[a6 c5 1.8t ] nierówna praca silnika,wypadające zapłony
[a6 c5 1.8t ] nierówna praca silnika,wypadające zapłony
Koledzy mam od pewnego czas pewien problem.
Po zeskanowaniu samochodu Vagiem pojawiajhą mi się pewne błedy:
1. Zbyt uboga mieszanka-regulacja długoterminowa - błąd sporadyczny
2. Zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym - błąd sporadyczny
3. Losowe wypadanie zapłonu - błąd sporadyczny
4. Wypadanie zapłonu cylinder 2 - błąd sporadyczny
5. Wypadanie zapłonu cylinder 3 - błąd sporadyczny
6. Wypadanie zapłonu cylinder 4 - błąd sporadyczny
auto z tymi błedami jeździ ok, ale zauważyłem że pali więcej około 1,5litra.
po skasowaniu ich auto zaczyna wariować, chodzi nie równo nie wkręca się na obroty, potrafi zgasnąć na biegu jałowym.
po chwili pojawiają się głownie te błedy:
1. Zbyt uboga mieszanka-regulacja długoterminowa - błąd sporadyczny
2. Zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym - błąd sporadyczny
Panowie co jest może być przyczyną takiego stanu ?
Po zeskanowaniu samochodu Vagiem pojawiajhą mi się pewne błedy:
1. Zbyt uboga mieszanka-regulacja długoterminowa - błąd sporadyczny
2. Zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym - błąd sporadyczny
3. Losowe wypadanie zapłonu - błąd sporadyczny
4. Wypadanie zapłonu cylinder 2 - błąd sporadyczny
5. Wypadanie zapłonu cylinder 3 - błąd sporadyczny
6. Wypadanie zapłonu cylinder 4 - błąd sporadyczny
auto z tymi błedami jeździ ok, ale zauważyłem że pali więcej około 1,5litra.
po skasowaniu ich auto zaczyna wariować, chodzi nie równo nie wkręca się na obroty, potrafi zgasnąć na biegu jałowym.
po chwili pojawiają się głownie te błedy:
1. Zbyt uboga mieszanka-regulacja długoterminowa - błąd sporadyczny
2. Zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym - błąd sporadyczny
Panowie co jest może być przyczyną takiego stanu ?
witajcie.
nie dawno zakupilem a6 w benzynie 2.4 v6 i dzis podczas jazdy zapalila mi sie kontrolka bledu silnika .czy mozecie mi powiedziec co mam zrobic.samochod ma przejechane 110tysiecy mil olej jest ok i inne kontrolki również .prosze doradżcie mi i czy moge tak teraz jezdzic
hubi1
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kolego gregx1 posprawdzaj elementy odpowietrzenia silnika czy czasem nie chwyta lewego powietrza, no i elementy układu zapłonowego (świece, cewka)
Kolego hubi1 jeśli z autem nic sie nie dzieje poza paleniem się check engine to możesz narazie jeździć, ale nie powinieneś tak tego zostawić bo ta kontrolka sygnalizuje zaistnienie jakiegoś błędu dotyczącego silnika więc radzę podpiąć auto pod Vaga i sprawdzić jakie to są błędy.
Kolego hubi1 jeśli z autem nic sie nie dzieje poza paleniem się check engine to możesz narazie jeździć, ale nie powinieneś tak tego zostawić bo ta kontrolka sygnalizuje zaistnienie jakiegoś błędu dotyczącego silnika więc radzę podpiąć auto pod Vaga i sprawdzić jakie to są błędy.
[1,8T 150 KM]szarpie podczas dodawania gazu
czesc koledzy.
kontynuując moj temat, otoz mam problem przy jezdzie niezaleznie czy na prostej czy pod gorke czy silnik jest zimny czy cieply, podczas dodawania gazu auto zaczyna lekko szarpac przerywac nie jedzie plynnie, dodam ze swiece mam nowe NGK, przeplywka ma 2 miesiace, i pompa paliwa tez.objawy te wystepuja mocniej przy obrotach okolo 2,5 tys obr do 3 tys obr. mozna to odczuc podczas jazdy pod gorke ale przy wyzszych obrotach tez to czuc ale mniej,zauważyłem ze jak lekko popuszcze gaz jak zaczyna szarpac i znowu lekko dodam to jest troche lepiej na wolnych obrotach auto chodzi ok bez zarzutow nie faluje. :roll:
kontynuując moj temat, otoz mam problem przy jezdzie niezaleznie czy na prostej czy pod gorke czy silnik jest zimny czy cieply, podczas dodawania gazu auto zaczyna lekko szarpac przerywac nie jedzie plynnie, dodam ze swiece mam nowe NGK, przeplywka ma 2 miesiace, i pompa paliwa tez.objawy te wystepuja mocniej przy obrotach okolo 2,5 tys obr do 3 tys obr. mozna to odczuc podczas jazdy pod gorke ale przy wyzszych obrotach tez to czuc ale mniej,zauważyłem ze jak lekko popuszcze gaz jak zaczyna szarpac i znowu lekko dodam to jest troche lepiej na wolnych obrotach auto chodzi ok bez zarzutow nie faluje. :roll:
Ostatnio zmieniony 16 lis 2009, 18:34 przez pit 76, łącznie zmieniany 1 raz.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
•Moc nie zmalała? Jesteś w stanie stwierdzić że turbo działa ok? 2,5 tys obr do 3 tys obr to przedział gdzie turbo już rozpoczyna pracę, poniżej tych obrotów też szarpie?
•A pompa paliwa ori czy zamiennik? Może daje słabe ciśnienie, generalnie zamienników w tym temacie zdecydowanie nie polecam,
•Filtr paliwa był sprawdzany? Może jest zawalony i tu ginie ciśnienie,
•Kolejna sprawa to cewki - zauważyłem że kilka osób skarżyło się że po wymianie świec któraś z cewek padła co skutkowało właśnie takim szarpaniem,
Mam nadzieje że tym pomogę:)
•A pompa paliwa ori czy zamiennik? Może daje słabe ciśnienie, generalnie zamienników w tym temacie zdecydowanie nie polecam,
•Filtr paliwa był sprawdzany? Może jest zawalony i tu ginie ciśnienie,
•Kolejna sprawa to cewki - zauważyłem że kilka osób skarżyło się że po wymianie świec któraś z cewek padła co skutkowało właśnie takim szarpaniem,
Mam nadzieje że tym pomogę:)
czesc tomekkk1
moc nie spadla,sadze ze turbo jest ok ,filtr paliwa ma 4 tygodnie, a nie jezdze czesto, filtr paliwa wymieniam zawsze podczas wymiany oleju,razem z filtrem powietrza(wole czesciej bo nie sa to drogie rzeczy)
pompa paliwa(oryginal 162 euro) wymieniona w sierpniu tego roku,bo dawala cisnienie 1,5 bar a powinna 3,5,razem z pompa wymienilem przeplywke(oryginal 100 euro) bo siadła,
swiece nówki NGK,po wymianie swiec po okolo dwoch tygodniach zaczely sie te objawy przejechałem około 3 tysiace kilometrow.
doradz mi jak sprawdzic cewki bez zakupu nowych(czy jest jakas szansa), powiem Tobie szczerze ze mieszkam na wyspach i tutaj ceny czesci sa dosc wysokie, moze udalo by sie sprawdzic to w jakis sposob :roll:
bede Tobie wdzieczny, podejrzewam tez cewki ale jak to sprawdzic :roll:
moc nie spadla,sadze ze turbo jest ok ,filtr paliwa ma 4 tygodnie, a nie jezdze czesto, filtr paliwa wymieniam zawsze podczas wymiany oleju,razem z filtrem powietrza(wole czesciej bo nie sa to drogie rzeczy)
pompa paliwa(oryginal 162 euro) wymieniona w sierpniu tego roku,bo dawala cisnienie 1,5 bar a powinna 3,5,razem z pompa wymienilem przeplywke(oryginal 100 euro) bo siadła,
swiece nówki NGK,po wymianie swiec po okolo dwoch tygodniach zaczely sie te objawy przejechałem około 3 tysiace kilometrow.
doradz mi jak sprawdzic cewki bez zakupu nowych(czy jest jakas szansa), powiem Tobie szczerze ze mieszkam na wyspach i tutaj ceny czesci sa dosc wysokie, moze udalo by sie sprawdzic to w jakis sposob :roll:
bede Tobie wdzieczny, podejrzewam tez cewki ale jak to sprawdzic :roll:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Właśnie widzę że już o to pytałeś w innym temacie, szczerze też liczyłem że padnie tam jakaś odpowiedź (z czystej ciekawości). Nie wiem, może gdyby było wiadomo który gar szarpie to można by było zamienić cewki miejscami - problem tylko jak wyczaić który to cylinder. Przydałby się stroboskop do takiej diagnozy
A może masz dojście do jakiegoś szrotu by wyszarpać używaną cewkę lub np dwie miałbyś większe pole manewru?
A może masz dojście do jakiegoś szrotu by wyszarpać używaną cewkę lub np dwie miałbyś większe pole manewru?
tomekkk1
bylem na szrocie u kumpla moze zalatwi mi uzywane cewki
ale powiem tobie ze to nie jest az tak mocne szarpanie, to jest raczej takie delikatne przerywanie podczas przyspieszania, ale przez to trudniej wyprzedzic albo wdrapac sie pod gorke.sprawdze na uzywanych cewkach i zobacze co bedzie czy to jest to :-x
wspomniales o stroboskopie ale jak to sprawdzic stroboskopem?moze wiesz cos o tym?
(a tak na marginesie nie slyszales cos tam u ciebie w uk o audi a4 avant 2005-2006 rok,szukam czegos takiego,ja mieszkam w irlandii)
bylem na szrocie u kumpla moze zalatwi mi uzywane cewki
ale powiem tobie ze to nie jest az tak mocne szarpanie, to jest raczej takie delikatne przerywanie podczas przyspieszania, ale przez to trudniej wyprzedzic albo wdrapac sie pod gorke.sprawdze na uzywanych cewkach i zobacze co bedzie czy to jest to :-x
wspomniales o stroboskopie ale jak to sprawdzic stroboskopem?moze wiesz cos o tym?
(a tak na marginesie nie slyszales cos tam u ciebie w uk o audi a4 avant 2005-2006 rok,szukam czegos takiego,ja mieszkam w irlandii)
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Generalnie się nie rozglądałem w UK za autem te Audi co mam teraz to Irlandczyk :mrgreen: poza tym słyszałem że są problemy z zarejestrowaniem angola w IE ale czy to prawda nie mam bladego pojęcia nie wiem też jak cenowo sprawdź na E-Bay-u (http://www.ebay.co.uk)
Jeśli chodzi o stroboskop to nigdy tego nie robiłem słyszałem tylko że podłącza się do każdej cewki i w jakiś tam sposób sprawdza Elektryk samochodowy się kłania...
Jeśli chodzi o stroboskop to nigdy tego nie robiłem słyszałem tylko że podłącza się do każdej cewki i w jakiś tam sposób sprawdza Elektryk samochodowy się kłania...
[1.8T 150KM] Szarpie i slabo przyspiesza
Witam
Mam zamontowany gaz BRC. Autko na benzynie po wcisnieciu gazu na max nie chce przyspieszac.Czuc delikatne drgania tak jak by go cos dlawilo.Wystarczy ze minimalnie odejme gaz i znowu wcisne na max i autko jedzie jak trzeba. Na gazie takie problemu nie mam.Za to jest inny i pojawil sie w tym samym czasie.Wydaje sie nawet ze autko lepiej ciagnie na gazie tyle ze podczas przyspieszania jak odejme i odrazu dodam gazu silnik potrafi solidnie szarpnac. Vag bledow nie wypluwa. W bloku chyba 26 (knock sensor?) podane sa jakies napiecia.Na 1-wszym cyl. mam 0.342V, na 2--0,763V, 3i4 maja rowno po 0.234V. Czy ktos moze mi powiedziec czego to sa napiecia i czy to ze na 1 i 2 cyl. tak mocno sie roznia to normalne. Dodam ze te usterki prawdopodobnie wystopily po odpieciu akumulatora. doradzicie cos?
dzieki i czekam na odpowiedzi
Mam zamontowany gaz BRC. Autko na benzynie po wcisnieciu gazu na max nie chce przyspieszac.Czuc delikatne drgania tak jak by go cos dlawilo.Wystarczy ze minimalnie odejme gaz i znowu wcisne na max i autko jedzie jak trzeba. Na gazie takie problemu nie mam.Za to jest inny i pojawil sie w tym samym czasie.Wydaje sie nawet ze autko lepiej ciagnie na gazie tyle ze podczas przyspieszania jak odejme i odrazu dodam gazu silnik potrafi solidnie szarpnac. Vag bledow nie wypluwa. W bloku chyba 26 (knock sensor?) podane sa jakies napiecia.Na 1-wszym cyl. mam 0.342V, na 2--0,763V, 3i4 maja rowno po 0.234V. Czy ktos moze mi powiedziec czego to sa napiecia i czy to ze na 1 i 2 cyl. tak mocno sie roznia to normalne. Dodam ze te usterki prawdopodobnie wystopily po odpieciu akumulatora. doradzicie cos?
dzieki i czekam na odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 15:01 przez lukt5, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga