Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Tip vs. "S"

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

[ALL] Tip vs. "S"

Post autor: kolega26 » 27 maja 2009, 14:38

Hej. Która opcja teorytycznie powinna przynieść lepsze rezultaty w przyspieszeniu 0-130? Wrzucenie w tipie na "S" czy zmiana manualna tipem?!
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 27 maja 2009, 14:52

A co do Twojego pytania,nawet jak masz na "manualu"+/-,to i tak jak będziesz ciągnął na maxa to w pewnym momencie sam Ci przerzuci na wyższy bieg,moim zdaniem ten plus/minus sprawdza sie to przy jeździe w górach,lub np.z przyczepą campingową,sam sobie decydujesz jaki ma mieć bieg,a jak w przyspieszeniu to myślę,ze "S" jest szybsze :-D
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, 16:16 przez MR.A6, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 27 maja 2009, 16:22

kuna pisze:
MR.A6 pisze:Zdaje się,że w tiptronikach nie ma "S" tylko w multitronikach 8-)
No kurde chyba odwrotnie : w multi masz P-R-N-D , a w tipie pod D masz S :-D
Ten plus/minus jest przydatny przy wyprzedzaniu , - jedziesz sobie na 5 lub 6 biegu , zabierasz się za wyprzedzanie takiej Beemki serii 7 :-P i redukujesz w kierownicy łopatkami na np. 4 bieg.
Oczywiście tak jak napisał kolo zielonogórski po osiągnięciu określonej prędkości obrotowej ( u mnie 4200 obr/min) bieg się sam przełączy .
Generalnie na moje oko manualem szybciej osiągniesz te 130 km/h ( automat szybciej przełączy bieg)
Pozdro.
No kuna masz rację,poprawiłem,coś mi się przestawiło,a mam ori katalogi i właśnie sprawdziłem :oops:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 27 maja 2009, 17:45

Na 6 biegu w automacie? Chyba nie bardzo :P
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

Awatar użytkownika
vipsan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: vipsan » 27 maja 2009, 18:52

W A6 C6 jak najbardziej 6 biegow <ok>
AUDI A6 C6 2006
3.0 TDI QUATTRO

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 maja 2009, 18:59

MR.A6 pisze:
kuna pisze:
MR.A6 pisze:Zdaje się,że w tiptronikach nie ma "S" tylko w multitronikach 8-)
No kurde chyba odwrotnie : w multi masz P-R-N-D , a w tipie pod D masz S :-D
Ten plus/minus jest przydatny przy wyprzedzaniu , - jedziesz sobie na 5 lub 6 biegu , zabierasz się za wyprzedzanie takiej Beemki serii 7 :-P i redukujesz w kierownicy łopatkami na np. 4 bieg.
Oczywiście tak jak napisał kolo zielonogórski po osiągnięciu określonej prędkości obrotowej ( u mnie 4200 obr/min) bieg się sam przełączy .
Generalnie na moje oko manualem szybciej osiągniesz te 130 km/h ( automat szybciej przełączy bieg)
Pozdro.
No kuna masz rację,poprawiłem,coś mi się przestawiło,a mam ori katalogi i właśnie sprawdziłem :oops:
W nowszych multi chyba od 2004r (nie jestem pewny) też jest opcja S.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 27 maja 2009, 19:01

kolega26 pisze:Na 6 biegu w automacie? Chyba nie bardzo :P
A no bardzo,bardzo 8-) Po pomyłce zupełnie niechcący na górze,zrehabilituje sie konkretnym odpisem na Twoje pytanie,zacytuję tu kolegę,ale jest fachowo opisane:
Co do ostatniej kwestii. Wielu klubowiczów ma rację, choć wielu z nich nie koniecznie miało doświadczenie z tą skrzynią. Skrzynia jest wadliwa i należy do skrzyń wysokiego ryzyka. Jednakże zalety, jakie wynikają z jazdy Audi z multi powodują chęć zakupu przez miłośników Audi. Druga grupa - ta liczniejsza, to ci, którzy kupili nieświadomie, czyli nie wiedzieli, że multi to multi, tylko dla nich automat to automat. Po za tym cenowo stoją na dobrym poziomie, a więc są chętnie kupywane. A wtedy zaczynają się dramaty...
Multitrinik to skrzynia bezstopniowa, a biegi są to programy - jest ich sześć. Oczywiście możesz zmieniać biegi ręcznie. Wielu użytkowników dla tego myli tą skrzynię z Tiptronikiem, w które też można zmieniać biegi ręcznie, z tym, że jest ich 5. Tiptronik to typowa skrzynia przekładniowa z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Różnice pomiędzy tymi skrzyniami są ogromne. Na plus multi: lepsze przyspieszenie (skrzynia wybiera zawsze najlepszy moment obrotowy), mniejsze zużycie paliwa, lepsze przyspieszenie. Na minus: inna obsługa (inaczej skrzynia zachowuje się na zimnym oleju a inaczej jak osiągnie 60 st. C), wysoka usterkowość, brak quattro, niemożność tuningowania.

[ Dodano: 2009-05-27, 19:05 ]
fassi1 pisze:
MR.A6 pisze:
kuna pisze: No kurde chyba odwrotnie : w multi masz P-R-N-D , a w tipie pod D masz S :-D
Ten plus/minus jest przydatny przy wyprzedzaniu , - jedziesz sobie na 5 lub 6 biegu , zabierasz się za wyprzedzanie takiej Beemki serii 7 :-P i redukujesz w kierownicy łopatkami na np. 4 bieg.
Oczywiście tak jak napisał kolo zielonogórski po osiągnięciu określonej prędkości obrotowej ( u mnie 4200 obr/min) bieg się sam przełączy .
Generalnie na moje oko manualem szybciej osiągniesz te 130 km/h ( automat szybciej przełączy bieg)
Pozdro.
No kuna masz rację,poprawiłem,coś mi się przestawiło,a mam ori katalogi i właśnie sprawdziłem :oops:
W nowszych multi chyba od 2004r (nie jestem pewny) też jest opcja S.
Czyli dobrze coś mi dzwoniło,ale nie wiedziałem,w którym kościele <piwo>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 maja 2009, 19:43

kolega26 pisze:Na 6 biegu w automacie? Chyba nie bardzo :P
Późniejsze tiptroniki w C5 mialy 6 biegow.
Temat juz walkowany na forum

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 maja 2009, 01:09

vipsan pisze:W A6 C6 jak najbardziej 6 biegow <ok>
w C5 też jest 6, ale w multi
fassi1 pisze:Późniejsze tiptroniki w C5 mialy 6 biegow.
nie słyszałem i nie spotkałem, dopiero C6 w tipie ma 6 biegów, a multi ma 7

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 maja 2009, 18:43

goly191 pisze:
vipsan pisze:W A6 C6 jak najbardziej 6 biegow <ok>
w C5 też jest 6, ale w multi
fassi1 pisze:Późniejsze tiptroniki w C5 mialy 6 biegow.
nie słyszałem i nie spotkałem, dopiero C6 w tipie ma 6 biegów, a multi ma 7
Przyznaje racja. Coś mi świtało ale nie dokładnie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga