[A6 C5 2,8 Quattro] olej silnikowy Mobil vs. Castrol 10w40
[A6 C5 2,8 Quattro] olej silnikowy Mobil vs. Castrol 10w40
Witam. Silnik mam zalany półsyntetycznym Castolem 10w40, wczesniej byl to tej samej klasy olej Mobila 10w40 a róznica jest taka ze na mobilu silnik brał olej a na Castrolu ubywa go b.malo. Czy ktos z was zauwazył podobna róznice? Dodam ze na mobilu chyba jednak lepiej i ciszej pracowal silnik ale bral wiecej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 26 lut 2010, 10:29
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
[A6 C5]Silnik-olej
mam ok 250tys. jezdze na oleju(Mobil) 5W50 i bierze troche tego oleju .. jakim olejem najlepiej go teraz zalac ? na 15tys kilometrow dolalem ok 2-3 litrow...?kupic 5W40 10W40 

witaj,
ja jak najdluzej jezdzil bym na pelnym syntetyku, sam mialem przez poprzedniego wlasciciela zalany polsyntetyk na chwile ale wrocilem na 5W50, w kazdym razie ja lalbym dalej syntetyk i wymienial go co 10 tys ewentualnie zmienil na inna marke - czasem to wystarczy zeby przestalo brac (niektorzy polecaja w takich chwilach chyba Valvoline - zobacz na forum), choc gdzies 2 litry na 10 tys bo tyle Ci pewnie wyjdzie lub nawet mniej to nie tragedia a powiedzialbym nawet ze to doskonaly wynik, zobacz jeszcze czy nie masz gdzies jeszcze mikrowycieku.
pozdr.
ps. ach Ty nie masz turbiny wiec z tymi 10 tys to niekoniecznie - no moze zeby zwiekszyc trwalosc napinaczy czy popychaczy szklankowych, lecz w Twoim przypadku mysle iz interwal 15tys jest raczej w porzadku.
ja jak najdluzej jezdzil bym na pelnym syntetyku, sam mialem przez poprzedniego wlasciciela zalany polsyntetyk na chwile ale wrocilem na 5W50, w kazdym razie ja lalbym dalej syntetyk i wymienial go co 10 tys ewentualnie zmienil na inna marke - czasem to wystarczy zeby przestalo brac (niektorzy polecaja w takich chwilach chyba Valvoline - zobacz na forum), choc gdzies 2 litry na 10 tys bo tyle Ci pewnie wyjdzie lub nawet mniej to nie tragedia a powiedzialbym nawet ze to doskonaly wynik, zobacz jeszcze czy nie masz gdzies jeszcze mikrowycieku.
pozdr.
ps. ach Ty nie masz turbiny wiec z tymi 10 tys to niekoniecznie - no moze zeby zwiekszyc trwalosc napinaczy czy popychaczy szklankowych, lecz w Twoim przypadku mysle iz interwal 15tys jest raczej w porzadku.
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii 

witam panowie.. nie chce zasmiecac.. potrzebuje tylko porady... kupilem audi tt 1.8 180 hp 99 rok fwd czyli napend na przod.. z przebiegiem 133 tys.. nie wiem jakim olejem byla wczesniej zalana... to jest wydaje mi sie ten sam silnik co w a6... jaki olej byl by najlepszy do niej????
ludzie mi radza pelny syntetyk... chociaz sam juz nie wiem... boje sie troszke rozszczelnienia... co o tym myslicie..
pomozcie.. nie jestem pewien stanu silnika.. wyglada i jezdzi ladnie.. silnik cichutki.. wiec jak mi radzicie??
ps.
sory ze tak wam sie tu wcinam z tt ale to jest audi :P jestesmy rodzina :P hehe
ludzie mi radza pelny syntetyk... chociaz sam juz nie wiem... boje sie troszke rozszczelnienia... co o tym myslicie..
pomozcie.. nie jestem pewien stanu silnika.. wyglada i jezdzi ladnie.. silnik cichutki.. wiec jak mi radzicie??
ps.
sory ze tak wam sie tu wcinam z tt ale to jest audi :P jestesmy rodzina :P hehe