[ALL] Tip vs. "S"
[ALL] Tip vs. "S"
Hej. Która opcja teorytycznie powinna przynieść lepsze rezultaty w przyspieszeniu 0-130? Wrzucenie w tipie na "S" czy zmiana manualna tipem?!
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
A co do Twojego pytania,nawet jak masz na "manualu"+/-,to i tak jak będziesz ciągnął na maxa to w pewnym momencie sam Ci przerzuci na wyższy bieg,moim zdaniem ten plus/minus sprawdza sie to przy jeździe w górach,lub np.z przyczepą campingową,sam sobie decydujesz jaki ma mieć bieg,a jak w przyspieszeniu to myślę,ze "S" jest szybsze :-D
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, 16:16 przez MR.A6, łącznie zmieniany 2 razy.
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
No kuna masz rację,poprawiłem,coś mi się przestawiło,a mam ori katalogi i właśnie sprawdziłem :oops:kuna pisze:No kurde chyba odwrotnie : w multi masz P-R-N-D , a w tipie pod D masz S :-DMR.A6 pisze:Zdaje się,że w tiptronikach nie ma "S" tylko w multitronikach 8-)
Ten plus/minus jest przydatny przy wyprzedzaniu , - jedziesz sobie na 5 lub 6 biegu , zabierasz się za wyprzedzanie takiej Beemki serii 7 :-P i redukujesz w kierownicy łopatkami na np. 4 bieg.
Oczywiście tak jak napisał kolo zielonogórski po osiągnięciu określonej prędkości obrotowej ( u mnie 4200 obr/min) bieg się sam przełączy .
Generalnie na moje oko manualem szybciej osiągniesz te 130 km/h ( automat szybciej przełączy bieg)
Pozdro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Na 6 biegu w automacie? Chyba nie bardzo :P
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W nowszych multi chyba od 2004r (nie jestem pewny) też jest opcja S.MR.A6 pisze:No kuna masz rację,poprawiłem,coś mi się przestawiło,a mam ori katalogi i właśnie sprawdziłem :oops:kuna pisze:No kurde chyba odwrotnie : w multi masz P-R-N-D , a w tipie pod D masz S :-DMR.A6 pisze:Zdaje się,że w tiptronikach nie ma "S" tylko w multitronikach 8-)
Ten plus/minus jest przydatny przy wyprzedzaniu , - jedziesz sobie na 5 lub 6 biegu , zabierasz się za wyprzedzanie takiej Beemki serii 7 :-P i redukujesz w kierownicy łopatkami na np. 4 bieg.
Oczywiście tak jak napisał kolo zielonogórski po osiągnięciu określonej prędkości obrotowej ( u mnie 4200 obr/min) bieg się sam przełączy .
Generalnie na moje oko manualem szybciej osiągniesz te 130 km/h ( automat szybciej przełączy bieg)
Pozdro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
A no bardzo,bardzo 8-) Po pomyłce zupełnie niechcący na górze,zrehabilituje sie konkretnym odpisem na Twoje pytanie,zacytuję tu kolegę,ale jest fachowo opisane:kolega26 pisze:Na 6 biegu w automacie? Chyba nie bardzo :P
Co do ostatniej kwestii. Wielu klubowiczów ma rację, choć wielu z nich nie koniecznie miało doświadczenie z tą skrzynią. Skrzynia jest wadliwa i należy do skrzyń wysokiego ryzyka. Jednakże zalety, jakie wynikają z jazdy Audi z multi powodują chęć zakupu przez miłośników Audi. Druga grupa - ta liczniejsza, to ci, którzy kupili nieświadomie, czyli nie wiedzieli, że multi to multi, tylko dla nich automat to automat. Po za tym cenowo stoją na dobrym poziomie, a więc są chętnie kupywane. A wtedy zaczynają się dramaty...
Multitrinik to skrzynia bezstopniowa, a biegi są to programy - jest ich sześć. Oczywiście możesz zmieniać biegi ręcznie. Wielu użytkowników dla tego myli tą skrzynię z Tiptronikiem, w które też można zmieniać biegi ręcznie, z tym, że jest ich 5. Tiptronik to typowa skrzynia przekładniowa z możliwością ręcznej zmiany przełożeń. Różnice pomiędzy tymi skrzyniami są ogromne. Na plus multi: lepsze przyspieszenie (skrzynia wybiera zawsze najlepszy moment obrotowy), mniejsze zużycie paliwa, lepsze przyspieszenie. Na minus: inna obsługa (inaczej skrzynia zachowuje się na zimnym oleju a inaczej jak osiągnie 60 st. C), wysoka usterkowość, brak quattro, niemożność tuningowania.
[ Dodano: 2009-05-27, 19:05 ]
Czyli dobrze coś mi dzwoniło,ale nie wiedziałem,w którym kościelefassi1 pisze:W nowszych multi chyba od 2004r (nie jestem pewny) też jest opcja S.MR.A6 pisze:No kuna masz rację,poprawiłem,coś mi się przestawiło,a mam ori katalogi i właśnie sprawdziłem :oops:kuna pisze: No kurde chyba odwrotnie : w multi masz P-R-N-D , a w tipie pod D masz S :-D
Ten plus/minus jest przydatny przy wyprzedzaniu , - jedziesz sobie na 5 lub 6 biegu , zabierasz się za wyprzedzanie takiej Beemki serii 7 :-P i redukujesz w kierownicy łopatkami na np. 4 bieg.
Oczywiście tak jak napisał kolo zielonogórski po osiągnięciu określonej prędkości obrotowej ( u mnie 4200 obr/min) bieg się sam przełączy .
Generalnie na moje oko manualem szybciej osiągniesz te 130 km/h ( automat szybciej przełączy bieg)
Pozdro.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Przyznaje racja. Coś mi świtało ale nie dokładniegoly191 pisze:w C5 też jest 6, ale w multivipsan pisze:W A6 C6 jak najbardziej 6 biegownie słyszałem i nie spotkałem, dopiero C6 w tipie ma 6 biegów, a multi ma 7fassi1 pisze:Późniejsze tiptroniki w C5 mialy 6 biegow.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A6
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga