Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI AKN Q] Wymieniłem olej w TIPIE opiłki?

Układ napędowy i skrzynie biegów
krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 23 maja 2009, 16:53

Ja do dzis ma skrzynie automatyczną z sierry , co sie naszukalem konwentera to szaok , po to tylko by sie w trakcie jego szukania dowiedziec , z e mój jest dobry :mrgreen: konwenter to baniak okragły w ktorym sa łopatki , by stwierdzic , ze mój konwenter jest dobry mechanik włozył do niego wałek i pokrecił nim - stwierdzajc o co chodzi ? wszak on jest dobry !! a Pan Zmuda z zabrza za nic nie chcial mi go zamontowac twierdzac iz zepsuty , dopiero na mją komende jak i odpowiedzialnosc poskladał mi tą skrzynke i zrobilem nią 60 tys km zanim sprzedalem ....
te tarczki przynajmniej w sierze , gdzie jest tylny naped są -liczac od konwentera ku tylowi samochodu w dalszej czesci skrzynki tej ze tak pwoiem zamknietej bo konwenter w tym typie skrzynki jesl niczym normalne skrzegło w samochodzi z normalną skrzynką czyli jak zdemontujesz skrzynkę , to konwenter zostaje tak jak sprzegło tarczowe na kole zamachowym silnika ... jak jest w pzrednionapedowcu ? zapewnie podobnie

http://www.midparts.pl/conwe.php

https://ssl.allegro.pl/show_item.php?it ... 21#gallery

i zapytanie moje - czyli sserwis nie stosuje oleju zalecanego przez ZF a stosuje transmaxa ? dlaczego ? powiedzieli - znacie odpowiedz ?

WaceX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2008, 09:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: WaceX » 25 maja 2009, 13:41

goly191 pisze:
arthurr pisze:Ponoć w tipach (słowa mechanika od ASB) sprzęgło (konwerter) wytrzymuje ok. 150-200 tys
powiem jedno
słabiutki ten fachowiec
powiem jedno, co to za komentarz?
Ja też musiałem ostatnio zrobić tipa, bo zaczynał szarpać. Pomyślałem sobie, że zacznę od wymiany oleju, kolega ma podnosnik, damy radę. Niestety kasa wyrzucona w błoto, bo bez wizyty u skrzyniarza się nie obyło. Gość robi automaty od 18 lat, wszystkie fora go polecają i powiedział krótko. Jeśli są opiłki, to znaczy, że trzeba skrzynię rozebrać i sprawdzić skąd się one wzięły. Co do konwertera, to rzeczywiście przy mocnym silniku przeżywa on mniej więcej 200tyś km, ale wszystko zależy od stylu jazdy. Gość ma klienta z RSem, który do niego przyjeżdża co 100 tysięcy, bo ma ciężką nogę.
Co do wymian oleju, to fachowiec zalecał pierwszą p0 70kkm, kolejne co 30. ASO nie wymienia oleju, tylko od razu całą skrzynię. (w sumie dobry pomysł na biznes).

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: [A6 C5 2.5TDI AKN Q] Wymieniłem olej w TIPIE opiłki?

Post autor: MR.A6 » 25 maja 2009, 14:44

sebo170 pisze: Po wymianie autko jeżdzi normalnie bez niespodzianek (przejechałem na razie 150 km).
Wymiana kosztowała mnie sporo 670 zł olej 5,5l 319 zł, filtr 44 zł, uszczelka 32 zł +robocizna.
To ja też Ci coś podpowiem,b o wymieniałem olej już 4 razy w skrzyni.Po pierwsze 5,5 litra to trochę mało weszło,wiadomo,ze mowa tylko o dynamicznej wymiance w tej skrzyni.Oleju miesci się około 9 litrów,za pierwszym razem weszło mi 7,czyli dwa zostały.Teraz wymieniałem 2 razy,bo po 5tys. od wymiany zalecane jest powtórzyć proces,a jak piszesz jeszcze o tych opiłkach,to nawet bym się nie zastanawiał,zeby zrobić powtórna wymianę.Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-05-25, 14:48 ]
zerknij jeszcze tu a6-c5-tiptronic-jak-to-rozumiecmusze-wy ... vt9001.htm
Ostatnio zmieniony 25 maja 2009, 15:06 przez MR.A6, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 25 maja 2009, 15:00

On robił wymiane statyczną , z drugiej strony jak zobacze miske skrzynki co pzreleciala 100kkm a nie bedzie w niej opiłków to bede mocno ale to mocno zszokowany ! tam prawie zawsze są opiłki , chyba , ze ktos juz je wydobył przy wymianie - Tam sie elementy tra ! olej tylko to zmniejsza - tam muszą byc opiłki ! ale to moje prywatne zdanie :mrgreen: pierwsza co 70 ? kolejna co 30 kkm.... :mrgreen: :mrgreen: tez sposób na biznes .... zas dla mnie głupota - to tak jak by wlac dobry olej do silnika i go wymieniac co 5 tys km a po co sie pytam ?

ponawiam
"i zapytanie moje - czyli sserwis nie stosuje oleju zalecanego przez ZF a stosuje transmaxa ? dlaczego ? powiedzieli - znacie odpowiedz ?"

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 25 maja 2009, 15:06

greg25 pisze:
MR.A6 pisze:bo po 5000tys. od wymiany zalecane jest powtórzyć proces,
chyba miałeś na myśli 5000 albo 5 tys :-)
No jasne,już poprawiłem :mrgreen:
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

sebo170
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 mar 2009, 13:47
Lokalizacja: Beskidy Śląsk

Post autor: sebo170 » 25 maja 2009, 15:58

Panowie u mnie w skrzyni (01F) nie robi się wymiany dynamicznej bo podobno w konwerterze i tak zostaje 1,5l oleju tak mi powiedział Pan Sopa <ok>
Co do Transmaxa mechanik wymieniający oleum mówił że taki leją i taki tez mam wpis w książce serwisowej. Oczywiście pytałem o Atf-a, ale odp była jednoznaczna Castrol Transmax więcej pytań nie mam w końcu to są specjaliści :->
Pozdrowienia
FAN

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 maja 2009, 16:39

WaceX pisze:powiem jedno
więcej nie mów
albo nie majcie pojęcia ile wasze auta mają najechane, albo sam nie wiem
ale tip wytrzyma bez dotykania sporo więcej niż 250 tyś, tak jak to też było napisane zależy od tego jak się jeździ
WaceX pisze:Co do wymian oleju, to fachowiec zalecał pierwszą p0 70kkm, kolejne co 30

to ja powiem lepiej wymieniać co 10 tyś to będzie najlepiej, albo i co 5 tyś - no comment
przykłąd np Castrol Transmax podaje wymianę co 90 tyś

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 25 maja 2009, 18:17

goly191 pisze: to ja powiem lepiej wymieniać co 10 tyś to będzie najlepiej, albo i co 5 tyś - no comment
przykłąd np Castrol Transmax podaje wymianę co 90 tyś
5 tys. po pierwszej wymianie,potem 60-80tys spokoj,zalezy od jazdy (ja robię 1000/1200km tygodniowo i nie cackam sie z autem,bo po to jest,żeby jeździło 8-) ,a czy Ty będziesz wymieniał co 250tys. to Twoja sprawa jak Ci wszystko gra,i tyle :d
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 maja 2009, 19:38

MR.A6 pisze:a czy Ty będziesz wymieniał co 250tys. to Twoja sprawa
nie wyłapałeś o co mi chodziło
kręciłem beke z tego, że ktoś zaleca wymianę oleju w skrzyni co 30 tyś, bo to troszkę przegięcie
wszystko było by jeszcze dobre w tych wymianach, jakby ktoś potrafił w 100% powiedzieć jaki tam jest olej, ale tego jeszcze na tym forum i na wielu innych się nie dowiedziałem, jedni że ESSO, drudzy Castrol, trzeci coś innego itd
jedno wielkie błądzenie :-/

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 25 maja 2009, 20:28

goly191 pisze:
MR.A6 pisze:a czy Ty będziesz wymieniał co 250tys. to Twoja sprawa
nie wyłapałeś o co mi chodziło
kręciłem beke z tego, że ktoś zaleca wymianę oleju w skrzyni co 30 tyś, bo to troszkę przegięcie
wszystko było by jeszcze dobre w tych wymianach, jakby ktoś potrafił w 100% powiedzieć jaki tam jest olej, ale tego jeszcze na tym forum i na wielu innych się nie dowiedziałem, jedni że ESSO, drudzy Castrol, trzeci coś innego itd
jedno wielkie błądzenie :-/
Nie,no ok koleżko,ja mówiłem na własnym przykładzie,racja,ze co 30tys. to lekka przesada,he,he,ale jak kogoś stać i mu to pasuje,to niech sobie wymienia :-P ,ja płaciłem za litr oleju 85zł do skrzyni,jakbym miał tak wymieniać jak w silniku,to jazda dieslem to tanich by nie należała :lol: :lol: :lol: pozdr
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 25 maja 2009, 20:35

sebo170 pisze:Panowie u mnie w skrzyni (01F) nie robi się wymiany dynamicznej bo podobno w konwerterze i tak zostaje 1,5l oleju tak mi powiedział Pan Sopa
A ja sie z nim nie zgodzę ! jesli sie ma specjalne urzadzenie (czyjak sie to tam zwie ) to praktycznie cały olej zostaje wymieniony , wiec skad p.Sopa to wzioł ??

http://oto.to/schematy/automat/statidyn.pdf

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 maja 2009, 21:51

MR.A6 pisze:ja płaciłem za litr oleju 85zł do skrzyni
kupowałeś w ASO :?:
osobiście od momentu wymiany oleju podchodzę z dystansem, bo przed wymianą skrzynia chodziła wyśmienicie, a teraz mi szarpie, :evil: dlatego radzę się każdemu zastanowić 1000 razy zanim podejmą taką decyzję
osobiście w tipie po lifcie bym tego więcej nie zrobił
no ale uczymy się na błędach :evil:

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 26 maja 2009, 17:11

A co Ci wlano ? do tej skrzynki i gdzie to robiles ? jak i czy mialeś w niej olej jeszcze oryginał , czy juz ktos go wymieniał- sprawdz sobie sam poziom oleju

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 26 maja 2009, 21:05

goly191 pisze:
MR.A6 pisze:ja płaciłem za litr oleju 85zł do skrzyni
kupowałeś w ASO :?:
osobiście od momentu wymiany oleju podchodzę z dystansem, bo przed wymianą skrzynia chodziła wyśmienicie, a teraz mi szarpie, :evil: dlatego radzę się każdemu zastanowić 1000 razy zanim podejmą taką decyzję
osobiście w tipie po lifcie bym tego więcej nie zrobił
no ale uczymy się na błędach :evil:
No z VW brałem i to cały koszt,a jezeli chodzi o ścisłość,to kiedyś tak było,ze producent nie zalecał w ogóle wymiany oleju w tipie,ja mam 2000r,więc to jeszcze przedliftowa,po jakimś czasie zdanie zmienili,gdzieś mam to w ori napisane,jak znajdę,to wrzucę
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 maja 2009, 21:19

krzys124 pisze:A co Ci wlano ? do tej skrzynki i gdzie to robiles ? jak i czy mialeś w niej olej jeszcze oryginał , czy juz ktos go wymieniał- sprawdz sobie sam poziom oleju
zalali ESSO
w skrzyni był jeszcze oryginał, robiłem w zakładzie który się zajmuje tylko automatami, wiec chyba poziom jest ok
na misce były "dwie" malutkie opiłki, kierownik powiedział, że to nic (naprawdę małe) olej nie był jeszcze jakoś bardzo przepracowany

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja