Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] - Ciezko wchodzi 1 bieg i stuka z tylu!!!!

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
night_devil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:28
Lokalizacja: Leszno

[A6 C6] - Ciezko wchodzi 1 bieg i stuka z tylu!!!!

Post autor: night_devil » 25 maja 2009, 22:47

Hej chlopaki, potrzebna jest wasza pomoc.

Jezdze Audi A6 2.7 TDI, 2005 rok, przebieg 40,000 km.

Praktycznie gdy samochod sie lekko kula to nie mozna wrzucic pierwszego biegu. Trzeba calkowicie sie zatrzymac i dopiero wtedy wchodzi jak w maselko. Czy to jest normalne???

Jeszcze jeden problem to gdy samochod jest na jalowym biegu (i wolnych obrotach) cos mi z tylu stuka i nie mam pojecia co to moze byc. Nie slychac tego na zewnatrz, tylko jak sie zamknie drzwi i siedzi w srodku. Na moje oko to jakby cos w tylnym moscie bylo nie tak, ale ja sie nie znam.

Aaaa i jeszcze dwa pytanka dla znawcow:
1. Czy wybor Audi A6 2.7 TDI w manualu jest ok czy lepiej gdy kupilbym automat????
2. Kurde jak chce mu troche przygazowac to zmiana bigu z jedynki na dwojke zabiera mi klika sekund, a juz z dwojki na trojke i dalej jest ok. Poprostu jakby musial zejsc z obrotow, w innym wypadku strasznie mi szrpie :-P

Z gory wielkie dzieki :-D

Awatar użytkownika
żeli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:16
Lokalizacja: Szczecin

Re: [A6 C6] - Ciezko wchodzi 1 bieg i stuka z tylu!!!!

Post autor: żeli » 26 maja 2009, 00:25

night_devil pisze:Praktycznie gdy samochod sie lekko kula to nie mozna wrzucic pierwszego biegu. Trzeba calkowicie sie zatrzymac i dopiero wtedy wchodzi jak w maselko. Czy to jest normalne???
U mnie standard. Najczęściej przy redukcji z dwójki. Zawsze hamuje silnikiem ale maksymalnie do drugiego biegu. Jedynka wręcz nie wskazana, właśnie ze względu na ciężkie wbijanie i parę innych rzeczy. Ja ratuje się tak. Dwójka wrzucona, luz, zmniejszyć prędkość i wyczuć czy jedynka wejdzie. Ewentualnie sprzęgło i cały czas dwójką dopóki się toczymy. Jak już będziemy zbliżać się do zatrzymania, można próbować z jedynką.
night_devil pisze:1. Czy wybor Audi A6 2.7 TDI w manualu jest ok czy lepiej gdy kupilbym automat????
Znawcą nie jestem, ale dla mnie skrzynia manualna jest lepsza. Lubie mieć pełną kontrole i tradycyjny lewarek zmiany biegów. Automat wolniejszy i trochę dla innych osób. Są gusta i guściki. Ja preferuje skrzynie manualną.
night_devil pisze:2. Kurde jak chce mu troche przygazowac to zmiana bigu z jedynki na dwojke zabiera mi klika sekund, a juz z dwojki na trojke i dalej jest ok. Poprostu jakby musial zejsc z obrotow, w innym wypadku strasznie mi szrpie :-P
Długo masz auto? Może po prostu musisz je wyczuć.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 00:27 przez żeli, łącznie zmieniany 1 raz.

piotr13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 kwie 2009, 22:01
Lokalizacja: elblag

Post autor: piotr13 » 26 maja 2009, 04:16

witam witam od roku jestem nieszczesliwym posiadaczem audi(a6 2.0 tdi manual)i niby wszystko gra (owszem nialem drobne problemy troche poszarpywal ale 300€ wyczyscilo turbinke idalej chula na motor nie nazekam ekonomik)ale skrzynka (manual)katastrofa.auto kupilem uzywane zpierwszej reki z przebiegim 80tys mieszkam w de.przy 120tys rozpadl mi sie dwoms.500€koszt kompletu plus500€wymiana.a biegi starrrrryyy tu kazdy trzeba cisnac na sile.wczesniej jezdzilem a6 2.5 tiptronic i co tu duzo pisac niema jak automat.owszem tez cos padalo(to zawor sterojacy to huj wie co ale przez cztery lata uzytkowania i 280tys km lacznie na naprawy w tym olej i filtr(orginal)nie wydalem 1000€ na tiptronica)dwa zawsze dowiozl mnie do domu.owszem otarlem sie o walki rozrzadu ale piszmy o skrzynce.od wymiany sprzegla nakrecilem 30tys i cos sie tam znowu odzywa!pozwole wiec sobie pogdybyc(wszak niewiem czy to ta sama skrzynka co w 2.0)ze gdyby to byl 2.7 tdi tiptronic(bron boze multitronic)to bym twojego postu nie musial czytac.na kolejna wymiane kola dwomasowego nie czekam szukam urzywki a6 3.0 tdi tiptronic.sorki za orty i brak polskiej czconki pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-05-26, 04:38 ]
a z tymi stukami z tylu to czarna magia (u mnie tez cos wali czasami przy zmianie biegow)spece twierdza ze wydech .szarpalem tlumikami na100 sposobow i nic oni zreszta tez szarpali(service)stanelo w koncu na tym ze model tak ma.

Awatar użytkownika
night_devil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:28
Lokalizacja: Leszno

Re: [A6 C6] - Ciezko wchodzi 1 bieg i stuka z tylu!!!!

Post autor: night_devil » 26 maja 2009, 08:37

żeli pisze:
night_devil pisze:Praktycznie gdy samochod sie lekko kula to nie mozna wrzucic pierwszego biegu. Trzeba calkowicie sie zatrzymac i dopiero wtedy wchodzi jak w maselko. Czy to jest normalne???
U mnie standard. Najczęściej przy redukcji z dwójki. Zawsze hamuje silnikiem ale maksymalnie do drugiego biegu. Jedynka wręcz nie wskazana, właśnie ze względu na ciężkie wbijanie i parę innych rzeczy. Ja ratuje się tak. Dwójka wrzucona, luz, zmniejszyć prędkość i wyczuć czy jedynka wejdzie. Ewentualnie sprzęgło i cały czas dwójką dopóki się toczymy. Jak już będziemy zbliżać się do zatrzymania, można próbować z jedynką.
night_devil pisze:1. Czy wybor Audi A6 2.7 TDI w manualu jest ok czy lepiej gdy kupilbym automat????
Znawcą nie jestem, ale dla mnie skrzynia manualna jest lepsza. Lubie mieć pełną kontrole i tradycyjny lewarek zmiany biegów. Automat wolniejszy i trochę dla innych osób. Są gusta i guściki. Ja preferuje skrzynie manualną.
night_devil pisze:2. Kurde jak chce mu troche przygazowac to zmiana bigu z jedynki na dwojke zabiera mi klika sekund, a juz z dwojki na trojke i dalej jest ok. Poprostu jakby musial zejsc z obrotow, w innym wypadku strasznie mi szrpie :-P
Długo masz auto? Może po prostu musisz je wyczuć.
Tak tez myslalem ze z ta jedynka te typy tak maja :evil: a moze ktos ma inna opinie??? Czy komus ta jedynka wchodzi normalnie??


Samochod mam od 31 pazdziernika :mrgreen: i ciagle nie umiem zmienic szybko i plynnie (bez szarpania) z jedynki na dwojke :-(

Dzieki za wskazowki

Trzymaj sie kolego <piwo>

[ Dodano: 2009-05-26, 08:40 ]
piotr13 pisze:witam witam od roku jestem nieszczesliwym posiadaczem audi(a6 2.0 tdi manual)i niby wszystko gra (owszem nialem drobne problemy troche poszarpywal ale 300&#8364; wyczyscilo turbinke idalej chula na motor nie nazekam ekonomik)ale skrzynka (manual)katastrofa.auto kupilem uzywane zpierwszej reki z przebiegim 80tys mieszkam w de.przy 120tys rozpadl mi sie dwoms.500&#8364;koszt kompletu plus500&#8364;wymiana.a biegi starrrrryyy tu kazdy trzeba cisnac na sile.wczesniej jezdzilem a6 2.5 tiptronic i co tu duzo pisac niema jak automat.owszem tez cos padalo(to zawor sterojacy to huj wie co ale przez cztery lata uzytkowania i 280tys km lacznie na naprawy w tym olej i filtr(orginal)nie wydalem 1000&#8364; na tiptronica)dwa zawsze dowiozl mnie do domu.owszem otarlem sie o walki rozrzadu ale piszmy o skrzynce.od wymiany sprzegla nakrecilem 30tys i cos sie tam znowu odzywa!pozwole wiec sobie pogdybyc(wszak niewiem czy to ta sama skrzynka co w 2.0)ze gdyby to byl 2.7 tdi tiptronic(bron boze multitronic)to bym twojego postu nie musial czytac.na kolejna wymiane kola dwomasowego nie czekam szukam urzywki a6 3.0 tdi tiptronic.sorki za orty i brak polskiej czconki pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-05-26, 04:38 ]
a z tymi stukami z tylu to czarna magia (u mnie tez cos wali czasami przy zmianie biegow)spece twierdza ze wydech .szarpalem tlumikami na100 sposobow i nic oni zreszta tez szarpali(service)stanelo w koncu na tym ze model tak ma.
No jeden 'wielki znawca' mi powiedzial jak tylko wsiadl ze to tlumik, no i tak to niby wlasnie buczy (czy stuka), ale tylko na wolnych obrotach. Nie wiem co o tym myslec!!!

Dzieki

Awatar użytkownika
żeli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: żeli » 26 maja 2009, 11:22

U mnie drugi bieg z wyraźnym jego zaznaczeniem wchodzi ;-) Generalnie wole jak biegi wchodzą tak pewnie niż jak masło. Zmiana biegów jest wyczuwalna i masz pewność, że dany bieg nie wyskoczy.
Widzisz mnie na drodze?Trąb i mrugaj, machaj i krzycz!

mack
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 mar 2009, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mack » 29 maja 2009, 20:30

U mnie biegi zmieniają się bez zarzutu. Wszystko idzie elegancko. Stuków żadnych też z tyłu nie słychać.

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 29 maja 2009, 20:42

W moim biegi wchodzą lekko, a jedynkę z ciekawości wrzuciłem przy 40km/h-weszła bez problemu (jak przy każdym ruszaniu)

Michas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 13 sty 2008, 21:57
Lokalizacja: pl

Post autor: Michas » 29 maja 2009, 21:27

piotr13 chyba masz pecha.... tez mam 2.0tdi 2005 i u mnie biegi wchodzą idealnie... jeździłem różnymi audicami i powiem szczerze ze w c6 biegi wchodzę leciutko i przyjemnie, skrzynia pracuje idealnie... przebieg mam co prawda nieduży ale myślę że nadal tak będzie...czasami za złe wchodzenie biegów jest odpowiedzialne koło dwumasowe... odpukac u mnie sie nic nie dzieje i juz dwa lata ciesze sie z bezawaryjnej jazdy :-)

biskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 06 maja 2011, 12:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: biskup » 06 maja 2013, 11:43

Witam koledzy takie pytanko od jakiegoś czasu jak ruszam z 1 i jest ostry start pojawia się problem z zapięciem 2 biegu reszta biegów ok jest tak jak by coś blokowało problem pojawia się tylko gdy jest ostry but przy normalnej jeÂździe nic takiego się nie dzieje 2 ładnie się zapina może ktoś z was przerabiał podobny temat będę wdzięczny za jakieś sugestie

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 06 maja 2013, 12:28

night_devil
Jezdze Audi A6 2.7 TDI, 2005 rok, przebieg 40,000 km.
Praktycznie gdy samochod sie lekko kula to nie mozna wrzucic pierwszego biegu. Trzeba calkowicie sie zatrzymac i dopiero wtedy wchodzi jak w maselko. Czy to jest normalne???
BPP (2,7TDI) - 209k km - zero problemow z wrzuceniem na 1. bieg.
Z ciekawosci sprawdze, do ilu trzeba zejsc z predkoscia, zeby nie chciala sie wbic.
Trudnosci z 1. biegiem to temat przy kazdym prawie aucie <okok>
Jeszcze jeden problem to gdy samochod jest na jalowym biegu (i wolnych obrotach) cos mi z tylu stuka i nie mam pojecia co to moze byc. Nie slychac tego na zewnatrz, tylko jak sie zamknie drzwi i siedzi w srodku. Na moje oko to jakby cos w tylnym moscie bylo nie tak, ale ja sie nie znam
Masz FWD, wiec z tylnego mostu.. pozostaje Ci w zasadze lewa+prawa polosi <figielek> Zadnego ukladu przeniesienia napedu nie ma.
Moze tlumik/guma od tlumika koncowego..
Badz odbojniki przy zderzaku ( watpliwe).

1. Czy wybor Audi A6 2.7 TDI w manualu jest ok czy lepiej gdy kupilbym automat????
Zalezy w jakich kategoriach.. ale w zasadzie ( wg mnie) najlepszy wybor. 2,7+manual+FWD
1. Masz jakies 100-150kg mniej (bez torsena)
2. Sprzeglo przenosi mniejszy moment obrotowy z ww. powodow. Najgorsza opcja to quattro+manaul.
2. Kurde jak chce mu troche przygazowac to zmiana bigu z jedynki na dwojke zabiera mi klika sekund, a juz z dwojki na trojke i dalej jest ok. Poprostu jakby musial zejsc z obrotow, w innym wypadku strasznie mi szrpie :-P
Sprobuj zrobic tak:
- przed redukcja do 1. biegu, wrzuc np. 3.
- nie puszczajac sprzegla, wyrzuc 3. i sprobuj wtedy wrzucic 1.

Napisz czy sie udalo? <okok>

PS. Gratuluje zakupu poza tym <okok> <okok>

[ Dodano: 2013-05-13, 13:04 ]


1. bieg wrzucony przy 31kmh
Zimny silnik, temp. otoczenia: +23st.
Przebieg 210k km :)

pozdrawiam,
<okok>

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 20 maja 2013, 10:25

U mnie tez biegi chodza ladnie :) chociaz jak chce gwaltownie ruszyc to 2 jakby ciezej wchodzi

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 20 maja 2013, 11:44

U mnie znowu czasami 3 bieg sie dziwnie zachowuje tak jak by bez sprzegła wchodził tzn nie wchodzi płynnie tylko czuć takie szarpnięcie, dziwne ale jezdzę dalej ;p

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 20 maja 2013, 12:11

Panowie,

nie pamietam dokladnie nazwy, ale z forum TT wyczytalem, ze forumowicze dolewali pewnego rodzaju srodka, ktory uzdrawial synchronizator 2. biegu. Chwalili sobie i byli zadowoleni.

Moze to pomoze na Wasze dolegliwosci z 1/2/3 biegiem?? <luzik> Poszukajcie informacji nt temat.

Jak pisalem, moja max. predkosc do redukcji na 1.bieg to 31kmh na zimnym silniku. <okok>

biskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 06 maja 2011, 12:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: biskup » 24 maja 2013, 14:03

pama, Ok dzięki za podpowiedz jak by Ci się udało ustalić link do tematu bądÂź nazwę tego środka to będę wdzięczny

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 28 maja 2013, 07:28

biskup,

olej nazywa sie RED LINE MT 90.

Znajdziesz miedzy innymi tutaj:

http://www.topendpower.pl/p/pl/50304/ol ... mt-90.html

Osobiscie nie zalewalem, bo nie mam problemow ze skrzynia w TT, ale koledzy na forum wlewali i sobie chwalili.
<okok>

pozdr,
:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga