[A6 C6] - Ciezko wchodzi 1 bieg i stuka z tylu!!!!
- night_devil
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 maja 2009, 22:28
- Lokalizacja: Leszno
[A6 C6] - Ciezko wchodzi 1 bieg i stuka z tylu!!!!
Hej chlopaki, potrzebna jest wasza pomoc.
Jezdze Audi A6 2.7 TDI, 2005 rok, przebieg 40,000 km.
Praktycznie gdy samochod sie lekko kula to nie mozna wrzucic pierwszego biegu. Trzeba calkowicie sie zatrzymac i dopiero wtedy wchodzi jak w maselko. Czy to jest normalne???
Jeszcze jeden problem to gdy samochod jest na jalowym biegu (i wolnych obrotach) cos mi z tylu stuka i nie mam pojecia co to moze byc. Nie slychac tego na zewnatrz, tylko jak sie zamknie drzwi i siedzi w srodku. Na moje oko to jakby cos w tylnym moscie bylo nie tak, ale ja sie nie znam.
Aaaa i jeszcze dwa pytanka dla znawcow:
1. Czy wybor Audi A6 2.7 TDI w manualu jest ok czy lepiej gdy kupilbym automat????
2. Kurde jak chce mu troche przygazowac to zmiana bigu z jedynki na dwojke zabiera mi klika sekund, a juz z dwojki na trojke i dalej jest ok. Poprostu jakby musial zejsc z obrotow, w innym wypadku strasznie mi szrpie :-P
Z gory wielkie dzieki :-D
Jezdze Audi A6 2.7 TDI, 2005 rok, przebieg 40,000 km.
Praktycznie gdy samochod sie lekko kula to nie mozna wrzucic pierwszego biegu. Trzeba calkowicie sie zatrzymac i dopiero wtedy wchodzi jak w maselko. Czy to jest normalne???
Jeszcze jeden problem to gdy samochod jest na jalowym biegu (i wolnych obrotach) cos mi z tylu stuka i nie mam pojecia co to moze byc. Nie slychac tego na zewnatrz, tylko jak sie zamknie drzwi i siedzi w srodku. Na moje oko to jakby cos w tylnym moscie bylo nie tak, ale ja sie nie znam.
Aaaa i jeszcze dwa pytanka dla znawcow:
1. Czy wybor Audi A6 2.7 TDI w manualu jest ok czy lepiej gdy kupilbym automat????
2. Kurde jak chce mu troche przygazowac to zmiana bigu z jedynki na dwojke zabiera mi klika sekund, a juz z dwojki na trojke i dalej jest ok. Poprostu jakby musial zejsc z obrotow, w innym wypadku strasznie mi szrpie :-P
Z gory wielkie dzieki :-D
Re: [A6 C6] - Ciezko wchodzi 1 bieg i stuka z tylu!!!!
U mnie standard. Najczęściej przy redukcji z dwójki. Zawsze hamuje silnikiem ale maksymalnie do drugiego biegu. Jedynka wręcz nie wskazana, właśnie ze względu na ciężkie wbijanie i parę innych rzeczy. Ja ratuje się tak. Dwójka wrzucona, luz, zmniejszyć prędkość i wyczuć czy jedynka wejdzie. Ewentualnie sprzęgło i cały czas dwójką dopóki się toczymy. Jak już będziemy zbliżać się do zatrzymania, można próbować z jedynką.night_devil pisze:Praktycznie gdy samochod sie lekko kula to nie mozna wrzucic pierwszego biegu. Trzeba calkowicie sie zatrzymac i dopiero wtedy wchodzi jak w maselko. Czy to jest normalne???
Znawcą nie jestem, ale dla mnie skrzynia manualna jest lepsza. Lubie mieć pełną kontrole i tradycyjny lewarek zmiany biegów. Automat wolniejszy i trochę dla innych osób. Są gusta i guściki. Ja preferuje skrzynie manualną.night_devil pisze:1. Czy wybor Audi A6 2.7 TDI w manualu jest ok czy lepiej gdy kupilbym automat????
Długo masz auto? Może po prostu musisz je wyczuć.night_devil pisze:2. Kurde jak chce mu troche przygazowac to zmiana bigu z jedynki na dwojke zabiera mi klika sekund, a juz z dwojki na trojke i dalej jest ok. Poprostu jakby musial zejsc z obrotow, w innym wypadku strasznie mi szrpie :-P
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 00:27 przez żeli, łącznie zmieniany 1 raz.
witam witam od roku jestem nieszczesliwym posiadaczem audi(a6 2.0 tdi manual)i niby wszystko gra (owszem nialem drobne problemy troche poszarpywal ale 300€ wyczyscilo turbinke idalej chula na motor nie nazekam ekonomik)ale skrzynka (manual)katastrofa.auto kupilem uzywane zpierwszej reki z przebiegim 80tys mieszkam w de.przy 120tys rozpadl mi sie dwoms.500€koszt kompletu plus500€wymiana.a biegi starrrrryyy tu kazdy trzeba cisnac na sile.wczesniej jezdzilem a6 2.5 tiptronic i co tu duzo pisac niema jak automat.owszem tez cos padalo(to zawor sterojacy to huj wie co ale przez cztery lata uzytkowania i 280tys km lacznie na naprawy w tym olej i filtr(orginal)nie wydalem 1000€ na tiptronica)dwa zawsze dowiozl mnie do domu.owszem otarlem sie o walki rozrzadu ale piszmy o skrzynce.od wymiany sprzegla nakrecilem 30tys i cos sie tam znowu odzywa!pozwole wiec sobie pogdybyc(wszak niewiem czy to ta sama skrzynka co w 2.0)ze gdyby to byl 2.7 tdi tiptronic(bron boze multitronic)to bym twojego postu nie musial czytac.na kolejna wymiane kola dwomasowego nie czekam szukam urzywki a6 3.0 tdi tiptronic.sorki za orty i brak polskiej czconki pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-05-26, 04:38 ]
a z tymi stukami z tylu to czarna magia (u mnie tez cos wali czasami przy zmianie biegow)spece twierdza ze wydech .szarpalem tlumikami na100 sposobow i nic oni zreszta tez szarpali(service)stanelo w koncu na tym ze model tak ma.
[ Dodano: 2009-05-26, 04:38 ]
a z tymi stukami z tylu to czarna magia (u mnie tez cos wali czasami przy zmianie biegow)spece twierdza ze wydech .szarpalem tlumikami na100 sposobow i nic oni zreszta tez szarpali(service)stanelo w koncu na tym ze model tak ma.
- night_devil
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 maja 2009, 22:28
- Lokalizacja: Leszno
Re: [A6 C6] - Ciezko wchodzi 1 bieg i stuka z tylu!!!!
Tak tez myslalem ze z ta jedynka te typy tak maja :evil: a moze ktos ma inna opinie??? Czy komus ta jedynka wchodzi normalnie??żeli pisze:U mnie standard. Najczęściej przy redukcji z dwójki. Zawsze hamuje silnikiem ale maksymalnie do drugiego biegu. Jedynka wręcz nie wskazana, właśnie ze względu na ciężkie wbijanie i parę innych rzeczy. Ja ratuje się tak. Dwójka wrzucona, luz, zmniejszyć prędkość i wyczuć czy jedynka wejdzie. Ewentualnie sprzęgło i cały czas dwójką dopóki się toczymy. Jak już będziemy zbliżać się do zatrzymania, można próbować z jedynką.night_devil pisze:Praktycznie gdy samochod sie lekko kula to nie mozna wrzucic pierwszego biegu. Trzeba calkowicie sie zatrzymac i dopiero wtedy wchodzi jak w maselko. Czy to jest normalne???Znawcą nie jestem, ale dla mnie skrzynia manualna jest lepsza. Lubie mieć pełną kontrole i tradycyjny lewarek zmiany biegów. Automat wolniejszy i trochę dla innych osób. Są gusta i guściki. Ja preferuje skrzynie manualną.night_devil pisze:1. Czy wybor Audi A6 2.7 TDI w manualu jest ok czy lepiej gdy kupilbym automat????Długo masz auto? Może po prostu musisz je wyczuć.night_devil pisze:2. Kurde jak chce mu troche przygazowac to zmiana bigu z jedynki na dwojke zabiera mi klika sekund, a juz z dwojki na trojke i dalej jest ok. Poprostu jakby musial zejsc z obrotow, w innym wypadku strasznie mi szrpie :-P
Samochod mam od 31 pazdziernika :mrgreen: i ciagle nie umiem zmienic szybko i plynnie (bez szarpania) z jedynki na dwojke
Dzieki za wskazowki
Trzymaj sie kolego
[ Dodano: 2009-05-26, 08:40 ]
No jeden 'wielki znawca' mi powiedzial jak tylko wsiadl ze to tlumik, no i tak to niby wlasnie buczy (czy stuka), ale tylko na wolnych obrotach. Nie wiem co o tym myslec!!!piotr13 pisze:witam witam od roku jestem nieszczesliwym posiadaczem audi(a6 2.0 tdi manual)i niby wszystko gra (owszem nialem drobne problemy troche poszarpywal ale 300€ wyczyscilo turbinke idalej chula na motor nie nazekam ekonomik)ale skrzynka (manual)katastrofa.auto kupilem uzywane zpierwszej reki z przebiegim 80tys mieszkam w de.przy 120tys rozpadl mi sie dwoms.500€koszt kompletu plus500€wymiana.a biegi starrrrryyy tu kazdy trzeba cisnac na sile.wczesniej jezdzilem a6 2.5 tiptronic i co tu duzo pisac niema jak automat.owszem tez cos padalo(to zawor sterojacy to huj wie co ale przez cztery lata uzytkowania i 280tys km lacznie na naprawy w tym olej i filtr(orginal)nie wydalem 1000€ na tiptronica)dwa zawsze dowiozl mnie do domu.owszem otarlem sie o walki rozrzadu ale piszmy o skrzynce.od wymiany sprzegla nakrecilem 30tys i cos sie tam znowu odzywa!pozwole wiec sobie pogdybyc(wszak niewiem czy to ta sama skrzynka co w 2.0)ze gdyby to byl 2.7 tdi tiptronic(bron boze multitronic)to bym twojego postu nie musial czytac.na kolejna wymiane kola dwomasowego nie czekam szukam urzywki a6 3.0 tdi tiptronic.sorki za orty i brak polskiej czconki pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-05-26, 04:38 ]
a z tymi stukami z tylu to czarna magia (u mnie tez cos wali czasami przy zmianie biegow)spece twierdza ze wydech .szarpalem tlumikami na100 sposobow i nic oni zreszta tez szarpali(service)stanelo w koncu na tym ze model tak ma.
Dzieki
piotr13 chyba masz pecha.... tez mam 2.0tdi 2005 i u mnie biegi wchodzą idealnie... jeździłem różnymi audicami i powiem szczerze ze w c6 biegi wchodzę leciutko i przyjemnie, skrzynia pracuje idealnie... przebieg mam co prawda nieduży ale myślę że nadal tak będzie...czasami za złe wchodzenie biegów jest odpowiedzialne koło dwumasowe... odpukac u mnie sie nic nie dzieje i juz dwa lata ciesze sie z bezawaryjnej jazdy
Witam koledzy takie pytanko od jakiegoś czasu jak ruszam z 1 i jest ostry start pojawia się problem z zapięciem 2 biegu reszta biegów ok jest tak jak by coś blokowało problem pojawia się tylko gdy jest ostry but przy normalnej jeÂździe nic takiego się nie dzieje 2 ładnie się zapina może ktoś z was przerabiał podobny temat będę wdzięczny za jakieś sugestie
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
night_devil
Z ciekawosci sprawdze, do ilu trzeba zejsc z predkoscia, zeby nie chciala sie wbic.
Trudnosci z 1. biegiem to temat przy kazdym prawie aucie
Moze tlumik/guma od tlumika koncowego..
Badz odbojniki przy zderzaku ( watpliwe).
1. Masz jakies 100-150kg mniej (bez torsena)
2. Sprzeglo przenosi mniejszy moment obrotowy z ww. powodow. Najgorsza opcja to quattro+manaul.
- przed redukcja do 1. biegu, wrzuc np. 3.
- nie puszczajac sprzegla, wyrzuc 3. i sprobuj wtedy wrzucic 1.
Napisz czy sie udalo?
PS. Gratuluje zakupu poza tym
[ Dodano: 2013-05-13, 13:04 ]
1. bieg wrzucony przy 31kmh
Zimny silnik, temp. otoczenia: +23st.
Przebieg 210k km
pozdrawiam,
BPP (2,7TDI) - 209k km - zero problemow z wrzuceniem na 1. bieg.Jezdze Audi A6 2.7 TDI, 2005 rok, przebieg 40,000 km.
Praktycznie gdy samochod sie lekko kula to nie mozna wrzucic pierwszego biegu. Trzeba calkowicie sie zatrzymac i dopiero wtedy wchodzi jak w maselko. Czy to jest normalne???
Z ciekawosci sprawdze, do ilu trzeba zejsc z predkoscia, zeby nie chciala sie wbic.
Trudnosci z 1. biegiem to temat przy kazdym prawie aucie
Masz FWD, wiec z tylnego mostu.. pozostaje Ci w zasadze lewa+prawa polosi Zadnego ukladu przeniesienia napedu nie ma.Jeszcze jeden problem to gdy samochod jest na jalowym biegu (i wolnych obrotach) cos mi z tylu stuka i nie mam pojecia co to moze byc. Nie slychac tego na zewnatrz, tylko jak sie zamknie drzwi i siedzi w srodku. Na moje oko to jakby cos w tylnym moscie bylo nie tak, ale ja sie nie znam
Moze tlumik/guma od tlumika koncowego..
Badz odbojniki przy zderzaku ( watpliwe).
Zalezy w jakich kategoriach.. ale w zasadzie ( wg mnie) najlepszy wybor. 2,7+manual+FWD1. Czy wybor Audi A6 2.7 TDI w manualu jest ok czy lepiej gdy kupilbym automat????
1. Masz jakies 100-150kg mniej (bez torsena)
2. Sprzeglo przenosi mniejszy moment obrotowy z ww. powodow. Najgorsza opcja to quattro+manaul.
Sprobuj zrobic tak:2. Kurde jak chce mu troche przygazowac to zmiana bigu z jedynki na dwojke zabiera mi klika sekund, a juz z dwojki na trojke i dalej jest ok. Poprostu jakby musial zejsc z obrotow, w innym wypadku strasznie mi szrpie :-P
- przed redukcja do 1. biegu, wrzuc np. 3.
- nie puszczajac sprzegla, wyrzuc 3. i sprobuj wtedy wrzucic 1.
Napisz czy sie udalo?
PS. Gratuluje zakupu poza tym
[ Dodano: 2013-05-13, 13:04 ]
1. bieg wrzucony przy 31kmh
Zimny silnik, temp. otoczenia: +23st.
Przebieg 210k km
pozdrawiam,
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
Panowie,
nie pamietam dokladnie nazwy, ale z forum TT wyczytalem, ze forumowicze dolewali pewnego rodzaju srodka, ktory uzdrawial synchronizator 2. biegu. Chwalili sobie i byli zadowoleni.
Moze to pomoze na Wasze dolegliwosci z 1/2/3 biegiem?? Poszukajcie informacji nt temat.
Jak pisalem, moja max. predkosc do redukcji na 1.bieg to 31kmh na zimnym silniku.
nie pamietam dokladnie nazwy, ale z forum TT wyczytalem, ze forumowicze dolewali pewnego rodzaju srodka, ktory uzdrawial synchronizator 2. biegu. Chwalili sobie i byli zadowoleni.
Moze to pomoze na Wasze dolegliwosci z 1/2/3 biegiem?? Poszukajcie informacji nt temat.
Jak pisalem, moja max. predkosc do redukcji na 1.bieg to 31kmh na zimnym silniku.
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
biskup,
olej nazywa sie RED LINE MT 90.
Znajdziesz miedzy innymi tutaj:
http://www.topendpower.pl/p/pl/50304/ol ... mt-90.html
Osobiscie nie zalewalem, bo nie mam problemow ze skrzynia w TT, ale koledzy na forum wlewali i sobie chwalili.
pozdr,
olej nazywa sie RED LINE MT 90.
Znajdziesz miedzy innymi tutaj:
http://www.topendpower.pl/p/pl/50304/ol ... mt-90.html
Osobiscie nie zalewalem, bo nie mam problemow ze skrzynia w TT, ale koledzy na forum wlewali i sobie chwalili.
pozdr,
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga