Piotruś pisze:SCORPI napisał/a:
3) Poprawiam
Ostatnim czasem zwróciłem uwagę na to, że przy zimnym siniku, silniczek pracuje idealnie cicho nawet podczas jazdy na tych biegach 1 i 2 gdzie jest najbardziej obciążony.
Gdy osiągnie temp roboczą oleju 90st wtedy na tych biegach 1 i 2 gdzie jest najbardziej obciążony, słychać że silniczek jest wyraźnie głośniejszy.
Dlaczego silnik robi się głośniejszy po osiągnięciu temp roboczej 90st??
Czego to może być przyczyna??
Jest to jak najbardziej prawidłowy objaw wynikający wprost z faktu, że wraz ze wzrostem temperatury (olej, woda oraz paliwo) system zarządzający pracą silnika (czyli sterownik ECU oraz sterownik pompy wtryskowej) zmieniają parametry pracy dotyczące pocżątku wtrysku, dawki paliwa ale także np. pracy układu recyrkulacji spalin (EGR). To właśnie te wwym. parametry wpływają na odgłosy silnika choć wiodącym na pewno są tutaj wtryskiwacze, a "reszta" to juz tylko akompaniament do tegoż "ujmującego klekotu" ... .
Słowem - jest OK
Sorry, że się podłączę ale mam identyczne obawy co SCORPI.
Po wymianie wałków i całej hydrauliki +napęd rozrządu (wszystko ori z ASo) odgłosy pracy silnika AKE sa takie jak u SCORPIEGO, na zimnym jest pięknie, z momentem osiagnięcia 90 stopni przez płyn chłodniczy w jednym momencie, "uderzeniowo" zmienia sie odgłos silnika nawet na biegu jałowym (na klekot), podczas przyspieszania na 1i2 biegu jest sieczkarnia potem jakby mniej. Nie wiązałbym tego jednak z obciązeniem silnika na 1i2 biegu. U mnie na tych biegach silnik jest akurat mało obciązony. Nie narasta to stopniowo tylko momentalnie, wyraźnie zależnie od temperatury płynu chłodzącego. Odgłos pracy silnika jest tak specyficzny, że budzi moje spore obawy. Najbardziej to przypomina efekt zbyt wczesnego wtrysku.
Wymieniłem czujnik temperatury - zmienil się tylko nieznacznie punkt (o grubość wskazówki) przejścia na ten odgłos.
Czy takie parametry jak np. kąt wyprzedzenia trysku nie powinny zmieniać się stopniowo wraz z temperatura ? Czy tez ma to tylko 2 stany, tzn. przed 90 i po 90 stopni?
Byłoby to dosyc prymitywne :roll:
Zaznaczam, że EGR mam nowy i elektrozawór nim sterujący też, daje podciśnienie.
Pozostaje mi do sprawdzenia kąt wtrysku, czy coś jeszcze ?