[A6 C5 4.2V8] wyciek płynu chłodniczego ???
[A6 C5 4.2V8] wyciek płynu chłodniczego ???
Co rano pod autem plama. Gdy silnik pracuje to nic nie leci albo może zdąży wyparować bo ten wyciek nie jest duży.
Zdjąłem osłonę pod silnikiem, poczekałem aż ostygnie (min 3-4 godz) i kapie.
Fitr oleju przykręcony jest do takiego małego kadłubka aluminiowego a ten kadłubek przykręcony jest do głownego kadłuba silnika (za alternatorem) i tam (patrząc od spodu) na łączeniu tych dóch aluminiowych części silnika jest dosyć wąska szczelina przez którą widać coś w rodzaju ..... nie wiem jak to nazwać ale coś tam w tej szcelinie jest i właśnie z tej części kapie płyn chłodniczy.
Obejżałem chyba cały silnik na ile to możliwe (zdemontowałem pare części) myśląc że może gdzieś indziej leci a tam tylko spływa ale nic, wszystko suche (tak po wierzchu).
Pod rozrząd jeszcze nie patrzyłem bo tam troche trudno.
Może jakieś pomysły co to może być?
Zdjąłem osłonę pod silnikiem, poczekałem aż ostygnie (min 3-4 godz) i kapie.
Fitr oleju przykręcony jest do takiego małego kadłubka aluminiowego a ten kadłubek przykręcony jest do głownego kadłuba silnika (za alternatorem) i tam (patrząc od spodu) na łączeniu tych dóch aluminiowych części silnika jest dosyć wąska szczelina przez którą widać coś w rodzaju ..... nie wiem jak to nazwać ale coś tam w tej szcelinie jest i właśnie z tej części kapie płyn chłodniczy.
Obejżałem chyba cały silnik na ile to możliwe (zdemontowałem pare części) myśląc że może gdzieś indziej leci a tam tylko spływa ale nic, wszystko suche (tak po wierzchu).
Pod rozrząd jeszcze nie patrzyłem bo tam troche trudno.
Może jakieś pomysły co to może być?
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie wiem jak to wygląda w 4.2maciupek pisze:Fitr oleju przykręcony jest do takiego małego kadłubka aluminiowego
np u mnie do tego co jest przykręcony filtr oleju dochodzi chłodzenie (woda,płyn chłodzący) zaraz przy filtrze łączone są 2 gumowe węże, takie sporej średnicy, u mnie są tam założone opaski i tam mi uciekał płyn chłodniczy
u Ciebie (prawdopodobnie) z innego miejsca, ale warto zwrócić też na to uwagę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
jak mozesz to zrob zdjecie gdzie mniej wiecej to cieknie ale jak dla mnie to z pod dekla od termostatu.
[ Dodano: 2009-05-13, 12:18 ]
Mysle ze cos tutaj cieknie albo z pod weza albo tam wyzej gdzie termostat jest i splywa do dolu a nie widac tego bo zaslaniaja dekle od rozrzadu.
[ Dodano: 2009-05-13, 12:18 ]
Mysle ze cos tutaj cieknie albo z pod weza albo tam wyzej gdzie termostat jest i splywa do dolu a nie widac tego bo zaslaniaja dekle od rozrzadu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
SANTO teraz to żeś się wykazał DZIEKI za pomocną fotke.
U mnie leci ten płyn w miejscu 1 tylko że nie od przodu jak na zdjęciu a tak wewnątrz po środku a potem spływa po tej wystającej misce olejowej w miejscu 2 tylko że spływa już konkretnie całkiem z tyłu tej płaskiej wystającej miski.
Czy da rade wogóle coś obmacać od przodu? Np. jakoś pozdejmować te plastiki od rozrządu (te górne schodzą) i tak wsadzić rękę i obadać ten czujnik temperatury i co tam jest wogóle.
ÂŻebym chociaż mógł zlokalizować ten wyciek bo troche szkoda mi wszystkiego rozbierać jak na tej fotce.
[ Dodano: 2009-05-13, 15:46 ]
Zdjęcie 2
U mnie leci ten płyn w miejscu 1 tylko że nie od przodu jak na zdjęciu a tak wewnątrz po środku a potem spływa po tej wystającej misce olejowej w miejscu 2 tylko że spływa już konkretnie całkiem z tyłu tej płaskiej wystającej miski.
Czy da rade wogóle coś obmacać od przodu? Np. jakoś pozdejmować te plastiki od rozrządu (te górne schodzą) i tak wsadzić rękę i obadać ten czujnik temperatury i co tam jest wogóle.
ÂŻebym chociaż mógł zlokalizować ten wyciek bo troche szkoda mi wszystkiego rozbierać jak na tej fotce.

[ Dodano: 2009-05-13, 15:46 ]
Zdjęcie 2
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Nie ma sprawy mam pomocne fotki bo jak rozrzad robilem to porobilem zdjecia zawsze sie przydac moga. Widzisz wiec wychodzi na to ze to jednak z obszaru zaznaczonego na czerwono na zdjeciu czyli obudowa termostatu moze wystarczy dokrecic dojscie tam jest beznadziejne bedzie trzeba zdjac zderzak i troche popuscic przedni pas z chlodnica i wysunac maxymalnie ile sie da to da ci dostep do tego.tak mysle jak bys mial cos dlugiego zakonczonego lignina lub wata to po jezdzie byc tylko zdjal dekiel rozrzadu i wpakowal tam do srodka i jak by sie zmoczyl to bys mial diagnoze bez wielkiej ingerencji ale tam jest tak malo miejsca ze reczej bedzie trzeba luzowac przedni pas.WaceX, ale mowisz o oleju ze skrzyni?
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Ok wiec jedziemy z tym heheh
1. wyjac wloty powietrza ze zderzaka te po obu stronach i dolot powietrza zdemontowac od gory silnika latwo sie zdejmuje sroga gwiazdka a reszta na wcisk.
2.wykrecic sroby czyli mocowanie zderzaka torx chyba 36 i grzechotka z krotka przedluzka sruba jest od gory w otworku mniej wiecej po srodku tej dziury co zostala po wyjeciu wlotow.
3.i teraz tak jak masz grzechotke oczkowa to bedzie dobrze bo sa sroby po obu stronach blotnika po trzy na strone klucz 10 i malo miejsca potrzebne male rece i w/w klucz zwyklym sie zapierdzielisz na amen ale da sie zrobic z prawej jest wiecej miejsca wiec luz a z lewej proponuje zdjac taka rure z kolankie co dochodzi do puszki filtru powietrza bedzie wiecej miejsca a robisz to tak ze przekrecasz ja przeciwnie do zegara w osi pojazdu no i odkrecasz sroby.
4.zostaly 2 sztuki czyli jak staniesz to kolo laczenia blotnika i paa przedniego jest otwor i tam za pomoca klucza znowu torx tylko mniejszy trzeba wykrecic srobe jest ona na wysokosci dolnej krawedzi lampy w srodku i praktycznie tylko od gory sie da.
5.no i teraz to juz z gorki wypinasz zawleczke z prawej strony z weza od spryskiwaczy swiatel taka mala czarna plastikowa delikatnie trzeba bo latwo polamas hehe i potem po obu stronach wyciagasz kostki z halogenow i zderzak zchodzi.
6.odkrecasz jak pewnie sie domyslasz torxem mocowanie zderzaka te smieszne aluminiowe haczyki po 3 sruby na strone.
7.odkrecasz pozostale sroby z mocowania blotnika do pasa po dwie na gorze i po bokach na wysokosci gornej krawedzi zderzaka klucz 10 a od gory torx.
8.spuszczasz plyn z chlodnicy a jak zleci to delikatnie wyciagasz przedni pas z chlodnicami on malo wyjdzie ale bedziesz mial podejscie to dekli od rozrzadu i do srob zobacz czy nie sa poluzowane i na poczatek sprobuj dokrecic bodajze sa 3 sztuki albo cztery. a jak nadal nie bedzie dojscia to trzeba z chlodnicy z gory i z dolu zdjac krocce wodne sa tam zawleczki wyciagnij i wiedz odrazu ze makabrycznie sie to potem sklada musi wszystko idealnie wejsc do tej chlodnicy bo nie wsadzisz zawleczki ale da sie to zrobic
9.chlodnica odczepiona po lewej stronie i teraz postaraj sie bardziej ja zsunac z pasem z calego auta ale uwazaj na przewody od klimy i olejowe od skrzyni sa po prawej stronie i oczywiscie chlodzenie wspomagannia.
10.no i to by bylo na tyle jak by wisko przeszkadzalo to najlepiej te chyba 8 wykrecic ze srodka i caly wiatrak zejdzie, bedzie lepiej krecic zeby obodowe dokrecic od termostatu.
11.no i skladanie mam nadzieje ze bedzie dobrze jak cos pominolem to pytaj w trakcie na gg lub na kom podam ci zaraz na pw nr to dzwon pomoge doradze itd hehe pisalem wszystko z pamieci wiec moglem cos pominac.
Pozdrawiam
P.S nie zapomnil o piwie czteropaczek nieodzowny jest.
[ Dodano: 2009-05-13, 22:50 ]
Do elsy musisz miec dysk fat 32 inaczej nie bedzie sie instalowac no i troche miejsca wolnego na to ale program kozak sam poluje na to teraz.
1. wyjac wloty powietrza ze zderzaka te po obu stronach i dolot powietrza zdemontowac od gory silnika latwo sie zdejmuje sroga gwiazdka a reszta na wcisk.
2.wykrecic sroby czyli mocowanie zderzaka torx chyba 36 i grzechotka z krotka przedluzka sruba jest od gory w otworku mniej wiecej po srodku tej dziury co zostala po wyjeciu wlotow.
3.i teraz tak jak masz grzechotke oczkowa to bedzie dobrze bo sa sroby po obu stronach blotnika po trzy na strone klucz 10 i malo miejsca potrzebne male rece i w/w klucz zwyklym sie zapierdzielisz na amen ale da sie zrobic z prawej jest wiecej miejsca wiec luz a z lewej proponuje zdjac taka rure z kolankie co dochodzi do puszki filtru powietrza bedzie wiecej miejsca a robisz to tak ze przekrecasz ja przeciwnie do zegara w osi pojazdu no i odkrecasz sroby.
4.zostaly 2 sztuki czyli jak staniesz to kolo laczenia blotnika i paa przedniego jest otwor i tam za pomoca klucza znowu torx tylko mniejszy trzeba wykrecic srobe jest ona na wysokosci dolnej krawedzi lampy w srodku i praktycznie tylko od gory sie da.
5.no i teraz to juz z gorki wypinasz zawleczke z prawej strony z weza od spryskiwaczy swiatel taka mala czarna plastikowa delikatnie trzeba bo latwo polamas hehe i potem po obu stronach wyciagasz kostki z halogenow i zderzak zchodzi.
6.odkrecasz jak pewnie sie domyslasz torxem mocowanie zderzaka te smieszne aluminiowe haczyki po 3 sruby na strone.
7.odkrecasz pozostale sroby z mocowania blotnika do pasa po dwie na gorze i po bokach na wysokosci gornej krawedzi zderzaka klucz 10 a od gory torx.
8.spuszczasz plyn z chlodnicy a jak zleci to delikatnie wyciagasz przedni pas z chlodnicami on malo wyjdzie ale bedziesz mial podejscie to dekli od rozrzadu i do srob zobacz czy nie sa poluzowane i na poczatek sprobuj dokrecic bodajze sa 3 sztuki albo cztery. a jak nadal nie bedzie dojscia to trzeba z chlodnicy z gory i z dolu zdjac krocce wodne sa tam zawleczki wyciagnij i wiedz odrazu ze makabrycznie sie to potem sklada musi wszystko idealnie wejsc do tej chlodnicy bo nie wsadzisz zawleczki ale da sie to zrobic

9.chlodnica odczepiona po lewej stronie i teraz postaraj sie bardziej ja zsunac z pasem z calego auta ale uwazaj na przewody od klimy i olejowe od skrzyni sa po prawej stronie i oczywiscie chlodzenie wspomagannia.
10.no i to by bylo na tyle jak by wisko przeszkadzalo to najlepiej te chyba 8 wykrecic ze srodka i caly wiatrak zejdzie, bedzie lepiej krecic zeby obodowe dokrecic od termostatu.
11.no i skladanie mam nadzieje ze bedzie dobrze jak cos pominolem to pytaj w trakcie na gg lub na kom podam ci zaraz na pw nr to dzwon pomoge doradze itd hehe pisalem wszystko z pamieci wiec moglem cos pominac.
Pozdrawiam
P.S nie zapomnil o piwie czteropaczek nieodzowny jest.

[ Dodano: 2009-05-13, 22:50 ]
Do elsy musisz miec dysk fat 32 inaczej nie bedzie sie instalowac no i troche miejsca wolnego na to ale program kozak sam poluje na to teraz.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
Jak rozbiore i zrobie a potem jeszcze to poskładam i nadal będzie działało to czteropak a i owszem chetnie i to nawet nie jeden. :lol:
Co do ELSY to z tej stronki sobie zobacz: http://peb.pl/literatura-programy/24942 ... -60-a.html
Wersje 3.30 już zainstalowłem (bez baz narazie) i działa jak należy teraz instaluje 3.60
i jak bedzie dzialac to wtedy zainstaluje bazy bo ponoc na tej nowszej musza byc tez te nowe a ze sciaganiem troche sie zchodzi.
Jesli bedziesz chcial skorzystac to proponuje od razu zakupic na allegro konto premium za 3,99 masz 15GB na 3 dni wazne i to powinno wystarczyc bo same bazy do audi to okolo 4,6GB
Co do ELSY to z tej stronki sobie zobacz: http://peb.pl/literatura-programy/24942 ... -60-a.html
Wersje 3.30 już zainstalowłem (bez baz narazie) i działa jak należy teraz instaluje 3.60
i jak bedzie dzialac to wtedy zainstaluje bazy bo ponoc na tej nowszej musza byc tez te nowe a ze sciaganiem troche sie zchodzi.
Jesli bedziesz chcial skorzystac to proponuje od razu zakupic na allegro konto premium za 3,99 masz 15GB na 3 dni wazne i to powinno wystarczyc bo same bazy do audi to okolo 4,6GB
usunieto pkt.29 regulaminu
Po wymianie termostatu i uszczelki nadal kapie czyli przyczyna jest gdzie indziej.SANT0 pisze:Mysle ze cos tutaj cieknie albo z pod weza albo tam wyzej gdzie termostat jest i splywa do dolu a nie widac tego bo zaslaniaja dekle od rozrzadu
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły jaka może być przyczyna?
[ Dodano: 2009-07-17, 00:30 ]
Dziwna rzecz :?: :?: :?:
Po wymianie uszczelki i termostatu nadal kapało ale teraz przestało. Chyba jednak była to TA uszczelka.

usunieto pkt.29 regulaminu
Z góry przepraszam za odświeżenie starego tematu,ale nie ma w nim rozwiązania, a ktoś może mieć podobny problem.
Wg. mnie kolega ma wyciek z tego samego miejsca z którego ja czyli spod uszczelek chłodnicy oleju.Jest tam kilka o ringów i jeden z nich może przepuszczać.Właśnie wtedy wyciek lokalizuje się w okolicach środka miski olejowej z boku.
Na obrazku jest cały uchwyt filtra oleju wraz z chłodniczką.Wymienić nalezy o ringi oznaczone na rysunku.Komplet tych oringów w serwisie 115 zł czyli nie tanio,ale chłodnica jest dość rozbudowana. Wymiana tych o ringów czeka mnie niedługo,zrobię przy okazji wymiany rozrządu.
Fajnie byłoby,gdyby kolega podzielił się jak rozwiązał problem,bo pomogłoby mi to bardzo.Pozdrawiam.
Wg. mnie kolega ma wyciek z tego samego miejsca z którego ja czyli spod uszczelek chłodnicy oleju.Jest tam kilka o ringów i jeden z nich może przepuszczać.Właśnie wtedy wyciek lokalizuje się w okolicach środka miski olejowej z boku.
Na obrazku jest cały uchwyt filtra oleju wraz z chłodniczką.Wymienić nalezy o ringi oznaczone na rysunku.Komplet tych oringów w serwisie 115 zł czyli nie tanio,ale chłodnica jest dość rozbudowana. Wymiana tych o ringów czeka mnie niedługo,zrobię przy okazji wymiany rozrządu.
Fajnie byłoby,gdyby kolega podzielił się jak rozwiązał problem,bo pomogłoby mi to bardzo.Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.