamulec, to auto wytraca prędkość hamując silnikiem.
Oczywiście jak pewnie wiesz, także można to zrobić przełącznikiem.
Tym samym przełącznikiem (do końca) wyłączam tempomat na stałe, a także (w drugą stronę) dodaję gazu.
Jeżeli mam zadaną prędkość i dołożę gazu przełacznikiem, to tempomat zapamięta nową prędkość po zwolnieniu przycisku.
Ale co tu deliberować... jadę jeszcze raz na VAG-a. Zastosuję twoją procedurę. Jak mechanik się zgodzi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 maja 2009, 17:46

Piotruś pisze:
Ostole pisze:Tak też mówił ten mechanik. Kawa albo Pepsi w uchwycie, albo właściwie z uchwytu, mogą być przyczyną.
Ale co z tym F47, że obroty rosną gdy pedał hamulca także jest wciśnięty, a auto wystartuje jak go zwolnić. Tak nie powinno się dziać?
Oj - zdecydowanie nie powinno tak być . Nie wiem, czy oprócz popsutego F47 jakaś inna awaria może powodować podobne "efekty" ale czujnik stopu możesz sobie zdiagnozować i bez odwiedzin u mechanika - jeżeli tylko posiadasz tempomat. Jeżeli tak, to wystarczy ustawić sobie dowolną prędkość i jednorazowo nacisnąć na hamulec aby przekonać się, czy samochód zacznie wytracać impet tocząc się już tylko siłą własnej bezwładności ale jakby bez dodawania gazu. Chodzi w tym wszystkim o to, że sygnał rozpoczęcia hamowania od czujnika F47 stanowi podstawową informacje powodującą "wyłączenie" tempomatu.
Jesli o to chodzi to u mnie tak samo jak u Ostole dotknięcie pedału hamulca powoduje wyłączenie tempomatu. Więc ta funkcja jest sprawna. Jeszcze się nie Vagowałem.
Czy ta próba z tempomatem świadczy wystarczająco o sprawności F47, czy może niezupełnie ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 20 maja 2009, 19:31

Ostole pisze:Podczas diagnozowania auta gościu powiedział coś takiego "to nie jest VAG tylko BOSCH"
prawdopodobnie był to KTS
program (cały sprzęt) znacznie bardziej zaawansowany od VAGa
używki KTS to cena ok 5-10tyś zł
VAG to cena interfejsu (50zł) i własny komp
tak dla sprostowania ;-)

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 20 maja 2009, 22:25

Witam koledzy.
Byłem na VAG-u i cóż... bez zmian. F47 jest OK. Jedynki sie pokazują.
Wtrysk też OK. Nawet włączałem klimę i inne elektryczne duperele, aby obciążyć silnik, to wtrysk delikatnie wyprzedzał (O jakieś 5%).
Chyba zdemontuję przepływkę... choć błędów nie było... Ale!
A w sobote sprawdzam turbinę.
Odezwę się.

[ Dodano: 2009-05-20, 22:29 ]
Dostałem też odpowiedź od skrzyniarza.
Sugerują wymianę sprzęgła.

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 21 maja 2009, 22:12

Problemy ze sprzęgłem, a właściwie jego zużycie sugeruje Sserwis. Czarny szlam na dnie miski olejowej skrzyni biegów.
Może to jest przyczyną tego szarpnięcia podczas zmiany z 2 na 1.
Choć muszę przyznać, że występuje ono czasami. Nie na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
Gadziu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: Mazowieckie

[ A6 2.5 TDI tiptronic 99r.] Skrzynia pada?

Post autor: Gadziu » 30 maja 2009, 17:16

Czerpię teraz radość z jazdy PEÂŁNYM GRILLEM Z CZTEREMA PIERÂŚCIENIAMI...................................Jechałem do Poznania (z mojej miejscowości trzystadziewięćdziesiątcoś kilometrów) po drodze jakieś roboty drogowe itp. ale później wyskok na A2 i dojechałem w 3 godziny 25 minut. Naprawdę frajda z jazdy.
Musiałem troszeczkę przedmuchać wtryski.
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
Darek.

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 27 mar 2010, 14:46

Piotruś,
Mozesz podać gdzie znajduje się F47. A6AQ 2,5BAU tipFAU / 2004r.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 mar 2010, 14:59

Ostole, co prawda pytanie nie do mnie, ale to dosyc proste ;-)

Czujnik położenia pedału hamulca znajduje się przy pedale hamulca a dokładnie nad nim bezpośrednio. Jak lukniesz na pedały z bliska to na pewno zobaczysz. Lepiej widoczny po zdjęciu tej części dolnej deski rozdzielczej w ktorej jest lampka oswietlająca nogi kierowcy (osłona przekaźników).
Części samochodowe online - Motostacja pl

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 27 mar 2010, 15:34

OK. Dzięki.
Myślałem, że to ten el. moduł zintegrowany z pedałem gazu

raino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:03
Lokalizacja: Ośno Lubuskie

Post autor: raino » 29 gru 2011, 15:13

Witam. Posiadam audi a6 2.5 150km z 99r. Od jakiegoś czasu mam problemy ze skrzynia biegów tiptronic. Chodzi o to, że podczas jazdy, skrzynia nie działa jak powinna. Ma problemy z przerzuceniem z 2 na 3 bieg przy spokojnym dodawaniu gazu nawet potrafi na 2 dochodzić do 60km/h, to chyba normalne nie jest. Aby zmienić bieg pomagam ręcznie zmienić bieg lub ujmuje gaz żeby sobie przerzucił. Czasami objawy te pojawiają się przy zmianie z 3 na 4. Co wy o tym sądzicie?

raino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:03
Lokalizacja: Ośno Lubuskie

Post autor: raino » 29 gru 2011, 15:26

Dzięki za info już się przywitałem. Ktoś pomoże z moim problemem?

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 29 gru 2011, 15:39

Możesz przybliżyć, jak to jest kiedy pomagasz ręcznie zmienić bieg? Tzn. w jakim trybie jest skrzynia kiedy zauważasz te niepokojące objawy? Manualnym czy auto? Jeżeli auto to na zwykłym D, czy na sportowym S.

raino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:03
Lokalizacja: Ośno Lubuskie

Post autor: raino » 29 gru 2011, 15:42

Nie może zmienić biegu gdy jest na D, pomagam mu wtedy przełaczając ręcznie, albo ujmuje nogę z gazu. Gdy nie zaingeruje kręci do bardzo wysokich obrotów nawet jak się powoli przyśpiesza trzyma na tej 2 a obroty rosną i wyje.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 15:52 przez raino, łącznie zmieniany 1 raz.

Ostole
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 17 kwie 2008, 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ostole » 29 gru 2011, 15:51

No. Faktycznie coś siedzi. Stawiam na elektronikę. Jest coś takiego w tych skrzyniach jak czujnik prędkości. Kosztuje w ASO w miarę przyzwoicie, w porównaniu do innych elementów sterujacych. Niestety to tylko hipotezy. Nie potrafię wskazać serwisu który bedzie potrafił to zdiagnozować. Jest taki SSerwis. Tam mozna za pomocą e-mail zadać pytanie może oni coś podpowiedzą. Znajdują się chyba na ÂŚląsku? I mają dobrą renomę.

raino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2011, 15:03
Lokalizacja: Ośno Lubuskie

Post autor: raino » 29 gru 2011, 15:54

Wczoraj zmieniłem serownik skrzyni który się znajduje pod dywanikiem pasażera z przodu. Zmiany na lepsze nie było. Słyszałem, że można zalać do skrzyni olej Febi + Filtr Febi tylko to nie gwarantuje, że coś to da.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga