Przewody WN i świece - wybór i wymiana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
- Imię: Marcel
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 210KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rumia
Odgrzewam kotleta . Mam świeczki ik20 i ogólnie wszystko ok, ale po 50 kkm czas na wymianę i tu kilka cytatów z innych stronek: ''bosch dwu elektrodowe platynowe jeszcze lepiej chulają niz ik20, nic nie zaslania iskry
natomiast 4 elektrodowe są gorsze niż 2 oraz gorsze niż denso ik20, co potwierdzil pare postów wyzej kolega ktory jezdził na fgr7dqp+''
'' ik20 to bdb świeca. na vk20 bedzie zamulony z dołu, jej dolna masowa elektroda przyslania elektrode centralną (nie jest to świeca że tak powiem tuningową tylko wzmocniona wzgledem ik20)
ik20 potrafi już skrocic wg producenta o 1 sec czas do 170km/h wzgledem tradycyjnych niklowych świec. jest kapke lepsza od ik20 (dolna elektrode ma wzmocniona platynową plytką, zabezpiecza przed wypalaniem jej)
4 elektrodowe boscha to nie rewelacja i w tych autach sie nie sprawdza. na 2 elektrodowej platinum jest lepiej. bylo testowane na kilkunastu m62, ostatnio nawet w tym temacie potwierdzono to.
vkb20 ma dodatkowe boczne elektrody dopalające mieszanke (wtedy świeca ma "większą zapłonność" - mniejsze prawdopodobieństwo niedopalenia mieszanki, wypadniecia zaplonu)
ik20 sa trwałe dość, tzn to zalezy od wydajnosci cewek w instalacji zaplonowej (napiecie). w jednym aucie taka swieca przestaje pracowac wczesniej, w innym chodzi pare lat...
co do 12tys km to bajka. ludzie nie ustawiają denso tylko montują z pudełka. dla niektorych liczy sie wykorzystanie takiej świecy i klepia elektrody ile tylko sie da, dla innych osiągi na zwiekszonej przerwie wzgledem fabrycznej ktora dzieki takiej swiecy mozna osiagnac bez wypadania zaplonu, problemow z zaplonem. tak to wyglada. ale macie racje fgr7dqp+ żadna rewelacja... nawet w autach z duzo mocniejszymi cewkami na gazie chodzi srednio, juz wolalem fr78 :wstyd: (nie wkrecac do BMW). jedyny plus że na takiej fgr7dqp lepiej odpala silnik ( iskra jest odslonieta mieszanka ma łatwiej sie zapalic), niektorzy sie tym odrazu wzoruja, a to blad
To akurat z forum BMW, ale może ktoś od nas ma podobną wiedzę i pomoże mi dobrać NAJLEPSZE świeczki do mojego ASNa
[ Dodano: 2015-09-06, 10:18 ]
Zastanawiam się nad ik20, vkb20, lub tym boschem platinum+ (nr nie znam)
[ Dodano: 2015-09-11, 13:32 ]
Widzę brak zainteresowania Myślę też o ngk bkr6eix-11 może ktoś o nich słyszał???????
natomiast 4 elektrodowe są gorsze niż 2 oraz gorsze niż denso ik20, co potwierdzil pare postów wyzej kolega ktory jezdził na fgr7dqp+''
'' ik20 to bdb świeca. na vk20 bedzie zamulony z dołu, jej dolna masowa elektroda przyslania elektrode centralną (nie jest to świeca że tak powiem tuningową tylko wzmocniona wzgledem ik20)
ik20 potrafi już skrocic wg producenta o 1 sec czas do 170km/h wzgledem tradycyjnych niklowych świec. jest kapke lepsza od ik20 (dolna elektrode ma wzmocniona platynową plytką, zabezpiecza przed wypalaniem jej)
4 elektrodowe boscha to nie rewelacja i w tych autach sie nie sprawdza. na 2 elektrodowej platinum jest lepiej. bylo testowane na kilkunastu m62, ostatnio nawet w tym temacie potwierdzono to.
vkb20 ma dodatkowe boczne elektrody dopalające mieszanke (wtedy świeca ma "większą zapłonność" - mniejsze prawdopodobieństwo niedopalenia mieszanki, wypadniecia zaplonu)
ik20 sa trwałe dość, tzn to zalezy od wydajnosci cewek w instalacji zaplonowej (napiecie). w jednym aucie taka swieca przestaje pracowac wczesniej, w innym chodzi pare lat...
co do 12tys km to bajka. ludzie nie ustawiają denso tylko montują z pudełka. dla niektorych liczy sie wykorzystanie takiej świecy i klepia elektrody ile tylko sie da, dla innych osiągi na zwiekszonej przerwie wzgledem fabrycznej ktora dzieki takiej swiecy mozna osiagnac bez wypadania zaplonu, problemow z zaplonem. tak to wyglada. ale macie racje fgr7dqp+ żadna rewelacja... nawet w autach z duzo mocniejszymi cewkami na gazie chodzi srednio, juz wolalem fr78 :wstyd: (nie wkrecac do BMW). jedyny plus że na takiej fgr7dqp lepiej odpala silnik ( iskra jest odslonieta mieszanka ma łatwiej sie zapalic), niektorzy sie tym odrazu wzoruja, a to blad
To akurat z forum BMW, ale może ktoś od nas ma podobną wiedzę i pomoże mi dobrać NAJLEPSZE świeczki do mojego ASNa
[ Dodano: 2015-09-06, 10:18 ]
Zastanawiam się nad ik20, vkb20, lub tym boschem platinum+ (nr nie znam)
[ Dodano: 2015-09-11, 13:32 ]
Widzę brak zainteresowania Myślę też o ngk bkr6eix-11 może ktoś o nich słyszał???????
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
mr.Pit pisze:ludzie nie ustawiają denso tylko montują z pudełka. dla niektorych liczy sie wykorzystanie takiej świecy i klepia elektrody ile tylko sie da, dla innych osiągi na zwiekszonej przerwie wzgledem fabrycznej ktora dzieki takiej swiecy mozna osiagnac bez wypadania zaplonu, problemow z zaplonem.
Czy naprawdę tak jest ja rzeczywiście czytając fora LPG zklepałem denso ik20 , że niby dla LPG jest lepsza mniejsza iskra co nie powoduje zmian na Pb
a może powinienem pójść w drugą stronę i powiększyć przerwę????
Za eksperymentuję po niedzieli bo muszę pomierzyć cisnienie na cylindrach dla pewności co do drgań silnika.
Pozdrawiam Marcin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
- Imię: Marcel
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 210KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rumia
denso ik20 jest ok ale do benzyny, w lpg rezystancja się zwiększa dlatego przerwa 1.1mm jest za duża.
Znalazłem magika który ma sporą wiedzę na temat świec. Co do denso napisał mi:
''nie montuj denso z przerwa 1,1mm dlatego ze juz na poczatku kiedy swieca jest nowa to pobiera na gazie duzo wyzsze napiecie niz poprawnie ustawiona o takiej srednicy. nie wiem czy wiesz ale denso sie ustawia przy serii power. sa z homologacja do lpg i cng ale do tego auta sie nie nada bo przerwa bedzie za mala i elektroda masowa wzmocniona przysloni centralna.
Druga sprawa nie montuj denso dedykowanych do pb do gazu bo nie ta cieplota... (szybciej wypala)''
Znalazłem magika który ma sporą wiedzę na temat świec. Co do denso napisał mi:
''nie montuj denso z przerwa 1,1mm dlatego ze juz na poczatku kiedy swieca jest nowa to pobiera na gazie duzo wyzsze napiecie niz poprawnie ustawiona o takiej srednicy. nie wiem czy wiesz ale denso sie ustawia przy serii power. sa z homologacja do lpg i cng ale do tego auta sie nie nada bo przerwa bedzie za mala i elektroda masowa wzmocniona przysloni centralna.
Druga sprawa nie montuj denso dedykowanych do pb do gazu bo nie ta cieplota... (szybciej wypala)''
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
Dziś zwiększona przerwa na DENSO jutro jazda i ocena.
do tej pory DENSO sklepane na 0,8mm i efekt wypadania wtrysku gazu za duża dawka LPG i wypada od samego odpalenia. wtrysk zmieniony na mniejszy wydatek LPG i było OK. zobaczymy jak będzie z większą przerwą 1,0mm.
[ Dodano: 2015-09-14, 20:55 ]
Efekt :
1. szybciej reaguje na wciśnięcie pedału gazu
2. drżenie troszkę ustało choć jeszcze wyczuwalne
3. obroty wzrosły o 20 jednostek na VCDS
do tej pory DENSO sklepane na 0,8mm i efekt wypadania wtrysku gazu za duża dawka LPG i wypada od samego odpalenia. wtrysk zmieniony na mniejszy wydatek LPG i było OK. zobaczymy jak będzie z większą przerwą 1,0mm.
[ Dodano: 2015-09-14, 20:55 ]
Efekt :
1. szybciej reaguje na wciśnięcie pedału gazu
2. drżenie troszkę ustało choć jeszcze wyczuwalne
3. obroty wzrosły o 20 jednostek na VCDS
Pozdrawiam Marcin
Przymierzam sie do wymiany swiec i przewodow w zwiazku z czym po przeczytaniu kilkunastu stron nt rodzaju swiec mam watpliwosci...
Ktore swiece beda lepsze do mojego ANK:
-DESO IRYDOWE - czy oplaca sie dolozyc do tych swiec? Ew innych irydowych
-Platynowe Beru
-Platynowe NGK - Czy w IC dostane na pewno oryginalne swiece NGK ? Czytalem o podrobkach...
-NGK V-Line - j.w.
Dodam ze w planach mam LPG za jakis czas.
Ktore swiece beda lepsze do mojego ANK:
-DESO IRYDOWE - czy oplaca sie dolozyc do tych swiec? Ew innych irydowych
-Platynowe Beru
-Platynowe NGK - Czy w IC dostane na pewno oryginalne swiece NGK ? Czytalem o podrobkach...
-NGK V-Line - j.w.
Dodam ze w planach mam LPG za jakis czas.