Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2.8-sprawdzenie ustawienia rozrządu

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

2.8-sprawdzenie ustawienia rozrządu

Post autor: krzysiek-lex » 04 kwie 2016, 11:44

Witam.
czy jest możliwość sprawdzenia ustawienia rozrządu vcds-em? Jeśli tak to gdzie, w jakich blokach i na co patrzeć?Były wymieniane w silniku napinacze łańcuchów, łańcuchy kompletny rozrząd, separator odmy plus uszczelnianie silnika. Po tej naprawie auto nie ma mocy i telepie budą jakby nie chodził na wszystkie cylindry

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 kwie 2016, 15:35

Podaj więcej szczegółów - kod silnika i rok auta.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 04 kwie 2016, 15:42

Silnik AMX 193 KM, rok 2002.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 kwie 2016, 15:48

W 2002r. nie było już 2.8
090, 093 - rozrząd
026, 027 - napięcie na stukowcach
032, 033 - korekty sond

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 04 kwie 2016, 15:55

Gosia, to Passat zapomniałem dodać....
Na co mam zwrócić uwagę tych blokach?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 kwie 2016, 15:59

Nie wiem jaki sterownik jest w pasku, ale raczej powinno być to samo co w C5.
Na wartości. Zrób logi, podeślij je tutaj ;)

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 04 kwie 2016, 16:06

Powinno być na ciepłym? Bo nie chcę żeby chodziło dłużej niż to jest konieczne

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 kwie 2016, 16:07

Teoretycznie temperatura płynu chłodniczego powinna być minimum 80 stopni.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 04 kwie 2016, 16:25

Oki, dzięki Gosia, postaram się zrobić logi wieczorem i je tu wrzucę <okok>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 kwie 2016, 16:31

Ok <okok> Jeśli okaże się, że ma starszy sterownik to
rozrząd nie będzie w grupach 090, 093 tylko 026, 027.
napięcie na stukowcach od 012 do 018
korekty wtedy w grupach od 006 do 009 (nie pamiętam które dokładnie)

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 05 kwie 2016, 08:56

oto logi:

http://vaglog.pl/log_257156.html
http://vaglog.pl/log_257157.html
http://vaglog.pl/log_257158.html

a dodatkowo to:

Wtorek,05,Kwiecień,2016,08:22:23:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202


Adres 01: Silnik (3B0 907 551 CH)

08:22:15 Grupa 032
3.2 % Lambda
0.0 % Lambda
-2.8 % Lambda
0.0 % Lambda

08:22:15 Grupa 033
-0.8 % Lambda
0.370 V Napięcie
-3.1 % Lambda
0.730 V Napięcie


Wtorek,05,Kwiecień,2016,08:24:01:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202


Adres 01: Silnik (3B0 907 551 CH)

08:23:49 Grupa 090
720 /min Obroty silnika
st.wałka WYŁ.
0.0*KW Stab.b.jałowego
0.0*KW Stab.b.jałowego

08:23:49 Grupa 093
680 /min Obroty silnika
19.5 % Obciążenie
-4.0*KW Stab.b.jałowego
-2.0*KW Stab.b.jałowego


Wtorek,05,Kwiecień,2016,08:20:51:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Adres 01: Silnik (3B0 907 551 CH)

08:20:27 Grupa 026
1.287 V Napięcie
1.287 V Napięcie
1.170 V Napięcie
1.170 V Napięcie

08:20:27 Grupa 027
1.287 V Napięcie
1.170 V Napięcie
Bity binarnie
Bity binarnie

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 kwie 2016, 11:11

Rozrząd w porządku, napięcie na stukowcach też. Korekty trochę rozjechane między głowicami, ale nie jest najgorzej.

Trzeba by jeszcze sprawdzić wypadanie zapłonów, ale nie pamiętam w której grupie to jest <uoee>

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 05 kwie 2016, 12:19

Dodatkowo wypluło takie błędy :
1.17831 zespół 1. Ukł doprowadzania wtórnego powietrza, P1423 35-10 za mały przepływ sporadyczny
2. Zespół 2- j/w
3. 16730 czujnik położenia wałka rozrządu P0346 35-00 niezrozumiały sygnał
4. 16684 wypadanie zapłonu P0300 na wielu cylindrach
5. 16688 cylinder 4 wypadanie zapłonu
6. 16690 cylinder 6 j/w
7. 16689 cylinder 5 j/w

Po skasowaniu został czujnik położenia wałka rozrządu

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 kwie 2016, 13:13

Pierwsze dwa błędy pochodzą od SAI (wiele aut akurat z tym układem ma problem). Czujnik położenia wałka, albo uwalony albo coś z kabelkami (znając życie czujnik trafiony).
Jako, że problem z wypadaniem zapłonów jest na tej samej głowicy na której jest problem z czujnikiem proponowałabym od niego zacząć.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 05 kwie 2016, 13:42

Tak też myślałem.
Co do czujnika to stawiam na wtyczkę bo przed postawieniem do mechanika było ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja