[ALL quattro] zasada działania
Hahahah,x drive przewaga nad quattro.Dobre.
Dlaczego a8 nie może poradzić ? Filmik po prostu ustawiony przez jakiś salon bmw lub innego barana.Za niskie obroty,aby mechaniczny torsen się zablokował.Przy tych obrotach które koleś zapodał to nawet ślimaki się nie zazębiły w torsenie.W xdrive jest takie gówno jak sprzęgło elektrohydrauliczne i tam nie potrzeba wysokich obrotów,bo elektronika zadziała.
Polecam jeszcze ten test napędów 4x4 i zobaczcie co najlepiej wypada
Tak w ogóle,kto z wypowiadających się tutaj trzymał torsena w rękach ? ? ? Drodzy koledzy,politechnika krakowska,polecam udać się na wykład - dla obserwatorów bezpłatny - i posłuchać dr.dr inż. Henryk Ciureja na temat torsena.
Polecam jeszcze z czystej ciekawości zobaczyć JAK AUDI UCZCIÂŁO kolejne lata w doskonaleniu napędu Quattro.
Dlaczego a8 nie może poradzić ? Filmik po prostu ustawiony przez jakiś salon bmw lub innego barana.Za niskie obroty,aby mechaniczny torsen się zablokował.Przy tych obrotach które koleś zapodał to nawet ślimaki się nie zazębiły w torsenie.W xdrive jest takie gówno jak sprzęgło elektrohydrauliczne i tam nie potrzeba wysokich obrotów,bo elektronika zadziała.
Polecam jeszcze ten test napędów 4x4 i zobaczcie co najlepiej wypada
Tak w ogóle,kto z wypowiadających się tutaj trzymał torsena w rękach ? ? ? Drodzy koledzy,politechnika krakowska,polecam udać się na wykład - dla obserwatorów bezpłatny - i posłuchać dr.dr inż. Henryk Ciureja na temat torsena.
Polecam jeszcze z czystej ciekawości zobaczyć JAK AUDI UCZCIÂŁO kolejne lata w doskonaleniu napędu Quattro.
- azad-der-boss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
- Lokalizacja: Bogacica/Dachau
Osobiscie nie studiowalem tego kierunku ale kolega popytam....teoria teoria ale w praktyce czasami jest inaczej...niestety duzo kolegow wypowiadalo sie ze staneli w blotku jedno kolo mialo przyczepnosc no i lipa choc dodamy duzo gazu nie wystarczy zeby nas wyciagnac....X-drive raczej tak jak opisales ma elektronike i wydaje mi sie ze to lepsze rozwiazanie ale nie mowie ze lepsze...Nic juz nie dodam do tego tematu...
Labiss wiesz jak się testuje napędy ? bynajmniej nie na politechnice, radze ci pojeździć w ternie z różnymi napędami.
ja też nie wierzę napędowi xdirve, i w ogóle dla mnie im mniej elektroniki tym lepiej. śmiejesz się z ustawionego testu a sam wklejasz reklamę audi na skoczni zresztą audi jedzie tam na specjalnej platformie i na linie, przy pierwszej próbie robienia reklamy audi porwało się z motyką na księżyc i nie dojechało chyba do połowy skoczni.
wiadomo że takie testy na YT nie są miarodajne, dlatego mówię, najlepiej pojeździć, po zakopywać się, przycisnąć na leśnej zaśnieżonej drodze i wtedy wychodzi który napęd jest dobry i do czego, ja uważam że quattro dobre było w rajdach, i sam też czerpię radość jak pruję w zakrętach na śniegu. natomiast trzeba sobie uzmysłowić że audi to nie terenówka i blokowanie się Torsena oraz EDS działa inaczej i z innymi siłami.
to że Audi nie zjeżdża z rolek a BMW zjeżdża to żaden dowód na sprawność czy trwałość napędu. w normalnej codziennej jeździe, zakrętach, zaśnieżonej drodze przy dużych prędkościach - quattro - super. w bardzo trudnym terenie - klapa, i elektroniczny xdrive może okazać się lepszy w wyjechaniu z rowu, i nic nie da pałowanie gazem. natomiast na drodze może być inaczej - do tego dochodzi jeszcze rozłożenie masy aut ale to już inna kwestia.
o dołączanym napędzie nie piszę bo jak dla mnie to jest porażka na całej linii.
ja też nie wierzę napędowi xdirve, i w ogóle dla mnie im mniej elektroniki tym lepiej. śmiejesz się z ustawionego testu a sam wklejasz reklamę audi na skoczni zresztą audi jedzie tam na specjalnej platformie i na linie, przy pierwszej próbie robienia reklamy audi porwało się z motyką na księżyc i nie dojechało chyba do połowy skoczni.
wiadomo że takie testy na YT nie są miarodajne, dlatego mówię, najlepiej pojeździć, po zakopywać się, przycisnąć na leśnej zaśnieżonej drodze i wtedy wychodzi który napęd jest dobry i do czego, ja uważam że quattro dobre było w rajdach, i sam też czerpię radość jak pruję w zakrętach na śniegu. natomiast trzeba sobie uzmysłowić że audi to nie terenówka i blokowanie się Torsena oraz EDS działa inaczej i z innymi siłami.
