Silnik 3.0 TFSI do wymiany, proszę o pomoc.
Silnik 3.0 TFSI do wymiany, proszę o pomoc.
Witam, wszystkich. Koledzy mam bardzo poważny kłopot. Mianowicie w moim Audi s4 b8, mechanik stwierdził pękniętą tuleje, oraz dwie porysowane tuleje. Zalecił mi wymianę samego słupka lub wymianę silnika na drugi. I tak rozglądam się teraz po ogłoszeniach, sam słupek ciężko kupić i są to ogromne koszta ok 15 tys złotych. Natomiast za kompletny silnik z osprzętem ok 17 tys. W moim aucie 10 tys km temu wymieniony był rozrząd oryginalny nowy, oraz zrobione głowice. I teraz pytanie co doradzilibyście? I przede wszystkim do kogo się udać żeby kupić sprawny silnik? U mnie siedzi silnik z oznaczeniem CAKA rocznik auta 2010. Czy silnik CGW jest to silnik taki sam lecz poprawiony? Czy muszę szukać koniecznie silnika o tym samym oznaczeniu? Z góry dziękuję za jakiekolwiek pomocne sugestie.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Dużo nie pomogę, bo niestety nie znam różnic pomiędzy tymi silnikami, ale co do samego dylematu, czy wymieniać słupek, czy cały silnik, to wybrał bym tę drugą opcję. To oczywiście przy założeniu, że różnica w cenie jest tak niewielka i dostępność zdecydowanie lepsza na korzyść całych silników.
Jeżeli możesz i jest to zdiagnozowane, to napisz, co jest przyczyną takiego stanu Twojego silnika, 3.0TFSI uchodzi raczej za solidną jednostkę i szukając auta z tym silnikiem nigdzie nie natknąłem się na opis fuckup'a takiego, jak Twój.
Jeżeli możesz i jest to zdiagnozowane, to napisz, co jest przyczyną takiego stanu Twojego silnika, 3.0TFSI uchodzi raczej za solidną jednostkę i szukając auta z tym silnikiem nigdzie nie natknąłem się na opis fuckup'a takiego, jak Twój.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Nie mam pojecia co może być przyczyną. Auto kupiłem w zeszlym roku. I po 4 miesiacach zaczeło sie sypać. Zrobiłem rozrzad poduszki pod silnikiem, głowice bo na teście co2 wyszla nieszczelość. Nastepnie padla skrzynia. Byla robiona 2 razy w tym raz na gwarancji, po 2 miesiacach. Ale niestety dalej auto pobierało plyn. Zaprowadziłem do mechanika on nic nie znalazl. A plynu ciagle ubywalo. Zaprowadzilem wiec do innego mechanikaktory w przeciagu 2 dni znalazł usterke. Wyjąl wtryski i podał cisnienie w uklad. I po chwili plyn ciekł po tulei.
Na aukcjach jest kilka silnikow o oznaczeniu cak. Ale który wybrac nie mam pojecia.... a moze kupic anglika jakiegos rozbitego bokiem?
Na aukcjach jest kilka silnikow o oznaczeniu cak. Ale który wybrac nie mam pojecia.... a moze kupic anglika jakiegos rozbitego bokiem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Widać nie jest osobą kompetentną do takiej operacji, odpowiedni ludzie też sobie za to liczą sporo... ale też trzeba myśleć o tym że kupowanie używanego silnika to kot w worku. Wiadomo dla mechanika jest wygodnie gdy nie musi brać za to odpowiedzialności i będzie się bronił przed taką operacją. Tutaj by wypadało rozeznać się po firmach obróbki silników z doświadczeniem i nowoczesnymi maszynami.