[A6 C5]Uszkodziłem osłonę tłoczka hamulcowego.
- wojtekdob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 maja 2009, 23:19
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pszczew (GB)
- Kontakt:
[A6 C5]Uszkodziłem osłonę tłoczka hamulcowego.
Witam
Czytalem ze podczas wymiany klockow hamulcowych z tylu nalezy uwazac na to aby nie uszkodzic gumy podczas wciskania tloczka.
Ja niestety uszkodzilem ta gume delikatnie, chcialbym sie dowiedziec jakie moga byc konsekwencje czy to jest powazna usterka i co ewentualnie moge zrobic?
Zapoznaj sie prosze z regulaminem i nazywaj poprawnie tematy.
Czytalem ze podczas wymiany klockow hamulcowych z tylu nalezy uwazac na to aby nie uszkodzic gumy podczas wciskania tloczka.
Ja niestety uszkodzilem ta gume delikatnie, chcialbym sie dowiedziec jakie moga byc konsekwencje czy to jest powazna usterka i co ewentualnie moge zrobic?
Zapoznaj sie prosze z regulaminem i nazywaj poprawnie tematy.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2009, 09:30 przez wojtekdob, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
wojtekdob, ja w takim przypadku zawsze wymieniam uszkodzoną osłone gumową. Generalnie sam nigdy takiej osłony nie uszkodziłem, zawsze zrobili to "fachowcy" przy wymianie klocków. Jeżeli nie muszę to nie daję tego robić nikomu ale w każdym aucie które kupiłem (używanym) co najmniej jedna taka osłona była uszkodzona.
Co zrobić ? Jesli uszkodzenie jest małe to przez jakiś czas może nic się nie dziać. Ale pewności nie masz, czy do tłoczka nie dostanie się np woda. Poza tym uszkodzenie może się powiększyć i wtedy już na pewno na tłoczek pójdzie brud spod kół. W efekcie korozja tłoczka i jego zablokowanie lub wyciek.
Przecież po to jest osłona aby oslaniać a rozerwana nie spełnia funkcji (analogicznie jak np. osłona przegubu półosi).
Co zrobić ? Jesli uszkodzenie jest małe to przez jakiś czas może nic się nie dziać. Ale pewności nie masz, czy do tłoczka nie dostanie się np woda. Poza tym uszkodzenie może się powiększyć i wtedy już na pewno na tłoczek pójdzie brud spod kół. W efekcie korozja tłoczka i jego zablokowanie lub wyciek.
Przecież po to jest osłona aby oslaniać a rozerwana nie spełnia funkcji (analogicznie jak np. osłona przegubu półosi).
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Powiem tak : szybciej to zrobie niż opiszę w sposob dokładny, "nauczający" dla kogos kto tego nie widział :mrgreen:Robson pisze:a jak wyglada wymiana tej oslony?
Umnie mozna powiedziec ze jej juz niema.
A w skrócie to w tym przypadku (gdy osłona w strzepach):
1. Zdjąć zacisk -tak jak do wymiany klocków
2. Wypchnąć tłoczek- całkowicie
3. zacisnąć wężyk elastyczny
4. Zweryfikować stan tłoczka (wżery, korozja ), jesli jest OK to dokładnie oczyścić
5. Oczyścić zacisk w miejscu mocowania osłony
6. Zmontować tłoczek z nową osloną (i najlepiej nową uszczelką tłoczka), części montowane przesmarować płynem hamulcowym lub specjalnym smarem - jest trudny do kupienia, więc z reguły płyn hamulcowy
7. Zamontować zacisk, zdjąć zacisk z węzyka, odpowietrzyć
Oczywiście wygodniej jest zdemontować zacisk z samochodu i robic to na stole warsztatowym, jednakże zaręczam, że da się to zrobić w powietrzu i na kolanie, "pod blokiem"

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Robson, kupisz w ASO jako komplet na 2 koła, Jeśli na przód to 2 szt. pierścień uszczelniający+2 szt osłona gumowa tłoczka, na tył dochodza jeszcze harmonijki i uszczelki osi ręcznego.
Można kupić gdzie indziej jako komplet na 1 koło, pakowane z logo producenta, akurat teraz nie pamiętam nazwy firmy.
Czy tu czy tam to nie sa jakieś wielkie pieniądze.
Można kupić gdzie indziej jako komplet na 1 koło, pakowane z logo producenta, akurat teraz nie pamiętam nazwy firmy.
Czy tu czy tam to nie sa jakieś wielkie pieniądze.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Witam
Jak zamontować osłone tłoczka?
Najpierw montujemy osłone tłoczka w zacisku i później wciskamy tłoczek?
Czy najpierw wciskamy tłoczek i dopiero osłonę...?
Pozdrawiam
Jak zamontować osłone tłoczka?
Najpierw montujemy osłone tłoczka w zacisku i później wciskamy tłoczek?
Czy najpierw wciskamy tłoczek i dopiero osłonę...?
Pozdrawiam
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To jest dosyć śmieszny i "sliski" sposób, nie zawsze uda się od 1 razu:ÂŁawa pisze:Jak zamontować osłone tłoczka?
Najpierw montujemy osłone tłoczka w zacisku i później wciskamy tłoczek?
Czy najpierw wciskamy tłoczek i dopiero osłonę...?
Zakładasz osłonę na tłoczek ale nie tak jak jest ona w stanie finalnym, tylko od tyłu tłoczka (od dna) w takim położeniu, że bedzie ona sie po tłoczku stopniowo potem przesuwać i wskoczy w rowek tłoczka.
Ale po kolei: osłona na tyle tłoczka, teraz montujesz osłonę w gnieździe zacisku (wszystko zwilżone oczywiście płynem hamulcowym lub specjalnym smarem). Teraz wciskasz tłoczek do zacisku tak aby rozprężył on osłonę w gnieździe zacisku (co zakotwiczy ją w gnieździe zacisku) i potem dalej. Druga warga osłony stopniowo przesuwa się po tłoczku (jak napisałem wyżej) i tak aż tłoczek wsunie się do konca a osłona wskoczy w rowek tłoczka. Można jej w tym pomagać ale trzeba uważać aby jakimś narzędziem nie uszkodzić gumy osłony.
W przypadku hamulca tylnego nalezy oczywiście wciskać tłoczek i jednoczesnie obracać
Części samochodowe online - Motostacja pl