to że Audi nie zjeżdża z rolek a BMW zjeżdża to żaden dowód na sprawność czy trwałość napędu. w normalnej codziennej jeździe, zakrętach, zaśnieżonej drodze przy dużych prędkościach - quattro - super. w bardzo trudnym terenie - klapa, i elektroniczny xdrive może okazać się lepszy w wyjechaniu z rowu, i nic nie da pałowanie gazem. natomiast na drodze może być inaczej - do tego dochodzi jeszcze rozłożenie masy aut ale to już inna kwestia.
o dołączanym napędzie nie piszę bo jak dla mnie to jest porażka na całej linii.
hehe, jak to mówią reklama dzwignią handlu, pochylenie skoczni to 70% :mrgreen:
auto prawie dwie tony....
zerknij czasem na znaki na drodze jak wygląda nachylenie 10% to zrozumiesz o czym mówię, tym razem fizyka na politechnice się kłania. na wcześniejszym filmie nissan patrol nie daje rady na stoku o nachyleniu 15% a audi wyjeżdża na 70%. dobre dobre
auto prawie dwie tony....
zerknij czasem na znaki na drodze jak wygląda nachylenie 10% to zrozumiesz o czym mówię, tym razem fizyka na politechnice się kłania. na wcześniejszym filmie nissan patrol nie daje rady na stoku o nachyleniu 15% a audi wyjeżdża na 70%. dobre dobre
dobrze kojarzysz....dokładnie 35 ale stopni, to daje jakieś 70%
jeśli ktoś jeździ na nartach, lub był na skoczni,to wie o czym piszę, takie nachylenie to jest ścianka.
aha, trasa w Austrii, która nie na darmo nazywa się Harakiri ma 78%, ale tam już ratrak musi mieć dużo ubitego śniegu żeby ją przygotować. sorry za OT.
jeśli ktoś jeździ na nartach, lub był na skoczni,to wie o czym piszę, takie nachylenie to jest ścianka.
aha, trasa w Austrii, która nie na darmo nazywa się Harakiri ma 78%, ale tam już ratrak musi mieć dużo ubitego śniegu żeby ją przygotować. sorry za OT.
ÂŻadne auto cywilne czy terenowe nie wyjedzie pod taką górkę. Przy takim pochyleniu w połączeniu z współczynnikiem tarcia skoczni po prostu żadne normalne opony sobie nie poradzą z utrzymaniem przyczepności. Tyle że Audi poradziło sobie z tym problemem i zastosowało opony z kolcami chyba o długości 7 mm :D i tym sposobem wyjechało pod tą "górkę".gietek pisze:hehe, jak to mówią reklama dzwignią handlu, pochylenie skoczni to 70% :mrgreen:
auto prawie dwie tony....
zerknij czasem na znaki na drodze jak wygląda nachylenie 10% to zrozumiesz o czym mówię, tym razem fizyka na politechnice się kłania. na wcześniejszym filmie nissan patrol nie daje rady na stoku o nachyleniu 15% a audi wyjeżdża na 70%. dobre dobre
TUTAJ możecie znaleźć film jak samochód zachowywał się bez opon z kolcami (trzeci film od góry)
- Michałł
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1027
- Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
- Imię: Michał
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Van
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Chłoalo odgrzeje temat ale trochę inaczej
Moja siostra kochana nie umie jezdzić autem tzn umie ale zapomniała no nic dzisiejszczego pieknego dnia mówie chodz pojezdzimy Wszytsko pieknie lądnie podjezdzamy pod garaż no ona zaciągnęła ręczny nie wiem po co ale go zaciągnęła ja wysiadłem otworzyć garaż i ją kierować zeby mi choć audicy nie porysowała i stoje i pokazuje co i jak. Nie wiem czemu ale audik strasznie ciezko mial wjezdzając jakby cos za dupe go trzymało... CO sie okazało nie odciągneła ręcznego :OOO Tylne koła sie widziałem obracały ale czy to nie ma jakiegokolwiek wpływu na quattro ? nic sie nie zepsuje przez to ? Siostra mało nie zemdlała jak zapytałem czemu nie odciągneła ręcznego " wiedziala ,ze audi dla mnie to jak żona " której oczywiście jeszcze nie mam :D
A wiec jesli ktoś moze pomóc to proszę o odpowiedz bo nurtuje mnie to pytanie
Moja siostra kochana nie umie jezdzić autem tzn umie ale zapomniała no nic dzisiejszczego pieknego dnia mówie chodz pojezdzimy Wszytsko pieknie lądnie podjezdzamy pod garaż no ona zaciągnęła ręczny nie wiem po co ale go zaciągnęła ja wysiadłem otworzyć garaż i ją kierować zeby mi choć audicy nie porysowała i stoje i pokazuje co i jak. Nie wiem czemu ale audik strasznie ciezko mial wjezdzając jakby cos za dupe go trzymało... CO sie okazało nie odciągneła ręcznego :OOO Tylne koła sie widziałem obracały ale czy to nie ma jakiegokolwiek wpływu na quattro ? nic sie nie zepsuje przez to ? Siostra mało nie zemdlała jak zapytałem czemu nie odciągneła ręcznego " wiedziala ,ze audi dla mnie to jak żona " której oczywiście jeszcze nie mam :D
A wiec jesli ktoś moze pomóc to proszę o odpowiedz bo nurtuje mnie to pytanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Możesz być spokojny, troszeczkę podgrzałeś tarcze i klocki ale quattro nic się nie stało. ÂŚpij spokojnieMichałł pisze:Chłoalo odgrzeje temat ale trochę inaczej
Moja siostra kochana nie umie jezdzić autem tzn umie ale zapomniała no nic dzisiejszczego pieknego dnia mówie chodz pojezdzimy Wszytsko pieknie lądnie podjezdzamy pod garaż no ona zaciągnęła ręczny nie wiem po co ale go zaciągnęła ja wysiadłem otworzyć garaż i ją kierować zeby mi choć audicy nie porysowała i stoje i pokazuje co i jak. Nie wiem czemu ale audik strasznie ciezko mial wjezdzając jakby cos za dupe go trzymało... CO sie okazało nie odciągneła ręcznego :OOO Tylne koła sie widziałem obracały ale czy to nie ma jakiegokolwiek wpływu na quattro ? nic sie nie zepsuje przez to ? Siostra mało nie zemdlała jak zapytałem czemu nie odciągneła ręcznego " wiedziala ,ze audi dla mnie to jak żona " której oczywiście jeszcze nie mam :D
A wiec jesli ktoś moze pomóc to proszę o odpowiedz bo nurtuje mnie to pytanie
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Ehhh Torsen to nie jest SAMOBLOKUJÂĄCY się mechanizm różnicowy, tylko LSD - limited slip differencial. Tzn dyfer o ograniczonym poślizgu. Jak się po prostu jedzie i dziduje, to wtedy jest zablokowany, bo różnice obrotowe pomiędzy osiami są niewielkie. Dlatego normalnie na drodze spisuje się świetnie. Dupa się zaczyna w momencie, gdy jedna strona będzie w powietrzu - torsen za cholere nie przekaże na oś z przyczepnością ani jednego niuta, zachowa się jak zwykły dyfer. Dlatego na rolkach czy podwyższeniach będzie kiszka.
Wiem, bo zgłębiałem temat, chciałem zamontować torsen do tylnego dyfra w Samuraju (terenówce) jako alternatywa dla niewygodnych, strzelających blokad. Okazuje się, że torsen się do tego kompletnie nie nadaje, bo w skrajnej sytuacji - wykrzyż - zachowa się dokładnie jak zwykły dyfer.
Wiem, bo zgłębiałem temat, chciałem zamontować torsen do tylnego dyfra w Samuraju (terenówce) jako alternatywa dla niewygodnych, strzelających blokad. Okazuje się, że torsen się do tego kompletnie nie nadaje, bo w skrajnej sytuacji - wykrzyż - zachowa się dokładnie jak zwykły dyfer.
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
http://klubvolvo.org.pl/uploaded/file/Blokady_02.pdf
,,Mechanizm różnicowy Torsen mimo swoich zalet nie potrafi jednak przekazać
napędu na koło posiadające przyczepność, jeśli przeciwległe koło jest w powietrzu,
co zdarza się dość często w jeździe terenowej. Ratunkiem bywa dodanie
oporu do mechanizmu przez lekkie przyhamowanie. Torsen może wtedy przekazać
część momentu napędowego do koła na ziemi."
To tak dla tych, którzy są zbyt leniwi na czytanie;p
,,Mechanizm różnicowy Torsen mimo swoich zalet nie potrafi jednak przekazać
napędu na koło posiadające przyczepność, jeśli przeciwległe koło jest w powietrzu,
co zdarza się dość często w jeździe terenowej. Ratunkiem bywa dodanie
oporu do mechanizmu przez lekkie przyhamowanie. Torsen może wtedy przekazać
część momentu napędowego do koła na ziemi."
To tak dla tych, którzy są zbyt leniwi na czytanie;p
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 cze 2012, 14:04
- Lokalizacja: krakow
witam wszystkich mam maly problem z moim autkiem okazalo sie ze powoli sypie mi sie przegub wewnetrzny w przodzie napisalem do serwisu o podanie ceny przegubu okazalo sie ze wystepuje do moje modelu tylko z polosia a cena dramat jesli by ktos wiedzial gdzie w krakowie moge kupic taka polos kompletna za rosodna cene prosi bym o pomoc bo serwis mnie przerazil ta polos interesuje mnie do modelu a6 2.4 quattro 121kw za pomoc z gury dziekuje
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga