Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 29 gru 2011, 17:50

Niektóre ASO wymieniają, acz ogólnie niechętnie....Dlatego skłaniam się ku ZF6, gdzie zmiana softu nie jest konieczna, wymagana jest jedynie adaptacja skrzyni. Tip u mnie działa ok, wymiana ma byc jedynie profilaktyczna. Soft zmienia się w przypadku wymiany na ZF8 (nie wiem czy jest to niezbędne czy tylko zalecane), ten olej posiada niby właściwości regenerujące skrzynię ale cóż może to tylko bajka z krainy Władcy (4) Pierścieni. Co do samej wymiany jestem zwolennikiem teorii, że lepiej oddać do specjalisty właśnie od ASB, szkoda tylko że do Sopy mam daleko:(

Z olejem moja pomyłka do Tipa ten biały z Twojego linku !!!!

0x4B25A, tak jak pisałem powoli sie przymierzam, jak będę konkretnie walczyl z tematem poproszę o info dot. Sopy. Jedyne co mnie powstrzymuje przed jazdą to notoryczny brak czasu....dlatego wolałbym na miejscu a niby Midparts ma niezłe opinie....w ostateczności zaryzykuje i wymieni mi mój mechanik:)
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 gru 2011, 17:59

bullmania, masz tyle samo co ja ;) Nie jest tak daleko, a nie robi się tego co rok... Wystarczy raz na 60-70kkm...

Moje zdanie znasz. Jak najbardziej oddać w ręce fachowców, ale poczytaj troche topicków, że w Wawie możesz się ich nie doczekać. Co więcej musisz mieć pewność co tam będą lać... bo różnie właśnie bywa... I zmień na ZF8 :)
0x4B25A, tak jak pisałem powoli sie przymierzam, jak będę konkretnie walczyl z tematem poproszę o info dot. Sopy. Jedyne co mnie powstrzymuje przed jazdą to notoryczny brak czasu....dlatego wolałbym na miejscu a niby Midparts ma niezłe opinie....w ostateczności zaryzykuje i wymieni mi mój mechanik:)
Jasne, w razie czego pytaj. Wrócę do siebie to będę miał f-rę całę to Ci powiem o cenach o ile się nie zmieniły do tej pory... Ja wolałem pojechać taki kawałek ale przynajmniej mieć pewność, że jest to zrobione tak jak należy... Jeśli byś zmieniał sam (mechanik) to z tego co widzę wielkiej filozofi tu nie ma - wystarczy odpowiednia temperatura i narzędzia. Nie zrobisz jednak sam płukanki skrzyni itp. o upgradzie softu nie wspominając...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 30 gru 2011, 10:30

Panowie jeżeli Aso zmienia soft nie wymieniając oleju to dla mnie osobiście następnym logicznym wnioskiem jest że soft nie dużo ma do oleju
więc nie ma konieczności jego zmiany przy wymianie oleju
dużo wazniejsza jest tutaj adaptacja która włąśnie pozwala się szybko zorientować skrzyni w nowych warunkach jakie powoduje zmiana oleju.

chęć posiadania nowego softu to coś innego niż konieczność jego wymiany...
chyba że to wersja dla żony ;)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 30 gru 2011, 22:05

0x4B25A pisze:Arek_, jest konieczna, jeśli zmieniasz rodzaj oleju np. z ZF LG6 na ZF LG8...
Ale co daje ta aktualizacja? Skrzynia pracuje w innym zakresie obrotow?
Brak aktualizacji spowoduje szybsze zuzycie/uszkodzenie skrzyni?

Moze jakas nota serwisowa, bo na razie jest tak, ze "moj kolego uslyszal od swojego kolegi, ze .... " ;)


Ps.
Wymienialem ostatnio w 5HP19 w passacie olej i filtr przy przeb. 207kkm.
Zlewany olej byl juz czarny i nie smierdzial (podobbno fabryczny olej capi). Zalalem zamiennik mobila ATF 71141 i filtr zamiennik.
Po wymianie zauwazylem, ze przy spokojnej jezdzie przy zmianie z 2 na 3 bieg spadaja obroty o iles tam, i sekunde pozniej jeszcze o ok 200. VAG nie pokazuje bledow, ale obstawiam na przytkanie sie jednego z elektrozaworow, ktore nie byly wyciagane i czyszczone przy wymianie oleju.

Co jeszcze mogloby powodowac ten dzwiny objaw podczas zminy biegow?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 gru 2011, 22:26

jericho24 pisze:Ale co daje ta aktualizacja? Skrzynia pracuje w innym zakresie obrotow?
Brak aktualizacji spowoduje szybsze zuzycie/uszkodzenie skrzyni?
Uważam, że skoro producent wydał nowy olej po wielu uwagach ASO/użytkowników to ma to jakiś cel. Ma on nowe właściwości (oczywiście o ile to prawda), ergo może być tylko na plus...

Co do oprogramowania skrzyń, to jest z nim tak jak z komputerowym... nie wiem czy pisałeś kiedyś oprogramowanie, ale wydajesz nowszą wersję aby dodać pewne funkcjonalności lub poprawić np. jego wydajność, błędy.
W skrzyniach biegów stawiał bym na to drugie i trzecie... szczególnie, że w skrzyniach wszystko jest robione hydraulicznie, tak więc jego właściwości fizyko-chemiczne odgrywają znaczącą rolę...

Przy połaczeniu tych dwóch elementów (oleju i oprorgamowania) moim zdaniem osiągniesz najlepszą spójna pracę... potem pozostaje już tylko adaptacja.

Mam nadzieję, że dość jasno to opisałem...


P.S. 5HP19 to nie 6HP19...

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 30 gru 2011, 22:46

0x4B25A pisze:dodać pewne funkcjonalności lub poprawić np. jego wydajność, błędy.
i stworzyc nowe bledy, jak to MS robi ;)
0x4B25A pisze:P.S. 5HP19 to nie 6HP19...
Wiem, ale temat jest poswiecony wlasnie glownie tej pierwszej.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 31 gru 2011, 12:48

Ja u siebie, jak już wcześniej pisałem, zmieniłem soft oraz olej
jeszcze troche przejadę , bo muszę potwierdzić pewne rzeczy i napiszę cały wątek na ten temat
jednego jestem już pewny soft niestety nie pomaga na opisywany wcześniej problem ze sprzęgłem...
ale są i plusy ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 31 gru 2011, 12:57

vonito, no niestety, jeśli są uszkodzenia mechaniczne to zmiana oleju napewno nie pomoże... problem tylko w tym, że nie zawsze wiadomo co jest przyczyną... patrz mój przykład... u mnie to wszystko pomogło i jest idealnie... zresztą nie może być tak, aby przy 80k padała skrzynia i to mi dało do myślenia, dlatego postawiłem na dobry serwis :)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 31 gru 2011, 13:23

ale Ty sprzęgła nie wymieniałes jeszcze , prawda ?
no widzisz szczęście w nieszczęściu glikol powoduje ślizganie się sprzęgła wymiana chłodnicy i oleju 100% eliminuję przyczynę
jednak owe opadanie obrotów przed zmianą to problem innej natury...
męczą mnie jeszcze tylko dwie rzeczy w rozwiązaniu tego problemu
jak sprawdzić czy popmpa podaje odpowiednie ciśnienie
i czy na 100% "przytkane" elektro zawory moga nie dawać żadnego błędu <mysli>

bo mam coś wrażenie że to może być niedomaganie popmpy w skrzyni... a owe skakanie obrotomierza to reakcja sprzęgła na minimalne spadki ciśnienia oleju.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 31 gru 2011, 15:13

vonito, pamiętaj, że u mnie także skakały obroty przy zmianie biegów, ale w górę... Sprzęgła nie wymieniałem... i mam nadzieję, że nie będę potrzebował wymieniać :)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 31 gru 2011, 16:25

pamiętam i właśnie w tym całe sedno
trzeba odróżnić ślizganie sprzęgła od owego opadania obrotów przed zmianą biegu
glikol w oleju powoduje uślizg sprzęgła więc jeśli ktoś ma takie objawy to koniecznie musi sprawdzić czy chłodnica nie puszcza
jeśli nie to raczej sprzęgło do wymiany co zresztą pokaże komp
za niedługi czas

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 31 gru 2011, 19:28

Nawiazalem kontakt z przedstawicielem producenta skrzyn dla VW, czyli firma ZF.
Zapytanie dotyczylo modelu 5HP19.
Oto co otrzymalem:

----------------------
Witam,
skrzynie nasze i typ 5 HP 19, są tak skonstruowne, że na postoju, na
światłach mogą pozostawać w trybie "D"
, więc nie ma potrzeby przełączania na "N". I nie stanowi to dla skrzyni
żadnego problemu.
Używanie trybu "N" na światłach, na krótkich postojach, nie przynosi żadnych
znaczących korzyści.
Tryb "N" czyli z niemieckiego Neutral służy do : Neutral,
bieg wolny bez załączonego biegu, jak stoimy dłużej w korku z załączonym
silnikiem wtedy na "N", dalej jak jesteśmy na myjni wtedy też "N", w innym
wypadku tylko używać tego położenia jak pojazd n=ręcznie musiałby zostać
przepchany, nie używac w jezdzie z podjazdów, "N" służy do pozycjonowania
pojazdu jak miałby sie on poruszać w innym przypadku jak pojazd stoi,
stosujemy"P". I tego typu przypadki!
Oleje poza naszymi i OE czyli ASO nie maja naszej homologacji.
Olej do skrzyń 5HP 19 stosujmy ZF Lifuardluid 5 a jemu odpowiadaja
odpowiednio oleje według specyfikacji OE. według naszych wskazówek w tej
skrzynii zależnie od warunków jazdy wymiana oleju zalecana jest pomiędzy
80000km a 120000km, albo raz na 8 lat. Warunki oznaczaja czy ktos jezdzi
bardzo dynamicznie, czy spokojnie i często w ruchu autostradowym, czy z
przyczepą itd....
=>Audi Oil No. G 052162A1 / A2 / A6

=> BMW Oil No. 8322 9407807

=> Citroen Oil No. Z 000169756

=> Jaguar Oil No. JLM 20238

=> Mercedes Benz Oil No. A 0019892203

=> Peugeot Oil No. Z 000169756

=> Porsche Oil No. 999.917.547
innych zamienników nie zalecamy, gdyż moga powodowac złą prace skrzyni,
trudności w przełączaiu biegów, aż do uszkodzenia skrzynii.

Olej do kupienia w naszym serwisie: Peter Renz Sp. z
o.o.ul.Armii Krajowej 43, 05-600 Grójec

C.D.
Witam i odpowiadam na pytania:
w wypadku skrzyń ZF, używanie częste pozycji N przynosi minimalne
oszczędności paliwa, które tak naprawdę są odczuwalne tylko przy jeżdżeniu
na tej samej trasie w podobnych warunkach, tez pogodowych.
Jeżeli chodzi o wpływ częstego używania N na elementy skrzyni, to nie ma to
żadnego znaczącego wpływu, w wypadku załączonego N nie jest na skrzynie
przenoszony moment obrotowy. Jedynie przy używaniu częstym N, ze względu na
to, że używamy częściej hamulec, aby pojazd się nie ruszał, to może to
prowadzić do szybszego zużycia, ale normalnych tarcz hamulcowych przy
kołach. Wszystkie te jednak wpływy są minimalne i dla kierowcy nie istotne.
Pozdrowienia/Mit freundlichen Grüßen / Kind regards
Grzegorz Fedorowicz
ZF Services

ZF Friedrichshafen AG SA
Przedstawicielstwo w Polsce
Al. Jana Pawła II 15, 00-828 Warszawa
Mobile: +48 604 120 333
g.fedorowicz@zf.com
zfpolska@zf.com
www.zf.com

-----------------------------

Nawiazalem kontakt z firma PETER RENZ. Jako, ze do sporzadzenia oferty jest potrzebny numer z tabliczki znamionowej skrzyni, a ja nie znalem swojego, wiec podalem nr z Audi A6, gdzie siedzi identyczna skrzynia.
Dostalem nastepujeace oferty na ORYGINALNE ZF czesci:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Ceny podane w EURO .

Dodatkowo dostalem zeszyt servisowy skrzyni:
http://www.sendspace.pl/file/359a7500da773393061c5ab

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 01 sty 2012, 14:54

To nie jest serwisówka, a temat firmy RENZ sprzedającej części i oleje o naszych skrzynek był już poruszany ;)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 01 sty 2012, 19:34

MaTyS pisze:a temat firmy RENZ sprzedającej części i oleje o naszych skrzynek był już poruszany
Ale chyba nie w tym temacie, bo nie pamietam ;)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 03 sty 2012, 18:08


ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja