Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Teoretyczne pytanie o silniki w c5

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
SZCZooR

Teoretyczne pytanie o silniki w c5

Post autor: SZCZooR » 20 lis 2017, 16:04

Kiedyś w którymś poście jeden z Kolegów na forum napisał mi że osprzęt silnika 2.4 i 2.8 jest taki sam.

Narodziło się w mojej głowie więc pytanie czy można zamiennie zastosować 2.8 w razie gdyby potrzebny był drugi silnik do auta?
Czy to oznacza że 2.8 byłby tak zwany pług and play?

I dalej jak to jest z silnikami? Ktory jest najlepszy pod względem moc/oszczędność/bezawaryjność?

Mam w VW 4.2 słyszałem o nim bardzo dobre opinie ale ja średnio jestem z niego zadowolony. Ciągle coś w nim naprawiam jak nie nastawniki w glowicach to olej gdzieś kapie to coś innego.
Moc oczywiście fajna ale biorąc pod uwagę jego spalanie i koszty napraw wyszło już gorzej.

Ktoś zechce przemyśleć kwestię i porozmawiać na ten temat?
Jeśli nie ten dział to bardzo proszę umieścić tam gdzie będzie ok.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 lis 2017, 00:01

tak teoretycznie wrzucasz słupek z 2.8 , wymieniasz ECU i wtryskiwacze i jazda


w twojej sytuacji jeszcze wymiana komputera skrzyni ( może walić błędami nie kompatybilności ) , ale nie wiem czy to przejdzie ( inne przełożenia skrzyni 2.4 i 2.8 )

przy skrzyni manualej nie ma tematu ;)

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » 21 lis 2017, 09:18

O proszę. Nie sądziłem że to różne skrzynie są. Myślałem że to wszystko to samo.
Nie nie. Nie zamierzam zmieniać. Chyba że będę musiał bo ten silnik się okaże jakiś nie taki.
To takie przemyślenia tylko bo z tego co zauważyłem wszyscy chwala te 4.2 V8 a ja mam mieszane uczucia co do tego silnika.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 lis 2017, 10:55

4.2 w VW a 4.2 w C5 to inne silnki ;)

Skrzynie mają różnie przełozenia

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » 21 lis 2017, 11:54

bendzji, czyli nici z wymiany na 2.8 mojego 2.4?
Musiałbym wymieniać jeszcze skrzynie do tego?
Szkoda bo już myślałem że może by wymienił .

Yyyy jak to inne silniki? No moc mają trochę większa te z audi ale znajomy ma w A8 D3 4.2 i to taki sam silnik. <mysli>
Czym się różnia?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 lis 2017, 13:56

No w tych 4.2 w A6 C5 jest pasek rozrządu z przodu , dopiero w Allroadzie 4.2 pojawił się z rozrządem na łańcuchu od strony ściany grodziowej , ten sam był w S4 b6 - wydawało mi się że w Touregach pakują właśnie pochodne tej konstrukcji

Ale rzeczywiście na początku produkcji A8 D3 szły te silniki z rozrządem na pasku

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » 29 gru 2017, 18:43

No. Ja mam rozrząd na pasku w Touaregu a drażni mnie to ze trzeba go zdejmować do wymiany termostatu.
Z perspektywy czasu ogólnie stwierdzam że touareg to samochód ukierunkowany na sprawienie właścicielowi jak największej ilości problemów.

[ Dodano: 2017-12-29, 18:43 ]
Moich rozważań ciąg dalszy.
Powiedzcie mi na jaki silnik zmienilibyscie 2.4v6?
Mowa o swapie oczywiście.
Z tym ze:
-dobrze aby jak najwięcej części pozostało tych co są
-fajnie jakby był mocniejszy niż ten co mam
-dobrze jakby nie rujnował później kieszeni czyli nie był mega drogi w utrzymaniu i niensypal się jak domki w czeczenii.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 gru 2017, 19:28

nie ważne co byś chciał swapować to automat do wywalenia , ja myślałbym o 1.8T

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » 30 gru 2017, 20:28

Automat musi być. Nie chcę mie się wajhowac <figielek>
Czy chodzi Ci o to że po prostu inny automat musiałby wpaść?

Powiem szczerze że polubiłem to auto... Jedynie branie oleju i brak mocy mnie drażni.
Oleju bierze nie wiele ale jednak a mocy... Cóż też ma niewiele.
Coraz częściej chodzi mi S6 C5 po głowie.. z tym że to bydle w ogóle nie jest ekonomiczne. I tu smuteczek.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 gru 2017, 23:30

nie ugryziesz raczej zmiany silnika i pozostawienia swojej skrzyni , a tak w ogóle swap przy skrzyni automatycznej jest utrudniony ze względu na przełożenia , współpracę ECU- TCU itd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga