[A6 C5 2.5 TDI Q] Brak mocy pomiędzy 800-1800 Obr/min
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2008, 10:48
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląskie
[A6 C5 2.5 TDI Q] Brak mocy pomiędzy 800-1800 Obr/min
Szanowni koledzy, zwracam się z pytaniem szczególnie do tych którzy mają większą niż tylko podstawową wiedzę na temat silnika 2.5 TDI. Mam pewne wątpliwości co do mojego A6 2.5 TDI Q z manualem, jeśli chodzi o rozwijanie mocy na samym dole czyli pomiędzy 800-1800 Obr./min. Zanim włączy się turbo to samohcód praktycznie nie przyspiesza, czekam, czekam i dopiero od 1800 obrotów jest mocny odjazd. Od razu uprzedzam insynuacje niektórych osób które z pewnością poddają wątpliwości moją wiedzę i napiszą że to typowa turbo-dziura w dieslu. Jednak na codzień jeżdżę różnymi dieslami w firmie i aż takich nudnych chwil nie ma w żadnym. Na początku kiedy kupiłem autko był do wymiany wtrysk sterujący który oczywiście wymieniłem, podłączony został do VAGa i tam nic niestety albo stety nie wychodzi niepokojącego.Samochód trochę lepiej przyspiesza ale nadal wydaje mi się że trochę za woln0o jednak przyspiesza. Dlatego zwracam się z prośbą do kolegów którzy pracyują w serwisach lub mają doświadczenie z tymi silnikami co może być powodem takiego zamulenia, myślałem o ERG lub np o przepustnicy. Ale nie chcę gdybać. Nie mam zbytnio z czym porównać bo mój szwagier ma identyczne audi tyle że w automacie i po chipie i tu wiadomo jest spora różnica. Proszę o opinię i jakieś wskazówki.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Streetrufio, zobacz wykres momentu to zobaczysz, ze do 1500-1600 obr/min ten silnik praktycznie nie może być rakietą.
Aha, turbina nie załącza się przy 1800 obr. Ona pracuje zawsze, od najniższych obrotów.
Piszesz też, że myslałeś o EGR lub przepustnicy. Nie wiem co Ci tu napisać, bo nie wiem jaką przepustnicę miałeś na myśl ? Jesli klapę gaszącą to to nie to, gdyby była zamknięta to silnik by nie pracował w ogóle. Poza tą klapą to jakos innej przepustnicy nie widzę :roll:
Aha, turbina nie załącza się przy 1800 obr. Ona pracuje zawsze, od najniższych obrotów.
Piszesz też, że myslałeś o EGR lub przepustnicy. Nie wiem co Ci tu napisać, bo nie wiem jaką przepustnicę miałeś na myśl ? Jesli klapę gaszącą to to nie to, gdyby była zamknięta to silnik by nie pracował w ogóle. Poza tą klapą to jakos innej przepustnicy nie widzę :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl
a co ty chcesz analizować od 0 do 1800 obr/min ... jest jedna możliwośc - jeśli przepływomierz jest dobry (cokolwiek liczy) winne za taki stan rzeczy jest oprogramowanie sterownika (soft) te silniki są uduszone na dole do granic mozliwości i nie jest to przypadekpawelk600 pisze: to wszystko za pomocą komputera nie tylko sprawdzenie błędów tylko wnikliwa analiza wszystkich parametrów
BTW - chip tu nic nie pomoze - będzie troche lepiej ale nie spodziewaj sie rewelacji - to nie R4 tu nie ma takich mozliwości
leo ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2008, 10:48
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląskie
No to teraz już mam zabitego klina bo nie wiem totalnie nic. Jeśli chodzi o samochód do tak szczerze mówiąc nie mam żadnych wątpliowości jeśli chodzi o jego sprawność powyżej 1800 obr/min bo przyspiesza bardzo sprawnie ale jak tylko obroty spadną poniżej magicznego punktu 1800 obr. to auto usypia i trzeba czekać na przyspieszenie jak na zmiłowanie. Myślałem że trzeba coś np. przeczyścić, czy np przepływkę sprawdzić czy jeszcze coś innego. Pewnie dla fachowców moje słowa brzmią śmiesznie,ale mimo że piszecie że jest to w tych silnikach typowe to jednak może ma ktoś identyczny samochód w moich okolicach? Jeśli ktoś miałby chwilę i mógł się przejechać moim autem a ja jego to pewnie bym wiedział już coś więcej. A swoją drogą od czego zaczęlibyście procedurę sprawdzania takiego auta?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2008, 10:48
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląskie
- grzesiekst-ce
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 maja 2009, 21:46
- Lokalizacja: warszawa
Czesc:)
Szukałem w wielu postach odpowiedzi na moj problem i znalazłem ten temat.
Moje auto to audi a6 C5 2.5 tdi BFC przebieg 290 000 km
Wymeniłem wtryskiwacze, , jest tez nowy przepływomierz, filtry, olej i płyny tez wymienione. Wałki rozrządu są ok (były sprawdzane w aso audi powsin).
Po wszystkich naprawach sparwdziłem auto w Diagtronik w jankach i powiedzieli ze wszystko jest ok.
Problem (tak mi sie wydaje) mam taki jak założyciel wątku czyli brak mocy w dolnym zakresie obrotów, ponadto podczas przyspieszania na II i III biegu wyczuwalne są dwa szaprpnięcia (przyrost mocy) w okolicach 1800 obrotów i ok 2400 obr.
Silnik na wolnych obrotach pracuje równo ale dodając gaz na luzie silnik wkręca sie na wyższe obroty dość opornie.
Mam porównanie do auta mojej znajomej ( a6 C5 2.5 tdi AYM Multitronic) , u niej dodając gaz silnik dużo szybciej wkręca sie na obroty i odbywa sie to plynnie.
Macie jakis pomysł?
pozdrawiam
Szukałem w wielu postach odpowiedzi na moj problem i znalazłem ten temat.
Moje auto to audi a6 C5 2.5 tdi BFC przebieg 290 000 km
Wymeniłem wtryskiwacze, , jest tez nowy przepływomierz, filtry, olej i płyny tez wymienione. Wałki rozrządu są ok (były sprawdzane w aso audi powsin).
Po wszystkich naprawach sparwdziłem auto w Diagtronik w jankach i powiedzieli ze wszystko jest ok.
Problem (tak mi sie wydaje) mam taki jak założyciel wątku czyli brak mocy w dolnym zakresie obrotów, ponadto podczas przyspieszania na II i III biegu wyczuwalne są dwa szaprpnięcia (przyrost mocy) w okolicach 1800 obrotów i ok 2400 obr.
Silnik na wolnych obrotach pracuje równo ale dodając gaz na luzie silnik wkręca sie na wyższe obroty dość opornie.
Mam porównanie do auta mojej znajomej ( a6 C5 2.5 tdi AYM Multitronic) , u niej dodając gaz silnik dużo szybciej wkręca sie na obroty i odbywa sie to plynnie.
Macie jakis pomysł?
pozdrawiam
Regulamin, Punkt 24.
- grzesiekst-ce
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 maja 2009, 21:46
- Lokalizacja: warszawa
- grzesiekst-ce
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 maja 2009, 21:46
- Lokalizacja: warszawa
JA chyba mam podobny problem,auto ciągnęło mi powyżej 2 tyś jako tako,po podpięciu pod vaga wyszło mi że turbina niedoładowuje.
Wyczyściłem zawór n75 oraz ten drugi obok ale bez rezultatu,sprawdziłem oporność oraz volt.wydaję się ok.W końcu ściągnąłem elektryczny przewód (ten czarny)z egr N75 i do 2,.5 obr turbina daje ciśn,ok-póżniej delikatnie mniejsze(.SIlnik przeszedł w tryb awaryjny.)CZyli wychodzi chyba na to że zawór mam do wymiany?
Wyczyściłem zawór n75 oraz ten drugi obok ale bez rezultatu,sprawdziłem oporność oraz volt.wydaję się ok.W końcu ściągnąłem elektryczny przewód (ten czarny)z egr N75 i do 2,.5 obr turbina daje ciśn,ok-póżniej delikatnie mniejsze(.SIlnik przeszedł w tryb awaryjny.)CZyli wychodzi chyba na to że zawór mam do wymiany?
mazury
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2008, 10:48
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląskie
Jak tak czytam cały wątek, dochodzę do wniosku że mam też malutkie szrpnięcia przy przyspieszaniu już podczas ładowania powyżej 1800 Obr, więc mniemam że mamy te same problemy.Teraz mam pytanie co podmienić na początek żeby sprawdzić i nic nie zmajstrować. Jak wspominałem szwagier ma identyczne Auto tyle że w automacie dlatego mogę sobie powyciągać od niego elementy i założyć do mojego auta,ale od czego zacząć żeby sprawdzić co tak naprawdę jest walnięte?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2008, 10:48
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląskie
No już właśnie wczoraj do niego dzwoniłem i się umówiłem na przyszły tydzień. Chętnie bym podjechał do Ciebie Piotruś ale to troche daleko i w normalny dzień pracy marne szanse żeby się wyrwać. Tak więc jak coś wykryjemy to opiszę co to było. PozdrawiamPiotruś pisze:Rufio - wybacz ale na próbę to mozna podmienić całe auto - najlepiej na fabrycznie nowe z ASO ... :roll: .
Uwierz mi, że wielokrotnie lepsze od demolowania dwóch samochodów będzie wykonanie stosownej diagnostyki - tak mechanicznej jak i komputerowej. Być może sa jakieś inne dobre firmy w Twojej okolicy ale ja bym Ci gorąco polecał Pana Marka Daneckiego z Piekar ÂŚlaskich - szpeniol jakich mało
[ Dodano: 2009-05-29, 09:15 ]
No i sprawa jasna, podmieniłem na chwilę przepływkę ze sprawnego auta i temat się wyjaśnił. Mimo że komputer nic nie pokazywał to przepływka była walnięta. Auto śmiaga aż miło. Muszę teraz niestety oddać tę sprawną przepływkę i powiedzcie gdzie najtaniej kupię oryginał Hitachi? Ktoś ma pomysł?
- dorota-sz6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 sty 2009, 02:39
- Lokalizacja: legnica
Ja mam podobne objawy a jeszcze jeden miły Pan zerknął okiem przypadkowo i stwierdził właśnie że to przepływomierz, to pomóżcie jaki bu tu kupić do mojej audi 2,5 tdi, Q 150 KM, 99. Na początku myslałam, że to wina paliwa bo raz jedzie dobrze a raz źle.I występują właśnie takie szarpnięcia jakby przebłyski miała :-x
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
W AKE 180 KM jako oryginał siedzi Hitachi (może nie we wszystkich - tego nie wiem). Jak mnie kiedyś dopadnie to kupię w ASO regenerowany ze zdaniem starego. Regeneracja polega na wymianie całego "środka", więc dla mnie to jak nowy.pawelk600 pisze:Najlepiej i najpewniej kupić BOSCH bo to oryginał
Części samochodowe online - Motostacja pl
- dorota-sz6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 sty 2009, 02:39
- Lokalizacja: legnica
Znalazłam tu jest bocha w serwise ze zdaniem orginalnego 560zł a bez 1100zł moge kupić orginalny w sklepie moto ale potrzebne są numery tego przepływomierza sa tam dwa długie tylko który to? Pan z moto też nie wiem cena o 100 mniej
[ Dodano: 2009-06-10, 10:27 ]
Juz sobie poradziłam teraz mi troche palił a czy to prawda że po wymianie tej części powinien palić mniej ?
[ Dodano: 2009-06-10, 11:18 ]
ale to dla mnie daleko jestem z okolic Legnicy
[ Dodano: 2009-06-10, 12:46 ]
I jeszcze pytanko czy ten stary wyrzucic czy jest jakis skup gdzie sobie zregenerują?
[ Dodano: 2009-06-11, 17:39 ]
Kupiłam oryginalny boscha z wytłoczonymi znaczkami vw i audi ( podobno takie mają być w oryginalnych ) w sklepie moto za 500 zl bez zdawania starego więc pytam-o co chodzi w serwisie :?: ską d takie ceny zdiercy mają :evil: :?:
[ Dodano: 2009-06-10, 10:27 ]
Juz sobie poradziłam teraz mi troche palił a czy to prawda że po wymianie tej części powinien palić mniej ?
[ Dodano: 2009-06-10, 11:18 ]
Dziękujęteko-2008 pisze:W chwili wolnej mogę pomóc zdiagnozować samochód vagiem na terenie Warszawy w okolicach Bemowa.

[ Dodano: 2009-06-10, 12:46 ]
I jeszcze pytanko czy ten stary wyrzucic czy jest jakis skup gdzie sobie zregenerują?
[ Dodano: 2009-06-11, 17:39 ]
Kupiłam oryginalny boscha z wytłoczonymi znaczkami vw i audi ( podobno takie mają być w oryginalnych ) w sklepie moto za 500 zl bez zdawania starego więc pytam-o co chodzi w serwisie :?: ską d takie ceny zdiercy mają :evil: :?: