[a6 c6 2.4] opinie o silniku.
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Kolego a masz jeszcze szanse gdzieś dostać C6 z tym silnikiem ? :O
Coraz ciężej dostać te 2.4 V6, bo kto ma to trzyma go rękami i nogami.
Przejechałem przez 2 lata już ponad 40k km z tego 30km na LPG no i odpukać...
Nie chce za dużo chwalić bo jeszcze na złość się coś posypie poważniejszego :P
Jak masz okazję wziąść 2.4 to go bierz... Też miałem przed wyborem dylemat ale nie żałuję decyzji i wiem, że jeśli tylko będzie chodził tak jak chodzi teraz - to zostanie ze mną tak długo aż się koła same nie rozkraczą...
Jak coś chcesz wiedzieć to pytaj:
Lista wymienionych części przez ostatnie dwa lata:
1) Olej + filtr ( zaraz po zakupie )
2) Termostat + pasek + pompa wody ( zaraz po zakupie )
3) Tylne łączniki stabilizatora ( kochane polskie drogi )
4) Olej + filtr ( kolejna zmiana
5) Cewki zapłonowe ( darmowa akcja serwisowa to skorzystałem )
6) żarniki ksenonowe ( jeden wypalił się w zimę )
No i teraz się powoli odzywa przegub więc chyba go od razu wymienię, żeby dalej stan był BDB... No i gazownicy proponują mi wymianę świec ze wzglęgdu na te 30k km na gazie ale wymienię tylko dla świętego spokoju - nic się z nimi nie dzieje złego. Tak jak widać - wymiany elementów, które wchodzą w "amortyzację" samochodu. Nic ponad normę...
Coraz ciężej dostać te 2.4 V6, bo kto ma to trzyma go rękami i nogami.
Przejechałem przez 2 lata już ponad 40k km z tego 30km na LPG no i odpukać...
Nie chce za dużo chwalić bo jeszcze na złość się coś posypie poważniejszego :P
Jak masz okazję wziąść 2.4 to go bierz... Też miałem przed wyborem dylemat ale nie żałuję decyzji i wiem, że jeśli tylko będzie chodził tak jak chodzi teraz - to zostanie ze mną tak długo aż się koła same nie rozkraczą...
Jak coś chcesz wiedzieć to pytaj:
Lista wymienionych części przez ostatnie dwa lata:
1) Olej + filtr ( zaraz po zakupie )
2) Termostat + pasek + pompa wody ( zaraz po zakupie )
3) Tylne łączniki stabilizatora ( kochane polskie drogi )
4) Olej + filtr ( kolejna zmiana
5) Cewki zapłonowe ( darmowa akcja serwisowa to skorzystałem )
6) żarniki ksenonowe ( jeden wypalił się w zimę )
No i teraz się powoli odzywa przegub więc chyba go od razu wymienię, żeby dalej stan był BDB... No i gazownicy proponują mi wymianę świec ze wzglęgdu na te 30k km na gazie ale wymienię tylko dla świętego spokoju - nic się z nimi nie dzieje złego. Tak jak widać - wymiany elementów, które wchodzą w "amortyzację" samochodu. Nic ponad normę...
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 06 cze 2012, 21:27
- Lokalizacja: Szwecja
Podłącze sie do tematu.
Też mam A6 C6 2.4, rocznik 2006. Przebieg 140 tys. Serwis po książce niby robiony na czas ale chyba tylko serwis typu olej filtry itd.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników co radzilibyście wymienić przy tym przebiegu, żęby w miare długo cieszyć sie tym autkiem :D
Dodam, że auto od początku jest w Szwecjii i tu też je eksploatuje, także może koszty związana z zawieszeniem narazie odpadną ( sport). Zbieżnośc ustawiałem jedynie w Polsce.
Daje sie we znaki zamek bagażnika, chyba było wspominane ze taka jest ich przypadłość szczególnie w zimie( w lecie nie było problemu) , także w Polsce planuje wymienic. Jaki koszt ?
Jak ktos mógłby mi tez przybliżyć koszty typu wymiana klocków, tarcz itp dla porównania ze szwedzkimi cenami.
W Szwecjii serwis ( tj. olej, filtry, filtr kabinowy) wyniósł mnie w przybliżeniu 1700 zl. Ceny częsci podobne jak w Polsce raczej ale cena roboczogodziny dośc wysoka. Jak to wygląda w Polsce ?
Raczej interesują mnie ceny ASO ale niekoniecznie :D
Dzięi z góry za odpowiedz :D
Też mam A6 C6 2.4, rocznik 2006. Przebieg 140 tys. Serwis po książce niby robiony na czas ale chyba tylko serwis typu olej filtry itd.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników co radzilibyście wymienić przy tym przebiegu, żęby w miare długo cieszyć sie tym autkiem :D
Dodam, że auto od początku jest w Szwecjii i tu też je eksploatuje, także może koszty związana z zawieszeniem narazie odpadną ( sport). Zbieżnośc ustawiałem jedynie w Polsce.
Daje sie we znaki zamek bagażnika, chyba było wspominane ze taka jest ich przypadłość szczególnie w zimie( w lecie nie było problemu) , także w Polsce planuje wymienic. Jaki koszt ?
Jak ktos mógłby mi tez przybliżyć koszty typu wymiana klocków, tarcz itp dla porównania ze szwedzkimi cenami.
W Szwecjii serwis ( tj. olej, filtry, filtr kabinowy) wyniósł mnie w przybliżeniu 1700 zl. Ceny częsci podobne jak w Polsce raczej ale cena roboczogodziny dośc wysoka. Jak to wygląda w Polsce ?
Raczej interesują mnie ceny ASO ale niekoniecznie :D
Dzięi z góry za odpowiedz :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 06 cze 2012, 21:27
- Lokalizacja: Szwecja
Dzięki :D Przydatne informacje :D
Jesli chodzi o hamulce i te inne sprawy to jesli masz jakies pojencie o mechanice to wyjdzie ci taniej.
Pojęcie mam takie że takie rzeczy kiedyś trzeba wymienić :D I na tym sie moje pojęcie kończy :D Dlatego pytam o koszty w Polsce np wymiany klocków ? Na oryginalnych częsciach. Wymiany tarcz ?
Ile kosztuje serwis ojelowy i wymiany filtrów w ASO ?
Chce się wybrać na wakacjach do Polski i dlatego pytam, oczywiście orientacyjnie bo w zależnośc od miasta i województwa ceny moga sie różnić.
A pytam dlatego ze jeśli ceny nie bedą sie różnic drastycznie od szwedzkich to bede wolał to zrobić w Szwecjii, w przypadku sprzedaży auta bedzie to ważne dla szweda. Ale jeśłi na takich rzeczach miałbym zaoszczędzić 1000 zł to dam zarobic w ludziom Polsce.
Dzięki
Jesli chodzi o hamulce i te inne sprawy to jesli masz jakies pojencie o mechanice to wyjdzie ci taniej.
Pojęcie mam takie że takie rzeczy kiedyś trzeba wymienić :D I na tym sie moje pojęcie kończy :D Dlatego pytam o koszty w Polsce np wymiany klocków ? Na oryginalnych częsciach. Wymiany tarcz ?
Ile kosztuje serwis ojelowy i wymiany filtrów w ASO ?
Chce się wybrać na wakacjach do Polski i dlatego pytam, oczywiście orientacyjnie bo w zależnośc od miasta i województwa ceny moga sie różnić.
A pytam dlatego ze jeśli ceny nie bedą sie różnic drastycznie od szwedzkich to bede wolał to zrobić w Szwecjii, w przypadku sprzedaży auta bedzie to ważne dla szweda. Ale jeśłi na takich rzeczach miałbym zaoszczędzić 1000 zł to dam zarobic w ludziom Polsce.
Dzięki
- gregor100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: dublin/irlandia
Niby autko fajne ale jest pelne drobnych wad ktore zaczynaja powoli wychodzic, czesci sie cenia a zwlaszcza elektronika! Z 2.4 MPI roznie bywa jest grono zadowolonych uzytkownikow( ja jestem jednym z nich) ale na forum nie brak tematow, problemow zwiazanych z rozrzadem Ja na ten przykald zauwazylem ze po ostatniej wymianie oleju jakies 4.5 miesiaca temu nic w silniku nie ubylo. Gdzie po pierwszej wymianie musialem regolarnie dolewac. Olej 5w-30 jak ktos wyzej wspomnial sie naprawde sprawdza.
- karol24
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 02 sty 2011, 10:21
- Lokalizacja: Legnica/dolnyśląsk
filtr oleju i powietrza - 150zł
kabinowy - 100zł
olej w zależności jaki
klocki tył ok 200 TRW
klocki przód ok 300 TRW
łączniki stabilizatora ( padły po 30kkm w polsce) 240zł przód TRW
i praktycznie tylko to wymieniłem przez dwa lata
awariie/usterki - wymiana czujnika temp płynu chłodzącego, i vacum pompa
AUTO Z TYM SILNIKIEM TO OPTYMALNY WYBÓR W C6
P.S OLEJ WYMIANA CO 12KKM - PREWENCYJNIE
kabinowy - 100zł
olej w zależności jaki
klocki tył ok 200 TRW
klocki przód ok 300 TRW
łączniki stabilizatora ( padły po 30kkm w polsce) 240zł przód TRW
i praktycznie tylko to wymieniłem przez dwa lata
awariie/usterki - wymiana czujnika temp płynu chłodzącego, i vacum pompa
AUTO Z TYM SILNIKIEM TO OPTYMALNY WYBÓR W C6
P.S OLEJ WYMIANA CO 12KKM - PREWENCYJNIE
Mam to auto 2 lata,wczesniej jezdzilo w szwecji.Jak do tej pory wymienione:
Termostat+jakies przewody i plyn chlodz.(1000zl ASO) po zakupie
Akumulator + kodowanie (850zl ASO) po zakupie
Cewki (za free z akcji serwisowej ASO) po zakupie
Filtr oleju + olej 5W30 ~250zl
Tarcze przod,klocki przod i tyl ATE - 800zł
Czujnik temperatury plynu chlodzacego - 100zl
No i teraz szykuje sie chyba wymiana napinacza paska wieloklinowego ~300zl
Takze jak widac poki co klopotow wiekszych nie bylo ale czesci tez sie cenia
Termostat+jakies przewody i plyn chlodz.(1000zl ASO) po zakupie
Akumulator + kodowanie (850zl ASO) po zakupie
Cewki (za free z akcji serwisowej ASO) po zakupie
Filtr oleju + olej 5W30 ~250zl
Tarcze przod,klocki przod i tyl ATE - 800zł
Czujnik temperatury plynu chlodzacego - 100zl
No i teraz szykuje sie chyba wymiana napinacza paska wieloklinowego ~300zl
Takze jak widac poki co klopotow wiekszych nie bylo ale czesci tez sie cenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 paź 2013, 11:49
- Lokalizacja: rzeszow
- sosna
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
- Kontakt:
jak narazie śmigam bez większych problemów a jeżeli na zimnym nie słychać rozrządu to nie ma co go ruszać, mój ma już ponad 200tys nalatane a u mnie będZie już druga wymiana oleju w zimie takze powiem że większych wydatków nie miałem oprócz wymiany oleju i filtra na szczęście, zawieszenie jest w b.dobrym stanie Ale to przez to że mieszkam w DE i mało bywam w PL
witam chce zakupic a6 c6 2,4 b ( ewentualnie b/g lub zagazowac pozniej) sedan manual do 30 tys zł i chciałem zapytac forumowiczow czy w tych pieniadzach znajdzie sie aktualnie cos ciekawego czy nie warto bo trzeba bedzie duzo wlozyc w ewentualne naprawy czy moze 2.0 tfsi bedzie lepszym wyborem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- sosna
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
- Kontakt:
Dokladnie, bo goscie kupuja za ta kase c6 a potem opisuja negatywnie ten silnik itp a po taniosci to po taniosci, ja dalem poltora roku temu 45 tys i to wydawalo mi się zbyt tanio, ale jeszcze do dziś bez zadnych zastrzezen i awarii na szczescie, auto było serwisowane do 180 tys a ja kupilem je z przebiegiem 190 tys i dziś już mam dawno ponad 220 tys, auto kupione z racji ze mieszkam w DE od niemca, dlatego radzilbym ci dokladnie sprzwdzic przeszlosc kupowanego auta w audi,i nie wiez w przebiegi typu 120 \150 tys w 9 letnim aucie, zwroc tez uwage szczegolna na rozrzad czy już nie halasuje, koszt pozniej jest w oklicach 5 tys niestety, tazke zycze ci udanego zakupu kolego, pozdro
jeździlem ostatnio c6 2.0 tdi i autko jest super zreszta znajomego ktory jezdzi tym autkiem Ogłoszenie - nie ten dział (0x) tylko ja nastawilem sie na benzyne a o tych tdi naczytalem sie zlej opini no ale 45 tys na autko teraz nie wyloze. co powiecie o tym autku czy warto sie pchac w tdi. kurcze mam metlik w glowie strasznie mi sie podobaja te autka w odróżnieniu od c5 wiadomo wyglad, srodek juz wszystko innaczej, ale nie wiem czy nie poszukac modelu c5 z 2.4 b. co byscie mi doradzili
Ostatnio zmieniony 28 mar 2014, 11:24 przez krecikjzk, łącznie zmieniany 2 razy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga