Przewody WN i świece - wybór i wymiana
lukt5 RomaS
dzieki panowie za info, przeczyszcze przepustnice i zobaczymy czy cos sie zmieni
a co do czujnika DV to na Vag-u nie pokazuje mi zadnych błędów wszystkie parametry sa ok, zastanawia mnie tylko dlaczego nowe swiece ktore założyłem miesiac temu (a dużo nie jeżdżę) NGK po tak krótkim okresie eksploatacji są okopcone mówie o gwincie i miejscu gdzie jest iskra są czarne jak by od sadzy ale nie są mokre???????????? :roll:
dzieki panowie za info, przeczyszcze przepustnice i zobaczymy czy cos sie zmieni
a co do czujnika DV to na Vag-u nie pokazuje mi zadnych błędów wszystkie parametry sa ok, zastanawia mnie tylko dlaczego nowe swiece ktore założyłem miesiac temu (a dużo nie jeżdżę) NGK po tak krótkim okresie eksploatacji są okopcone mówie o gwincie i miejscu gdzie jest iskra są czarne jak by od sadzy ale nie są mokre???????????? :roll:
Witam.
Dlaczego swiece sa ciemne? nie mam pojecia. Wyglada na zbyt bogata mieszanke. Zacznij od tej przepustnicy-najprostsza sprawa i w sumie bez kosztow jak masz vaga.
Znalazlem ta instrukcje ale tak jak pisalem nie wykonywalem adaptacji vagiem.
"PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICÂĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYÂŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDAÂŁU GAZU I SILNIK NIE MOÂŻE BYć URUCHOMIONY.
Dlaczego swiece sa ciemne? nie mam pojecia. Wyglada na zbyt bogata mieszanke. Zacznij od tej przepustnicy-najprostsza sprawa i w sumie bez kosztow jak masz vaga.
Znalazlem ta instrukcje ale tak jak pisalem nie wykonywalem adaptacji vagiem.
"PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICÂĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYÂŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDAÂŁU GAZU I SILNIK NIE MOÂŻE BYć URUCHOMIONY.
lukt5 dzieki za info przydały sie
przepustnica wyczyszczona adaptacja ok i bez zmian
powiedzcie mi panowie czy niewłaściwe świece mogą taż mieć wpływ na takie objawy jak opisywałem
czy ktoś z was orientuje sie o parametry świec do 1,8 Turbo, kod silnika APU
znajomy podpowiedział mi ze świece nie powinny być okopcone i możliwe że mam żle dobrane świece :?:
czy ma ktoś jakiś pomysł w mojej sprawie , auto w okolicach 2,2 tys do 2,8 tys obrotów zamula się <smuty>
przepustnica wyczyszczona adaptacja ok i bez zmian
powiedzcie mi panowie czy niewłaściwe świece mogą taż mieć wpływ na takie objawy jak opisywałem
czy ktoś z was orientuje sie o parametry świec do 1,8 Turbo, kod silnika APU
znajomy podpowiedział mi ze świece nie powinny być okopcone i możliwe że mam żle dobrane świece :?:
czy ma ktoś jakiś pomysł w mojej sprawie , auto w okolicach 2,2 tys do 2,8 tys obrotów zamula się <smuty>
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A czy te nieprawidłowości pojawiły się po wymianie swiec ? Bo jesli tak to masz odpowiedźleo07 GND pisze:moje pytanie to dlaczego zmieniałeś świece?
Ale to juz by trzeba nie wiem co załozyć żeby mieć taki efekt
W jakim stanie masz filtr powietrza, a uklad dolotowy szczelny ?
Jestes pewny przeplywomierza ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
RomanS
przepływka jest nowa, filtr powietrza też układ szczelny, nowa pompa paliwa w przeciągu 3 miesięcy wymieniłem dwa razy miałem pecha i kupiłem wadliwą ale na gwarancji wymienili mi na nową.to zaczęło się dziać jakieś miesiąc po wymianie świec a świece wymieniłem bo od dwóch lat nie wymieniałem a nie wiem kiedy wymieniał poprzedni właściciel. jeżdze do znajomych mechaników i żaden nie jest w stanie dojść co się dzieje, na Vag-u wszystko ok.gdyby przypadkiem nowa przepływka była walnięta wykazało by to na Vag bo wartości powietrza byłyby niewłaściwe (dobrze myślę???)
przepływka jest nowa, filtr powietrza też układ szczelny, nowa pompa paliwa w przeciągu 3 miesięcy wymieniłem dwa razy miałem pecha i kupiłem wadliwą ale na gwarancji wymienili mi na nową.to zaczęło się dziać jakieś miesiąc po wymianie świec a świece wymieniłem bo od dwóch lat nie wymieniałem a nie wiem kiedy wymieniał poprzedni właściciel. jeżdze do znajomych mechaników i żaden nie jest w stanie dojść co się dzieje, na Vag-u wszystko ok.gdyby przypadkiem nowa przepływka była walnięta wykazało by to na Vag bo wartości powietrza byłyby niewłaściwe (dobrze myślę???)
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co wiem (ZTCW) to w TDI na podstawie logow mozna oceniać czy przepływka tnie dawki. Ale to nie rozstrzyga czy to wina padniętej przepływki, dlatego zawsze przed ewentualnym zakupem nowej zaleca się podmianę (np. od kolegi) na pewną przepływkę aby zobaczyć jak działa.pit 76 pisze:gdyby przypadkiem nowa przepływka była walnięta wykazało by to na Vag bo wartości powietrza byłyby niewłaściwe (dobrze myślę???)
Jezeli w benzynie jest analogicznie to trzeba by tak samo zrobić.
Sam tego nie musiałem robic więc nie chcę być wyrocznią w tym temacie.
Na VAgu jako błąd przepływka wychodzi dopiero wtedy gdy jest kompletnym trupem.
Ja bym zrobił próbe odpięcia przepływki i wtedy jazda próbna. Oczywiscie zapisze Ci się błąd, ale auto powinno jechać na programie awaryjnym, na jakichs uśrednionych nastawach. Zobaczysz przynajmniej czy jest jakas różnica i w którą stronę (lepiej czy gorzej).
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Ha ! z pamięci to nie powiem ale ide do auta obejrzeć (tylko, ze obejrzę w Passacie B5 z 2003 r. silnik AWT - mam nadzieję, że będzie to samo).pit 76 pisze:RomanS
przepływkę gdzie mogę odpiąć czy to są te dwie kostki na pokrywie filtra powietrza od góry
?czy w innym miejscu ja mam wersje angielska wiec to samo ale po drugiej stronie
patrząc na pokrywę filtra powietrza siedzą tam dwie kostki na wtyki czy to to???
EDIT"
No więc obejrzałem, u mnie jest tak że kabel wchodzi przez przelotkę gumową na górnej powierzchni filtra powietrza do srodka i tam siedzi przepływka. Zdejmowanie pokrywy filtra to trochę roboty, wiec ci nie powiem jak jest dalej w środku.
Ale u Ciebie moze być inaczej. Np w octavii 1,8 T z 2000 roku (AGU) przeplywka wyglądała jak w TDi, tzn była takim "kominkiem" na rurze ssącej, były w tej okolicy 3 wtyczki, ta od przepływomierza była prostopadła do rury ssącej, najwieksza z nich, pozostałe 2 mniejsze i połozone płasko przy rurze.
Może masz tak ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
ja mam na pokrywie filtra powietrza taką okrągłą zaślepkę cos takiego na niej ulokowane są dwa przewody które wchodzą w kostki. a dalej z tych kostek idą gdzieś do srodka, ale wiesz co wieczorem bedzie u mnie kumpel i postaram sie podmienic przepływke pożycze od niego ma tez 1,8 T i sprawdze czy bedzie roznica, jesli tak to wiemy co jest.jesli nie to szukamy dalej.dam Tobie znac jutro rano czy zadzialalo czy nie
RomanS
dzieki za pomoc
RomanS
dzieki za pomoc
Witam
coprawda to passat ale w audi jest to samo. Maszz link:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG
coprawda to passat ale w audi jest to samo. Maszz link:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG
[audi a6 c5 2.4] jakie przewody wysokiego napiecia?
witam
Chce wymienić przewody wysokiego napięcia ponieważ ibroty mi troche wiruja i nierówno silnik pali,tylko nie wiem jakie beda najlepsze?
upatrzyłem sobie ngk na allegro,tylko czy bedą dobre i wytrzymałe?
http://allegro.pl/item876083679_przewod ... assat.html
Jeżeli nie to jakie inne polecacie?
pozdrawiam
Chce wymienić przewody wysokiego napięcia ponieważ ibroty mi troche wiruja i nierówno silnik pali,tylko nie wiem jakie beda najlepsze?
upatrzyłem sobie ngk na allegro,tylko czy bedą dobre i wytrzymałe?
http://allegro.pl/item876083679_przewod ... assat.html
Jeżeli nie to jakie inne polecacie?
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
siemka.kolego co do falowań obrotów to może być brudna przepustnica,wyczyścić i adaptacje zrobic,masz gaz?na benzynie tak samo i na gazie?świece wymieniałś?sprawdz.ale mysle ze to przepustnica. :mrgreen:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga